شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام می باشد. شرایط سنی یکی از مهم ترین شرایط پذیرش در این دانشگاه است که به دلیل تغییرات زیاد در سال های گذشته ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد. داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید شرایطی را داشته باشند که یکی از آن ها شرط سن است. در سال جاری شرط سن تغیر کرده و داوطلبان تا 24 سن امکان ثبت نام را خواهند داشت. در ادامه به بررسی کامل شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

برای مشاهده راهنما جامع ثبت نام کنکور و تغییرات اعمالی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

منبع: شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد دانشگاه فرهنگیان یکی از پرمتقاضی ترین دانشگاه های کشور است چرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه امنیت شغلی و مزایای بسیار زیادی خواهند داشت. دانشگاه فرهنگیان نیز به دلیل تقاضای بسیار زیاد و همچنین خاص بودن شغل دبیری، داوطلبان را با شرایط ویژه ای مورد بررسی قرار می دهد و تنها افراد واجد شرایط را پذیرش می کند.

در کنکور 1403 سن ورود به دانشگاه فرهگیان 24 سال تمام می باشد.

دانشجویان رشته دبیری به صورت کارآمدی آموزش می بینند تا توانایی آموزش و پرورش دانش آموزان را به عهده بگیرند. فارغ التحصیلان موظفند که دوبرابر مدت زمان تحصیل خود را به صورت تعهد شغلی ایفا کنند.

در نتیجه این دانشگاه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان را در نظر گرفته است تا داوطلبان نیروی کافی برای ایفای نقش معلمی و همچنین گذراندن دوره خدمت خود را داشته باشند.

 

 

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1403

دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر یکی از دانشگاه هایی است که داوطلبان کنکور سراسری می توانند در باره زمانی انتخاب رشته، کد رشته محل آن را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند. دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی با مزایای بسیار زیاد در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی است. به همین دلیل داوطلبان بسیاری علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند.

دانشگاه فرهنگیان پذیرش نیمه متمرکز دارد یعنی داوطلبان علاوه بر قبولی در کنکور سراسری و کسب رتبه حد نصاب، باید شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند و در مصاحبه حضوری نیز قبول شوند.

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان است که داوطلبان باید به طور دقیق از آن اطلاع داشته باشند و درادامه به بررسی کامل آن می پردازیم.

 

جزئیات افزایش سن دانشگاه فرهنگیان

همانطور که گفته شد در سال های گذشته شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان بسیار تغییر کرده است. برای مثال دانشگاه فرهنگیان در سال 1396 در یک اقدام ناگهانی تصمیم گرفت که حداکثر سن ورود را از 22 سال به 20 سال تغییر دهد. اما با اعتراض گسترده داوطلبان این تصمیم منتفی شد.

در سال ۱۴۰۳ نیز طبق آخرین اخبار حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنیگان 24 سال تمام می باشد و سن ۴۰ سال مورد تایید واقع نشد.

 

سایر شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

همانطور که گفته شد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان تنها یکی از شرایط ثبت نام در در دانشگاه است. در سال 1403 داوطلبان علاوه بر داشتن حداکثر 24 سال باید شرایط دیگری را نیز برای ثبت نام داشته باشند که به شرح زیر می باشد.

✅کسب حداقل معدل در پایه متوسطه دوم (حداقل معدل در سال گذشته 14 بود.)

✅شرکت در کنکور سراسری و کسب تراز علمی حداقل 6500 تا 7000

✅مجاز شدن به انتخاب رشته

✅بومی بودن در کد رشته محل انتخابی

✅داشتن سلامت جسمانی کامل و قبولی در معاینات پزشکی

✅ قبولی در مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان

✅دریافت تاییدیه از هسته گزینش ٱموزش و پرورش

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان باید شرایطی را داشته باشند تا به مصاحبه دعوت شوند. در جلسه مصاحبه حضوری وضعیت جسمانی و سلامتی داوطلبان بررسی می شود. همچنین در مصاحبه سوالات عقیدتی، شرعی، مذهبی و سیاسی پرسیده می شود و در صورتی که داوطلب در مصاحبه پذیرفته شود وارد دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

چنانچه هر گونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و یا قبولی در مصاحبه برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان چیست؟

    در حال حاضر شرط سنی دانشگاه فرهنگیان حداکثر 40 سال می باشد.

  2. دیگر شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

    از سایر شرایط ثبت نام می توان به کسب تراز علمی لازم در کنکور و قبولی در مصاحبه اشاره کرد. سایر شرایط ثبت نام به طور کامل در متن آورده شده است.

  3. برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان چه باید کرد؟

    داوطلبان واجد شرایط برای ثبت نام می توانند در مهلت انتخاب رشته دارد سایت سنجش شده و کد رشته محل این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

    منبع: شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان





:: برچسب‌ها: شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: