آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟
نوشته شده توسط : دانتل

به طور کلی امکان ترمیم معدل تنها یکبار برای داوطلبان وجود دارد اما با انتشار اطلاعیه های جدید، اعلام شده است که داوطلبان در سال ۱۴۰۳ فرصت مجددی نیز برای ترمیم معدل خواهند داشت. در این مطلب به پاسخ سوال آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟

ترمیم معدل کنکور سراسری

در سال 1403 تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به صورت 50 درصد قطعی می باشد. در سال های گذشته تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت محاسبه می شد یعنی تنها در صورت بالا بودن معدل، رتبه کنکور نیز ارتقا می یافت و در صورت پایین بودن معدل، سوابق تحصیلی محاسبه نمی شد.

اما با تغییر تاثیر سوابق تحصیلی به حالت قطعی، اهمیت معدل بسیار رفته است چرا که اگر معدل داوطلب پایین باشد، رتبه او در کنکور نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به دنبال راهی برای بهبود معدل خود می گردند که بهترین راهکار ترمیم معدل می باشد.

با توجه به محدویت های تعداد دفعات ترمیم معدل، این سوال به وجود می آید که آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد یا خیر. در این مقاله از سایت مشاوره تحصیلی دانتل کو به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

 

شرایط ثبت نام ترمیم معدل

تمامی داوطلبان کنکور 1403 که سوابق تحصیلی ندارند و یا سابقه تحصیلی آن ها ناقص است، باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند. در غیر این صورت تاثیر قطعی پنجاه درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را از دست خواهند داد و تا حد زیادی از سایر داوطلبان جا می‌مانند.

بالا بودن معدل در بهوبد رتبه کنکور بسیار تاثیرگذار است چراکه تاثیر آن پنجاه درصد است و از سوی دیگر با توجه به قطعی بودن تاثیر سوابق تحصیلی، پایین بودن معدل نیز بسیار ناخوشایند است چراکه رتبع و تراز داوطلب را پایین می‌آورد. مشمولان ثبت نام آزمون ترمیم معدل به شرح زیر می باشند.

  • داوطلبانی که دیپلم نظری نظام جدید (6.3.3) دارند.

  • داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای یا کارشناسی نظام جدید (6.3.3) دارند.

  • افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی

  • کسانی که از قبل سابقه تحصیلی داشته اند.

افرادی که قبلا در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، پس از تصویب تغییرات کنکور سراسری می توانند مجددا در این آزمون شرکت کنند. افرادی که قصد شرکت در کنکور گروه آزمایشی متفاوت با رشته خود در دبیرستان را دارند نیز مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل هستند.

آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد | تعداد دفعات مجاز ترمیم معدل

طبق اطلاعات اولیه افراد در سال 1403 تنها می توانستند یکبار ترمیم معدل انجام دهند. این فرصت یکباره در امتحانات نهایی خرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در امتحانات شهریور ماه دیگر امکان ترمیم معدل کنکور وجود ندارد چراکه امتحانات شهریور یک فرصت جبران است.

با توجه به اینکه ترمیم معدل نیز خود به‌عنوان فرصت جبرانی در نظر گرفته می شود، دیگر امکان آزمون مجدد در شهریور وجود نخواهد داشت. چنانچه قصد ترمیم معدل دارید، بهتر است با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت کنید تا در همان آزمون اول موفق به کسب نمرات عالی شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید.

حتما بخوانیدمدارک ثبت نام کنکور 

 

آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد؟

همانطور که گفته شد داوطلبان کنکور تنها یکبار فرصت ترمیم معدل دارند. اما اطلاعیه های جدیدی منتشر شده است و بر اساس آن ها وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد داوطلبان کنکور، گفته است که افرادی که سال گذشته در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، می تواند امسال نیز مجددا در این آزمون شرکت نمایند.

توصیه می شود که داوطلبان این فرصت مجدد را غنیمت شمرده و با کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان تحصیلی مجموعه دانتل کو، به بهترین نحو برای آزمون شده و نمرات عالی کسب کنند.

مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو

کنکور سراسری یک مرحله حساس و تاثیرگذار در زندگی دانش آموزان است چراکه ادامه مسیر تحصیلی و شغلی آنان را تعیین خواهد کرد. با توجه به تغییرات گسترده کنکور سراسری در دو سال اخیر، بسیاری از داوطلبان دچار ابهام و سردرگمی شده اند. از این رو توصیه می‌شود که داوطلبان از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند تا جدیدترین اطلاعات و اخبار مربوط به کنکور سراسری را در اختیارشان قرار داده و بر این اساس در جهت کسب نتیجه بهتر یاری شان کنند.

در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشاوران و متخصصان باتجربه ای گرد هم آمده اند و آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند. در این مرکز تمامی خدمات مشاوره ای به صورت تلفنی می‌باشد و شما می‌توانید با صرف هزینه و زمان کمتر بهترین نتیجه را کسب نمایید. برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1. آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد؟

بر اساس جدیدترین اطلاعیه منتشر شده، داوطلبانی که سال گذشته در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، می‌توانند مجددا در سال جدید در این آزمون شرکت نمایند.

2. در صورت کمتر شدن نمره ترمیم معدل چه خواهد شد؟

در این صورت جای نگرانی وجود ندارد چراکه بالاترین معدل یعنی همان نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

3. آیا داوطلبان نظام آموزشی قدیم نیز می‌توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند؟

بله با توجه به تاثیر قطعی پنجاه درصدی سوابق تحصیلی این امکان در نظر گرفته شده است تا تمامی داوطلبان بتوانند نمرات خود را بهبود بخشند.
منبع: آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟





:: برچسب‌ها: آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: