برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد
نوشته شده توسط : دانتل

به گزارش روزپلاس، برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد یکی از مهم‌ترین کارهایی است که داوطلبان کنکور ارشد باید به آن توجه کنند. با داشتن برنامه‌ریزی می‌توانید نقشه راه را برای خود ترسیم کنید و با سرعت بالا در مسیر رسیدن به اهداف خود گام بردارید. برنامه‌ریزی درسی صحیح مستلزم رعایت نکاتی است که بسیاری از داوطلبان از آن‌ها اطلاع ندارند. شما می‌توانید برای کسب اطلاع این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
 
اهمیت برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد
 
برنامه ریزی یک نقشه است که مسیر را برای افراد مشخص می‌کند و آن ها را جهت رسیدن به هدف و رویایشان سوق می‌دهد. کنکور کارشناسی ارشد یکی از آزمون های نسبتا پرپیج خم است که بسیاری از داوطلبان نگران قبولی در آن هستند. داوطلبان برای قبولی در این آزمون قبل از هرچیزی به یک نقشه برای پیمودن راه نیاز دارند. نقشه راه در قبولی کنکور ارشد همان برنامه ریزی صحیح است.
 
داوطلبان باید ابتدا یک برنامه جامع و صحیح برای خود تنظیم کنند و سپس بر مبنای این برنامه ریزی موارد دیگری همچون میزان ساعات مطالعه، تلاش و پشتکار، منابع درسی، خواب کافی، محیط و... را هماهنگ نمایند. با کمک گرفتن از مشاوران مجموعه دانتل کو می‌توانید بهترین برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد را با توجه به شرایط و زمان برای خود تنظیم نمایید.
 
 
اصول مهم برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد
 
برای برنامه ریزی، داوطلبان باید نکاتی را مد نظر قرار داشته باشند و بر این اساس برنامه ریزی را انجام دهند. مهم ترین اصول برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد به شرح زیر می‌باشد.
 
همین الان شروع کنید
 
اولین اصلی که برای برنامه‌ریزی و قبولی در آزمون ارشد باید به آن توجه داشته باشید شروع زودهنگام است. اگر قصد شرکت در آزمون ارشد سال جاری را دارید، نباید درس خواندن را به روزهای آینده موکول کنید. کنکور ارشد شامل دروس تخصصی است که برای تسلط کامل بر آن‌ها به زمان کافی نیاز دارید. پس همین حالا شروع به برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد نمایید. در این مسیر می‌توانید از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو نیز کمک بگیرید.
 
شناسایی منابع امتحانی
 
قبل از برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد باید حتما منابع درسی خود را شناسایی کنید چراکه هر منبع درسی به زمان متفاوتی برای مطالعه نیاز دارد. منابع درسی معمولا شامل یک کتاب اصلی است و داوطلبان باید در کنار مطالعه آن از کتاب‌های کمک آموزشی نیز برای یادگیری عمیق‌تر استفاده نمایند.
 
در هنگام انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی حتما توجه کنید که بهترین و کامل‌ترین کتاب را انتخاب کنید تا در حین یادگیری سریع دروس، مطالبی را نیز از دست ندهید. بهتر است در همان ابتدا بهترین منابع امتحانی را با کمک مشاوران مجموعه دانتل کو پیدا کنید تا بعدا مجبور به تغییر منبع نشوید. این کار باعث اتلاف زمان، انرژی، هزینه و ابهام و سردرگمی می‌شود.
 
تعیین اهداف
-
پیش نیاز برنامه ریزی تعیین هدف است. باید برای خود یک سری اهداف بلند‌مدت و کوتاه‌مدتی تعیین کنید و برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد را بر این اساس انجام دهید. مثلا می‌توانید اینطور برنامه‌ریزی کنید که در پایان هفته باید چند فصل مشخص از کتاب درسی را مطالعه کرده باشید. هدف بلند‌مدت نیز این است که تا زمان کنکور تمامی منابع درسی را دوبار مطالعه کرده و آن‌ها را مرور نمایید.
 
با تعیین اهداف می‌توانید مسیر خود را مشخص کرده و انگیزه‌تان را نیز برای ادامه این مسیر افزایش دهید. برای تعیین هدف در مورد رشته و دانشگاه نیز باید با توجه به فاکتورهای مورد نظر خود همچون علاقه، سطح آموزشی دانشگاه، ارتباط با رشته کارشناسی، مسافت دانشگاه و... هدف خود را تعیین نمایید. سپس رتبه قبولی لازم را تخمین زده و بر این اساس به مطالعه بپردازید. برای این منظور می‌توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید.
 
کمک گرفتن از افراد باتجربه و متخصص
 
قبل از برنامه‌ریزی حتما با افراد موفقی که تجربه قبولی در آزمون ارشد را داشته اند مشورت کنید و از تجربه های آنان استفاده نمایید. افرادی که در این مسیر شکست خورده اند نیز می‌توانند راهنمای بسیار خوبی باشند چراکه شما می‌توانید از تجربیات آن ها استفاده کرده و اشتباهتشان را تکرار نکنید.
 
مشاوران تحصیلی دانتل کو با تجربه زیادی که در اثر برخورد با موقعیت‌های مختلف داشته‌اند، می‌توانند بهترین و مفیدترین راهکارها را به شما آموزش دهند و در صورت داشتن خطا در برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد آن ها را شناسایی کرده و به شما نشان دهند.
 
نحوه برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد
 
پس از تعیین هدف و پیدا کردن منابع درسی، باید برآورد دقیقی از حجم هر درس و منبع به دست آورید و مشخص کنید که چه مقدار زمان برای مطالعه آن نیاز دارید. سپس دروس را تقسیم بندی کرده و مشخص کنید که باید در هر روز، هر هفته و هر ماه چه قدر مطالعه داشته باشید و چه میزان از مطالب درسی را بخوانید.
 
یک جدول برای خود طراحی کنید. در آن ساعات مختلف روز را مشخص کرده و تعیین کنید که در هر ساعت باید چقدر درس بخوانید و چقدر استراحت کنید. در هنگام برنامه ریزی ویژگی‌های شخصیتی و سبک‌های مطالعاتی خود را در نظر بگیرید. مثلا اگر در هنگام شب بازدهی بیشتری دارید، ملزم به درس خواندن زیاد در طول روز نیستید و می‌توانید برنامه درسی خود را در ساعات شب بگذارید.
 
حتما زمان‌های مشخصی را در هفته برای دروس عقب مانده در نظر بگیرید. این نکته را مد نظر داشته باشید که در برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد ممکن است زمان هایی را از دست بدهید و موفق به مطالعه نشوید. این مشکلی ندارد و برای تمامی افراد پیش می‌آید اما باید این دروس عقب افتاده را مطالعه کنید و سریعا خود را به برنامه ریزی درسی تان برسانید.
 
مشاوره برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد
 
در برنامه ریزی خود حتما زمان هایی را برای مرور و جمع بندی و همچنین تست زدن در نظر بگیرید. در صورت موفیت در انجام برنامه درسی در یک هفته یک پاداش برای خود در نظر بگیرید و در غیر این صورت خود را جریمه کنید. (مثل یک تفریح یا استراحت را حذف کنید)
 
برنامه ریزی برای قبولی در آزمون ارشد مهم ترین اصل در کسب موفقیت است. پس به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید و با کمک گرفتن از افراد متخصص بهترین برنامه ریزی را با توجه به شرایط خود تنظیم نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.
 




:: برچسب‌ها: برنامه ریزی قبولی در آزمون ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: