سوالات آزمون لیسانس به پزشکی
نوشته شده توسط : دانتل

سوالات آزمون لیسانس به پزشکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان این آزمون باید با آن ها آشنایی داشته باشند. اکثر داوطلبان این آزمون از رشته های غیر مرتبط فارغ التحصیل شده اند و در نتیجه آشنایی زیادی با محتوای مطالب درسی و سوالات آزمون ندارند. مطالعه سوالات سال های گذشته به داوطلبان کمک می کند تا آگاهی نسبی در این زمینه به دست آورند. در این مطلب به بررسی کامل سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی دو مرحله کتبی و مصاحبه دارد. این آزمون ظرفیت پذیرش بسیار محدودی دارد و در نتیجه تنها افراد برتر موفق به کسب قبولی خواهند شد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد مرحله آزمون کتبی، داوطلبان باید با سوالات آزمون لیسانس به پزشکی آشنا باشند تا بتوانند به این سوالات در جلسه آزمون پاسخ بدهند. به همین دلیل در ادامه به توضیح کامل سوالات آزمون لیسانس به پزشکی خواهیم پرداخت.

داوطلبان رشته پزشکی در آزمون لیسانس به پزشکی اکثرا تحصیل کرده ها و فارغ التحصیلان رشته های غیرمرتبط با پزشکی هستند که با وجود علاقه بسیار زیاد به رشته پزشکی و حتی مهارت و استعداد در این زمینه اما با این حال اطلاعات کافی در مورد مطالب درسی را ندارند.

از سوی دیگر مطالعه دروس به صورت کنکوری نیز تفاوت فاحشی با اطلاعات عمومی دارد. به همین دلیل داوطلبان باید در مرحله اول با سوالات آزمون لیسانس به پزشکی آشنا شوند تا بتوانند بر این اساس شروع به مطالعه دروس نمایند.

 

 

پاسخنامه آزمون لیسانس به پزشکی

مورد بسیار مهم دیگر در زمینه آمادگی آزمون لیسانس به پزشکی این است که داوطلبان پس از مطالعه دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی به مطالعه پاسخنامه نیز بپردازند تا با جواب هر سال آشنا شوند. پس از برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخنامه کلیدی را منتشر می کند تا شرکت کنندگان بتوانند پاسخ های خود را مطابقت داده و از وضعیت خود در آزمون اطلاع نسبی به دست آورند.

از سوی دیگر داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سال آینده را دارند نیز می توانند استفاده بسیار موثری از پاسخنامه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی داشته باشند و از طریق مطالعه این دو در کنار یکدیگر آمادگی خود برای شرکت در آزمون را افزایش دهند. پاسخنامه در سایت علوم پزشکی دانشگاه تهران قرار می گیرد.

 

نکات مهم نمونه سوالات لیسانس به پزشکی

درنهایت باید توجه داشته باشید که سوالات آزمون لیسانس به پزشکی سال های گذشته تنها کمکی برای شما هستند که می تواند آگاهی تان در زمینه سوالات آزمون پیش رو را بالا ببرند اما به هیچ عنوان کافی نیستند و تنها با مطالعه سوالات سال های گذشته و پاسخنامه آن ها نتیجه مورد نظر را کسب نخواهید کرد.

در این مسیر باید منابع اصلی امتحانی در سال جدید را شناسایی کرده و سپس کتاب های کمک آموزشی مناسبی نیز تهیه کرده و به مطالعه دقیق آن ها بپردازید. کتاب های کمک آموزشی را انتخاب کنید که تا حد امکان جامع باشند تا در بین منابع و کتاب های متعدد دچار سردرگمی و کلافگی نشوید.

همچنین در هنگام مطالعه دروس به ضریب هر درس و تعداد سوالات نیز توجه داشته باشید تا بتوانید تمرکز بیشتری بر دروس ضریب بالا اختصاص دهید. برای کسب اطلاع کامل در این زمینه می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کنید تا در جهت آمادگی برای آزمون لیسانس به پزشکی شما را یاری کنند.

 

مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند باید حتما مدرک زبان داشته و آن را به عنوان مدارک ثبت نام ارائه دهند. با توجه به عدم آشنایی اکثر داوطلبان با محتوای آزمون لیسانس به پزشکی، توصیه می شود که در مورد تکنیک های مطالعه اطلاع کامل به دست آورید تا در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی برای تان وجود دارد و یا در مورد تکنیک های مطالعاتی و آمادگی آزمون نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت سوالات آزمون لیسانس به پزشکی چه باید کرد؟

    دفترچه سوالات سال های گذشته در سایت علوم پزشکی دانشگاه تهران قرار می گیرد اما شما می توانید به صورت مستقیم آن ها را از این صفحه سایت دانتل کو دانلود نمایید.

  2. آیا قبولی در آزمون کتبی لیسانس به پزشکی پایان مسیر است؟

    خیر داوطلبان پذیرفته شده وارد مرحله بعد یعنی مصاحبه خواهند شد و در صورت قبولی در آن به صورت قطعی قبول می شوند.

  3. ضریب دروس آزمون لیسانس به پزشکی یکسان است؟

    خیر هر درس ضریب متفاوتی دارد و به طور کلی داوطلبان باید توجه بیشتری به سوالات با ضریب بالا (ضریب 3) مثل فیزیولوژی، میکروب شناسی، ویروس شناسی و… اختصاص دهند.

    منبع: سوالات آزمون لیسانس به پزشکی





:: برچسب‌ها: سوالات آزمون لیسانس به پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: