شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

 

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ از الزامات شرکت در آزمون می‌‌باشد. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون را دارند، در صورت دارا بودن شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می‌توانند در بازه های زمانی تعیین شده برای ثبت نام اقدام نمایند. شرایط ثبت نام در هر دوره در دفترچه ثبت نام مشخص می‌شود. در ادامه به بررسی کامل شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ 

فارغ التحصیلان رشته مهندسی که قصد دریافت پروانه فعالیت را دارند، باید در آزمون مهندسی شرکت نمایند. معماران تجربی و کاردان های فنی مهندسی نیز در صورتی که واجد شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون فنی مهندسی باشند، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. 

آزمون نظام‌مهندسی سه بار در سال برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند با داشتن شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ در هر یک از سه دوره شرکت نمایند. زمان ثبت نام نوبت دوم از ۱۷ مرداد شروع شده و تا ۲۷ مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید از شرایط آن اطلاع کامل داشته باشند و با آگاهی کامل فرایند نام نویسی را تکمیل نمایند. شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می‌شود که در ادامه به طور کامل آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ 

همانطور که گفته شد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند. شرایط کلی یا همان شرایط عمومی برای تمامی داوطلبان یکسان است و باید تمامی این شرایط را دارا باشند. شرایط عمومی ثبت نام به شرح زیر هستند. 

✅داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا الزامی است. 

✅تمامی داوطلبان برای ثبت نام آزمون باید به صورت اینترنتی و از طریق سامانه inbr.ir اقدام نمایند. 

✅سوالات آزمون به صورت تستی می‌باشد (به جز رشته معماری – طراحی)

✅از شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ این است که امتحان برای تمامی رشته ها به صورت کتاب باز برگزار می‌شود. 

✅حد نصاب پذیرش آزمون حرفه مهندسان و کاردان های فنی برای تمامی رشته ها ۵۰ درصد از کل نمره آزمون می‌باشد. 

✅حد نصاب پذیرش رشته ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان به میزان 60 درصد از کل نمره آزمون می‌باشد. 

‌✅حد نصاب پذیرش آزمون معماران تجربی برای پایه سه 50 درصد، برای پایه دو 55 درصد و برای پایه یک 60 درصد از کل نمره آزمون می‌باشد. 

✅اعتبار قبولی در آزمون برای تمامی داوطلبان به مدت 3 سال است. 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403

علاوه بر شرایط عمومی که برای همه شرکت کنندگان آزمون یکسان است، داوطلبان باید شرایطی را که به رشته شان اختصاص دارد نیز دارا باشند. در صورت داشتن این شرایط داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

از رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی می‌توان به عمران، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری اشاره کرد. شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ به صورت اختصاصی به شرح زیر می‌باشد. 

✅داشتن مدرک کارشناسی برای ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان

✅داشتن مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا دیگر موارد برای ثبت نام آزمون ورود به حرفه معماران تجربی

✅ارائه مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش خاک و پی و داشتن پروانه اشتغال به مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یک و حداقل صلاحیت محسابات پایه دو برای ورود به صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی رشته عمران

✅ارائه مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش سازه و یا زلزله و داشتن پروانه اشتغال مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یك و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو برای ورود به صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان از شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 می باشد.

 

شرط سابقه کار برای ورود به آزمون حرفه مهندسان

✅3 سال سابقه کار برای دارندگان مدرک کارشناسی

✅2 سال سابقه کار برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد از شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ 

✅۱ سال سابقه کار برای دارندگان مدرک دکتری

 

شرط سابقه کار برای ورود به آزمون حرفه کاردان های حرفه ای

✅5 سال سابقه کار برای دارندگان مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم

✅6 سال سابقه کار برای دارندگان مدرک کاردانی مورد تایید وزارت خانه ها و سایر ارگان ها

 

شرایط لازم برای ورود به آزمون حرفه معماران تجربی

مدرک پروانه  حداقل شرط سنی سابقه تجربی
دیپلم فنی پایه یک 36 سال 18 سال 
دیپلم فنی پایه دو 30 سال 12 سال 
دیپلم فنی پایه سه 25 سال 7 سال 
دیگر موارد پایه یک 37 سال 19 سال
دیگر موارد پایه دو 31 سال 13 سال 
دیگر موارد پایه سه 26 سال 8 سال

 

شرایط عضویت در نظام مهندسی

برای عضویت در نظام مهندسی نیز یکسری شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ وجود دارد که متقاضیان باید تمامی آن ها را دارا باشند. در غیر این صورت امکان عضویت در نظام مهندسی وجود نخواهد داشت. از شرایط عضویت در نظام مهندسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته های معماری، عمران، مکانیک، برق، ترافیک،

✅شهرسازی و نقشه برداری یا رشته های مربوطه و مورد تایید

✅داوطلبانی که قصد عضویت در نظام مهندسی را دارند، باید در مرحله اول کارت عضویت در نظام مهندسی را در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 دریافت کنند. پس از گذشت سه سال از قبولی در آزمون نظام مهندسی و دریافت مدرک، پروانه اشتغال به کار اعطا خواهد شد. 

✅متقاضیان باید با در دست داشتن مدرک خود یعنی عکس، کپی مدرک تحصیلی و شناسنامه به سازمان نظام مهندسی در منطقه زندگی خود رفته و پس از تکمیل فرم و پرداخت هزینه، کارت عضویت خود را دریافت کنند. 

 

مشاوره شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳

داوطلبان برای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی بایستی با دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام، برای نام نویسی در آزمون نظام مهندسی اقدام نمایند. متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام در بازه زمانی تعیین شده به سامانه inbr.ir مراجعه کرده و نام نویسی نمایند. 

در صورتی که سوال یا ابهامی در زمینه شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد و یا در مورده نحوه ثبت نام با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی ثحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی چیست؟

    در مطلب به طور کامل به شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی اشاره شد. 

  2. افراد دارنده چه مدارکی می‌توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند؟

    رشته های معماری، عمران، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک از رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون می‌باشند. 

  3. شرایط عضویت در نظام مهندسی چیست؟

    شرایط عضویت در نظام مهندسی به طور کامل در طول متن آورده شده است.

    منبع: شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: