لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد مدتی قبل از شروع انتخاب‌واحد در سایت آموزشیار قرار می گیرد. دانشجویان می توانند با مراجعه به این سامانه و دریافت لیست دروس، برنامه ریزی خود برای انتخاب واحد را به صورت دقیق انجام دهند. انتخاب واحد دانشگاه آزاد از 8 تا 22 شهریور بر اساس مقطع و سال ورودی می باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد لیست‌دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد

لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد

در هر ترم تحصیلی دانشجویان برای ثبت نام و تحصیل در آن ترم باید دروس خود را در فرایند انتخاب واحد اخذ نمایند. هر دانشگاه در هر نیمسال لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد را ارائه می کند و دانشجویان می توانند از آن لیست رشته های مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در هنگام انتخاب واحد بایستی به تداخل دروس و شرایط هم نیازی و پیش نیازی توجه داشته باشید.

انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار با آدرس edu.iau.ac.ir  انجام می شود. دانشجویان برای انتخاب واحد بایستی حتما قبل از شروع زمان انتخاب واحد، شهریه خود را پرداخت نمایند. برای مشاهده لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد و همچنین فرایند اخذ واحد نیازی به مراجعه حضوری نیست و دانشجویان باید به صورت اینترنتی انتخاب واحد را انجام دهند.

در هنگام انتخاب واحد باید به حتما به لیست دروس مراجعه کرده و با توجه به مواردی همچون ظرفیت هر درس، زمان و تداخل دروس، سقف مجاز انتخاب واحد و هم نیاز و پیش نیاز بودن دروس واحد های مورد نظر خود را اخذ نمایید.

بعد از انتخاب واحد و اخذ تمامی دروس مورد نظر، دانشجویان می توانند به سایت آموزشیار مراجعه کرده و از قسمت دروس دانشجو، واحد های انتخابی خود را مشاهده کنند. مدتی بعد، انتخاب واحد توسط دانشگاه ثبت شده و پس از آن در قسمت برنامه هفتگی دانشجویان نیز به نمایش در خواهد آمد.

 

نحوه مشاهده لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار انجام می شود. دانشجویان برای انتخاب واحد بایستی ابتدا شهریه را پرداخت نمایند تا اجازه انتخاب واحد در سایت داده شود. پس از پرداخت شهریه دانشجویان می توانند با مشاهده لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد، دروس مورد نظر خود را با توجه به ظرفیت و زمان آن ها انتخاب نمایند.

دانشجویان برای مشاهده لیست‌دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد باید مطابق با مراحل گفته شده در ادامه به سایت آموزشیار مراجعه نمایند.

1️⃣آدرس edu.iau.ac.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت آموزشیار شوید.

2️⃣در صفحه اصلی سایت بر روی گزینه دانشجو کلیک کنید.

 

 

 

3️⃣بر روی گزینه انتخاب واحد کلیک کنید

 

4️⃣قوانین را تایید کرده و سپس تایید مطالب و ورود به سیستم را انتخاب نمایید.

 

5️⃣مجددا گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید. 

 

6️⃣نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

 

7️⃣در صفحه شخصی خود از منوی سمت راست گزینه برنامه ریزی درسی را انتخاب کنید.

8️⃣پس از مشاهده دروس می توانید برای انتخاب واحد اقدام کرده و در نهایت لیست دروس اخذ شده را برنامه هفتگی مشاهده کنید.

 

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد مهلتی را برای انتخاب واحد دانشجویان در نظر می‌گیرد و دانشجویان باید در این بازه زمانی بر اساس لیست‌دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد، واحد های خود را انتخاب و ثبت نمایند. با اتمام مهلت ثبت نام دیگر امکان تغییر واحدهای اخذ شده وجود نخواهد داشت و دانشجویان برای این منظور باید منتظر زمان حذف و اضافه بمانند.

در بازه زمانی حذف و اضافه، دانشگاه لیست جدیدی ارائه می دهد و در آن ظرفیت دروس مشخص می شود. بهتر است دانشجویان قبل از هرگونه تغییر در انتخاب واحد خود، ابتدا لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد در زمان حذف و اضافه را مشاهده نمایند و بر این اساس تغییرات را اعمال نمایند.

حذف و اضافه معمولا در حدود یک هفته پس از انتخاب واحد شروع می شود. زمان شروع حذف و اضافه با توجه به مقطع و سال ورودی تعیین خواهد شد. دانشجویان باید در این بازه زمانی به سایت آموزشیار مراجعه کنند. در صورت پایان زمان حذف و اضافه دیگر به هیچ عنوان امکان ویرایش واحدهای خود را نخواهند داشت.

 

مشاوره انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد باید در بازه زمانی تعیین شده به سایت آموزشیار مراجعه کرده و پس از مشاهده لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد و همچنین درخواست مجوز انتخاب واحد، دروس مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در مراحل انجام انتخاب واحد با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار با نشانی edu.iau.ac.ir قرار خواهد گرفت.

  2. انتخاب واحد دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

    انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سال جاری از 8 شهریور شروع شده و تا 22 شهریور ادامه خواهد داشت.

  3. در صورت تمایل به تغییر واحد های انتخابی چه باید کرد؟

    در حدود یک هفته پس از انتخاب واحد، مهلت حذف و اضافه شروع می شود و دانشجویان می توانند در این زمان واحدهای انتخابی خود را تغییر دهند.

    منبع: لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: لیست دروس انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: