ثبت نام ارشد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400

متقاضیان شرکت در کنکور ارشد 1400 باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش، در آزمون ثبت نام نمایند. گزینش دانشجویان کلیه دوره‌های تحصیلی، از طریق نتایج این آزمون انجام می‌شود. داوطلبان چه متقاضی تحصیل در دانشگاه های دولتی باشند و چه دانشگاه آزاد را مدنظر داشته باشند، باید در این آزمون شرکت کنند. آزمون کنکور برای تمام دانشگاه ها به صورت یکپارچه برگزار می‌شود.

ثبت نام ارشد سراسری

همانطورکه عنوان شد، ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی صرفا از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. هر داوطلب مطابق برعلاقه‌مندی خود نهایتا در دو رشته مجاز به ثبت نام می‌باشد. کلیه دارندگان مدارک کارشناسی مجاز به ثبت نام در آزمون می‌باشند. داوطلبان می‌توانند بدون توجه به رشته تحصیلی خود، به استثنا کدرشته هایی که شرط عنوان مدرک تحصیلی مشخص دارند، در آزمون شرکت کنند. داوطلبان باید برای انجام ثبت نام مراحل زیر پیگیری نمایند.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org
  • دانلود دفترچه راهنما یا همان دفترچه شماره یک
  • گردآوری مدارک مورد نیاز برای فرآیند ثبت نام
  • خرید کارت اعتباری
  • درج اطلاعات کارت اعتباری و ورود به پنل کاربری اختصاصی
  • تکمیل فرم ثبت نام (برای مطالعه نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 کلیک کنید.)
  • دریافت کد رهگیری

لازم است داوطلبان دقت نمایند که در صورت گزینش دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی+ یک رشته شناور) باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایند. همچنین اگر داوطلبی علاقه‌مند به گزینش رشته محل‌های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی باشد، باید هزینه جداگانه ای پرداخت نماید. امکان استفاده از خدمات پیامکی جهت اطلاع از اخبار آزمون برای داوطلبان مهیا شده است. چنانچه داوطلبی تمایل به استفاده از این امکان را داشته باشد، باید هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 در این مرحله پرداخت نماید.

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

ثبت نام ارشد آزاد

در سالهای اخیر دانشگاه آزاد کنکور جداگانه ای در مقطع ارشد برگزار نمی‌کند. کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. از این رو فرآیند ثبت نام ارشد آزاد نیز به صورت مستقل تعریف نمی‌شود. علاقه‌مندان باید در زمان مقرر ثبت نام ارشد به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. داوطلبان تنها با شرکت در یک آزمون، می‌توانند در گزینش دانشگاه دولتی و آزاد شرکت نمایند. فرآیند ثبت نام ارشد آزاد و دولتی از فلوچارت زیر تبعیت می‌کند.

بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

 

ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی و آزاد و پردیس خودگردان و غیر انتفاعی

ثبت نام در آزمون کنکور یکی از راه های اصلی ورود به مقطع کارشناسی ارشد است. اما در این رابطه استثنائاتی نیز وجود دارد. در دانشگاه دولتی، آزاد و غیرانتفاعی برای گروه قلیلی از دانشجویان امکان ثبت نام ارشد بدون آزمون وجود دارد. این امکان تنها مختص داوطلبان استعداد برتر و فارغ التحصیلان ممتاز است. این گروه در دفترچه راهنمای ثبت نام با نام استعداد درخشان شناخته می‌شوند. دانشجویان برای اینکه جزء استعدادهای درخشان شمرده شوند، باید شرایط خاصی را احراز نمایند.

علاوه بر دانشگاه های فوق الذکر واحدهای خودگردان نیز مجوز گزینش دانشجو بدون کنکور را دارند. در برخی از واحدهای خودگردان برای پذیرش دانشجو فراخوان داده می‌شود. بعضی از واحدها نیز صرفا براساس سوابق تحصیلی اقدام به گزینش می‌نمایند.

متقاضیان دقت نمایند که فراخوان هر دانشگاه مستقل اعلام می‌گردد.

نکته مهمی در کنکور کارشناسی ارشد 99 وجود داشت. طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، به دانشگاه ها مجوزی برای پرکردن ظرفیت‌های خالی بدون برگزاری کنکور داده شد. با توجه به تداوم شرایط کرونایی تا به امروز، ممکن است این امکان در کنکور ارشد 1400 نیز موجود باشد.

بخوانید: ارشد بدون کنکور 99

استعداد درخشان

استعداد درخشان را می‌توان نوعی سهمیه در کنکور کارشناسی ارشد دانست. این سهمیه مختص دانشجویان برتر از نظرعلمی در هر دوره است. واجدین شرایط استعداد درخشان تنها یک سال پس از زمان فارغ التحصیلی خود و تنها یک بار مجاز به استفاده از این سهمیه هستند. متقاضیان استعداد درخشان در صورتی که تمایل به ثبت نام در رشته هم نام لیسانس خود را داشته باشند، نیازی به ثبت نام در کنکور ندارند. این گروه در زمان اعلامی دانشگاه ها مدارک خود را به واحد مدنظر خود ارائه می‌دهند.

اما چنانچه داوطلب استعداد درخشان تمایل به ثبت نام در رشته غیرهمنام را داشته باشد، باید از طریق کنکور ارشد اقدام نماید. در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور، تیتر «تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی» مختص این گروه است. داوطلبان استعداد درخشان در صورت کسب حد نصاب علمی 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی، توسط سازمان سنجش به دانشگاه معرفی می‌شوند.

دانشجویی استعداد درخشان محسوب می‌شود که :

برگزیده المپیادهای علمی – دانشجویی با کسب رتبه اول تا پانزدهم در مرحله نهایی باشد.
دانشجو نمونه کشوری با معرفی سازمان امور دانشجویان در مقطع کارشناسی باشد.
حائز رتبه اول تا سوم جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی با مشارکت حداقل 50 درصدی باشد.
دانش آموخته رتبه 1 دوره کارشناسی در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی باشد که در مدت 8 ترم فارغ التحصیل شده باشد.

دانش آموخته رتبه 1 دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی باشد که در مدت 4 ترم فارغ التحصیل شده باشد.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400

اعلام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد برعهده سازمان سنجش کشور می‌باشد. طبق آخرین اعلام صورت گرفته، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 از 16 آذرماه آغاز می‌شود. فرآیند ثبت نام تا 23 آذرماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید در این بازه زمانی ثبت نام خود را تکمیل نمایند. ضمنا زمان برگزاری کنکور ارشد در روزهای ششم وهفتم خرداد سال 1400 می‌باشد.

علاوه بر زمان فوق، طبق روند سنوات گذشته فرصت مجددی برای جاماندگان ثبت نام درنظر گرفته می‌شود. اما به داوطلبان توصیه می‌شود که ثبت نام خود را به ساعات و روز آخر موکول نکنند. ثبت نام جاماندگان بعد از اتمام مهلت ثبت نام اولیه خواهد بود. اما زمان دقیق آن مشخص نیست. در اولین فرصت پس از اعلام زمان ثبت نام جاماندگان، مقاله به روز رسانی خواهد شد.

بخوانید: زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 تابع شرایطی است. این شرایط در دو گروه عمومی و اختصاصی دسته بندی می‌شود. شرایط عمومی عبارتند از:

  • اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی کشور داشته باشند.
  • معاند نبودن آنها با نظام جمهوری اسلامی ایران محرز باشد.
  • سابقه عضویت در سازمانهای غیرقانونی، فراماسونری و اعقاب آنها نداشته باشند.
  • عدم سوء پیشینه جزء شرایط عمومی است.
  • عدم احراز فساد اخلاقی ضروری است.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر الزامی است.

شرایط اختصاصی به اختصار عبارتند از:

  • داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر آنها
  • جزء دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه سال قبل نباشند.
  • در صورت تحصیل در مقطع ارشد، پیش از اتمام مهلت ثبت نام انصراف قطعی از تحصیل داده باشند. به استثنا افرادی که فقط رشته محل های دانشگاه آزاد را مدنظر دارند.
  • منعی از نظر سازمان نظام وظیفه وجود نداشته باشد.
  • فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی وضعیت تعهد خدمت خود را مشخص نموده باشند.
  • شاغلین در سازمانهای دولتی و وزارت خانه ها و فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی و دبیری باید موافقت سازمان مربوط به خود را جلب نموده باشند.
  • معدل دوره کارشناسی متقاضیان باید بالای 12 باشد.

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

مدارک موردنیاز داوطلبان جهت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد عبارتند از:

  1. فایل عکس اسکن شده داوطلب که در سال جدید گرفته شده باشد.
  2. سریال ثبت نام که با خرید کارت اعتباری در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.
  3. سریال علاقه مندی که پس از پرداخت هزینه برای داوطلبان علاقه مند به دانشگاه پیام نور و غیر­انتفاعی صادر می‌شود.
  4. اصل فرم تکمیل شده معدل برای داوطلبان سال آخر
  5. کارت ملی
  6. شناسنامه
  7. کد پستی محل سکونت
  8. سال، ماه و روز اخذ مدرک کارشناسی
  9. معدل کل کارشناسی / معدل کاردانی در صورت وجود
  10. کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد
  11. کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران
  12. کد 13 رقمی برای داوطلبان غیرایرانی

به داوطلبان توصیه می‌کنیم که مدارک مورد نیاز خود را قبل از آغاز زمان ثبت نام آماده نمایند. تا در صورت بروز مشکل در تکمیل مدارک، فرصت کافی برای انجام اقدام مقتضی را داشته باشند.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1400

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 1400 از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. تمام اطلاعات موردنیاز داوطلبان در خصوص شرایط و ضوابط آزمون در این دفترچه درج شده است.

دفترچه ثبت نام برای متقاضیان ارشد آزاد و سراسری یکسان است. برای داوطلبان متقاضی دانشگاه آزاد دفترچه جداگانه ای ارائه نمی‌شود. لازم است داوطلبان پیش از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام، از مفاد دفترچه اطلاع کامل حاصل نمایند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400

لازم به ذکر است که دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار می‌توانید دفترچه را از طریق همین مقاله دانلود نمایید.

برای دریافت مشاوره در المپیاد دانشجویی 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام ارشد 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام ارشد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: