ثبت نام آزمون GMAT
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون GMAT از طریق سایت mba.com انجام می‌شود. داوطلبان ادامه تحصیل در رشته‌های مدیریت MBA، مدیریت اجرایی، مالی و اقتصادی دانشگاه های آمریکا و کانادا می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و کارنامه خود را همراه با رزومه تحصیلی برای دانشگاه های مقصد ارسال نمایند. داوطلبان برای شرکت در آزمون جی مت باید هزینه معینی را پرداخت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام آزمون GMAT می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: ثبت نام آزمون GMAT

آزمون GMAT

جی مت که نام اصلی آن Graduate Management Admission Test می‌باشد، آزمونی است که برای ورود به رشته های مدیریت MBA ، مدیریت اجرایی، مالی و اقتصادی در دانشگاه های آمریکا و کانادا الزامی است. هدف از برگزاری آزمون جی مت، بررسی وضعیت داوطلب و میزان آمادگی او برای ورود به رشته های فوق می‌باشد. 

از مواردی که در آزمون GMAT مورد سنجش قرار می‌گیرند، می‌توان به مهارت های ریاضی، آنالیز عددی، جبر، هندسه، تفکر منطقی و حل مسئله، دستور زبان و توانایی درک و تحلیل متون اشاره کرد. داوطلبان با توانایی استدلال و تحلیل اطلاعات شانس بالایی برای کسب رتبه های عالی در آزمون GMAT دارند. 

ایران جز کشور های برگزار کننده و ثبت نام آزمون GMAT نیست و در نتیجه بسیاری از داوطلبان اطلاعات کافی در مورد این آزمون ندارند. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون جی مت را دارند، باید به ترکیه و یا کشورهای حوزه خلیج فارس رفته و در این کشورها در آزمون شرکت نمایند. 

 

ساختار آزمون GMAT

این آزمون به صورت رایانه ای است و ساختار آن تستی و تطبیقی می‌باشد. مدت زمان آزمون جی مت 3 ساعت و 30 دقیقه می‌باشد. هر سوالی که داوطلب در آزمون پاسخ می‌دهد تعیین می‌کند که سوال بعدی باید چقدر سخت و یا آسان باشد. بخش های مختلف ثبت نام آزمون GMAT به صورت زیر می‌باشد. 

ارزشیابی نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment): در این قسمت تفکر تحلیلی و انتقادی و توانایی ابراز ایده و نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

ارزشیابی مهارت محاسباتی (Quantitative Reasoning): این بخش به بررسی توانایی تحلیل داده و ارزیابی اطلاعات از طریق منطق و استدلال اختصاص دارد.

‌ارزشیابی مهارت کلامی (Verbal Reasoning): این قسمت مهارت خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی بر طبق متن های استاندارد را می‌سنجد. 

ارزشیابی استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning): این قسمت توانایی بررسی و ارزیابی داده را مورد سنجش قرار می‌دهد. این قسمت چهار بخش دارد که شامل تفسیر بصری (تکمیل جای خالی بر اساس نمودار و شکل)، تحلیل دو قسمتی (یک سوال با دو زیر سوال)، تحلیل جدول (پاسخ دادن به سوالات بر اساس جدول)، استدلال چند منبعی (پاسخ به سوال بر مبنای نامه ها و متن های رسمی) می‌باشد. 

 

بودجه بندی آزمون GMAT

ارزشیابی نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment): ۱ سوال از تحلیل یک مبحث به مدت ۳۰ دقیقه

ارزشیابی مهارت محاسباتی (Quantitative Reasoning): ۳۱ سوال از حل مسئله و تحلیل داده ها به مدت ۶۲ دقیقه

‌ارزشیابی مهارت کلامی (Verbal Reasoning): ۳۶ سوال از درک مطلب، استدلال منطقی، تصحیح جملات و دستور زبان به مدت ۶۵ دقیقه

ارزشیابی استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning): ۱۲ سوال از تفسیر جداول و نمودارها، استدلال با چند منبع، تحلیل دو قسمتی به مدت ۳۰ دقیقه

 

ثبت نام آزمون GMAT

داوطلبان برای ثبت نام آزمون جی مت باید وارد سایت mba.com شوند و برای خود حساب کاربری بسازند. پس از ساخت حساب کاربری می‌توانید در آزمون ثبت نام کرده و یکی از تاریخ های امتحان را انتخاب نمایید. مراحل ثبت نام آزمون GMAT به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣ وارد سایت mba.com شوید و از سمت راست صفحه گزینه sign up را انتخاب نمایید. 

2️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و بر روی گزینه create acount کلیک کنید. 

3️⃣ پس از ایجاد حساب کاربری وارد صفحه اصلی شده و گزینه Register now را انتخاب کنید. 

4️⃣ اطلاعات خواسته شده را در فرم ثبت نام وارد کرده و تایید کنید. 

5️⃣ در نهایت یکی از تاریخ های موجود را متناسب با زمان و شرایط خود انتخاب کرده و پس از پرداخت هزینه می‌توانید رسید خود را دریافت کنید. 

 

زمان ثبت نام آزمون GMAT

آزمون جی مت در هر ماه برگزار می‌گردد و داوطلبان می‌توانند برای شرکت در آن نام نویسی کنند. اما تاریخ برگزاری آزمون در هر کشور متفاوت است و داوطلبان باید در هنگام ثبت نام به تاریخ برگزاری آزمون توجه کرده و زمانی را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایند. 

در نهایت برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام آزمون GMAT باید سایت اصلی یعنی mba.com مراجعه نمایید. برای انتخاب بهترین زمان باید به زمان پذیرش در دانشگاه توجه نمایید. به نحوی زمان را انتخاب کنید که اگر در آزمون قبول نشدید، بتوانند مجددا امتحان بدهید. 

 

هزینه ثبت نام آزمون GMAT

هر ساله هزینه دقیق ثبت نام آزمون GMAT از طریق سایت mba.com در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. علاوه بر هزینه اصلی آزمون در برخی از شرایط مانند جابجایی یا کنسلی هزینه مشخصی نیز باید پرداخت شود. در ادامه به توضیح کامل هزینه ثبت نام آزمون GMAT می‌پردازیم. 

✅هزینه آزمون به طور کلی 250 دلار است. شما می‌توانید با پرداخت این هزینه کارنامه خود را به صورت رسمی از طریق پست دریافت نمایید و آن را برای پنج دانشگاه ارسال کنید. 

✅چنانچه قصد تغییر تاریخ امتحان خود را داشته باشید، باید 50 دلار اضافه برای اینکار بپردازید. 

✅اگر قصد ارسال کارنامه آزمون برای بیشتر از پنج دانشگاه را داشته باشید، باید برای هر دانشگاه 28 دلار جداگانه پرداخت کنید.

✅اگر قصد کنسلی آزمون را داشته باشید، باید تا قبل از یک هفته مانده به برگزاری آزمون انصراف خود را اعلام کنید. در این صورت 80 دلار به حساب شما بازخواهد گشت. در صورت اعلام انصراف در کمتر از یک هفته هیچ مبلغی بازپس داده نمی‌شود. 

 

اعلام نتایج ثبت نام آزمون جی مت GMAT

پس از شرکت در آزمون، داوطلبان در حدود ۳ هفته بعد می‌توانند به سایت مراجعه کرده و نتایج آزمون خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که بلافاصله پس از پایان آزمون نمرات از طریق سیستم به شما نشان داده خواهد شد و ۲ دقیق مهلت داده می‌شود تا نتیجه را پذیرفته و یا آن را کنسل نمایید. در نهایت پس از اعلام کارنامه به صورت رسمی، یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. در نتیجه مجبور به چک کردن مداوم سایت برای اطلاع از نتایج آزمون نیستید. 

 

منابع آزمون GMAT

داوطلبانی که نمره های بالا در آزمون جی مت کسب کرده اند، شانس بسیار بالایی در رشته‌های مربوطه دارند و دانشگاه های برتر با احتمال بیشتری آن ها را پذیرش می‌کنند. برای کسب رتبه عالی در این آزمون باید پس از ثبت نام آزمون GMAT، منابع امتحانی درست را شناسایی کرده و آن ها را به طور دقیق مطالعه نمایید. منابع آزمون GMAT به شرح زیر هستند. 

منبع توضیحات

راهنمای رسمی آزمون جی مت (GMAT Official Guide)

تالیف شده توسط موسسه GMAC (موسسه برگزار کننده آزمون) شامل نمونه سوالات دسته بندی شده از آسان تا سخت همراه با فلش کارت

مجموعه کتاب آمادگی آزمون جی مت منهتن (Manhattan Prep GMAT Strategy Guide Set)

مجموعه ۱۰ جدی شامل استراتژی برای پاسخگویی به تمامی بخش های آزمون. فعال شدن بخش مخصوص تمرین آزمون در سایت به محض خرید یکی از کتاب های این مجموعه

راهنمای کامل جی مت کاپلان (Kaplan GMAT Complete)

تمرین و سوال مربوط به تمامی بخش های آزمون همراه با پاسخنامه تشریحی 

مجموعه سه گانه مهارت های زبانی جی مت (PowerScore verbal trilogy Bible)

درسنامه برای بخش های شامل درک مطلب، استدلال منطقی و تصحیح جملات. این منبع نمونه سوال ندارد.

 

مشاوره ثبت نام آزمون GMAT

آزمون جی مت یک آزمون ورودی برای رشته های خاصی در دانشگاه های آمریکا و کانادا است. داوطلبان باید در این آزمون شرکت کرده و نمره قابل قبولی کسب نمایند. در نهایت می‌توانید این کارنامه را همراه با رزومه خود برای دانشگاه های مورد نظرتان ارسال کنید. این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه آزمون جی مت برای تان وجود دارد و یا در فرایند ثبت نام آزمون GMAT با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون GMAT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون GMAT به چه صورت است؟

    برای ثبت نام باید به سایت mba.com مراجعه کرده و مطابق با مراحل ذکر شده در بالا، نام نویسی خود را انجام دهید. 

  2. زمان ثبت نام آزمون GMAT چه تاریخی است؟

    این آزمون هر ماه برگزار می‌شود. در هنگام ثبت نام می‌توانید زمان دقیق آن را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. 

  3. هزینه آزمون GMAT چقدر است؟

    برای نام نویسی در این آزمون باید مبلغ 250 دلار پردداخت نمایید. 

    منبع: ثبت نام آزمون GMAT





:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون GMAT ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: