نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ در مرداد ماه شروع می‌شود و داوطلبان می توانند از طریق سایت سنجش پزشکی ثبت‌نام خود را انجام دهند. متخصصان و فوق تخصصان پزشکی که قصد عضویت در هیئت علمی دانشگاه پزشکی را دارند، موظف به شرکت در این آزمون می‌باشند. آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود. ثبت نام این آزمون شرایطی دارد که داوطلبان باید به طور کامل از آن آگاه باشند. برای کسب اطلاع بیشتر این مقاله را مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی

ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲

پزشکان متخصص که قصد عضویت در هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی را دارند، بایستی پس از پایان دوره تخصص یا فوق‌تخصص در ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شرکت نمایند.

نمره این آزمون از ۱۰۰ محاسبه می شود و داوطلبان برای قبولی در آزمون بایستی حداقل نمره ۷۰ را کسب نمایند. آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی سالانه یک یا دو بار برگزار می‌گردد. این آزمون در دو بخش شفاهی یا کتبی و عملی برگزار می‌گردد.

 

زمان ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲

داوطلبانی که در آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شرکت نمایند، در صورت قبولی مدرک بورد تخصصی یا فوق تخصصی دریافت خواهند کرد. اعتبار علمی این مدرک در سطح بسیار بالایی قرار دارد. 

این آزمون در اواسط سال برگزار می شود و زمان ثبت نام نیز در حدود یک ماه قبل می باشد. داوطلبان برای شرکت در آزمون باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده نام نویسی را انجام دهند. ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ از ۱۴ مرداد آغاز شده است و تا ۱۹ مرداد نیز مهلت دارد. 

شرایط ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲

برای شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی داوطلبان باید شرایطی را دارا باشند. از شرایط ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅دوره تخصص یا فوق تخصص داوطلبان باید تمام شده باشد. 

✅دستیاران واجد شرایط می توانند به صورت مشروط آزمون دهند اما تنها در صورتی مجاز به معرفی به مراجع مربوطه هستند که دوره آموزشی شان را تمام کرده و گواهی پایان دوره را نیز دریافت کنند. 

✅داوطلبان فارغ التحصیل از کشورهای خارجی باید تشکیل پرونده داده و مدارک شان در کمیسیون ارزشیابی مدارک تایید شده باشد. 

✅افرادی که در سال های گذشته دوره تخصص یا فوق تخصص خود را تمام کرده‌اند، باید گواهی اشتغال به کار از محل خدمت با ضریب k دریافت کنند. این گواهی باید توسط معاونت درمان دانشگاه تایید شده باشد. 

✅دستیاران واجد شرایط باید از طرف دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه تاییدیه داشته و آن را ارائه دهند. 

 

نحوه ثبت نام دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون تنها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش پزشکی انجام می‌شود. داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سامانه مراجعه کرده و نام نویسی کنند. نحوه ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣آدرس sanjeshp.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سامانه سنجش پزشکی شوید. 

2️⃣از منوی سمت راست صفحه گزینه تخصصی و فوق تخصصی را انتخاب کرده و سپس گزینه دانشنامه تخصصی یا فوق تخصصی پزشکی را نیز انتخاب نمایید. 

3️⃣بر روی گزینه گزینه ثبت نام جدید و پرداخت هزینه کلیک کنید. 

4️⃣مجددا بر روی گزینه ثبت نام جدید و پرداخت هزینه – تکمیل فرم ثبت نام کلیک نمایید. 

5️⃣در این مرحله از ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی گزینه تخصص یا فوق تخصص را انتخاب نمایید. 

6️⃣نوع آزمون مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید. 

7️⃣در پایین صفحه ملیت و کد ملی خود را وارد کرده و گزینه ادامه را انتخاب کنید. 

 

8️⃣بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی کلیک کرده و هزینه آزمون را پرداخت نمایید. (320000 هزار تومان)

9️⃣پس از پرداخت هزینه مجددا به صفحه قبلی برگردید و گزینه ادامه را انتخاب کنید.

????اطلاعات خود را به طور کامل بارگزاری کرده و گزینه تایید را بزنید تا کد رهگیری دریافت نمایید. 

 

زمان برگزاری دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲

طبق اطلاعیه های منتشر شده، آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ در نهم شهریور ماه برگزار می‌شود. آزمون سال 1402 در واقع هفتادمین دوره آزمون بورد تخصصی و سی و هفتمین دوره آزمون بورد فوق تخصصی می باشد. 

دو تا سه روز قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه منتشر می‌شود و داوطلبانی که در ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شرکت کرده‌اند، می توانند با مراجعه به سایت سنجش پز‌شکی کارت خود را دریافت نمایند. ساعت دقیق و مکان برگزاری آزمون برای هر داوطلب در کارت ورود به جلسه ذکر خواهد شد.

 

اعلام نتایج نهایی 

در حدود 2 تا 3 هفته پس از برگزاری آزمون نتایج اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون خود باید به سایت سنجش پزشکی مراجعه نمایند. پس از اعلام نتایج لیست ۵ تا ۱۰ درصد برتر پذیرفته شدگان در سایت منتشر می شود. 

سال گذشته نتایج ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در ۲۵ مهر منتشر شد و پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۲ نیز در همین بازه زمان نتایج اعلام گردد. تا یک هفته پس از اعلام نتایج داوطلبان می توانند اعتراض کرده و درخواست بازبینی دهند. 

 

مشاوره در زمینه ثبت نام

ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ در مرداد ماه شروع شده و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام به سایت سنجش پزشکی مراجعه نمایند. این آزمون در مرحله کتبی اعتبار ۵ ساله دارد و داوطلبان می توانند در این مدت برای ثبت نام آزمون عملی اقدام کنند. 

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا ابهام در مورد ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. اهمیت آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در چیست؟

    پذیرفته شدگان در این آزمون مدرک بورد تخصص و فوق تخصص دریافت می کنند که اعتبار علمی بسیار بالایی دارد. همچنین برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه پزشکی نیز داشتن این مدرک الزامی است. 

  2. ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ چه شرایطی دارد؟

    یکی از مهم ترین شرایط این است که داوطلبان دوره تخصص یا فوق تخصص خود را تمام کرده باشند. سایر شرایط به طور کامل در متن آورده شده است. 

  3. آیا ثبت نام دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی هزینه دارد؟

    بله داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش پزشکی مبلغ 320000 هزار تومان را پرداخت کرده و مدارک خود را بارگزاری کنند. 

    منبع: ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی





:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: