استعلام مدرک تحصیلی estelam.msrt.ir
نوشته شده توسط : دانتل

استعلام مدرک تحصیلی در طی چند سال گذشته به صورت اینترنتی انجام می‌شود. متقاضیان برای مشاهده اطلاعات مدرک تحصیلی خود و ثبت آن باید به سامانه estelam.msrt.ir مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند. امکان ویرایش اطلاعات پس از استعلام مدرک وجود دارد. سایت استعلام مدرک‌تحصیلی دانشگاه آزاد مجزا از این سامانه می‌باشد. برای کسب اطلاع بیش تر می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: استعلام مدرک تحصیلی

استعلام مدرک تحصیلی

پس از شیوع ویروس کرونا و محدودیت در مراجعه حضوری برای انجام کارهای اداری، بسیاری از ارگان ها سامانه هایی برای انجام کارهای مختلف به صورت غیرحضوری راه اندازی کردند. وزارت آموزش و پرورش نیز به منظور سهولت در استعلام مدرک تحصیلی سامانه ای را با آدرس estelam.msrt.ir ایجاد کرد تا داوطلبان بتوانند به راحتی و بدون مراجعه حضوری، تنها با استفاده از اطلاعات هویتی مدرک تحصیلی خود را استعلام بگیرند.

همانطور که گفته شد سامانه استعلام مدرک‌تحصیلی یک سایت جدید است و بسیاری از داوطلبان اطلاع کامل در مورد نحوه ورود به سامانه و استعلام مدرک خود را ندارند و در نتیجه ممکن است دچار ابهام شوند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل استعلام مدرک تحصیلی از سامانه estelam.msrt.ir خواهیم پرداخت. 

 

سامانه استعلام مدرک تحصیلی estelam.msrt.ir

سامانه استعلام مدرک تحصیلی پس از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد و در واقع یک سایت جدید محسوب می‌شود. در سال های گذشته داوطلبان برای استعلام مدرک باید به صورت حضوری به مراکز مختلف مراجعه می‌کردند.

اما پس از راه اندازی سامانه estelam.msrt.ir دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و می‌توان به راحتی و تنها با وارد کردن اطلاعات هویتی استعلام مدارک را به صورت الکترونیکی انجام داد.

 

نحوه استعلام مدرک تحصیلی

داوطلبانی که قصد مشاهده مدرک تحصیلی خود را دارند، باید از طریق سامانه estelam.msrt.ir اقدامات لازم را انجام دهند. پس از ورود به این سامانه باید اطلاعات لازم را درج کنید تا وارد پرتال شخصی خود شوید. به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی در این قسمت به توضیح مراحل و نحوه استعلام مدرک تحصیلی می‌پردازیم.

1️⃣با جستجو آدرس estelam.msrt.ir در مرورگر خود وارد سامانه شوید. 

2️⃣در صفحه باز شده اطلاعات خود را به طور دقیق وارد کرده و پس از فعال کردن تیک گزینه من ربات نیستم، گزینه صدور کد رهگیری را انتخاب نمایید. 

3️⃣سپس کد رهگیری به شماره تلفن همراه تان ارسال می‌شود و می‌توانید با وارد کردن کد در کادر مربوطه مدرک تحصیلی خود را مشاهده نمایید. (امکان دارد که قسمت مشاهده استعلام مدرک تحصیلی چند روز بعد فعال شود.)

 

ویرایش اطلاعات استعلام مدرک تحصیلی

این امکان وجود دارد که داوطلبان پس از استعلام مدرک‌تحصیلی و مشاهده اطلاعات خود متوجه مغایرت در اطلاعات بشوند. در این صورت می‌توان نسبت به ویرایش اطلاعات استعلام مدرک تحصیلی اقدام کرد. 

برای ویرایش اطلاعات باید مطابق با مراحل گفته شده در بالا به سایت مراجعه کرده و پس از دریافت کد رهگیری و ورود به قسمت نمایش مدرک تحصیلی، با استفاده از گزینه ویرایش، اطلاعات نادرست را اصلاح نمایید. 

حتما قبل از ثبت پرونده اطلاعات خود را به طور کامل بررسی کرده و از عدم وجود مغایرت در اطلاعات مطمئن شوید. توجه داشته باشید که پس از تایید اطلاعات دیگر امکان ویرایش وجود ندارد و برای دریافت مدرک با مشکل مواجه خواهید شد. چنانچه در زمینه ویرایش اطلاعات سوالی دارید و یا به مشکل برخورده‌اید، می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید تا متخصصان مجرب این مرکز شما را یاری کنند. 

 

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که قصد استعلام مدرک تحصیلی خود را دارند، برای انجام استعلام مدرک خود باید به سایتی متفاوت یعنی سامانه estelam.iau.ir مراجعه نمایند. پس از ورود به سامانه باید کد ملی، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و اطلاعات مدرک تحصیلی خود را مشاهده نمایید. 

 

مشاوره در زمینه استعلام مدرک 

در حال حاضر ممکن است پس از ورود به سامانه استعلام مدرک‌تحصیلی چند روزی منتظر بمانید چراکه درخواست ها در این سامانه بلافاصله بررسی و پاسخ داده نمی‌شوند. پس حتما این مدت زمان را در برنامه ریزی خود مدنظر قرار دهید تا برای انجام دیگر کارهای خود به مشکل برنخورید. 

چنانچه در مورد استعلام مدرک تحصیلی خود سوالی دارید و یا با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نمونه استعلام مدرک تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای استعلام مدرک تحصیلی چه باید کرد؟

    استعلام مدرک به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان برای انجام آن باید به سامانه گفته شده در طول مطلب مراجعه کنند. 

  2. اطلاعات لازم برای ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی چیست؟

    از اطلاعات لازم برای ورود به سامانه می‌توان به کد ملی و شماره شناسنامه اشاره کرد.

  3. چرا پس از وارد کردن کد رهگیری ارسال شده، اطلاعات نمایش داده نمی‌شود؟

    بخش نمایش مدرک تحصیلی معمولا چند روز پس از صدور کد رهگیری و وارد کردن آن فعال می‌شود. 

    منبع: استعلام مدرک تحصیلی





:: برچسب‌ها: استعلام مدرک تحصیلی estelam , msrt , ir ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: