ثبت نام لاتاری lottery 2025
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام لاتاری lottery 2025 در اکتبر یا مهر ماه آغاز خواهد شد و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. لاتاری یکی از راحت ترین و بهترین روش ها برای مهاجرت به کشور آمریکا است. در صورتی که افراد در این قرعه کشی برنده شوند، می‌توانند به راحتی ویزای خود و خانواده شان را دریافت کرده و با گرین کارت آمریکا به این کشور مهاجرت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام لاتاری 2025 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا واگذاری ثبت نام خود به متخصصان می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام لاتاری lottery 2025 

 

ثبت نام لاتاری lottery 2025

یکی از ساده ترین روش ها برای مهاجرت به کشور آمریکا، ثبت نام لاتاری lottery می‌باشد. هر ساله دولت آمریکا برنامه لاتاری را برای تعادل نژادی در این کشور برگزار می‌کند و افرادی که در این قرعه کشی پذیرفته شوند، شانس دریافت گرین کارت و ورود به کشور آمریکا را به دست خواهند آورد. ثبت نام لاتاری شرایط خیلی خاصی ندارد و تقریبا تمامی افراد مجاز به ثبت نام هستند و شانس قبولی در این قرعه کشی را خواهند داشت.

افرادی که در قرعه کشی پذیرفته شده اند، می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کرده و با خانواده خود (همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال) به این کشور مهاجرت نمایند. این افراد ویزای دائم به دست خواهند آورد و از تمامی امتیازهای شهروندی آمریکا مثل کار، تحصیل، دریافت بیمه، باز کردن حساب بانکی و… برخوردارند.

مهاجرت به آمریکا روش های بسیار زیادی دارد که بعضی آن ها بسیار سختند و افراد حتی پس از دریافت ویزا نیز حق شهروندی در این کشور نخواهند داشت. اما ثبت نام لاتاری lottery یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور است و پس از مهاجرت نیز افراد امتیازات ویژه ای در این کشور خواهند داشت.

از بین افرادی که در لاتاری ثبت نام کرده اند، به صورت رندوم قرعه کشی خواهد شد و همه افراد شانس برابر برای قبولی دارند. افرادی که برنده لاتاری شده اند، باید در یک بازه زمانی یک ساله اقدامات لازم همچون کامل کردن فرم مهاجرت، آماده کردن مدارک، معاینات پزشکی، انتخاب سفارت و مصاحبه را انجام دهند. در صورتی که این افراد در مصاحبه قبول شوند، ویزایشان صادر خواهد شد.

 

زمان ثبت نام لاتاری lottery ۲۰۲۵

قرعه کشی لاتاری هرساله برگزار می‌شود و در این یکبار متقاضیان در حدود یک ماه فرصت دارند تا نام نویسی نمایند. طبق اطلاعیه های رسمی منتشر شده از طرف وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، ثبت‌نام لاتاری از ماه اکتبر آغار خواهد شد. متقاضیان از 4 اکتبر تا 7 نوامبر یا 12 مهر تا 16 آبان فرصت ثبت نام خواهند داشت.

توجه داشته باشید که تقاضا برای ثبت نام لاتاری lottery بسیار بالاست و و معمولا در روزهای آخر سایت ثبت‌نام یا همان E-DV دچار اختلال می‌شود. به همین دلیل سعی کنید که حتما در روزهای اول نام نویسی خود را انجام دهید.

زمان ثبت نام لاتاری lottery تمدید نخواهد شد پس اگر قصد شرکت در قرعه کشی را دارید، باید هرچه سریع تر در بازه زمانی تمدید شده اقدامات لازم را انجام دهید. شما می‌توانید برای نام نویسی در لاتاری از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید و یا مراحل ثبت نام خود را به طور کامل به آنان واگذار نمایید.

 

شرایط ثبت نام لاتاری lottery ۲۰۲۵

افرادی که برای اولین بار تصمیم به شرکت در لاتاری می‌گیرند، با سوالات بسیار زیادی در مورد شرایط ثبت‌نام مواجه می‌شوند. مثلا اینکه تحصیلات چقدر باشد، مدرک زبان داشته باشند، از خدمت معاف شده باشند و غیره. در این قسمت به بررسی تمامی شرایط متداول مهاجرت و اهمیت آن ها در ثبت نام لاتاری lottery می‌پردازیم.

 

شرط داشتن پاسپورت

در چندین سال گذشته تنها افرادی امکان ثبت‌نام در لاتاری را داشتند که پاسپورت معتبر خود را دریافت کرده بودند. در این صورت افراد بدون پاسپورت یا آن هایی که به دلایلی همچون عدم گذراندن خدمت سربازی پاسپورت نگرفته بودند، امکان نام نویسی در این قرعه کشی را نداشتند.

طی سال های اخیر یکی از قاضی های فدرال در آمریکا این حکم را صادر کرده است که دولت نباید برای ثبت نام لاتاری lottery اطلاعات پاسپورت را دریافت کند و به همین دلیل از این پس افرادی که پاسپورت ندارند نیز می‌توانند برای لاتا‌ری نام نویسی کنند.

 

شرط تحصیلات

یکی  از شرط های کاملا واضح و مشخص ثبت‌نام در لاتاری این است که افراد ۱۲ سال تحصیل کرده و مدرک دیپلم خود را گرفته باشند. افراد بدون مدرک دیپلم امکان نام نویسی در لاتاری را نخواهند داشت.

در هنگام ثبت نام لاتاری lottery باید در فرم آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نمایید. حتی اگر یک ماه به فارغ التحصیلی در مقطع فعلی مانده باشد نیز باید مقطع قبلی خود را در فرم وارد نمایید. در هنگام نامو نویسی نیازی به بارگزاری مدرک به صورت اسکن شده نیست و تنها باید آخرین مقطع تحصیلی را مشخص کنید. البته اگر در قرعه کشی برنده شوید باید تمامی مدارک خود را به سفارت تحویل دهید پس به هیچ عنوان اطلاعات خود را به صورت غلط درج نکنید.

توجه داشته باشید که مدرک تحصیلی بالا شانس بیشتری برای برنده شدن ندارد. قرعه کشی به صورت رندوم انجام می‌شود و شانس فردی که مدرک دکتری دارد با فردی که مدرک دیپلم دارند کاملا یکسان خواهد بود.

 

شرط سابقه کار

حال این سوال پیش می‌آید که اگر مدرک دیپلم نگرفته باشیم، دیگر هیچ شانسی برای ثبت نام نخواهیم داشت؟ در پاسخ باید گفت که افراد فاقد مدرک دیپلم می‌توانند از شرط سابقه کار استفاده کرده و آن را جایگزین تحصیلات نمایند.

شما باید در فرم ثبت نام درج کنید که حداقل دو سال طی پنج سال گذشته مشغول به یک کار ثابت بوده اید. مثلا اگر شرکتی ثبت کرده باشید، حتی اگر آن شرکت در حال فعالیت نباشد هم می‌توانید از آن به عنوان ثبت نام لاتاری lottery استفاده نمایید. شغل های دیگر همچون نوازندگی، مدیریت، صاجبان جواز کار، برنامه نویسی و… همگی به عنوان شرط سابقه کار لاتاری پذیرفته خواهند شد.

اگر که تحصیلات شما دیپلم و یا بالاتر باشد هیچ نیازی به استفاده از شرط سابقه کار برای ثبت‌نام ندارید چراکه این شرط در واقع جایگزین شرط تحصیلات در نام نویسی قرعه کشی لاتاری می‌باشد.

 

شرط محل تولد

یکی دیگر از شروط ثبت نام این است که فرد در کشور های مجاز به ثبت نام لاتاری به دنیا آمده باشد. کشورهایی که بیش از پنجاه هزار نفر مهاجر از طریق لاتاری داشته باشند، امکان ثبت نام نخواهند داشت. مثلا کشور هنر جز کشورهایی است که اتباع آن دیگر امکان شرکت در قرعه کشی را ندارند.

اما کشور ایران جز کشورهای مجاز به ثبت نام لاتاری lottery است و در صورتی که فردی در این کشور به دنیا آمده باشد، امکان ثبت‌نام را خواهد داشت. توجه داشته باشید که محل تولد حائز اهمیت است و حتی اگر چندین سال در کشور دیگری زندگی کرده باشید نیز باید محل تولد خود را به عنوان شرط محل تولد درج نمایید.

 

شرط حداقل سن در ثبت نام لاتاری lottery 

آمریکا برای لاتاری شرط سنی را به صورت دقیق مشخص نکرده است اما در واقع همان شرط مدرک تحصیلی نشان می‌دهد که افراد کمتر ۱۸ سال امکان ثبت‌نام را ندارند. این افراد باید به عنوان همراه با پدر و مادر ثبت‌نام نمایند و در واقع شانس قبولی در لاتاری تنها به والدین اختصاص دارد. افراد ۱۸ تا ۲۱ ساله مجرد نیز می‌توانند هم خودشان ثبت نام کرده و هم والدین شان و اینگونه شانس خود را از یک به سه افزایش دهند.

 

شرط عکس

عکسی که در هنگام ثبت نام در فرم وارد می‌کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در هنگام ثبت نام شما هر عکسی که وارد کنید پذیرفته می‌شود و کانفرمیشن نامبر دریافت می‌کنید.

در این صورت شاید فکر کنید که شرط عکس بیهوده باشد اما در حقیقت اگر عکس فاقد شرایط لازم باشد، اسم شما به صورت خودکار از لیست قرعه کشی حذف می‌شود. هر ساله افراد بسیار زیادی به همین دلیل از قرعه کشی کنار گذاشته می‌شوند و شانس خود را از دست می‌دهند.

شرط عکس برای ثبت نام لاتاری lottery 2025 این است که زاویه دوربین مستقیم باشد و عکس به شکل مربع با طول 600 تا 1200 پیکسل باشد. مو نباید روی صورت قرار گرفته باشد و مانع دیده شدن چهره شود. در هنگام گرفتن عکس عیمک و سمعک را نیز حتما کنار بگذارید.

اگر مو روی گوش ها قرار بگیرد مشکلی نخواهد داشت. افراد مسلمان نیز می‌توانند عکس با حجاب گرفته و بارگزاری کنند اما گردی صورت شان بایستی کاملا معلوم باشد. نیازی به دریافت نسخه چاپی عکس نیست و تنها باید فایل عکس دیجیتال را بارگزاری نمایید.

 

شرط داشتن جاب آفر در ثبت نام لاتاری lottery 

در دوره ریاست جمهوری ترامپ شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری تغییرات زیادی کرد. یکی از شرایط ثبت نام در این دوره داشتن جاب آفر یا اسپانسر بود و در نتیجه بسیاری از افراد به دلیل نداشتن این شرط امکان ثبت نام در لاتاری را نداشتند.

اما در حال حاضر با اتمام ریاست جمهوری ترامپ این شرط نیز ابطال شده است و در نتیجه تمامی افراد بدون داشتن جاب آفر یا اسپانسر در کشور آمریکا می‌توانند در قرعه کشی لاتاری 2025 نام نویسی نمایند.

 

شرط مدرک زبان

در تمامی روش های مهاجرتی به آمریکا باید مدرک زبان آیلتس و تافل با نمره بالا داشته باشید. اما همانطور که گفته شد ثبت نام لاتاری راحت ترین روش برای مهاجرت است و یکی از مزایا و برتری های آن نسبت به دیگر روش ها عدم نیاز به مدرک زبان می‌باشد.

در فرم ثبت نام نیازی به وارد کردن مدرک زبان نیست و در در صورت برنده شدن نیز مصاحبه سفارت به زبان فارسی انجام می‌شود. البته که پس از مهاجرت باید حتما زبان انگلیس را بیاموزید تا بتوانید در این کشور زندگی کنید اما به طور کلی داشتن مدرک زبان شرط ثبت نام لاتاری lottery نیست.

 

شرط پایان خدمت در ثبت نام لاتاری

افرادی که هنوز خدمت خود را تمام نکرده اند هیچ مانعی برای ثبت نام در لاتاری ندارند. اما در صورتی که در قرعه کشی برنده شوند و مصاحبه سفارت نیز با موفقیت پیش برود، باید کارت پایان خدمت یا معافیت ارائه دهند تا اجازه صدور پاسپورت و خروج از کشور برای شان صادر شود.

ممکن است برخی از افراد معاف از خدمت فکر کنند که به دلایل پزشکی امکان ثبت نام در لاتاری را ندارند. اما باید گفت که این مساله هیچ محدودیتی برای برنده شدن و خروج از کشور برای شان به وجود نخواهد آورد.

 

شرط سوپیشینه در ثبت نام لاتاری lottery 

افرادی که دارای سوپیشینه هستند نیز می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند و حتی برنده شوند. اما برای مصاحبه سفارت و خروج از کشور باید حتما شرایط آن ها بررسی شود تا مشکلی برای دریافت ویزا و محدودیت خروج از کشور نداشته باشند.

 

شرط ثبت نام زیر مجموعه ها

همانطور که گفته شد افراد واجد شرایط می‌توانند اسم همسر و فرزندان مجرد کمتر از ۲۱ سال خود را نیز به عنوان همراه در فرم ثبت نام لاتاری وارد کنند. همراه ها هیچ شرایط خاصی ندارند و حتی در صورت نداشتن مدرک دیپلم نیز مجاز به ثبت آن ها در فرم نام نویسی لاتاری هستید.

در هنگام ثبت نام لاتاری lottery حتما توجه داشته باشید که طبق اطلاعات شناسنامه فرم را تکمیل کنید. مثلا اگر متاهل هستید اما به عنوان یک فرد مجرد نام نویسی کنید با مشکل مواجه خواهید شد. در ثبت اطلاعات مربوط به فرزندان و تعداد آن ها نیز نهایت دقت را داشته باشید.

چنانچه در هنگام ثبت نام مجرد بوده باشید و پس از بازه زمانی ثبت نام به صورت رسمی ازدواج کرده باشید، می‌توانید پس از برنده شده اطلاعات مربوط به همسر و فرزندان را در فرم درج کنید. اگر پس از ثبت نام طلاق گرفته باشید نیز امکان حذف همراه در صورت قبولی وجود خواهد داشت.

افرادی که چند همسر دارند باید توجه داشته باشند که چندهمسری در کشور آمریکا ممنوع است و در نتیجه امکان ثبت چند همسر در فرم ثبت نام لاتاری lottery وجود ندارد. به همین دلیل باید در هنگام ثبت نام تنها نام یکی از همسران خود را به عنوان همراه وارد کنید.

 

شرط سن فرزند برای همراه

همانطور که گفته شد افراد می‌توانند نام فرزندان خود که مجرد و زیر ۲۱ سال هستند را به عنوان همراه ثبت کنند و در صورت برنده شدن و دریافت ویزا، آن ها را نیز با خود به آمریکا ببرند. شرط سن فرزند به عنوان همراه تنها به زمان ثبت نام lottery لاتاری اختصاص دارد.

یعنی اگر پس از برنده شدن در لاتاری فرزند شما به 21 سال رسیده باشد، مشکی برای تان به وجود نخواهد آمد چراکه در آن زمان مشمول شرکت در لاتاری به عنوان همراه بوده است و می‌توانید آن ها را با خود به آمریکا ببرید. اما اگر در زمان ثبت نام فرزند شما متاهل یا بالاتر از ۲۱ سال باشد، امکان دریافت ویزا به عنوان همراه را ندارد.

 

در صورت نداشتن شرایط ثبت نام لاتاری چه می‌توان کرد؟

به این نکته توجه داشته باشید که تمامی شرایط ذکر شده به عنوان شرط ثبت نام لاتاری 2025 به فرد اصلی اختصاص دارد و همراهان او هیچ شرطی (به جز شرط سن فرزندان نخواهند داشت) یعنی اگر یکی از زوجین شرایط ثبت نام را نداشته باشد، فرد دیگر که واجد شرایط است، می‌تواند اسم همسر خود را به عنوان همراه ثبت نماید. اگر افراد واجد شرایط محل تولد نباشند نیز می‌توانند با داشتن شرایط خاص در لاتاری ثبت نام نمایند.

اگر شما متولد کشوری هستید که واجد شرایط ثبت نام در لاتاری نیست (مثلا متولد کشور پاکستان هستید) اما همسرتان واجد شرایط می‌باشد (مثلا متولد کشور ایران است) می‌توانید به عنوان زیر مجموعه همسرتان در لاتاری ثبت نام نمایید.

چنانچه والدین شما در هنگام تولدتان اقامت کشور دیگری را داشته باشند نیز شما مشمول شرایط ثبت نام lottery لاتاری خواهید بود. در غیر این صورت امکان ثبت نام لاتاری lottery را نخواهید داشت چراکه شرط کشور محل تولد جز شرایط اصلی ثبت‌نام لاتاری می‌باشد.

 

مدارک لازم برای نام نویسی لاتاری

برای ثبت نام لاتاری 2025 باید فرمی که به زبان انگلیسی در سایت قرار گرفته است را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید. در حال حاضر اطلاعات پاسپورت از متقاضیان خواسته نمی‌شود و نیازی به تکمیل اطلاعات مربوط به آن در سایت نیست.

مدرک مهم دیگری که باید در حین ثبت نام داشته باشید، عکس متقاضی و همراهان او است. در بالا شرایط بارگزاری عکس برای ثبت نام لاتاری lottery گفته شده است. در صورت بارگزاری عکس به صورت اشتباه اسم شما از لیست ثبت نام حذف خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام لاتاری 2025

ثبت نام لاتاری از طریق سایت اصلی ثبت نام یعنی dvprogram.state.gov انجام می‌شود. برای این منظور باید در زمان تعیین شده وارد سایت شده و اطلاعات خود را برای نام نویسی تکمیل نمایید. مراحل قبت نام لاتاری 2025 به شرح زیر است.

1️⃣آدرس dvprogram.state.gov را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سامانه شوید.

 

2️⃣چنانچه در زمان ثبت نام مراجعه نمایید، عبارت Begin Entry را در کادر سبز رنگ در وسط صفحه مشاهده خواهید کرد و باید بر روی آن کلیک کنید.

3️⃣کد امنیتی را در کادر وارد کنید.

4️⃣در بخش 1 نام، نام خانوادگی و اسم میانی خود را (در صورت داشتن) را وارد نمایید.

5️⃣در بخش 2 جنسیت خود را مشخص کنید.

6️⃣بخش 3 مربوط به تاریخ تولد به صورت میلادی می‌باشد.

7️⃣شهر و کشور محل تولد خود را در بخش 4 و 5 وارد نمایید و اگر جز کشورهای مجاز به ثبت نام هستید در بخش 6 بر روی yes  و در غیر این صورت بر روی no کلیک کنید.

8️⃣در بخش بعدی باید عکس خود را مطابق با شرایط گفته شده در بالا بارگزاری نمایید.

9️⃣در قسمت بعدی اطلاعات محل سکونت خود یعنی کشور، استان، شهر، کد پستی و آدرس پستی را وارد کنید. اگر از آدرس فرد دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید نام او را در قسمت In Care Of وارد کنید.

????در بخش بعدی نام کشور خود را از منو انتخاب نمایید.

1️⃣1️⃣شماره تلفن خود را با کد کشور در قسمت بعدی درج نمایید.

1️⃣2️⃣در قسمت بعدی ایمیل خود را وارد کنید.

1️⃣3️⃣بخش بعدی مربوط به آخرین مدرک تحصیلی و وضعیت تاهل است که باید آن را مشخص کنید.

1️⃣4️⃣و در نهایت اطلاعات افراد همراه و خانواده خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر فرزندان شما قصد مهاجرت ندارند نیز باید اسامی آن ها را در این بخش درج نمایید.

1️⃣5️⃣با تایید اطلاعات یک کانفرمیشن نامبر یا کد رهگیری برای تان صادر می‌شود که باید تا زمان اعلام نتایج آن را نگه دارید.

 

رایج ترین اشتباهات در ثبت نام لاتاری lottery 

برخی مواقع اشتباهات کوچک منجر به رد پرونده برندگان لاتاری خواهد شد. این اشتباهات بسیار رایج هستند و اکثر افراد ممکن است آن ها را انجام دهند. با اطلاع از این اشتباهات می‌توانید بروز خطا را در ثبت نام خود بسیار کاهش دهید. رایج ترین اشتباهات در ثبت نام لاتاری به شرح زیر هستند.

❌نوشتن نام و نام خانوادگی با املای اشتباه و جابجا نوشتن آن ها در کادر مربوطه

❌وارد کردن تاریخ تولد به صورت اشتباه

❌ثبت محل تولد به صورت غلط

❌درج نادرست وضعیت تاهل

❌عدم ثبت اطلاعات مربوط به فرزندان کمتر از 21 سال مجرد

❌بارگزاری عکس به صورت اشتباه

 

مشاوره لاتاری

ثبت نام لاتاری lottery هر ساله یکبار در بازه زمانی ۳۳ روزه انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در آن ثبت نام نمایند. در صورت برنده شدن باید برای مصاحبه سفارت اقدام کرده و در صورت موفقیت، ویزای فرد و خانواده او صادر خواهد شد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام لاتاری برای تان وجود دارد و یا قصد واگذاری ثبت نام خود به متخصصان این حوزه را دارید، می‌توانید با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته و خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام لاتاری lottery 2025 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام لاتاری lottery چه زمانی شروع می‌شود؟

    متقاضیان می‌تواند از تاریخ 4 اکتبر تا 7 نوامبر یا 12 مهر تا 16 آبان برای ثبت نام اقدام نمایند. 

  2. آیا داشتن پاسپورت جز شروط نام نویسی لاتاری است؟

    خیر بدون پاسپورت نیز می‌توان برای ثبت نام اقدام کرد اما در صورت برنده شده باید پاسپورت دریافت کنید. 

  3. آیا داشتن مدرک زبان برای ثبت نام لاتاری lottery الزامی است؟

    خیر در ثبت نام این قرعه کشی نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید و حتی مصاحبه سفارت نیز به زبان فارسی انجام می‌شود. 

    منبع: ثبت نام لاتاری lottery 2025





:: برچسب‌ها: ثبت نام لاتاری lottery 2025 ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: