استخدام نیروی هوایی ارتش
نوشته شده توسط : دانتل

استخدام نیروی هوایی ارتش در بازه زمانی مشخصی انجام می شود و افراد واجد شرایط که در مصاحبه اختصاصی نیز پذیرفته شوند، وارد دوره آموزشی شده و می توانند از امتیازات آن استفاده نمایند. برای ثبت نام، داوطلبان باید شرایط مشخصی را دارا بوده و مدارک لازم را به صورت حضوری تحویل دهند. در این مطلب به بررسی کامل استخدام نیروی هوایی ارتش می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با متخصصان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: استخدام نیروی هوایی ارتش

 

استخدام نیروی هوایی ارتش

از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی می توان به نیروی هوایی اشاره کرد. وظیفه نیروی هوایی ارتش محافظت از مرزهای هوایی کشور است. نیروی هوایی از بین افرادی که داوطلب ادامه راه شهدا هستند، اقدام به پذیرش نیرو می‌نماید.

افرادی که قصد ثبت نام در نیروی هوایی ارتش را دارند، باید در زمان های مشخص برای نام نویسی به حوزه های ثبت نام مراجعه نمایند. چنانچه ظرفیت ثبت نام قبل پایان مهلت نام نویسی تکمیل شود دیگر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.

افرادی که قصد استخدام نیروی هوایی ارتش را دارند، باید واجد شریط استخدام باشند. این شریط در آگهی استخدام نیروی‌هوایی ارتش به طور کامل درج خواهد شد. ثبت نام نهایی به صورت حضوری انجام خواهد شد و متقاضیان باید مدارک لازم را تحویل داده و هزینه را نیز پرداخت نمایند.

 

زمان استخدام نیروی هوایی ارتش

اطلاعیه های مربوط به زمان ثبت نام و استخدام نیروی هوایی ارتش در سامانه aja.ir اعلام می شود. توجه داشته باشید که ثبت نام به صورت حضوری انجام می شود و متقاضیان باید در زمان تعیین شده به دفاتر عضویابی نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند.

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده، استخدام نیروی هوایی ارتش در مقاطع افسری یمانی و کارمندی علمی و تجربی در تاریخ 1 آبان شروع شده و تا 1 آذر نیز ادامه خواهد داشت. اگر قصد ثبت نام دارید، باید از ساعت 8 تا 13 (روزهای پنجشنبه 8 تا 11) مدارک خود را به دفاتر ثبت نام تحویل دهید.

 

نحوه ثبت نام در نیروی هوایی ارتش

در بالا گفته شد که ثبت نام برای استخدام نیروی هوایی ارتش تنها به صورت حضوری انجام می شود و هیچ از یک مراحل نام نویسی به صورت اینترنتی نخواهد بود. متقاضیانی که به هر دلیلی اقدام به بارگزاری مدرک به صورت اینترنتی نمایند به صورت رسمی ثبت نام نشده و درخواست آن ها مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ثبت نام تنها به صورت حضوری بوده و متقاضیان باید به دفاتر عضویابی نزدیک محل زندگی خود مراجعه نمایند. توجه داشته باشید که بهتر است ثبت نام را در روزهای اولیه انجام دهید چراکه اگر ظرفیت تکمیل شود حتی در صورت ادامه داشتن مهلت ثبت نام نیز دیگر متقاضی جدید پذیرفته نخواهد شد. در این قسمت به منظور سهولت کار برای شما متقاضیان گرامی لیست و آدرس مراکز عضو یابی استخدام نیروی هوایی ارتش را آورده ایم.

تهران  میدان امام حسین (ع )- خیابان دماوند – خیابان شهید غفاری نسب (حجت) – فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرائی- دایره گزینش و استخدام 35743413 021 35743284 021
تبريز  ميدان آذربايجان – پايگاه هوایی شهید فکوری – دفتر استخدام 04131425673
دزفول   بين دزفول و انديمشك- پایگاه هوایی وحدتی – دفتر استخدام

06142420329
09166437301

اصفهان  سه راه حکیم نظامی- جنب درمانگاه فجر 03136202019
شيراز  خیابان مدرس – پایگاه هوایی شهید دوران –دفتر استخدام 07137209357
بندر عباس پایگاه شهید عبدالکریمی – جنب سالن مهمان- دفتر استخدام 09369149469
همدان  شهرستان كبودر آهنگ – پايگاه هوایی شهيد نوژه – ساختمان هتل H – جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نيروهای مسلح – دفتر استخدام 08135552724
کرمان  خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)-کوچه شماره 10 دفتر استخدام 03432822373
محمودآباد كيلومتر6 جـاده محمودآبـاد به فريدونكنـار – روبروی روسـتای درياسر – مجتمع آموزشی نجـات خدمه   – دفتر استخدام نیروی هوایی 02135744441 02135745463
بوشهر پايگاه هوایی شهید یاسینی – ميدان شهدای پایگاه – درب جنوبی پايگاه – دفتر استخدام 07731548300
كرمانشاه بلوار شهید کشوری – بعد از ترمینال کاویانی – نرسیده به میدان امام خمینی(ره)- دفتر استخدام 08334733235
امیدیه جاده امیدیه به رامشیر – قبل از شهرستان رامشیر – پایگاه مقدم شهید اردستانی- درب جبهه- هتل ستاره-    دفتر استخدام  06143599129
بیرجند  کیلومتر 2 جاده بیرجند به مشهد – روبروی شرکت نفت – دفتر استخدام پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند  05632321494
چابهار شهرستان کنارک –  روبروی دادگستری- درب ورودی  پایگاه برادران شهید دل حامد- دفتر استخدام  05431927042
مشهد انتهای خيابان فدائیان اسلام (نخريسی)– روبروی دفتر مرکزی مترو -دفتر استخدام منطقه پدافند هوايی شمال شرق – جنب بانك سپه 05133442828

 

شرایط استخدام در نیروی هوایی ارتش

استخدام در نیروی هوایی ارتش شرایط عمومی و اختصاصی دارد که متقاضیان باید از آن ها آگاه بوده و واجد این شرایط باشند. از شرایط عمومی و اختصاصی استخدام می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شرایط عمومی استخدام نیروی هوایی ارتش

✅اعتقاد به دین اسلام

✅اعتقاد به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و فداکاری در راه اهداف اسلامی

✅ تابعیت ایرانی

✅عدم همکاری و سابقه فعالیت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی

✅اعتقاد به ولایت فقیه

✅داشتن سلامت جسمانی کامل

✅نداشتن سوسابقه و مشکلات اخلاقی

✅نداشتن سابقه محرومیت از خدمات اجتماعی

✅تدین و انقلابی بودن (این موارد به طور دقیق در روند استخدام بررسی می شود)

✅استخدام بر اساس نیاز سازمان

✅آمادگی برای رزمندگی و اعزام به مناطق مختلف

✅تعهد دو برابر هزینه آموزشی در صورت اخراج یا انصراف

✅داشتن قد حداقل 165 سانتی متر

✅حداکثر 26 سال برای افراد دارای مدرک دیپلم (کارمندان تجربی)، 28 سال سن برای افسران پیمانی و کارمندی علمی دارای مدرک کارشناسی و 29 سال سن برای داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد (محاسبه سن با توجه به اول فروردین سال انجام خواهد شد) مدت خدمت سربازی حداکثر شرط سن را افزایش می دهد و افراد با سهمیه ایثارگری نیز از شرط سنی استخدام نیروی هوایی ارتش معاف خواهند بود.

 

شرایط اختصاصی

 از شرایط اختصاصی استخدام نیروی هوایی ارتش نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅معدل حداقل 13 برای رشته های مهندسی و حداقل 14 برای سایر رشته ها

✅داشتن مدرک تحصیلی معتبر

✅ارائه مدرک دیپلم و یا گواهینامه مهارت فنی مراکز فنی حرفه ای

✅تعهد خدمت مطابق با قوانین

✅در صورتی که قبلا در نیروهای مسلح به صورت پیمانی خدمت کرده باشید دیگر امکان استخدام به این صورت را نخواهید داشت.

✅عدم تعهد به مراکز و موسسه های دولتی و خصوصی

✅قبول شدن در معاینات پزشکی استخدامی

 

مدارک لازم برای استخدام نیروی هوایی ارتش

در بالا گفته شد که ثبت نام و استخدام نیروی هوایی ارتش به صورت حضوری انجام می شود و داوطلبان باید در زمان تعیین شده با در دست داشتن ندارم لازم به دفاتر عضویابی مراجعه کنند. مدارک لازم برای ثبت نام به شرح موارد زیر می باشند.

✅عکس 4*3 پشت نویسی شده (3 قطعه)

✅مدرک تحصیلی همراه با کپی

✅اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن

✅اصل کارت ملی و کپی آن

✅کارت پایان خدمت یا گواهی اعزام و اشتغال به خدمت

✅ارائه ریزنمرات دیپلم همراه با کپی که از طرف آموزش و پرورش تایید شده باشد.

✅فیش واریز هزینه نام نویسی

✅مدرکی مبنی بر مشمولیت ثبت نام از طرف مراجع ذیصلاح

✅مدارک مربوط به داشتن سهمیه ایثارگری

✅تصاویر تمامی مدارک به صورت اسکن شده و تحویل آن به صورت لوح فشرده ( فرمت تصاویر باید jpg  بوده و حجم آن نیز از 200 کیلوبایت بیشتر نباشد.

توجه: اصل مدارک توسط دفتر ضبط نخواهد شد و پس از بررسی و اطمینان از صحت آن به داوطلب پس داده خواهد شد.

 

هزینه ثبت نام و استخدام نیروی هوایی ارتش

همانطور که گفته شد یکی از مدارک استخدام نیروی هوایی فیش واریز هزینه ثبت نام می باشد. مبلغ ثبت نام 100 هزار تومان می باشد و بایستی به شماره حساب 5151579100005 به نام بانک سپه با نام تمرکز وجوه درآمد از جذب دانشجو افسری آجا واریز شود. اصل این فیش واریزی باید در روز ثبت نام به مسئولین استخدام نیروی هوایی ارتش تحویل داده شود. توجه داشته باشید که این مبلغ در هیچ صورتی بازپس داده نخواهد شد.

 

امتیازات ثبت نام در نیروی هوایی ارتش

داوطلبان افسری پیمانی باید برای مدت 9 ماه به صورت شبانه روزی آموزش ببیند. این مدت برای داوطلبان کارمندی 2 ماه خواهد بود. در طول مدت آموزش تمامی هزینه های زندگی پوشش داده خواهد شد و حقوقی نیز به صورت ماهیانه به داوطلب پرداخت می گردد.

خانواده فرد نیز از بیمه های تکمیلی و خدمات درمانی بهره مند می گردند. توجه داشته باشید که داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی بایستی مصاحبه اختصاصی نیروی هوایی ارتش را نیز پشت سر بگذرانند.

از مراحل مصاحبه می توان به سوالات عقیدتی، سیاسی، روانشناختی، تحقیقات محلی و معاینات پزشکی اشاره کرد. تنها در صورت قبولی در این مرحله است که فرد در استخدام نیروی هوایی ارتش پذیرفته شده و می تواند از امتیازات ثبت نام برخوردار شود.

 

مشاوره استخدام ارتش

افرادی که قصد ورود به نیروی هوایی ارتش را دارند، بایستی در زمان تعیین شده به صورت حضوری به دفاتر ثبت نام مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل بدهند. استخدام نیروی هوایی ارتش شرایطی عمومی و اختصاصی دارد و تنها افراد واجد شرایط امکان ثبت نام خواهند داشت.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه استخدام نیروی هوایی ارتش برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام و آمادگی مصاحبه با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه استخدام نیروی هوایی ارتش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. استخدام نیروی هوایی ارتش به چه صورت است؟

    داوطلبان برای ثبت نام باید به صورت حضوری به دفاتر عضویابی مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهند.

  2. آیا ثبت نام نیروی هوایی ارتش هزینه ای دارد؟

    بله باید هزینه ثبت نام را که 100 هزار تومان می باشد پرداخت کرده و فیش آن را نیز به عنوان مدرک ارائه دهید.

  3. شرایط استخدام نیروی هوایی ارتش چیست؟

     استخدام نیروی هوایی شرایط عمومی و اختصاصی دارد که در متن مقاله به آن ها پرداخته شده است.

    منبع: استخدام نیروی هوایی ارتش





:: برچسب‌ها: استخدام نیروی هوایی ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: