مهاجرت به قطر
نوشته شده توسط : دانتل

مهاجرت به قطر یکی از گزینه های پیش رو برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارند. قطر یکی از کشورهای بسیار ثروتمند حوزه خلیج فارس است و شرایط بسیار مساعدی برای زندگی، تحصیل و کار در این کشور فراهم است. مهاجرت به این کشور روش های متعددی دارد که افراد می‌توانند با توجه به وضعیت خود بهترین روش را انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل مهاجرت به قطر می‌پردازیم برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: مهاجرت به قطر 

 

مهاجرت به قطر

یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس قطر می‌باشد که طی سال اهای اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده است و در حال حاضر به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است. این کشور اقتصاد بسیار خوبی دارد و می‌توان گفت که ثروتمندترین کشور حال حاضر می‌باشد. 

آمارها نشان داده که از ۳ میلیون جمعیت قطر، فقط ۳۶۰ هزار نفر آن ها بومی قطر هستند و بقیه جمعیت به مهاجران اختصاص دارد. مهاجر‌ت به کشور قطر برای ایرانیان سختی ها و محدودیت هایی دارد اما کاری غیر ممکن نیست. با اطلاع دقیق از روش ها و جزییات مهاجرت به قطر می‌توانید ویزای خود را دریافت کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. با توجه به تقاضای بسیار زیاد ایرانیان برای مهاجرت به قطر در ادامه به توضیح کامل آن پرداخته ایم. 

 

مزایای مهاجرت به قطر

مهاجرت به کشور قطر مزایای زیادی دارد که اطلاع از آن ها در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت بسیار کمک کننده خواهد بود. برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت به قطر به شرح زیر می‌باشد. 

✅با دریافت اقامت قطر امکان استفاده از خدمات بهداشت عمومی و آموزشی این کشور با توجه به حدود تعیین شده وجود خواهد داشت. 

ا✅مکان خرید ملک و سرمایه گذاری

✅دریافت گواهینامه و حق رانندگی پس از مهاجرت به قطر 

✅سفر به ۱۰۰ کشور جهان بدون ویزا با دریافت پاسپورت قطر

✅امکان کار در این کشور با دریافت اقامت

 

مهاجرت به قطر از طریق کار

کشور قطر موقعیت های شغلی متعدد و بسیار خوبی دارد. افرادی که وارد این کشور می‌شوند، می‌توانند مشغول به کار شده و از مزایای بسیار زیاد کار در این کشور ثروتمند استفاده نمایند. حقوق بالا، بیمه، کمک هزینه مسکن و عدم پرداخت مالیات از مزایای کار در قطر می‌باشد. 

نرخ بیکاری در قطر بسیار پایین است و تقریبا تمامی افراد پس از مهاجرت به قطر امکان یافتن کار در این کشور را دارند. قطر در حال حاضر بزرگ ترین کشور در زمینه نفت و صنایع پتروشیمی است. افراد با مدرک تحصیلی در این حوزه می‌توانند از مزایای شغلی بسیار زیادی بهره مند شوند. 

دریافت ویزا کاری قطر مستلزم این است که فرد از یک کارفرما قطری پیشنهاد کاری دریافت کنید. علاوه بر این در صورت استخدام در یک شرکت بین المللی نیز می‌توانید ویزای کاری قطر را دریافت نمایید. کارفرمایان قطر برای استخدام نیروی کار بین المللی بایستی حتما مجوز داشته باشند. 

برای دریافت جاب آفر و مهاجرت به قطر باید به دنبال آگهی های کاری باشید و رزومه و مدارک خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. در صورت جلب توجه کارفرما باید در یک مصاحبه تلفنی و پس از آن یک مصاحبه حضوری شرکت نمایید. در صورت موفقیت در تمامی این مراحل جاب آفر برای شما ارسال خواهد شد و با استفاده از آن می‌توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایید.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری

✅جاب آفر

✅فرم درخواست وزارت کار

✅گواهی سلامت

✅عکس پاسپورتی برای مهاجرت به قطر 

✅کپی از پاسپورت

✅مدارک تحصیلی مرتبط با شغل

نکته: معمولا زمان دریافت ویزای کاری قطر در حدود ۴ هفته است اما با توجه به شرایط ممکن است دو ماه نیز به طول بینجامد. 

 

مهاجرت تحصیلی به قطر

روش دیگر برای مهاجرت به قطر، ادامه تحصیل در این کشور و دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. سیستم آموزشی قطر در سال های گذشته بسیار پیشرفت کرده و دانشجویان زیادی را هر ساله پذیرش می‌کند. دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به قطر باید شرایط عمومی دریافت ویزا را داشته باشند و همچنین مدرک زبان نیز ارائه دهند. 

قطر یک کشور عربی زبان است اما با این حال اکثر دوره های دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مدرک آیلتس با نمره حداقل ۵.۵ و یا تافل با نمره حداقل ۷۸ ارائه دهند. 

تنها مدارک دیپلم مورد پذیرش برای مهاجرت به قطر، مدرک بین المللی (IB) و A-Levels بریتانیا می‌باشد. متقاضیان سایر مدارک برای پذیرش در دانشگاه باید معادل سازی مدرک انجام داده و تاییدیه آموزش و پرورش و سفارت محلی را نیز دریافت نمایند. 

ویزای کاری برای زنان در قطر

زنان برای کار کردن در کشور قطر باید ابتدا با ویزای خانوادگی به این کشور مهاجرت کرده و سپس با ارائه تاییدیه از همسر خود اقدام به استخدام نمایند. به طور معمول برای این کار نیازی به درخواست مجوز کار جداگانه نیست. 

 

مهاجرت به قطر از طریق سرمایه گذاری

در سال های گذشته قانون سرمایه گذاری در قطر برای مهاجران به این صورت بود که می‌توانستند تنها ۴۹ درصد از سهام یک شرکت را در اختیار داشته باشند اما ۵۱ درصد مابقی بایستی حتما به یک شریک اهل قطر تعلق داشت. اما قانون سرمایه گذاری و مهاجرت به قطر در سال های حدید تغییر کرده است و در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی می‌توانند مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت را داشته باشند. 

سرمایه گذاران خارجی علاوه بر ثبت شرکت، امکان سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار و یا طرح های بازنشستگی خصوصی را نیز دارند. از سایر طرح های سرمایه گذاری در کشور قطر می‌توان به حساب‌های پس‌انداز، سرمایه‌گذاری‌های بازنشستگی، خرید ملک، سرمایه‌گذاری‌های تجاری، صندوق‌های سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری در سهام و سرمایه‌گذاری‌های فراساحلی اشاره کرد. 

سرمایه گذاران در این کشور برای مهاجرت به قطر  نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی ندارند و تنها لازم است که ده درصد درآمد شرکت را به عنوان مالیات بپردازند. مالیات بر عایدی سرمایه برای ملک و اوراق بهادار تعلق نخواهد گرفت. اجاره کردن ملک در قطر به عنوان فعالیت تجاری در نظر گرفته شده و فرد باید ۱۰ درصد اجاره را به عنوان مالیات پرداخت کند. 

با خرید ملکی با ارزش حداقل ۲۰۰ هزار دلار اقامت موقت قطر به فرد اعطا خواهد شد. با سرمایه گذاری حداقل ۱ میلیون دلار نیز می‌توان اقامت دائم دریافت کرده و از مزایای شهروندی این کشور بهره مند شد. ثبت شرکت در قطر و داشتن مالکیت کامل نیز از دیگر راه های دریافت اقامت دائم این کشور می‌باشد. 

 

مهاجرت به قطر با ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به قطر که نسبتا هم آسان است، مهاجرت از طریق ازدواج می‌باشد. زنان با ارائه درخواست کتبی تابیعت قطر، می‌توانند به این کشور مهاجرت نمایند. البته دریافت اقامت قطر از طریق ازدواج مشروط به این است که ازدواج حداقل ۵ سال ادامه داشته باشد و تنها پس از این تاریخ اقامت اعطا می‌شود. 

اگر که زوجین قبل از ۵ سال از یکدیگر طلاق گرفته و یا همسر قطری فوت کند، در صورت داشتن فرزند شرایط فرد بررسی شده و تابعیت به همسر خارجی داده می‌شود. اگر زن مجددا ازدواج کرده و با یک فرد غیر قطری ازدواج کند، تابیعت خود را از دست نخواهد داد البته به شرط آن که تابعیت همسر خود را دریافت نکرده باشد. قطر تابیعت دوگانه نمی‌دهد و در این صورت باید یکی از تابعیت ها حذف شود. 

 

مهاجرت به قطر از طریق تولد فرزند

کشور قطر بر اساس قانون خون تابعیت می‌دهد یعنی افرادی که والدین قطری داشته باشند به صورت خودکار شهروند آن کشور محسوب شده و تابعیت دریافت می‌کنند. افراد خارجی که فرزند خود را در قطر به دنیا می‌آورند، امکان دریافت اقامت نه برای خود و نه برای فرزندشان را نخواهند داشت. 

در صورتی که پدر تابع کشور قطر باشد، فرزند نیز صرف نظر از تابعیت مادر، اقامت و تابعیت قطر را دریافت خواهد کرد اما در صورت برعکس بودن شرایط) یعنی خارجی بودن پدر و قطری بودن مادر) اقامت به فرزند تعلق نخواهد گرفت. پس می‌توان گفت که سفر به کشور قطر با ویزای توریستی و به دنیا آوردن فرزند در این کشور منجر به دریافت تابعیت و شهروندی نخواهد شد و روشی برای مهاجرت به قطر نیست. 

 

مهاجرت به قطر از طریق ویزای ورزشی

کشور قطر به شدت به دنبال جذب ورزشکاران حرفه ای است و افرادی که رزومه ورزشی خوبی داشته باشند را به عنوان مهاجر پذیرفته و مزایای بسیار زیادی را نیز در اختیار شان قرار می‌دهد. این افراد با حمایت دولت قطر می‌توانند در مسابقات بین المللی شرکت کرده و مقام کسب نمایند. 

اگر که وضعیت ورزشی تان خوب است و قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را دارید، بهتر است که قطر را نیز جز انتخاب های خود قرار دهید چراکه باشگاه ها و مربیان این کشور تمایل بسیار زیادی برای پذیرش ورزشکاران دارند. پس از مهاجرت به قطر نیز مزایای بسیار زیادی به ورزشکاران تعلق خواهد گرفت. 

 

ویزای توریستی قطر

ایرانیانی که قصد سفر به کشور قطر را دارند، باید حتما ویزای توریستی دریافت کرده و با استفاده از آن وارد کشور شوند چراکه ایران جز کشورهای معاف از ویزا برای سفر به قطر نیست. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی قطر ۳۰ روز است و پس از آن باید به کشور خود بازگردید. برای دریافت ویزای توریستی قطر علاوه بر طی کردن مراحل عمومی باید ۲۷ دلار نیز هزینه پرداخت نمایید. به طور کلی می‌توان گفت که با ویزای توریستی امکان مهاجرت به قطر وجود ندارد. 

 

شرایط مهاجرت به قطر

برای مهاجرت به کشور قطر مانند مهاجرت به سایر کشورها باید شرایطی را داشته باشید. در بالا گفته شد که مهاجرت به کشور قطر روش های متعددی دارد و هر یک از این روش ها نیز شرایط اختصاصی خود را دارند که در متن به آن ها پرداخته شد. علاوه بر شرایط اختصاصی، مهاجرت به قطر شرایط عمومی هم دارد که به شرح زیر هستند. 

✅وضعیت جسمانی مناسب و ارائه گواهینامه پزشکی

✅عدم سوسابقه کیفری

✅کامل بودن تمامی مدارک برای مهاجرت به قطر

✅توانایی مالی برای پرداخت هزینه ها

✅فیش واریز هزینه صدور ویزا

 

مدارک لازم برای مهاجرت به قطر

یکی از شرایط دریافت ویزا برای مهاجرت به قطر این است که تمامی مدارک فرد کامل باشد. اطلاع از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت بسیار واجب است چراکه در صورت ناقص بودن مدارک، درخواست ویزا ریجکت خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به قطر به شرح زیر می‌باشد. 

✅پاسپورت دارای اعتبار

✅عکس پاسپورتی

✅بلیت 

✅مدرک مبنی بر داشتن مسکن در قطر

✅مدارک تحصیلی

✅مدارک مربوط به وضعیت تاهل

✅مدارک هویتی

✅جاب آفر برای ویزای کاری

✅نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای تحصیلی

✅نامه بانک برای اثبات توانایی مالی

✅فیش واریز هزینه های صدور ویزا

 

مراحل مهاجرت به قطر

افرادی ک قصد مهاجرت به کشور قطر را دارند، باید مراحلی را طی نمایند. اطلاع از مراحل مهاجرت به قطر باعث تسریع روند مهاجرت و سهولت بیشتر خواهد شد. مراحل مهاجرت به کشور قطر به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣در مورد تمامی روش های مهاجرتی به طور کامل آگاه شده و با کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه، بهترین روش را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. 

2️⃣مدارک لازم برای مهاجرت را با توجه به روش مورد نظر خود آماده نمایید. برای این منظور می‌توانید از مشاوران دانتل کو کمک بگیرید چرا که کامل بودن مدارک در دریافت ویزا بسیار حائز اهمیت است. 

3️⃣مدارک تکمیل شده خود را به سفارت ارائه داده و درخواست ویزا نمایید.

4️⃣مدارک شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مراحل اداری نیز طی خواهد شد. در نهایت شما باید در مصاحبه سفارت شرکت نمایید و در صورت قبولی در مصاحبه ویزای شما صادر خواهد شد. 

 

هزینه مهاجرت به قطر

برای مهاجرت به کشور قطر در در مرحله اول باید هزینه ویزا را پرداخت نمایید که به طور کلی ۱۰۰ تا ۲۰۰ ریال قطر می‌باشد. علاوه بر هزینه ویزا، پرداخت هزینه های مربوط به روش مهاجرتی نیز وجود دارد.

برای مثال روش سرمایه گذاری بیشترین هزینه را دارد و افراد باید حداقل سرمایه لازم را در اختیار داشته باشند. به طور کلی سرمایه گذاری گران ترین روش مهاجرتی و ازدواج نیز ارزان ترین روش مهاجرتی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که هزینه های جانبی مهاجرت به قطر مثل انگشت نگاری سفارت و یا استخدام وکیل نیز هزینه های مجزایی خواهند داشت. علاوه بر هزینه دریافت ویزا باید در مورد هزینه های زندگی در قطر نیز اطلاع داشته و برای پرداخت آن ها آماده باشید. 

به طور کلی قطر کشور گران قیمتی است؛ مثلا برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر این کشور باید ماهانه در حدود ۸ هزار درهم یا ۲۲۰۰ دلار اجاره بپردازید. مهم ترین هزینه های زندگی در کشور قطر نیز به شرح  زیر می‌باشند. 

????شیر ۵ تا ۱۰ ریال قطر

????نان ۳ تا ۱۵ ریال قطر

????برنج ۵ تا ۱۴ ریال قطر

????گوشت گاو ۳۰ تا ۶۰ ریال قطر

????پنیر ۱۵ تا ۸۰ ریال قطر

????۱۲ تخم مرغ ۱۰ تا ۲۰ ریال قطر

????سیب ۱۰ ریال قطر

????سیب زمینی ۱۵ ریال قطر

????پیاز ۸ ریال قطر

????آب معدنی ۲ تا ۳ ریال قطر

????حمل و نقل عمومی ۸۰ تا ۲۵۰ ریال قطر به صورت ماهانه

????قبوض برق، آب و غیره ۲۱۵ تا ۸۰۰ ریال قطر

????اینترنت ۲۵۰ تا ۴۰۰ ریال قطر

 

مهاجرت به قطر | پاسپورت قطر

کشور قطر یکی از بهترین پاسپورت ها را دارد و در حال حاضر از نظر ارزشی و اعتباری در جهان در رتبه ۳۱ قرار دارد. پاسپورت کشور قطر این امکان را به دارندگان آن می‌دهد که بدون ویزا به ۸۵ کشور جهان سفر نمایند. 

توجه داشته باشید که دریافت پاسپورت کشور قطر پس از مهاجرت به قطر کار چندان راحتی نیست. در مرحله اول باید با استفاده از روش های مختلف به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم دریافت نمایید. پس از دریافت اقامت دائم، امکان دریافت پاسپورت نیز به وجود خواهد آمد.

 

دریافت اقامت دائم قطر

به طور کلی کشورهای حوزه خلیج فارس در اعطا اقامت دائم و پاسپورت بسیار سخت گیر هستند و این کار چندان راحت نخواهد بود. دریافت پاسپورت پس از مهاجرت به قطر مستلزم دریافت اقامت دائم این کشور است. برای دریافت اقامت دائم نیز باید حداقل ۲۰ سال در این کشور زندگی کنید.

داشتن درآمد حداقل ۲۰ هزار ریال از بخش دولتی و ۳۰ هزار ریال قطر از بخش خصوصی نیز الزامی می‌باشد. افرادی که قصد دریافت شهروندی قطر را دارند، باید ۲۰ سال در این کشور زندگی کرده و اقامت دائم دریافت نمایند. پس از آن نیز باید ۵ سال دیگر به زندگی و حضور مداوم در این کشور بپردازند تا شهروندی و پاسپورت قطر به آنان تعلق گیرد. 

 

بهترین روش مهاجرت به قطر

بسیاری از متقاضیان این سوال را دارند که با توجه به سختی مهاجرت به قطر و محدودیت در دریافت ویزا، بهترین راه ورود به این کشور کدام یک از روش های مهاجرتی است. در پاسخ باید گفت که بهترین روشی وجود ندارد و روش برتر برای هر فرد با توجه به شرایط او تعیین خواهد شد. 

ممکن است روشی که برای فردی بسیار راحت بوده است، برای فردی دیگر بسیار سخت و حتی غیر ممکن باشد و با اقدام از آن طریق با ریجکت ویزا مواجه شود. چنانچه قصد انتخاب بهترین روش مهاجرت به قطر را دارید، بهتر است با متخصصان این حوزه در مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا در این زمینه راهنمایی تان کنند. 

 

مشاوره مهاجرت به قطر

مهاجرت یک مسیر پر پیج و خم است و برای موفقیت در آن افراد باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارند. افرادی که قصد مهاجرت دارند، برای ورود به تمامی کشورها با چالش هایی مواجه خواهند شد. اما در نهایت این یک کار غیر ممکن نیست و با انتخاب روش صحیح و طی کردن صحیح مراحل، در نهایت موفق به مهاجرت خواهید شد. 

چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای خارجی مثل قطر را دارید، می‌توانید با مشاوران و متخصصان این زمینه مشورت نمایید تا از ابتدای مسیر در انتخاب روش مهاجرت به قطر یاری تان کرده و تا انتها یعنی دریافت ویزا همراه تان باشد. متخصصان و مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به قطر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای مهاجرت به قطر چه باید کرد؟

    روش های متعددی برای مهاجرت به کشور قطر وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود، بهترین روش را انتخاب نمایند. 

  2. هزینه مهاجرت به قطر چقدر است؟

    مهاجرت به قطر چندین مرحله دارد که هزینه هر مرحله نیز متفاوت خواهد بود. در متن مقابله به هزینه دریافت ویزا و زندگی پس از ورود به قطر پرداخته شده است. 

  3. آیا با تولد فرزند می‌توان تابعیت قطر را دریافت کرد؟

    خیر کشور قطر از قانون خون پیروی می‌کند یعنی تنها افرادی بعد تولد تابعیت دریافت می‌کنند که از پدر و مادر و یا پدر قطری متولد شده باشند. (تابعیت پدر از اهمیت بیشتری نسبت به تابعیت مادر برخوردار است)

    منبع: مهاجرت به قطر





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قطر ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: