ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ زمینه‌ای را برای داوطلبانی فراهم کرده که مشمول اعمال سوابق تحصیلی کنکور سراسری هستند اما دارای معدل پایینی می‌باشند، تا بتوانند با شرکت در امتحاناتی که آموزش و پرورش به صورت نهایی برگزار می‌کند، معدل خود را افزایش دهند. تمامی متقاصیان ترمیم‌معدل می‌توانند یک ماه پیش از برگزاری امتحانات نهایی در خرداد ماه به منطقه آموزشی فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند. پس از ثبت نام باید در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری از ترمیم معدل کنکور سراسری 1403 را ارائه کرده ایم.

منبع: ترمیم معدل کنکور سراسری 

ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

تغییرات در نحوه برگزاری آزمون و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور و قبولی داوطلبان در دانشگاه باعث ایجاد سردرگمی هایی برای داوطلبان شده است. این موضوع تبدیل به نگرانی و چالش برای دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که دارای معدل پایینی می‌باشند، شده است. اما خوشبختانه داوطلبانی که دارای معدل پایینی نیز هستند. می توانند برای جبران نمره پایینی که در امتحانات نهایی گرفته‌اند، در امتحانات ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنند. 

معدل داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی می باشند، به میزان 50 درصد در نتیجه کنکور سراسری و به صورت قطعی اعمال می باشد. به همین دلیل ترمیم‌معدل فرصت خوبی برای داوطلبان با معدل پایین است که بتوانند به این واسطه نمرات خود را افزایش دهند.

 

اهمیت ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳

آموزش و پرورش به منظور مساعدت با دسته‌ای از داوطلبان که نتوانسته اند در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نمره بالایی را کسب کنند، طرحی را با عنوان طرح ترمیم معدل در نظر گرفته است. این طرح در واقع فرصتی را در اختیار متقاضیانی قرار می‌دهد که موفق به کسب نمره بالا در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نشده اند.

این افراد می توانند به واسطه شرکت در این امتحانات معدل خود را بالا ببرند. بنابراین دانش آموزان می توانند در امتحانات دروسی که در آن ها نمره پایینی کسب کرده اند، مجدد شرکت کنند. در صورتی که نمرات جدید ترمیم معدل کنکور دانش آموز بالاتر باشد، به عنوان سوابق تحصیلی او در نظر گرفته می شود.

در صورتی که داوطلبان نمرات پایینی داشته و با شرکت در امتحانات نمرات بالایی را به دست آورند، می توانند به این واسطه تاثیر معدل در کنکور سراسری خود را بهبود ببخشند. اگر داوطلب در امتحانات ترمیم معدل، نمره پایینی را کسب کند، نمرات قبلی او که بهتر و بالاتر می‌باشد برای او در نظر گرفته خواهد شد.

 

افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل کنکور 1403

ترمیم معدل برای داوطلبانی در نظر گرفته شده که معدل پایینی دارند و می‌خواهند تاثیر معدل در کنکور سراسری را افزایش دهند. تاثیر سوابق تحصیلی کنکور شامل سه دسته از داوطلبان کنکوری می شود و فقط مشمولین می توانند از این طرح برای بهبود معدل خود استفاده کنند. این دسته از داوطلبان در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند.

  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم در یکی از رشته‌های نظری ریاضی، تجربی و انسانی بوده و مدرک خود را پس از سال 84 دریافت کرده اند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال 91 دریافت کرده اند.
  • فارغ التحصیلان نظام جدید (6-3-3) که دیپلم خود را پس از سال 98 اخذ کرده اند.

 

داوطلبان غیر مشمول اعمال سوابق تحصیلی

چنانچه دارای مدرک دیپلم نظام قدیم بوده و دیپلم خود را قبل از سال 84 اخذ کرده‌اید و یا دارای مدرک فنی حرفه‌ای یا کاردانش می‌باشید، شما جزو مشمولین سوابق تحصیلی نیستید و نیازی به کد سوابق تحصیلی دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی خود ندارید و در نتیجه نیاز به شرکت در ترمیم معدل کنکور نیز نمی‌باشد. 

همینطور در صورتی که قصد دارید به جای مدرک پیش دانشگاهی، از مدرک کاردانی استفاده کنید و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اید، نیازی نیست که کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت کنید. افرادی که جزو مشمولین اعمال سوابق تحصیلی هستند، باید در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت dipcode.medu.ir دریافت کنند.

 

زمان ثبت نام برای ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ 

 آزمون ترمیم معدل همزمان با امتحانات نهایی خرداد ماه انجام می شود و داوطلبان باید در این امتحان شرکت کنند. معمولا یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی، سایت ثبت نام آزمون ترمیم معدل باز می شود و داوطلبان می توانند برای نام نویسی به آن مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که تمامی داوطلبان که قصد شرکت در کنکور نوبت اول یا دوم در اردیبهشت و تیر را دارند، همگی باید در یک آزمون ترمیم معدل کنکور شرکت کنند. آموزش و پرورش معمولا در اسفند یا فروردین ماه، زمان دقیق برگزاری امتحانات نهایی و ثبت‌نام آزمون ترمیم معدل را اعلام می کند. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان دقیق ثبت نام آزمون ترمیم معدل 1403 این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

متقاضیان باید برای ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل دوازدهم کنکور 1403 به مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده اند، مراجعه کنند. متقاضیان ترمیم معدل به منظور شرکت در هر امتحان باید مبلغی را برای چاپ و تصحیح اوراق پرداخت نمایند.

 

سایت ثبت نام آزمون ترمیم معدل کنکور

آموزش و پرورش تاکنون سامانه یکپارچه ای را برای ثبت نام آزمون ترمیم معدل در نظر نگرفته است. داوطلبان برای ثبت نام باید در زمان تعیین شده به مراکز مشخص مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند.

در سایت آموزش و پرورش تمامی موارد مهم همچون بخشنامه آزمون ترمیم معدل و نحوه ثبت‌نام ذکر شده است و می توانید با مراجعه به این سایت از جزئیات مطلع شوید. همچنین برای سهولت بیشتر و دریافت جدیدترین اخبار مربوط به آزمون ترمیم معدل کنکور می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام آزمون ترمیم معدل

تمامی داوطلبان کنکور 1403 که سوابق تحصیلی ندارند و یا سابقه تحصیلی آن ها ناقص است، باید در آزمون ترمیم معدل کنکور شرکت کنند تا سوابق تحصیلی برایشان تشکیل شود. در غیر این صورت تنها نمرات کنکور که شامل دروس اختصاصی است برای شان اعمال می شود و نمرات سوابق تحصیلی شامل دروس اختصاصی و عمومی صفر در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت رتبه کنکور بسیار بالا می رود چراکه سوابق تحصیلی تاثیر قطعی 50 درصدی دارند. این داوطلبان می‌توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند. مشمولان ثبت نام آزمون ترمیم معدل به شرح زیر می باشند.

✅داوطلبانی که دیپلم نظری نظام جدید (6.3.3) دارند.

✅داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای یا کارشناسی نظام جدید (6.3.3) دارند.

✅افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی با سابقه تحصیلی 4 عنوان درس نهایی

✅افرادی که مدرک پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی ترمی واحدی دارند و از سال 1384 به بعد فارغ التحصیل شده اند.

✅کسانی که از قبل سابقه تحصیلی داشته اند.

✅افرادی که قبلا در آزمون ترمیم معدل کنکور شرکت کرده اند، پس از تصویب تغییرات کنکور سراسری می توانند مجددا در این آزمون شرکت کنند.

✅افرادی که قصد شرکت در کنکور گروه آزمایشی متفاوت با رشته خود در دبیرستان را دارند نیز مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل هستند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ترمیم معدل کنکور

برای ثبت نام آزمون ترمیم معدل داوطلبان باید مدارکی را با خود به همراه داشته باشند و در هنگام نام نویسی ارائه دهند. این مدارک به شرح زیر می باشند.

✅کپی از صفحه اول شناسنامه

✅کپی از گواهی موقت فارغ التحصیلی

✅یک عکس 4*3

✅یک کپی از کارنامه فارغ التحصیلی

✅تاییدیه تحصیلی

✅فرم انتخاب دروس به صورت تکمیل شده

✅فیش واریز هزینه

✅یک عدد پوشه

داوطلبان برای ثبت نام آزمون ترمیم معدل باید هزینه ای را برای چاپ و طرح سوالات پرداخت نمایند و فیش واریز آن را نیز در هنگام ارائه مدارک تحویل دهند. همچنین داوطلبان باید به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و یا از طریق سامانه مای مدیو دیپلم و ریز نمرات خود را دریافت کنند.

 

هزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل 1403

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارند، باید در هنگام ثبت نام هزینه ای را پرداخت کرده و فیش واریز هزینه را نیز به عنوان مدرک تحویل دهند. این هزینه برای چاپ سوالات و تصحیح سوالات از داوطلبان گرفته می‌شود. مبلغ ثبت نام ترمیم معدل کنکور هر ساله تغییر می‌کند. در حال حاضر مبلغ دقیق آن مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

نحوه ثبت نام آزمون ترمیم معدل کنکور سراسری

در سال های گذشته داوطلبان شرکت در کنکور نظام جدید به مدرسه بزرگسالان محل تحصیلی خود مراجعه کرده و یا از طریق درخواست به آموزش و پرورش درآزمون ترمیم معدل شرکت می‌کردند. آموزش و پرورش باید رای صادر کرده و موافقت خود با شرکت داوطلب در آزمون را اعلام می کرد.

در حال حاضر به دلیل تغییرات کنکور سراسری و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، تمامی داوطلبان کنکور می توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند. این داوطلبان برای شرکت در آزمون باید به مدرسه بزرگسالان و یا آموزش و پرورش مراجعه نمایند تا امکان شرکت در آزمون ترمیم معدل و امتحانات نهایی خرداد 1403 را داشته باشند.

 

ترمیم معدل داوطلبان کنکور هنر

داوطلبان کنکور هنر تنها باید سوابق تحصیلی دروس عمومی را از طریق سوابق تحصیلی کسب کنند و نمرات دروس اختصاصی در کنکور سراسری به دست خواهد آمد. منابع امتحانی کتاب های درسی آموزش و پرورش در سال سوم متوسطه دوم می باشد و داوطلبان به منظور آمادگی آزمون باید این کتاب ها را مطالعه نمایند.

 

کارنامه ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان پس از شرکت در آزمون ترمیم معدل می‌توانند به سامانه های مربوطه مراجعه کرده و کارنامه خود را مشاهده نمایند. سایت دریافت کارنامه ترمیم معدل، my.medu.ir می‌باشد. برای این منظور وارد این سایت شده و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز مثل کد ملی به صفحه شخصی خود و دریافت کارنامه وارد شوید. 

همچنین داوطلبان می‌توانند به مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اند مراجعه کرده و کارنامه خود را از مدیر مدرسه تحویل بگیرند. کادر مدرسه نیز کارنامه را از سایت مای مدیو دریافت کرده و در اختیار داوطلب قرار خواهند داد. در صورت مشاهده خطا در نمرات خود می‌توانید به مدیر و یا آموزش و پرورش شکایت کنید. 

 

مشاوره تاثیر معدل کنکور سراسری 1403

نکته ای که در مورد امتحانات ترمیم معدل کنکور سراسری 1403 وجود دارد این است که نمراتی که متقاضیان در امتحانات ترمیم‌معدل کسب می کنند، جایگزین نمرات قبلی آن ها نمی شود. نمرات جدید صرفا جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ملاک هستند.

به صورتی که اگر داوطلب در امتحانات ترمیم معدل نمرات بهتری را نسبت به نمرات قبلی خود به دست آورده، در سوابق او اعمال می گردد. در صورت کسب نمرات کمتر در آزمون ترمیم معدل، همان نمره قبلی در کنکور لحاظ می‌شود.

بنابراین بر اساس مصوبه وزارت آموزش و پرورش، نمرات اکتسابی دانش آموزان در امتحانات ترمیم معدل و همینطور معدل آن ها صرفا برای اعمال در کنکور سراسری دارای اعتبار می باشد و در واقع نمرات اصلی کارنامه متقاضیان تغییری نخواهد کرد. در سال های گذشته آزمون ترمیم معدل در چند نوبت برگزار می‌شد اما در حال حاضر تنها در خرداد ماه برگزار می‌گردد. 

اگر شما نیز جزو داوطلبانی هستید که قصد دارید با شرکت در امتحانات ترمیم معدل کنکور، میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری خود را بهبود ببخشید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل کنکور سراسری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

  1. داوطلبان نظام آموزشی قدیم نیز می توانند در ثبت نام آزمون ترمیم معدل کنکور شرکت کنند؟

    بله این داوطلبان می توانند مطابق با مراحل گفته شده در متن برای ثبت نام آزمون ترمیم معدل اقدام نمایند.

  2. اگر در آزمون ترمیم معدل کنکور نمرات کمتری کسب کنم چه باید کرد؟

    در این صورت همان نمرات قبلی به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود.

  3. آیا نمراتی که داوطلبان در امتحانات به دست می آورند، در کارنامه آن ها درج می شود؟

    خیر، نمرات اکتسابی داوطلبان در امتحانات ترمیم‌معدل صرفا برای اعمال در کنکور سراسری اعتبار دارند و نمرات کارنامه متقاضیان تغییری نمی کند.

    منبع: ترمیم معدل کنکور سراسری





:: برچسب‌ها: ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: