بورسیه تحصیلی فرانسه
نوشته شده توسط : دانتل

بورسیه تحصیلی فرانسه یکی از دغدغه های فکری افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارند. فرانسه یکی از کشور های گران قیمت است و مخصوصا دانشجویان بین المللی که درآمد محدودی دارند با چالش بیشتری در زمینه پرداخت هزینه ها مواجه خواهند شد. با این حال فرانسه امکان دریافت بورسیه های تحصیلی را در نظر گرفته است تا دانشجویان با دریافت آن ها بتوانند بخشی از هزینه های خود را پرداخت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل بورسیه تحصیل در فرانسه خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید. 

منبع: بورسیه تحصیلی فرانسه 

بورسیه تحصیلی فرانسه

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورها با سیستم آموزشی بسیار قوی است که سالانه افراد بسیار زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام می کنند. دانشجویانی که برای تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت می کنند باید توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشند.

فرانسه اقتصاد بسیار قوی دارد و از سوی دیگر هزینه های زندگی نیز در این کشور بسیار بالاست و مخصوصا دانشجویان خارجی در حال تحصیل به دلیل محدودیت در کار کردن، فشار بیشتری را متحمل خواهند شد.

فرانسه شرایطی را مهیا کرده است تا دانشجویان خارجی بتوانند با توجه به وضعیت خود از بورسیه تحصیلی فرانسه استفاده کرده و هزینه تحصیل و زندگی در این کشور را کاهش داده و یا حتی به صفر برسانند. به طور کلی بورسیه تحصیلی به دانشجویان برتر اعطا می شود اما با این حال برخی از بورسیه ها نیز با توجه به فاکتورهای دیگری مثل ملیت، شرایط اجتماعی، نیاز مالی و غیره به دانشجویان تعلق گیرد.

بورسیه تحصیلی فرانسه بسیار محبوب و پرمتقاضی است و با توجه به ظرفیت محدود آن تمامی دانشجویان موفق به دریافت آن نخواهند شد. به همین دلیل بسیار مهم است که دانشجویان از جزئیات بورسیه های تحصیلی فرانسه اطلاع کامل داشته باشند تا شانس دریافت آن را از دست ندهند.

 

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه مزایای بسیار زیادی دارد که اطلاع از آن ها برای دانشجویان در حال تحصیل در این کشور خالی از لطف نیست. برخی از مهم ترین مزایای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه به شرح زیر می باشد.

✅تحصیل رایگان در فرانسه و کاهش هزینه های زندگی

✅ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

✅تحصیل به زبان انگلیسی

✅شانس دریافت پیشنهاد شغلی از طرف موسسه ارائه دهنده بورسیه

✅امکان مهاجرت به کبک کانادا

✅دریافت ویزای کاری بدون لزوم مراجعه به ایران (درصورت‌ بستن قرارداد کاری با یک شرکت فرانسوی)

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه

همانطور که گفته شد با توجه به هزینه های بالای تحصیل و زندگی در فرانسه اکثر دانشجویان خارجی ترجیح می‌دهند که از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند تا هزینه های خود را کاهش دهند. دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه شرایط عمومی دارد که دانشجویان متقاضی باید این شرایط را دارا باشند.

تعداد بورسیه هایی که برای مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است بسیار اندک است و می توان گفت که دریافت بورسیه برای دانشجویان این مقطع بسیار سخت خواهد بود و در نهایت تعداد بسیار محدودی موفق به دریافت بورسیه می شوند.

اما بورسیه های مقاطع بالاتر یعنی ارشد و دکتری بیشتر است و دانشجویان واجد شرایط می توانند برای دریافت آن ها اقدام نمایند. دانشجویانی که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه هستند، باید شرط سنی هر بورسیه را داشته باشند و سن بیشتر یا کمتر مشمول دریافت بورسیه نخواهد شد.

از سوی دیگر اکثر بورسیه های تحصیلی به دانشجویان برتر از نظر تحصیلی تعلق می گیرد پس دانشجو باید حداقل معدل تعریف شده هر دانشگاه و یا سازمان ارائه دهنده بورسیه را داشته باشد. رزومه علمی و پژوهشی بسیار قوی نیز از دیگر شروط عمومی دریافت بورسیه است و شانس دانشجو را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

همچنین برخی از بورسیه تحصیلی فرانسه با توجه به معیار های اجتماعی و ملیت و نژاد دانشجویان اعطا می شود که معمولا به این صورت است که دانشجو می تواند علاوه بر هزینه تحصیل، کمک هزینه ای برای هزینه های زندگی نیز دریافت کند.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که دانشگاه های فرانسه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی دانشجو پذیرش می کنند. دانشجویان با مدرک b2 زبان فرانسوی امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی را خواهند داشت که در این صورت شهریه دانشگاه بسیار کمتر خواهد بود اما دانشجویان با مدرک زبان انگلیسی تنها امکان تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارند.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه

افرادی که قصد دریافت بورسیه و یا به طور کلی مهاجرت به فرانسه را دارند باید از مدارک لازم برای اینکار اطلاع کامل داشته باشند چراکه هرگونه نقص در مدارک درخواست شما را ریجکت خواهد کرد و شانس خود را از دست خواهید داد. برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه باید مدارکی را داشته باشید که به شرح زیر است.

✅ترجمه تمامی مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی

✅ترجمه ریزنمرات

✅ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

✅شناسنامه، کارت ملی به صورت ترجمه شده

✅پاسپورت دارای اعتبار

✅توصیه نامه اساتید

✅انگیزه نامه

✅رزومه های علمی و پژوهشی

 

مراحل دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه

برای دریافت بورسیه تحصیلی مراحلی طی خواهد شد که بهتر است دانشجویان از آن ها اطلاع کافی داشته باشند. مراحل کلی دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه به شرح زیر می‌باشد. 

????دانشجو باید مدارک خود را ترجمه کرده و همراه با ریز نمرات تایید شده به کمیسیون تعیین بورسیه دانشگاه تحویل دهد. 

????دانشگاه جلسه ای برگزار کرده و مدارک تمامی متقاضیان را بررسی می‌کند. 

????افرادی که واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه هستند در این جلسه انتخاب خواهند شد. 

????برای افرادی که پذیرفته شده اند، نامه ای ارسال می‌گردد. 

????در نهایت دانشجو باید اقدامات نهایی برای دریافت ویزا و بورسیه را انجام دهد. 

 

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی

همانطور که در بالا گفته شد دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی و تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی را دارند. برای تحصیل به زبان انگلیسی حداقل نمره مدرک آیلتس باید 6 و نمره تافل باید 550 باشد. توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست اما مبلغ آن کمتر از دانشگاه های خصوصی است.

به طور کلی کشور فرانسه بورسیه های بسیار محدودی را برای مقطع کارشناسی در نظر گرفته است و در نتیجه بسیار سخت می توان وارد لیست دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در این مقطع شد. یکی از بورسیه های مقطع کارشناسی در فرانسه بورسیه امیل بوتمی می‌باشد که با دریافت آن دانشجو در حدود 8 تا 12 هزار یورو به عنوان کمک هزینه در سه سال تحصیلی دریافت خواهد کرد. 

بورسیه THE ISDB-FRANCE نیز از دیگر بورسیه های فرانسه است که هزینه ویزا، هزینه های ثبت نام، مسکن، بیمه، هزینه بلیت هواپیما را پوشش داده و 700 یورو نیز به عنوان کمک هزینه پرداخت خواهد کرد. 

 

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کرده و همچنین برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه نیز درخواست دهند.

تحصیل در مقطع ارشد نیز مانند مقطع قبلی به دو زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی و به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی امکان پذیر است. فرانسه در مقطع ارشد بورسیه‌های متعددی را برای دانشجویان در نظر گرفته است که برخی از مهم ترین بورسیه تحصیلی فرانسه به شرح موارد زیر می‌باشد. 

بورسیه تحصیلی ایفل: با دریافت این بورسیه دانشجویان می‌توانند مبلغی در حدود 1200 یورو دریافت کنند که هزینه های درمان و بهداشت را پوشش می‌دهد. 

بورسیه بنیاد گرنوبل INP: موسسه آموزش عالی مهندسی و مدیریت گرنوبل INP این بورسیه را ارائه می‌دهد و مبلغ آن نیز 5000 یورو برای هر ترم تحصیلی می‌باشد. 

کمک هزینه بین‌المللی مدرسه نرمال عالی PSL: این بورسیه تحصیلی فرانسه توسط مدرسه نرمال عالی PSL اعطا می‌شود که ارزش آن نیز 1000 یورو در ماه می‌باشد. 

بورسیه بین‌المللی کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس ساکلی: این بورسیه برای دانشگاه پاریس ساکلی است که مبلغ آن نیز 10 هزار یورو برای هر سال خواهد بود. 

بورسیه عالی HEC Paris MBA: موسسه HES Paris ارائه دهنده این بورسیه است که با دریافت آن 50 درصد تخفیف در شهریه اعمال خواهد شد. 

کمک هزینه بین‌المللی IESEG: مدرسه بین المللی IESEG این بورسیه را اعطا می‌کند 10 تا 50 درصد از شهریه را پوشش خواهد داد. 

 

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری فرانسه یک دوره ۳ تا ۵ ساله است و با توجه به تعدد و تنوع بسیار زیاد بورسیه های تحصیلی بسیاری از دانشجویان برای دریافت آن تقاضا دارند. امکان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه فرانسه تنها به زبان انگلیسی وجود دارد و دانشجویان نیز با عنوان محقق یا پژوهشگر شناخته خواهند شد.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری نسبتا پایین است به طوری که با مبلغ 300 تا 500 یورو می‌توان در این مقطع به ادامه تحصیل پرداخت. برخی از مهم ترین انواع بورسیه تحصیلی فرانسه در این مقطع به شرح زیر هستند. 

بورسیه عالی ایفل: همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه این بورسیه را ارائه خواهند داد. با دریافت این بورسیه هزینه تحصیل رایگان شده و دانشجو مبلغی را نیز ماهانه دریافت خواهد کرد. 

کمک هزینه PhD in Chemistry: که توسط دانشگاه مونپلیه اعطا خواهد شد.

بورسیه  PhD offer: این بورسیه به دانشگاه نانت اختصاص دارد. 

کمک هزینه PhD application: ارائه دهنده آن موسسه فرنل ـ مارسی، کوه آلپ پرووانس ساحل آزور می‌باشد. 

 

بورسیه های فول فاند فرانسه

بورسیه فول فاند از محبوب ترین بورسیه تحصیلی فرانسه است چراکه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور یعنی هزینه مسکن، غذا و رفت و آمد را در برخواهد گرفت و در واقع تحصیل و زندگی دانشجو در فرانسه رایگان خواهد شد. از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه های فول فاند فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅داشتن سطح علمی بالا و عملکرد عالی در زمینه تحصیلی

✅کسب نمره حداقل 4 از نمره کل 5 در درس های تخصصی

✅داشتن مجوز شرکت در دوره های پژوهشی و علمی

✅ارائه انگیزه نامه برای بورسیه تحصیلی فرانسه

✅داشتن توصیه نامه از استاید مقاطع قبلی

بورسیه های فول فاند انواع متعددی دارند و دانشجویان می‌توانند با توجه به شرایط خود برای دریافت هر یک از ان ها درخواست دهند. مهم ترین بورسیه های فول فاند برای تحصیل در فرانسه به شرح موارد زیر می‌باشد. 

 

بورسیه عالی ایفل

 دانشجویان بین المللی در مقطع ارشد و دکتری امکان دریافت آن را خواهند داشت. دانشجویان ارشد 1300 دلار و دانشجویان دکتری 1900 دلار دریافت خواهند کرد. علاوه بر این مبلغ پرداختی، سایر هزینه های زندگی نیز پوشش داده خواهد شد. 

 

بورسیه مشترک اراسموس موندوس

 دانشجویان برتر بین المللی بدون توجه به رشته تحصیلی شان برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه انتخاب خواهند شد و مدت زمان آن نیز یک تا دو سال می‌باشد. هزینه های مسکن و انتقال در این بورسیه پوشش داده خواهد شد. 

 

بورسیه‌های آکادمی مد بین‌المللی پاریس

 آکادمی بین المللی مد این بورسیه را به دانشجویان برتر مقاطع کارشناسی و ارشد ارائه می‌دهد. انواع مختلف این بورسیه ممکن است کل هزینه های زندگی و یا بخشی از آن را پوشش دهند. 

 

بورسیه‌های Ecole Normale Superieure

 این بورسیه تحصیلی فرانسه به ده دانشجو رشته علوم و ده دانشجو رشته هنر و علوم انسانی اعطا خواهد شد و مبلغ آن نیز ماهانه 1100 دلار برای مدت 2 تا 3 سال می‌باشد. 

 

بورسیه تحصیلی فرانسه | بورسیه MBA INSEAD

 این بورسیه چند نوع دارد که از آن ها می‌توان به بورسیه نیاز مالی، بورسیه تحصیلی تنوع و تعالی، بورسیه زنان و بورسیه رهبران جامعه اشاره کرد. دانشجویان واجد شرایط با نیاز مالی و همچنین شایستگی این بورسیه را دریافت خواهند کرد. 

 

بورسیه تحصیلی امیل بوتمی دانشگاه Sciences Po

 دانشجویان برتر دانشگاه Sciences Po در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. مبلغ این بورسیه در مقطع کارشناسی ۳۳۰۰ تا ۱۳۵۰۰ دلار و در مقطع ارشد ۵۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار می‌باشد.

 

کدام رشته ها بورسیه تحصیلی فرانسه می گیرند؟

برخی از دانشگاه ها به طور اختصاصی رشته های تحصیلی خاصی را بورسیه می‌کنند. اینگونه دانشجویان علاوه بر شانس دریافت بورسیه با توجه به مقطع تحصیلی، شانس دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه با توجه به رشته خود را نیز خواهند داشت. برخی از رشته هایی که در فرانسه بورسیه می‌شوند به شرح زیر هستند. 

 

بورسیه رشته حقوق

حقوق یکی از رشته هایی است که در کشور فرانسه در دانشگاه های مختلف بورسیه خواهد شد. دانشجویان بین المللی جدید الورود شانس این را دارند که برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه با توجه به رشته خود اقدام نمایند و از بورسیه هایی همچون امیلی بوتمی استفاده نمایند. 

 

بورسیه تحصیلی فرانسه | رشته هنر

فرانسه یکی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل در رشته های هنر می‎‌باشد. این کشور تمامی استانداردهای بین المللی در زمینه آموزش هنر را رعایت کرده است و با توجه به فرهنگ غنی که در زمینه هنر دارد کشوری عالی در این زمینه است.

موسسات و دانشگاه های بسیار زیادی در زمینه هنر در حال فعالیت هستند که دانشجویان باید در سال اول به تحصیل به صورت عمومی بپردازند و در سال بعدی رشته خود را به صورت تخصصی انتخاب کنند. در صورت دارا بودن شرایط همچون معدل بالا، داشتن توصیه نامه و انگیزه نامه قوی و غیره می‌توانید بورسیه تحصیلی فرانسه اختصاصی این رشته را دریافت نمایید. 

 

بورسیه رشته طراحی دوخت

فرانسه یکی از شناخته شده ترین کشور ها در زمینه مد و پوشاک است و مسلم است که اهمیت ویژه ای نیز به تحصیل در رشته طراحی دوخت داده می‌شود. دانشجویان رشته های طراحی دوخت با توجه به مدارک و روزمه شان برای دریافت بورسیه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. 

دانشجویان تمامی کشورها شانس دریافت بورسیه را خواهند داشت. سن دانشجو باید بالاتر از ۱۸ سال بوده و مدرک دیپلم نیز داشته باشد. اولویت اعطا بورسیه در مقاطع ارشد و دکتری با افرادی است که در رشته های تجارت و مد تحصیل کرده و سابقه کار مرتبط نیز در زمینه مد داشته باشند. همچنین دانشجو برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه باید مدرک آیلتس و یا تافل نیز داشته باشد. 

 

رشته های پزشکی

رشته پزشکی و دندان پزشکی نیز جز رشته هایی هستند که در لیست بورسیه تحصیلی فرانسه قرار می‌گیرند. دانشجویان این رشته ها با دریافت بورسیه می‌توانند کمک هزینه برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی دریافت کنند. علاوه بر این با توجه به داشتن مجوز کار دانشجویی در فرانسه، دانشجویان می‌تواند سایر هزینه ها را نیز از این طریق پرداخت نمایند. 

 

بهترین دانشگاه ها برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند، باید از دانشگاه های برتر این کشور این نیز اطلاع کامل داشته باشند و درخواست خود را برای پذیرش ارسال نمایند. برخی از دانشگاه ها در زمینه اعطا بورسیه بسیار شناخته شده هستند که لیست آن ها به شرح زیر می‌باشد. 

✅دانشگاه تحقیقات پاریس

✅دانشگاه سوربن

✅امول پلی تکنیک

✅دانشگاه پاریس

✅پاریس-سود

✅گرنوبل آلپ

✅بوردو

✅استراسبورگ

 

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه های مهاجرت تحصیلی تنها به شهریه دانشگاه محدود نیست و  پس از مهاجرت به فرانسه باید هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز بپردازید. میزان هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه متفاوت است اما به طور کل می‌توان گفت که فرانسه جز کشورهای گران قیمت است.

بیش‌ترین سهم هزینه زندگی به اجاره مسکن اختصاص دارد. هزینه اجاره خوابگاه یا اقامتگاه دولتی در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو و اجاره آپارتمان ۵۰۰ تا ۹۰۰ یورو می‌باشد. به طور کل پس از مهاجرت به فرانسه برای اجاره مسکن باید در حدود ۳۶۰ تا ۱۲۰۰ یورو هزینه کنید. با دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه می‌توان تقریبا بخشی از این هزینه ها و یا حتی کل آن ها را پوشش داد. سایر هزینه‌های زندگی در فرانسه به شرح زیر هستند.

????خرید مواد غذایی ۵۷۰ یورو ماهانه

????حمل و نقل ۵۵ یورو ماهانه

????بیمه ۳۰ یورو ماهانه

????آب و برق و گاز ۱۵۰ یورو ماهانه

????اینترنت ۲۸ یورو

????بلیت سینما ۱۰ یورو

 

مشاوره بورسیه تحصیلی فرانسه

در نهایت می‌توان گفت که فرانسه یکی از بهترین کشورها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل را دارند. این کشور سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و با توجه به سیاست مهاجر پذیری، افراد پس از فارغ التحصیلی نیز شانس یافتن کار و دریافت ویزای کاری را خواهند داشت. بورسیه تحصیلی فرانسه در انواع متعددی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده تا از این طریق بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را تا حدی پوشش دهند. 

از سوی دیگر دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف امکان کار دانشجویی در این کشور را خواهند داشت. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان ۲۰ ساعت کار در هفته و دانشجویان مقطع دکتری امکان ۴۰ ساعت کار در هفته را خواهند داشت. کار دانشجویی و کسب درآمد به دانشجویان کمک می‌کند تا بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت نمایند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه بورسیه تحصیلی فرانسه برای تان وجود دارد و یا در مراحل دریافت ویزا و بورسیه با مشکل مواجه شده اید، می‌توانید از متخصصان این حوزه کمک گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بورسیه تحصیلی فرانسه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه وجود دارد؟

    بله فرانسه بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. 

  2. آیا در مقطع کارشناسی نیز می‌توان بورسیه فرانسه را دریافت کرد؟

    بورسیه های مقطع کارشناسی محدود هستند و شانس دریافت آن ها بسیار اندک است اما با این حال غیر ممکن نیست. 

  3. بورسیه تحصیلی فرانسه هزینه های زندگی را نیز پوشش می‌دهد؟

    با توجه به نوع بورسیه تحصیلی هزینه های زندگی نیز پوشش داده خواهد شد. بورسیه های فول فاند تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را در برخواهند گرفت.  

    منبع: بورسیه تحصیلی فرانسه





:: برچسب‌ها: بورسیه تحصیلی فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: