بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری
نوشته شده توسط : دانتل

ویژگی های بهترین شیوه تست زنی 

در این قسمت از مقاله، قصد داریم به موضوع عدم موفقیت دانش آموزان درس خوان در کنکور و ویژگی های بهترین شیوه های تست زنی بپردازیم. اشتباهات رایج و متداولی وجود دارد که برخی داوطلبان آن ها را ساده می انگارند و همین امر به آنها ضربه میزند. رعایت آنها می تواند داوطلبان را به موفقیت برساند.

زمان مناسب تست زنی

بارها اتفاق می افتد که داوطلبین یک تست را برای بار اول و پس از مطالعه حل می کنند؛ اما وقتی در آزمون های آزمایشی و یا حتی کنکور مشابه آن را می بینند نمی توانند به آن سوال پاسخ دهند. ریشه این مشکل در این است که به سادگی از کنار تست ها عبور می کنند. چرا که وقتی یک تست پس از مطالعه درس حل می شود، ذهن در سطح آمادگی بالایی قرار دارد و می تواند خلاقیت و یا حتی روش ابداعی برای حل سوال در پیش بگیرد بنابراین باید در کنار آن تست، راه حلی که استفاده شده یادداشت شود و بعدها در مرور بارها تکرار شود تا در هنگام حل تست مشابه به دلیل اینکه از شیوه حل تست آگاهی قبلی وجود دارد سرعت پاسخگویی نیز افزایش نیز خواهد یافت.

استفاده درست از پاسخنامه

بسیاری از داوطلبان وقتی در حال تست زدن می باشند وقتی سوالی برایشان ناآشنا یا سخت و وقت گیر باشد، برای حل سوال تلاشی نمی کنند و از فکر کردن فرار می کنند. همین امر موجب می شود، که وقتی پس از مدتی دوباره به همان سوال ها برمی گردند نتوانند آن ها را حل کنند.

مشکل در این است که وقتی بدون فکر کردن و استفاده از اطلاعات خودتان پاسخ نامه را مطالعه می کنید، پاسخ سوال در حافظه کوتاه مدت شما ذخیره شده و پس از مدتی فراموش می کنید. حتما برای تست ها زمان کافی اختصاص دهید و سعی کنید اگر مطلبی را خوانده اید تست هایش را حل کنید و باید بدانید ناتوانی زیاد در حل سوالات ناشی از عدم تسلط شماست بار دیگر مطالعه کرده و دوباره به حل تست ها بپردازید.

تکنیک های تست زنی

دانش آموزان تشریحی خوان، کسانی هستند که در امتحانات نمره خوبی کسب می کنند اما در کنکور نمی توانند موفق شوند و دلیل اصلی آن، زمانی است که برای حل سوال در هر آزمون اختصاص داده می شود چراکه در امتحان برای حل یک سوال مثلا ده دقیقه زمان می گذارند اما در کنکور باید در دو دقیقه مشابه همان سوال را حل کنند .

بنابراین این دسته باید از تکنیک مدیریت زمان در حل هر تست بهره ببرند بدین معنی که باید به اندازه ای تست کار کنند که بتوانند زمان را به خوبی مدیریت کنند و همان سوال تشریحی را در زمانی بسیار کوتاه تر حل کنند .  صد البته که تکنیک های تست زنی بسیار است که داوطلبان باید نسبت به یادگیری آن ها اقدام کنند.

بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری | شیوه های رتبه های برتر

توصیه گروه مشاوران ما به داوطلبان کنکور سراسری، انتخاب یک روش مناسب و کاربردی است. روشی که بتوانند در کل دوران کنکور خود از آن استفاده کنند و به کمک آن به نتیجه برسند. روشی که در این مقاله آن را توضیح می دهیم یک روش مطالعه بین دانش آموزان موفقی است که از درس خواندن خود نتیجه خوبی در آزمون ها می گیرند. این شیوه تست زنی دارای فاکتور هایی است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره کرده ایم.

تست های آموزشی

وقتی درسی را مطالعه می کنید برای درک بهتر موضوع حتما باید از آن مبحث تست بزنید. بلافاصله پس از مطالعه دروس اختصاصی و برخی دروس عمومی که نیاز به تحلیل دارند، حتما باید تست آموزشی بزنید بدین معنا که بدون اینکه زمان و درصد بگیرید و صرفا برای یادگیری سوال حل کنید.

مثلا یک مبحث از درس فیزیک خوانده اید ، سعی کنید تیپ های مختلف از آن را حل کنید و روش هایی که برای حل سوال به کار می برید را در کنار آن یادداشت کنید ، بارها آن را مرور کنید و پاسخ نامه تشریحی آن را به دقت بررسی کرده و حتی نکات موجود در گزینه ها را نیز در دفتر خلاصه نویسی و یا کنار همان تست ها یادداشت کنید.

تست های زمان دار

پس از حل تست های آموزشی و دادن فاصله ی چند روزه با آن ، زمان حل سوالات زمان دار می باشد. در حل این تست ها تعدادی سوال را تعیین کنید و برای آن زمان درنظر بگیرید سپس بعداز حل تمامی سوالات به سراغ پاسخ نامه بروید و درصد بگیرید. نکات سوالات درست و اشتباه خود را در دفتر خلاصه نویسی یادداشت کنید و حتما سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده اید راعلامت بزنید و بعده ها دوباره به آن برگردید.

تست های جمع بندی 

پس از حل تست های آموزشی و افزایش تسلط و حل تست های زمان دار و شناخت نقاط قوت و ضعف در هر درس ، حال نوبت تست های جمع بندی می باشد. در بازه های زمانی مختلفی همچون بازه تابستان ، بازه نیمسال اول ، بازه عید نوروز و بازه ی نیمسال دوم نیاز به تست های جمع بندی است . سعی کنید در قبل از حل این تست ها یکبار خلاصه هایتان را مرور کنید و آن را در قالب آزمون برای خود اجرا کنید و طبق همان نتیجه برای کنکور هدفگذاری نمایید.

نکات مهم بهترین شیوه تست زنی

  • در هنگام حل تست ها آن ها را تا انتها بخوانید و به کلمات کلیدی در آن توجه کنید.
  • از تکنیک ضربدر _ منها ‌استفاده کنید بدین معنی که کنار سوالاتی که جواب آن را نمی دانید علامت منفی و کنار سوالاتی که وقت گیر است اما بلد هستید علامت ضربدرقرار دهید که بعدا در صورتی که زمان داشتید به آن ها برگردید.
  • به هیچ وجه ، به تست ها به صورت شانسی پاسخ ندهید چرا که دارای ضریب منفی است و هر سه سوال غلط درصد یک سوال درست شما را ازبین می برد. در این مورد در مقاله تست زنی شانسی بیشتر بخوانید.
  • سوالات را به ترتیب دفترچه پاسخ دهید.
  • در حالی که در حل سوالات سرعت عمل به خرج می دهید ، دقت نیز داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید.

در مطلب بالا بهترین شیوه های تست زنی کنکور سراسری را ارائه کردیم، اگر سوالی داشتید و یا مایل به دریافت اطلاعات بیشتری بودید، می توانید با مشاورین مجرب مجموعه تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری




:: برچسب‌ها: بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: