کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ طرح جدید سازمان آموزش و پرورش است که بر اساس آن داوطلبان این دانشگاه می‌توانند از طریق شرکت در کنکور اختصاصی جذب رشته دبیری شوند. متقاضیان می‌توانند با پیگیری اطلاعیه های سازمان آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام کنکور فرهنگیان در این آزمون ثبت نام نمایند. برای کسب اطلاع بیش تر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: کنکور اختصاصی تربیت معلم

کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

در سال های گذشته پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری امکان پذیر بود اما در سال جاری داوطلبان از طریق کنکور اختصاصی تربیت معلم می توانند شرکت کرده و در صورت قبولی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نمایند.

هر ساله کنکور سراسری برای داوطلبان تمامی گروه های آزمایشی برگزار می‌شود. داوطلبان باید در تاریخ مشخص در آزمون شرکت کرده و پس از انتشار کارنامه اولیه و اطلاع از رتبه و تراز کسب شده، در انتخاب رشته شرکت نمایند. 

تمامی گروه های آزمایشی می‌توانند رشته های دانشگاه فرهنگیان همچون علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، دبیری زبان انگلیسی و… را انتخاب کنند. پس از انتخاب رشته داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت خواهند شد. افرادی که در جلسه مصاحبه عملکرد خوبی داشته باشند، در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد. 

اما در سال جدید طرح کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ تصویب شده است و از این پس این دانشگاه می‌تواند آزمونی مستقل از کنکور سراسری برگزار کرده و دانشجویان دبیری را با توجه به عملکرد در آزمون اختصاصی خود پذیرش نماید. 

 

زمان و چگونگی ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403

طبق اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش، کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از سال دیگر برگزار خواهد شد. در طی سال جدید داوطلبان باید منتظر اعلام زمان و نحوه ثبت نام کنکور اختصاصی فرهنگیان باشند.

لازم به ذکر است که این طرح هنوز اجرا نشده و اطلاع دقیقی از جزییات آن در دسترس نیست. پس توصیه می‌کنیم که در زمان ثبت نام کنکور سراسری نام نویسی انجام دهید تا امکان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان از این طریق را داشته باشید. برای کسب اطلاع سریع از جزییات کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403 می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

شرایط ثبت نام در آزمون فرهنگیان

همانطور که گفته شد جزییات ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده است و به تبعیت اطلاع دقیقی از شرایط ثبت نام نیز در دسترس نیست. اما با این وجود پیش بینی هایی از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه وجود دارد که در ادامه ارائه خواهیم کرد. به محض اطلاع رسانی در مورد شرایط ثبت نام این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

شرایط عمومی

از شرایط عمومی ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

???? تابعیت ایرانی

???? اعتقاد به دین اسلان و یا ادیان مورد تایید در قانون اساسی،

???? اعتقاد به جمهوری اسلامی و عدم عضویت در گروه های ضد انقلاب

???? عدم سوسابقه و مشکلات اخلاقی، سلامت جسمانی کامل و اخلاق شایسته دبیری

???? نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

???? برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

 

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ نیز به شرح زیر هستند. 

✅کسب تراز علمی حداقل 6500 یا 7000

✅داشتن سن حداکثر 40 (در سال های گذشته حداکثر سن ۲۴ بود اما این قانون در سال جدید لغو شده است)

✅کسب معدل حداقل 14 در متوسطه دوم

✅بومی بودن در منطقه کد رشته محل دانشگاه فرهنگیان

✅داشتن سلامت جسمانی و روانی کامل برای معلمی

✅کسب موفقیت در مصاحبه اختصاصی دانشگاه

 

نحوه و زمان برگزاری کنکور فرهنگیان 1403

همانند دیگر جزییات مربوط به ثبت نام کنکور فرهنگیان، در مورد نحوه برگزاری نیز اطلاعیه دقیقی منتشر نشده است. طبق آخرین گفته این آزمون مستقل از کنکور سراسری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای اولین بار برگزار خواهد شد. داوطلبان متقاضی می توانند در صورت تمایل در این آزمون شرکت نمایند.

زمان برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت ۱۴۰۳ می باشد.

داوطلبان باید در آزمون کتبی شرکت کرده و در صورت کسب تراز علمی مناسب، برای شرکت در جلسه مصاحبه آماده شوند. همچنین انتظار می‌رود که سوابق تحصیلی در کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ تاثیر داشته باشد. به محض اطلاع رسانی در مورد نحوه برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم این بخش از مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

از سال ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان کنکور اختصاصی برگزار کرده و متقاضیان برای ثبت نام در این دانشگاه می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. طبق اطلاعیه ها، آموزش های علمی و عملی دبیری به دلیل تعیین مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی با یکدیگر تلفیق شده‌اند. 

در صورتی که سوالی در زمینه کنکور اختصاصی تربیت معلم و یا پذیرش در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری برای‌تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کنکور اختصاصی تربیت معلم می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چه زمانی باید اقدام کرد؟

    زمان دقیق ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

  2. آیا برگزاری کنکور فرهنگیان به عهده سازمان سنجش است؟

    خیر این کنکور به صورت اختصاصی برگزار شده و مجری آن نیز سازمان آموزش و پرورش کشور می‌باشد. 

  3. آیا در صورت شرکت در کنکور فرهنگیان باید در مصاحبه نیز شرکت کرد؟

    همانطور که گفته شد هنوز اطلاعیه ای در این مورد منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود که کنکور اختصاصی نیز دارای مصاحبه باشد. 

    منبع: کنکور اختصاصی تربیت معلم





:: برچسب‌ها: کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: