بورسیه تحصیلی کانادا
نوشته شده توسط : دانتل

بورسیه تحصیلی کانادا یکی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان پس از مهاجرت و ادامه تحصیل باید برای دریافت آن اقدام نمایند. هزینه های زندگی در کشور کانادا بسیار بالاست و با توجه به اینکه دانشجویان زمان محدودی برای کار دارند و باید بیشتر زمان خود را به مطالعه اختصاص دهند، پرداخت هزینه برای شان با دشواری همراه خواهد بود. اما با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توان تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف ساخت. در ادامه به بررسی کامل بورسیه تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

 

کانادا یکی از کشور هایی است که سیاست مهاجر پذیری دارد و با توجه به کیفیت بالای زندگی و اقتصاد کارآمد، افراد بسیار زیادی تصميم می گیرند که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از رایج ترین روش های مهاجرتی است که با توجه به سیستم آموزشی قدرتمند و با کیفیت کانادا بسیار محبوب می باشد.

پس از مهاجرت افراد برای ادامه تحصيل باید شهریه دانشگاه را بپردازند و در عین حال هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، غذا و… را نیز بپردازند. با توجه به هزینه های بالای زندگی و محدودیت در کار کردن برای دانشجویان بین المللی، داشتن یک کمک هزینه مالی بسیار کمک کننده خواهد بود.

کانادا بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که با توجه به شرایط خود و مقطع تحصیلی شان می توانند برای دریافت آن ها درخواست بدهند. با توجه به اهمیت این مساله در ادامه به توضیح کامل بورسیه تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.

 

انواع بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا انواع مختلفی دارد و با توجه به فاکتورهای مختلفی به دانشجویان اعطا می شود. اطلاع از انواع بورسیه تحصیلی به دانشجویان کمک می کند تا با آگاهی بیشتری کمک هزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای دریافت آن اقدام نمایند. انواع بورسیه تحصیلی کانادا به شرح زیر هستند.

بورسیه تحصیلی کانادا | اسکالرشیپ شایسته محوری

اسکالرشیپ یا فلوشیپ یکی از بورسیه های محبوب کانادا است که بر اساس شایستگی و روزمه علمی و پژوهشی قوی به دانشجویان اعطا می‌گردد. بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ دو نوع دولتی و خصوصی دارد و پس از دریافت نیازی به بازپرداخت ندارد.

برای برخی از بورسیه ها دانشجو باید ضمانتی بدهد که برای مدت مشخص در محلی تعیین شده به خدمت بپردازد. دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی امکان استفاده از بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ را خواهند داشت. نمرات بالا، مهارت بالا در زبان انگلیسی، داشتن مقاله و.. از معیارهای دریافت این بورسیه هستند.

گرنت و برساری

یکی دیگر از انواع بورسیه تحصیلی کانادا، کمک هزینه گرنت و برساری است که به طور معمول ملاک دریافت آن نیاز مالی دانشجویان می‌باشد. معمولا دانشجویان بین المللی امکان دریافت آن را ندارند و بیشتر به دانشجویان بومی تعلق خواهد گرفت.

دستیار تدریس

دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری می‌توانند به عنوان دستیار آموزش فعالیت کرده و کمک هزینه ای نیز دریافت نمایند. برای کسب این شغل و دریافت کمک هزینه دانشجو باید از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردار باشد و نمره زبان انگلیسی او نیز بالا باشد.

بورسیه تحصیلی کانادا |‌ دستیار تحقیق

چنانچه دانشجوی مقطع ارشد و یا دکتری روزمه علمی و پژوهشی خوبی داشته باشد، می‌تواند به عنوان دستیار پژوهشی (به جز پژوهش مربوط به پایان نامه خود) در کنار استاد مشغول تحقیق و بررسی شود. دانشجو برای این کار بایستی در حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته به فعالیت بپردازند.

بورسیه تحصیلی کانادا|‌ وام دانشجویی

وام دانشجویی راه دیگری برای پوشش هزینه های زندگی و تحصیل است و دانشجویان بین المللی نیز امکان دریافت آن را خواهند داشت. لازم به ذکر است که وام دانشجویی باید پس از تحصیل بازپس داده شود. دریافت وام دانشجویی برای دانشجویان بین المللی از طریق بانک های خصوصی انجام می‌شود.

بورسیه های دولتی کانادا

سازمان ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا متفاوت است. برخی از این مراکز دولتی و برخی نیز غیردولتی هستند. بورسیه های دولتی با توجه به فاکتورهای متعددی به دانشجویان رشته های مختلفی همچون علوم اجتماعی، بهداشت، علوم طبیعی و غیره اعطا می شود.

یکی از عوامل ارائه دهنده بورسیه های دولتی این است که دانشجو متولد کشورهای در حال توسعه باشد. به طور کلی می توان گفت که اکثر بورسیه های دولتی کانادا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق خواهد گرفت. علاوه بر این برای دریافت برخی از بورسیه های تحصیلی دولتی باید حتما درحال تحصیل در یک مقطع تحصیلی خاص مثل دکتری باشید.

از برخی از بورسیه های تحصیلی دولتی کانادا می توان به بورسیه دکترا گرانت بانتینگ، بورسیه فارغ التحصیلی ارشد کانادا، بورسیه پس از فارغ التحصیلی NSERC، بورسیه های تحقیقاتی IDRC و برنامه ی بورسیه تحصیلی وانیر کانادا اشاره کرد.

بورسیه دانشگاه تورنتو کانادا

دانشجویان ایرانی می‌توانند به صورت اختصاصی از بورسیه دانشگاه تورنتو که برای یادبود کشته شدگان سانحه هوایی اوکراین PS752 در نظر گرفته شده است استفاده نمایند. برای دریافت این بورسیه تحصیلی کانادا شرایطی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

✔ایرانی بودن

✔پذیرش در مقطع کارشناسی، ارشد و یا دکتری دانشگاه تورنتو کانادا

✔تحصیل در رشته مطالعات ایران

بورسیه های غیردولتی کانادا

یکی دیگر از مراکز ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی سازمان های خصوصی و غیر دولتی هستند. هدف از ارائه بورسیه های غیر دولتی کمک به کشورهای در حال توسعه و یا تسریع روند پژوهش های علمی می باشد.

anne vallee یکی از انواع بورسیه های غیر دولتی است که به صورت اختصاصی برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته های حیوانات مقطع دکتری شهر کبک و بریتیش کلمبیا در نظر گرفته شده است.

بورسیه دادخواست نیز یکی از بورسیه های غیردولتی بسیار مهم است که شرایط دانشجویان انگلیسی زبان را بررسی کرده و در صورت تایید شرایط آنان، کمک هزینه اعطا خواهد شد. هردو بورسیه تحصیلی کانادا ذکر شده فول فاند هستند یعنی تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو در کانادا را پوشش خواهند داد.

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف

دانشجویان و حتی دانش آموزان در حال تحصیل در کشور کانادا شانس دریافت بورسیه تحصیلی را خواهند داشت. برای این منظور باید از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف آگاه باشید که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

بورسیه تحصیلی کانادا در دبیرستان

در برخی از کشورها دانش آموزان در حال تحصیل در دبیرستان می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کرده و هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند. اما آمریکا هیچ بورسیه ای برای مقطع دبیرستان در نظر نگرفته است و دانش آموزان بین المللی تنها با پرداخت شهریه امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت.

دریافت بورسیه تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم

افرادی که در کالج در حال تحصیل در کالج هستند و با مدرک دیپلم پذیرش شده اند، می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی 1000 تا 5000 دلار کمک هزینه به صورت تخفیف در شهریه دریافت نمایند.

از شرایط دریافت بورسیه در این مقطع می‌توان به معدل بالا در دو سال آخر دبیرستان، نمره آیلتس 6.5 و یا بالاتر، سابقه فعالیت های فوق برنامه، مهارت در زمینه های مختلف اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا به مقاطع ارشد و دکتری اختصاص دارد. البته دانشجویان مقطع کارشناسی نیز امکان دریافت بورسیه را دارند اما شرایط برای آنان کمی سخت تر از سایر مقاطع است. بهتر است که دانشجویان برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا ابتدا برای دریافت ویزا و ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کرده و پس از یک ترم تحصیل و کسب نمرات بالا برای دریافت بورسیه درخواست دهند.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی شانس نسبتا زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا دارند. اما با این حال بورسیه ها بیشتر برای دوره های پژوهشی هستند و سایر دوره ها شانس زیادی نخواهند داشت. از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع ارشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔معدل حداقل ۱۷ (چنانچه روزمه علمی و پژوهشی دانشجو قوی باشد، شرط معدل کمتر خواهد شد.)

✔نمره آیلتس حداقل ۶.۵

✔مقاله چاپ شده در مجلات معتبر

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

بیشترین سهم بورسیه های تحصیلی کانادا به مقطع دکتری اختصاص دارد. فاکتورهای متعددی همچون بودجه دانشگاه، استاد راهنما، سطح علمی و پژوهشی دانشجو و غیره در دریافت بورسیه تاثیر گذار خواهند بود. برخی از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دکتری به شرح زیر هستند.

✔معدل حداقل ۱۷

✔رزومه علمی و پژوهشی قوی

✔نمره آیلتس حداقل ۶.۵

✔کسب نمره قبولی در آزمون GRE (در صورت نیاز)

✔ارائه مقاله چاپ شده در مجلات معتبر

 

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیل در کانادا

اگر واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیل در کانادا هستید، باید مدارک لازم را آماده کرده و با ارائه آن ها درخواست خود برای دریافت بورسیه را ارسال کنید. نقص در مدارک منجر به ریجکت درخواست شما خواهد شد پس بهتر است که از مدارک لازم برای دریافت بورسیه اطلاع دقیق داشته باشید.

هر دانشگاه یا موسسه ممکن است مدارک اختصاصی را نیز برای دریافت بورسیه لازم داشته باشد اما به طور کلی مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به شرح موارد زیر است.

✅عکس

✅فرم درخواست بورسیه

✅مدرک تحصیلی مقاطع قبلی به صورت ترجمه شده

✅ریز نمرات ترجمه شده

✅مدرک و نمره آزمون های استاندارد

✅رزومه علمی و پژوهشی

✅کپی پاسپورت و ویزای تحصیلی

✅آدرس محل سکونت و کدپستی

✅نامه پذیرش دانشگاه

✅مقالات بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی

✅مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده

✅مدارک مالی

 

مراحل دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور کانادا باید مراحلی را طی نمایید. آشنایی با مراحل دریافت بورسیه باعث تسریع در روند دریافت آن خواهد شد. مراحل دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به شرح زیر می‌باشد.

انتخاب دانشگاه

اولین گام برای پذیرش در دانشگاه های کانادا و دریافت بورسیه این است که دانشگاه ها را بررسی کرده و بهترین دانشگاه ها که مناسب شرایط شما باشند را بیابید. در هنگام انتخاب دانشگاه حتما به این نکته توجه داشته باشید که شرایط ارائه بورسیه در هر دانشگاه متفاوت است پس آن هایی را انتخاب کنید که با توجه به شرایط و مدارک تان شانس دریافت بورسیه را داشته باشید.

حتما اسم اساتید دانشگاه را پیدا کنید و با آن هایی که تحقیقات مشترکی دارید ارتباط برقرار کنید. در این صورت می‌توانید نظر اساتید را جلب کرده و شانس خود برای دریافت بورسیه در دانشگاه مقصد را افزایش دهید.

بورسیه تحصیلی کانادا | آماده کردن مدارک

پس از انتخاب دانشگاه در مورد مدارک لازم اطلاع کسب کرده و سپس به آماده سازی آن ها بپردازید. در حدود ۶ ماه تا یکمسال قبل از اپلای باید شروع به تقویت مدارک خود کنید تا شانس تان برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا بیشتر شود. برای این مثال در این مدت می‌توانید به نگارش مقاله بپردازید که یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مدارک در روند ارائه بورسیه می‌باشد.

رزومه سازی

داشتن روزمه قوی یکی از مهم ترین مدارک در جریان پذیرش دانشگاه و دریافت بورسیه می‌باشد. برای ساخت روزمه حتما با افراد متخصص مشورت کنید تا از سابقه تحصیلی و پژوهشی شما بهترین روزمه را استخراج نمایند. برای این منظور می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید.

بورسیه تحصیلی کانادا | درخواست اپلای

در نهایت باید مدارک و رزومه خود را برای دانشگاه های مورد نظرتان ارسال نمایید تا در صورت واجد شرایط بودن، درخواست شما تایید شده و نامه پذیرش برای تان صادر شود. اکثر دانشگاه های کانادا در هنگام بررسی مدارک برای پذیرش دانشجو، شرایط دریافت بورسیه را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.

پرداخت هزینه اپلای

شما باید برای تقاضای اپلای در هر دانشگاه در حدود 80 تا 200 دلار پرداخت نمایید. چنانچه درخواست شما برای اپلای پذیرفته نشود، هزینه بازپس داده نخواهد شد. بدون پرداخت این هزینه مدارک شما برای پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به مرحله بررسی نخواهد رسید.

دریافت ویزا

و در آخر اگر که دانشگاه درخواست شما را تایید کند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید. در سفارت مراحلی همچون انگشت نگاری و بیومتریک انجام خواهد شد و مصاحبه نیز به عمل خواهد آمد. در صورت پذیرش در مصاحبه سفارت، ویزای شما صادر می‌گردد و می‌توانید برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت نمایید.

هزینه زندگی در کانادا

یکی از مهم ترین دلایل دریافت بورسیه تحصیلی کانادا پرداخت هزینه های زندگی در این کشور است. کانادا یکی از کشورهای گران قیمت است و دانشجویان باید هزینه های زندگی پس از مهاجرت را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در کانادا به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی اختصاص دارد. بیش ترین بخش هزینه زندگی مربوط به اجاره مسکن است.

اجاره آپارتمان در شهرهای کوچک کانادا در حدود 700 دلار و در شهره های بزرگ 1200 دلار می‌باشد. همچنین دانشجویان می‌توانند خوابگاه اجاره کنند که هزینه آن تقریبا  300 تا 400 دلار می‌باشد. سایر هزینه های زندگی در کانادا به شرح زیر هستند.

✅مواد غذایی 250 تا 300 دلار

✅بیمه درمانی 40 دلار

✅حمل و نقل 80 تا 100 دلار

✅پوشاک 70 تا 90 دلار

✅تفریح و سرگرمی 80 دلار

 

کدام رشته ها بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت خواهند کرد؟

به طور کلی می‌توان گفت که اکثر رشته های تحصیلی در کانادا شانس دریافت بورسیه را خواهند داشت و دانشجویان محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت. اما برخی از رشته ها در کانادا محبوب تر و پرطرفدار تر هستند و در نتیجه بورسیه های تحصیلی که برای آن ها در نظر گرفته شده است نیز بیشتر از سایر رشته ها می‌باشد. برخی از رشته های محبوب برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به شرح زیر می‌باشند.

رشته های فنی و مهندسی

رشته های فنی مهندسی در اکثر کشورهای جهان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و با توجه به اینکه کانادا نیز یک کشور توسعه یافته است و نیاز ویژه ای به نیروی متخصص در رشته های فنی مهندسی دارد، به این رشته توجه ویژه ای نشان می‌دهد و بورسیه های زیادی را برای دانشجویان این رشته ها در نظر گرفته است.

بورسیه تحصیلی کانادا | رشته طراحی لباس

دانشجویانی که در رشته های مد و طراحی لباس مشغول به تحصیل هستند، با توجه به اهمیت این رشته و بازار کار عالی آن در کانادا امکان استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا را دارند. از جوایز و بورسیه های رشته طراحی لباس در کانادا می‌توان به جایزه ادل تورکوت، جایزه آلفرد سونگ و جانیس الین والر اشاره کرد.

رشته های علوم انسانی

تحصیل در رشته های علوم انسانی و رشته های بهداشت با دریافت بورسیه تحصیلی همراه است. برای دریافت بورسیه این رشته باید در مقطع دکتری مشغول به تحصیل باشید. مبلغ بورسیه در حدود 50 هزار دلار به صورت سالیانه می‌باشد.

بورسیه MBA

بورسیه های تحصیلی این رشته نسبت به سایر رشته ها کمتر است اما با این وجود اگر دانشجویان از روزمه علمی و پژوهشی خوبی برخوردار باشند، شانس دریافت بورسیه را خواهند داشت. از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا در رشته MBA می‌توان به دانشگاه های کارلتون، دانشگاه یورک، دانشگاه واترلو و دانشگاه ویندزور کانادا اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی کانادا | رشته پرستاری

رشته پرستاری نیز از رشته های بسیار محبوب و پرطرفدار است و که در کانادا نیز بورسیه های متعددی برای آن در نظر گرفته شده است. دانشجویان کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته می‌توانند از بورسیه های اختصاصی رشته پرستاری بهره مند شوند. علاوه بر این بنیاد پرستاری نیز انواع بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهد که مبالغ آن ها از 750 دلار تا 10 هزار دلار در مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت می‌باشد.

رشته روانشناسی

در کشور کانادا برای رشته روانشناسی نیز بورسیه های اختصاصی وجود دارد. مثلا دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آلبرتا که در حال تحصیل در رشته روانشناسی بوده و به کار کردن با دانش آموزان معلول علاقه مندند، می‌توانند بورسیه تحصیلی کانادا الکسیس چومیکی را دریافت کرده و در حدود 1800 دلار کمک هزینه دریافت نمایند.

رشته هنر

دانشجویان بین المللی که در رشته هنر به تحصیل می‌پردازند، می‌توانند از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند. این کمک هزینه ها با هدف پشتیبانی و حمایت از دانشجویان با استعداد ارائه می‌گردد. از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه هنر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دانشگاه ساسکاچوان: این دانشگاه در مقطع ارشد و دکتری دانشجویان رشته های موسیقی و هنر را بروسیه کرده و ماهانه 16 هزار دلار برای مقطع ارشد و 20 هزار دلار برای مقطع دکتری پرداخت می‌کند.

دانشگاه واترلو: رشته های هنر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه بورسیه شده و برای یک سال مبلغ 12 هزار دلار به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

رایرسون: دانشجویان رشته عکاسی مقطع پست دکتری با توجه به کمیته گزینش دانشگاه ماهانه 12 هزار دلار دریافت می‌کنند.

یورک: در مقطع ارشد و رشته های رسانه های دیجیتال، هنرهای بصری و فیلمسازی امکان دریافت بورسیه یکساله به صورت ماهانه 12 هزار دلار وجود خواهد داشت.

دانشگاه ویکتوریا کانادا: دانشجویان تمامی رشته های هنر مقطع کارشناسی می‌توانند با انتخاب کمیته گزینش، بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کرده و ماهانه 10 هزار دلار دریافت نمایند.

 

دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا

همانطور که در بالا گفته شد تمامی دانشگاه های کشور کانادا شرایط مساعدی برای بورسیه کردن دانشجویان ندارند و حتی برخی از آن ها به طور کل بورسیه پرداخت نمی کنند. افرادی که در دوره دبیرستان در کانادا بوده و از کالج فارغ التحصیل شده باشند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

به طور کلی دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا شرایط و معیارهای متفاوتی برای بورسیه کردن دانشجویان دارند. برای مثال دانشگاه مونترال کانادا چز دانشگاه هایی است که دریافت بورسیه از آن کار راحتی نیست و تنها دانشجویان با شرایط خاص موفق به دریافت بورسیه می‌شوند. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در کشور کانادا به شرح زیر هستند.

بروسیه دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو پس از حادثه هواپیمای اوکراینی بورسیه اختصاصی را برای دانشجویان در حال تحصیل ایرانی در کانادا در نظر گرفته است. دانشجویان ایرانی که نیاز به حمایت مالی دارند و صرفا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را خواهند داشت.

دانشگاه Manitoba

دانشجویان تمام وقت مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بدون در نظر گرفتن ملیت شان امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در این دانشگاه را خواهند داشت. مبلغ بورسیه با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است به طوری که دانشجویان دکتری در حدود ۱۸ هزار دلار سالانه و دانشجویان ارشد ۱۴ هزار دلار سالانه دریافت خواهند کرد.

دانشگاه Calgary

این دانشگاه به صورت گسترده اقدام به پرداخت بورسیه های تصحیلی مختلف به دانشجویان در حال تحصیل بین المللی می‌نمایند. همچنین مبلغی معادل هزار تا چهار هزار دلار نیز توسط این دانشگاه برای پروژه های تحقیقاتی و تحصیلی پرداخت می‌شود.

بورسیه تحصیلی کانادا | دانشگاه Waterloo

دانشجویان مقطع ارشد این دانشگاه می‌توانند مبلغی معادل 1900 دلار و دانشجویان مقطع دکتری نیز مبلغی معادل 3800 دلار در هر ترم تحصیلی دریافت نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت انجام پروژه های تحقیقاتی شانس دریافت بورسیه های دیگر را نیز دارند.

بورسیه ونیر کانادا

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا برای مدت 3 سال اقدام کرده و کمک هزینه ای با مبلغ 50 هزار دلار پرداخت نمایند.

بورسیه دانشگاه بین المللی یورک

این دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کمک هزینه ای با مبلغ 6 هزار تا 10 هزار دلار پرداخت می‌کند. مدت زمان تحصیل و دریافت این بورسیه تحصیلی کانادا 4 سال می‌باشد.

 

بورسیه فول فاند کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که بورسیه فول فاند نیز در لیست کمک هزینه های تحصیلی خود دارد و سالانه دانشجویان بسیار زیادی را به صورت فول فاند بورسیه می‌کند. فول فاند به این معناست که تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو در کانادا یعنی شهریه دانشگاه، هزینه مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد پوشش داده می‌شود و دانشجو نیازی برای پرداخت هیچ هزینه ای نخواهد داشت.

این بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف شرایط متفاوتی دارند اما به طور کلی دانشجویان باید وضعیت علمی بسیار خوب و رزومه قوی داشته باشند. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد بورسیه های فول فاند کانادا، رقابت بر سر دریافت آن ها بسیار بالاست و در صورتی که اقدامات لازم برای دریافت بورسیه به درستی انجام نگیرد شانس دانشجو به طور کامل از بین خواهد رفت. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند از کمک مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

کار در حین تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کانادا امکان کار در حین تحصیل است. دانشجویان بین المللی این اجازه را دارند که به صورت پاره وقت 20 ساعت در هفته به انجام کار بپردازند. همچنین در تعطیلات نیز این زمان به 40 ساعت در هفته افزایش خواهد یافت.

دانشجویان با انجام کار پاره وقت درآمد دلاری خواهند داشت و به این صورت می‌توانند هزینه های خود را تا حدی پرداخت نمایند. برای کار دانشجویی بایستی ویزای تحصیلی داشته باشید و به صورت تمام وقت در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنید. بورسیه تحصیلی کانادا در این شرایط بسیار کمک کننده خواهد بود و دانشجو می‌تواند زمان بیشتری را برای مطالعه و یادگیری دروس اختصاص دهد.

 

دریافت اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

کانادا یک کشور مهاجر پذیر است و اکثر افرادی که به تحصیل در این کشور می‌پردازند، می‌توانند پس از فارغ التحصیلی با انجام اقداماتی برای دریافت ویزا دائم اقدام کرده و به ادامه زندگی خود در این کشور بپردازند.

برای این منظور دانشجو باید کاری پیدا کرده و از این طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. پس از مدت ۵ سال فعالیت در کانادا و پرداخت مالیات و حضور مداوم در کانادا، اخذ تابعیت و شهروندی امکان پذیر می‌شود.

توجه داشته باشید که دانشجویانی که بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت می‌کنند، شانس بیشتری برای استخدام در مشاغل تخصصی دارند و در نتیجه اقامت دائم آنان راحت تر از سایر دانشجویان خواهد بود.

 

دلیل ریجکت شدن درخواست بورسیه تحصیلی کانادا

برخی از دانشجویان پس از درخواست برای دریافت کمک هزینه با ریجکت درخواست بورسیه تحصیلی مواجه خواهند شد. دلایل زیادی منجر به ریجکت شدن می‌شود که یکی از مهم ترین آن ها گپ تحصیلی زیاد است. البته اگر گپ تحصیلی به درستی توجیه شود، احتمال ریجکت نیز از بین خواهد رفت.

سایر دلایل رایج ریجکت بورسیه تحصیلی کانادا پایین بودن نمره مدرک زبان، نداشتن رزومه علمی و پژوهشی قوی، کامل نبودن مدارک و نبودن در اولویت نیاز مالی اشاره کرد. لازم به ذکر است که به غیر از بورسیه های فول فاند، بقیه بورسیه ها تنها بخشی از هزینه ها را پوشش خواهند داد و دانشجو برای تامین بخش دیگر هزینه های تحصیل و زندگی خود باید توانایی مالی داشته باشد.

 

دریافت بورسیه تحصیلی کانادا با رتبه کنکور

دریافت بورسیه تنها با رتبه کنکور امکان پذیر نیست اما با این حال رتبه بسیار خوب در کنکور سراسری، رزومه علمی دانشجو را تقویت کرده و در این صورت شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا نیز افزایش خواهد یافت.

 

بورسیه تحصیلی کانادا بدون مقاله

همانطور که گفته شد داشتن بورسیه تحصیلی یکی از مهم ترین مدارک برای دریافت بورسیه تحصیلی است. اما بسیاری از دانشجویان موفق به چاپ مقاله در مجلات معتبر نشده اند و برای شان این سوال مطرح می‌شود آیا بدون مقاله نیز می‌توان برای دریافت بورسیه اقدام کرد یا خیر.

در پاسخ باید گفت که بله این امکان وجود دارد چراکه حتی اگر مقاله داشته باشید اما سایر شرایط کافی نباشند، بورسیه به شما تعلق نخواهد گرفت. در نتیجه اگر مقاله نداشته باشید اما روزمه علمی و پژوهشی و نمره مدرک زبان تان بسیار بالا باشد، می‌توانید با نظر کمیته گزینش دانشگاه، بورسیه تحصیلی دریافت نمایید.

 

مشاوره مهاجرت به کانادا

یکی از کشورهایی که دانشجویان آن را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند، کشور کانادا است چراکه سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و مقصدی عالی برای کسب علم و دانش و افزایش مهارت به صورت تخصصی می‌باشد. با وجود هزینه های تحصیل و زندگی گران قیمت در کانادا، بسیاری از دانشجویان با محدودیت هایی در این زمینه مواجه خواهند شد. بورسیه تحصیلی یکی از راهکارهای پیش روی دانشجویان است که با دریافت آن می‌توانند بخش زیادی از محدودیت ها و مشکلات مالی خود را برطرف نمایند.

اگر قصد دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را دارید، توصیه می‌شود که با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید چرا که با توجه به تقاضای بسیار زیاد و محدودیت در دریافت بورسیه، هرگونه اشتباه در این مسیر منجر به از دست دادن شانس شما خواهد شد. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در کانادا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا چه باید کرد؟

    برای دریافت بورسیه باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را با توجه به شرایط ارائه بورسیه بررسی کرده و سپس درخواست خود را اسال نمایید. مراحل دریافت بورسیه به طور کامل در متن توضیح داده شده است.

  2. آیا بدون مقاله می‌توان بورسیه تحصیلی کانادا دریافت کرد؟

    بله با توجه به شرایط علمی و پژوهشی شما ممکن است بدون مقاله نیز بورسیه تحصیلی اعطا شود.

  3. آیا بورسیه تحصیلی تمامی هزینه های دانشجو را پوشش می‌دهد؟

    خیر بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند و بسیاری از آن ها تنها بخشی از هزینه را پوشش می‌دهند.

    منبع: بورسیه تحصیلی کانادا





:: برچسب‌ها: بورسیه تحصیلی کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: