روش صحیح مطالعه زبان تخصصی کنکور زبان خارجه 1400
نوشته شده توسط : دانتل

روش صحیح مطالعه زبان تخصصی

برای پاسخگویی به سوالات زبان تخصصی که شامل 70 سوال است، 105 دقیقه فرصت درنظر گرفته شده است یعنی داوطلب برای جواب دادن به هرسوال یک دقیقه و نیم زمان دارد. سوالات کنکور زبان تخصصی شامل مباحث لغات، ریدینگ، گرامر، کاربرد زبانی، کلوز تست و ساختار است که در ادامه نحوه مطالعه و تست زنی هر یک از این مباحث را بررسی می‌کنیم.

لغات زبان تخصصی

مهم‌ترین سوالات کنکور زبان اختصاصی را با 15 تست واژگان تشکیل می‌دهند البته تمام 15 تست به طور مستقیم مربوط به واژگان هستند و بخش زیادی از تست‌ها نیز در ارتباط با دانش و دایره لغات داوطلب به صورت غیرمستقیم طراحی می‌شوند. مثلا در بخش ریدینگ با اینکه تست ها مربوط به واژگان نیست ولی باید دایره لغات وسیع داشته باشید تا مفهموم جملات را متوجه شوید.

برای یادگیری لغات بیشتر تا جایی که می‌توانید کتابهای جدید در موضوعات بخوانید مخصوصا کتاب‌هایی که به آنها علاقه‌مند هستید. یک دفترچه لغات برای خود داشته باشید تا اگر به واژه جدیدی برخوردید، حتما آن را یادداشت کنید. با این کار ضمن اینکه دایره لغات شما گسترش پیدا می‌کند، در بخش درک مطلب نیز قوی تر می‌شوید.

مکالمه‌های صوتی، موسیقی، تهیه فلش کارت برای واژگان دشوار، یاد گرفتن لغات در قالب word family، جمله سازی و داستان نویسی از تکنیک‌های یادگیری لغات است همچنین می‌توانید از دو کتاب 504 واژه کاملاً ضروری و 1100 واژه نیز استفاده کنید.

روش صحیح مطالعه زبان تخصصی | کلوز تست

سری سوالات بخش کلوز تست شامل 15 سوال هستند پس این بخش نیز جزو مباحث تست خیز کنکور زبان تخصصی است. تست‌های کلوز تست کاملا وابسته به دانش لغات و گرامر است و تسلط کامل به این دو مبحث، لازمه پاسخگویی به سوالات است.

تنها راه تسلط در مباحث کلوز تست، تمرین و تکرار زیاد است، قطعا وضعیت شما پس از پاسخگویی به 100 مجموعه کلوز تست قابل مقایسه با وضعیت روز اول نیست پس تا جایی که امکان دارند روزانه حداقل 5 متن تخصصی را بررسی کنید.

بهترین روش پاسخگویی به سوالات کلوز تست نیز بررسی کردن واژه‌های قبل و بعد جای خالی است، بیشتر مواقع افعال گرامری بر اساس لغات قبل و بعدشان ساختار متفاوتی را شکل می‌دهند و برای حل کردن این نوع تستها یک جمله را انتخاب و جز به جز آن را بررسی کنید.

ریدینگ Reading

در کنکور زبان تخصصی 3 متن نسبتا بلند که هر کدام 5 سوال دارند طراحی می شود و شما برای مطالعه متن و جواب دادن به 5 تست مجموعا حدود 6 دقیقه زمان دارید. بنابراین مدیریت زمان و پیدا کردن تکنیک های حل هر سوال در سریع ترین زمان در این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد. برای پاسخ دادن به این سوالات، ابتدا متن را به منظور درک سطحی و درک مفهوم کلی بخوانید و سپس سوالات را بررسی کنید تا بدانید که از شما چه چیزی خواسته می شود. در قدم آخر متن را با دقت بررسی کنید و به اعداد، سال ها، نام افراد و مفهوم هر پاراگراف توجه داشته باشید.

روش صحیح مطالعه زبان تخصصی | گرامر

گرامر کنکور زبان تخصصی شامل 10 سوال است. کم بودن تعداد تست‌های این بخش به معنای بی اهمیتی آن نیست زیرا برای پاسخ دادن به بیشتر سوالات زبان تخصصی نیازمند درک بالایی از گرامر هستید.

یادگیری گرامر زبان تخصصی باید از مباحث پایه شروع شود و به مرور به سطوح پیشرفته تر ادامه داشته باشد. تسلط داشتن به مباحث گرامر کتابهای زبان دوران دبیرستان از واجبات مطالعه گرامر کنکور زبان تخصصی است. حل تمرین‌های زیاد و یادگرفتن ساختارها و دستورهای زبان از کلیدی ترین روش‌های یادگیری است و هرگز نباید فرمول‌های ساختاری و دستوری زبان را حفظ کنید.

پس از یادگیری دستورهای زبان، سعی کنید با آن دستورها جمله سازی کنید، جملات کوتاه بنویسید تا موضوع برای شما بهتر جا بیوفتد، جملاتی را که می‌نویسید به شیوه سوالی و منفی کردن نیز بازگردانی کنید تا به مرور و با تمرین زیاد به تسلط برسید. همچنین استفاده از یک منبع کمک آموزشی نیز توصیه می‌شود که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بهترین منابع 

برای کنکور زبان تخصصی هیچ منبع مشخصی معرفی نشده و همین موضوع کار را برای داوطلبان سخت‌تر می‌کند. اما کتابهای کمک آموزشی قوی در هر یک از بخش‌های لغات، گرامر و … هستند که با تهیه آنها می‌توانید با سبک طراحی سوالات کنکور آشنا شوید. علاوه بر کتاب‌های معرفی شده، حتما دفترچه سوالات آزمون زبان تخصصی چند سال گذشته را نیز بررسی کنید.

لغات

  • Essential words for the TOEFL
  • Oxford world skills
  • Idioms and phrasal verbs
  • 504 absolutely essential words
  • لغات کتاب های درسی

 گرامر

  • کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تالیف دکتر علیرضا جابری
  • گرامر های کتاب درسی
  • Grammar in use

درک مطلب

  • از متن نترسیم رضا کیاسالار انتشارات شبقره
  • کتاب درک مطلب به زبان ساده تالیف دکتر شهاب اناری
  • New bridging the gaps
  • Steps to understanding

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زبان تخصصی کنکور زبان خارجه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه زبان تخصصی کنکور زبان خارجه 1400




:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه زبان تخصصی کنکور زبان خارجه 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: