نوشته شده توسط : دانتل

روش صحیح مطالعه درسی جامعه شناسی کنکور انسانی

درس جامعه شناسی از دروس زیرمجموعه  کنکور انسانی می‌باشد و برای داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته‌های علوم اجتماعی، خبرنگاری، علوم ارتباطات، مددکاری، روانشناسی، علوم تربیتی، کتابداری، راهنمایی و مشاوره هستند، حائز اهمیت می‌باشد.

منبع مطالعه درس جامعه شناسی

بهترین منبع برای مطالعه درس جامعه شناسی کنکور انسانی، کتاب‌های درسی جامعه شناسی 1 و جامعه شناسی 2 می‌باشد چراکه منبع اصلی طراحان برای طراحی سوالات، کتابهای درسی داوطلبان است.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور انسانی 1400

داوطلبان بهتر است بعد از مطالعه کتاب درسی، برای آشنایی با سبک سوالات در کنکور سراسری انسانی، از یک کتاب کمک آموزشی که حاوی تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری در سالهای گذشته باشد، استفاده کنند. داوطلبان بهتر است برای به خاطر نگه داشتن بیشتر مطالب، چند تست آموزشی و پس از آن بیشتر تست‌ها را بصورت زمان دار حل کنند و درصد بگیرند. با توجه به درصد کسب شده می‌توانند از میزان تسلط خود بر مطالب آگاه شوند.

بخوانید: بهترین منبع تست کنکور انسانی 1400

روش صحیح مطالعه جامعه شناسی کنکور انسانی | خلاصه نویسی

داوطلبان بهتر است پس از مطالعه درس به درس جامعه شناسی، مطالب مهم و نکات را در دفترچه‌ای جداگانه و یا بصورت حاشیه نویسی در کتاب یادداشت کنند. این عمل علاوه بر یادگیری بهتر مطالب، به بهبود مدیریت زمان داوطلبان نیز کمک می‌کند.

هر زمان که داوطلب قصد داشته باشد از مباحث خوانده شده تست کار کند، می‌تواند به جای خواندن صفحه به صفحه مطالب کتاب درسی، خلاصه‌ها را که به زبان خود یادداشت کرده را در زمان کمتری مطالعه کند و سپس با آمادگی ذهنی بیشتری به سراغ تست‌ها برود.

روش صحیح مطالعه جامعه شناسی کنکور انسانی | پاسخگویی به تست ها

برای حل تست، بهتر است برای هر درس تعدادی تست را انتخاب کنید و آنها را در چند روز تقسیم کنید. در درس جامعه شناسی بهتر است سوال‌های انتخابی خود را به بخش‌های مثلا 20 تا 30 سوالی تقسیم کنید و زمان مشخصی را نیز برای حل آنها در نظر بگیرید.

در حین حل سوالات، باید سعی کنید به پاسخنامه رجوع نکنید و اگر تستی برایتان چالش برانگیز بود و نیاز به زمان بیشتری داشت، از آن عبور کرده و اگر وقت اضافی داشتید دوباره به آن سوال‌ها برگردید و سعی کنید آنها را حل کنید.

با این روش به راحتی می‌توانید زمان پاسخدهی به سوالات را مدیریت کنید و همینطور از پاسخ دادن غلط به سوالات نیز جلوگیری کنید. به تدریج با انجام این روش، می‌توانید در کنکور سراسری نیز از آن بهره ببرید و به درصد بالایی در این درس برسید.

بودجه بندی جامعه شناسی 

از دروس مهم کنکور سراسری انسانی می‌توان به درس علوم اجتماعی اشاره کرد. جامعه شناسی دارای 20 سوال است. داوطلبان برای پاسخگویی به این سوالات 15 دقیقه وقت دارند.

درس جامعه شناسی در زیرگروه یک دارای ضریب 1، در زیرگروه دو و پنج دارای ضریب 3، در زیرگروه پنج دارای ضریب 3، در زیر گروه سه و چهار دارای ضریب 2 می‌باشد.

بخشی از سوالات این درس، از کتاب‌های جامعه شناسی1 و جامعه شناسی 2 و گاها هم ترکیبی از این دو کتاب طرح می‌شود. درجداول زیر بودجه بندی درس علوم اجتماعی آورده شده است که در روش صحیح مطالعه درس علوم اجتماعی می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

داوطلبان بهتراست به مباحث با بودجه بندی بیشتر، توجه بیشتری نیز داشته باشند و آنها را در الویت مطالعه قرار دهند.

بودجه بندی علوم اجتماعی ( جامعه شناسی 1 )
موضوع 95 96 97
کنش انسانی 0 0 0
علوم انسانی 0 0 0
اهمیت علوم انسانی 0 0 0
کنش اجتماعی 0 0 0
علوم اجتماعی 1 0 0
تاریخچه جامعه شناسی 0 0 1
پیشینه علوم اجتماعی در یونان و جهان اسلام 0 0 0
جهان اجتماعی و جهان طبیعی 0 0 0
اجزا و لایحه های جهان اجتماعی 0 0 1
جهان های اجتماعی 1 0 0
پیامد های جهان اجتماعی 0 0 0
انواع جهان اجتماعی 0 0 0
شناخت اجتماعی 1 0 0
انواع شناخت اجتماعی 0 0 0
شناخت اجتماعی تجربی 0 0 0
شناخت اجتماعی عقلی 0 1 1
شناخت اجتماعی شهودی 0 0 0
شناخت اجتماعی در قرآن 0 0 0
ترکیبی جامعه شناسی ( 1 ) 1 2 1
بودجه بندی علوم اجتماعی ( جامعه شناسی 2 )
موضوع 95 96 97
گستره جهان اجتماعی 0 0 0
نظام اجتماعی 0 0 0
فرهنگ 1 و 2 1 0 0
هویت 0 0 0
هویت فردی و اجتماعی 0 1 0
بازتولید هویت اجتماعی 0 0 0
تغییرات هویتی و تحولات اجتماعی 0 0 1
تحولات هویتی فرهنگ 0 1 0
از خود بیگانگی فرهنگی 1 0 1
هویت ایرانی 0 0 0
قدرت و اقتدار 0 0 0
نظام سیاسی 0 1 0
انواع نظام سیاسی 0 0 0

روش صحیح مطالعه جامعه شناسی کنکور انسانی | مطالعه مستمر 

داوطلبان کنکور انسانی بطور میانگین از درصد پاسخگویی بالایی به سوالات درس جامعه شناسی برخوردارند. یعنی داوطلبان به بیشتر سوالات این درس پاسخ می‌دهند. بالا بودن میانگین درس جامعه شناسی در کنکور یعنی داوطلبان برای کسب رتبه های بالا، باید در این درس درصد بالایی کسب کنند.

برای کسب درصد بالا در جامعه شناسی باید تسلط خوبی نسبت به این درس داشته باشید. درس جامعه شناسی کنکور انسانی، از دروسی است که نیاز به مطالعه مستمر و منظم دارد. یعنی داوطلبان باید یک برنامه ریزی اصولی برای مطالعه درس جامعه شناسی داشته باشند. بهتر است داوطلبان در برنامه ریزی تحصیلی‌شان باید برای درس جامعه شناسی، هر روز ساعتی کوتاه را اختصاص دهند اما سعی کنند هر روز این درس را بخوانند.

مطالعه مستمر و منظم در ساعات مشخص و تعیین زمانی برای مرور، می‌تواند درصد خوبی را برای داوطلبان انسانی در پی داشته باشد.

تکرار و مرور، مطالعه عمیق، مفهومی و اهمیت دادن بر تمامی مباحث، لازمه موفقیت و کسب تراز و درصد بالا در این درس می‌باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه جامعه شناسی کنکور انسانی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه جامعه شناسی کنکور انسانی 1400




:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه جامعه شناسی کنکور انسانی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: