مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان
نوشته شده توسط : دانتل

مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان یکی از گزینه های پیش رو برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند. انگلستان یکی از بهترین کشورها با سیستم اقتصادی و آموزشی قدرتمند می باشد. برای مهاجرت به این کشور روش های مختلفی وجود دارد که متقاضیان باید با توجه به شرایط و مدارک خود بهترین روش را انتخاب نمایند. امکان اخذ اقامت دائم انگلستان و تابعیت نیز پس از مهاجرت به انگلستان با شرایط خاصی وجود دارد. در این مطلب به بررسی کامل مهاجرت به انگلیس می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.  

 منبع: مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان

مهاجرت به انگلیس

انگلستان یکی از کشورهای اروپایی است که در شمال غربی اروپا بین اقیانوس اطلس، دریای شمالی و دریای سلتی واقع شده است. انگلستان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب در بین مردمان سرتاسر جهان است چراکه سیستم اقتصادی بسیار قوی دارد و با داشتن موقعیت های شغلی متعدد، افراد می توانند به کار و کسب درآمد پرداخته و از امکانات رفاهی بسیار عالی این کشور استفاده نمایند. 

تمامی این مزایا باعث شده است که بسیاری از ایرانیان، کشور انگلیس را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. برای مهاجرت به این کشور روش های متعددی وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را برگزینند.

انتخاب روش مهاجرتی اشتباه و بدون اطلاعات کافی منجر به اتلاف وقت و هزینه های بسیار خواهد شد. به همین دلیل ضروری است که متقاضیان مهاجرت اطلاع کامل در این زمینه داشته باشند. در این مقاله از سایت دانتل کو به بررسی کامل مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان خواهیم پرداخت. 

نمای کلی کشور انگلیس

قبل از مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان افراد باید این کشور به خوبی بشناسند. کشور انگلستان در حدود ۵۵ میلیون نفر جمعیت دارد و به دلیل ورود بسیار زیاد مهاجران به این کشور، روز به روز پر جمعیت تر می شود. کشور انگلستان به صورت پادشاهی می باشد و بریتانیا بر آن حکومت می کند. در واقع بر خلاف تصور عموم، بریتانیا و انگلستان یکی نیستند و برتیانیا پادشاهی متحد کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می باشد. 

 

سیستم اقتصادی

اقتصاد در کشور انگلستان بر پایه بازار آزاد قرار دارد و رتبه پنجم اقتصاد را از نظر ارزش ارزی و میزان تولید ناخالص در جهان دارد. پس از انقلاب صنعتی، انگلستان یکی از بزرگ ترین قدرت های صنعتی در جهان شد. واحد پولی انگلستان پوند پوده و متوسط سرانه ۴۸ هزار دلار دارد. 

 

مهاجرت به انگلیس |‌ سیستم آموزشی

در انگلستان افراد ۶ تا ۱۶ سال ملزم به تحصیل هستند و پس از آن تحصیلات به صورت اختیاری در میاید. سیستم آموزشی انگلستان بسیار قدرتمند است و با داشتن استاندارهای آموزشی بسیار سطح بالا و دانشگاه های برتر، به یکی از قطب های مهاجرت تحصیلی در جهان تبدیل شده است.

از دانشگاه های برتر کشور انگلستان برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان می توان به آکسفورد، کمبریج، منچستر، کالج سلطنتی لندن، ناتینگهام و غیره اشاره کرد. اکثر دانشگاه های انگلستان در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. 

 

خدمت درمانی و رفاهی

کشور انگلیس رتبه 6 را در لیست رتبه بندی بهترین سیستم های درمانی جهان دارد. شهروندان انگلیس و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند، می توانند به صورت رایگان از خدمت درمانی بهره مند شوند. هزینه های درمانی و پزشکی برای شهروندان و دارندگان اقامت دائم پس از مهاجرت به انگلیس از بودجه عمومی تامین می گردد. 

 

مهاجرت به انگلیس | وضعیت سیاسی

اداره کشور انگلیس به صورت مشروطی سلطنتی است. خاندان سلطنتی در راس قرار دارند و مجلس عوام و لرد ها نیز به عنوان دو بازوی قانونگذاری فعالیت می کنند. نخست وزیر کشور انگلستان از مجلس عوام انتخاب می شود و دادگاه عالی نیز مسئول به قوانین و اجرای آن ها می پردازد. ۸۰ درصد جمعیت انگلستان سفید پوستان بریتانیایی هستند. مذهب رایج نیز دین مسیحیت می باشد. 

 

آب و هوا

به طور کلی آب و هوای کشور انگلستان معتدل و بارانی است و در تمام ایام سال می توان باران را در این کشور مشاهده کرد. زمستان ها هوا در حدود منفی ۲۰ درجه سرد شده و در تابستان ها نیز حداکثر به ۳۵ درجه خواهد رسید. آب و هوای بخش های شرقی انگلستان خشک بوده و آب و هوای بخش های غربی معتدل و پر بارش تر می باشد.

 

مزایا و معایب مهاجرت به انگلیس

در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت به کشور انگلستان، باید از مزایا و معایب مهاجرت و زندگی در این کشور اطلاع کامل داشته باشید. برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت به انگلستان به شرح موارد زیر می باشد. 

✅مهاجران می توانند به زندگی خود در یکی از کشور های پیشرفته که جز بزرگ ترین اقتصاد های جهان قرار دارد، ادامه دهند. 

✅افراد می توانند در دانشگاه های برتر این کشور با سیستم آموزشی بسیار قدرتمند به ادامه تحصیل بپردازند. 

✅از مزایای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان این است که امنیت شغلی و اجتماعی در کشور انگلستان بسیار بالاست. 

✅سیستم درمانی قدرتمند این کشور تمامی خدمات درمانی و پزشکی را شامل شده و هزینه های استفاده از خدمات درمانی نیز برای شهروندان رایگان می باشد. 

✅کیفیت زندگی در کشور انگلستان بسیار بالاست. 

✅انگلیس آب و هوای معتدلی دارد و تقریبا تمامی افراد می توانند با آن سازگار شوند. 

 

معایب مهاجرت به انگلیس

❌هزینه های زندگی در کشور انگلیس بسیار بالاست. 

❌اگر از آب و هوای بارانی خوشتان نمی آید، پس از مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان در سازگاری با آب و هوا با مشکل مواجه می شوید. 

❌به دلیل جمعیت زیاد کشور انگلیس، زمان زیادی در ترافیک و شلوغی سپری می شود. 

❌نرخ بیکاری در انگلیس پایین است اما با این حال رقابت بسیار سنگینی در بازار کار وجود دارد. 

❌انگلیس در اعطا ویزا و اقامت دائم قوانین سخت گیرانه ای دارد و مخصوصا این قوانین در مورد ایرانیان سخت تر هم می شود. 

 

روش های مهاجرت به انگلیس

در ادامه به بررسی انواع روش های مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان می پردازیم.

 

مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای کاری

یکی از روش های مهاجرت به کشور انگلستان از طریق کار می باشد. انگلستان یک کشور صنعتی است و نیاز ویژه ای به نیروی کار دارد. دریافت ویزای کاری انگلستان به این صورت است که فرد باید با کارفرمایان انگلیسی ارتباط برقرار کرده و روزمه کاری خود را برای آنان ارسال کند.

در صورتی که رزومه مورد توجه کارفرما قرار گیرد، یک جلسه مصاحبه که معمولا به صورت تلفنی یا اینترنتی است انجام شده و در نهایت با قبولی فرد در مصاحبه، جاب آفر برای فرد ارسال می شود. جاب آفر یکی از مدارک مورد نیاز و ضروری برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان می باشد. 

توجه داشته باشید که پیدا کردن کار در انگلستان بسیار رقابتی است و کارفرمایان نیروهایی را جذب می کنند که رزومه قوی داشته و سطح مهارت شان در حوزه کاری بسیار بالا باشد. پس از دریافت جاب آفر از طرف کارفرما، درخواست فرد از طرف سیستم امتیازبندی اداره مهاجرت انگلیس مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل

یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش ها برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان روش تحصیلی می باشد. همانطور که گفته شده دانشگاه های انگلستان جز دانشگاه های برتر جهان می باشند و سیستم آموزشی انگلیس نیز بسیار قدرتمند است. در نتیجه افراد بسیار زیای سالانه اقدام به مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس می کنند. 

برای دریافت ویزای تحصیلی، متقاضیان باید مدارک خود را برای دانشگاه های مورد نظر ارسال کنند تا در نهایت یک تاییدیه از دانشگاه دریافت نمایند. با نامه پذیرش دانشگاه می توان به سفارت مراجعه کرده و برای دریافت وایزای تحصیلی اقدام کرد. 

توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در انگلستان بسیار زیاد است؛ در هر مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان باید مبالغ متفاوتی را پرداخت کنند اما در مجموع می توان گفت که انگلیس یکی از گران قیمت ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل می باشد. البته دانشگاه های انگلستان بورسیه های متعددی را نیز برای دانشجویان در نظر گرفته اند و از این طریق می توان تا حدودی هزینه های دانشگاه را پوشش داد. 

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دیگر امکان ماندن در انگلیس را ندارند و باید هر چه سریع تر به کشور خود بازگردند. مگر اینکه بتوانند در مدت مشخصی (در حدود ۴ ماه) کاری برای خود پیدا کرده و ویزای تحصیلی شان را به ویزای کاری مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان تغییر دهند.

 

مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور انگلیس از طریق سرمایه گذاری می باشد. روش سرمایه گذاری راه هایی دارد که افراد می توانند از آن ها استفاده کرده و برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. روش های دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد. 

 

مهاجرت به انگلیس | ویزای INNOVATOR

برای دریافت این ویزا باید یک طرح نوآورانه داشته و در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار پوند نیز سرمایه اولیه داشته باشید. نهاد های مرتبط طرح شما را ارزیابی کرده و در صورت مورد قبول بودن درخواست می کنند که توضیحات بیشتری در خصوص طرح خود ارائه کنید و در نهایت ویزای INNOVATOR را اعطا می کنند.

توجه داشته باشید که برای دریافت این ویزای مهاجرت به انگلیس باید تمکن مالی به منظور پرداخت هزینه های زندگی را داشته باشید. امکان همراهی همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال نیز در ویزای INNOVATOR وجود دارد. 

 

ویزای استارتاپ

دریافت این ویزا نیز به این صورت است که فرد باید یک طرح تجاری سودده و خلاقانه داشته باشد. در این نوع ویزا این شرط نیز وجود دارد که طرح کاملا جدید باشد و قبلا در انگلستان اجرا نشده باشد. 

داشتن مدرک آیلتس حداقل ۶ و توانایی مالی کافی برای زندگی و انجام طرح از دیگر شروط دریافت ویزای استارتاپ مهاجرت به انگلیس می باشد. علاوه بر این فرد باید امتیاز لازم را از سیستم امتیازبندی نیز دریافت کند. ایده فرد توسط نهادهای نظارتی مربوطه ارزیابی شده و در صورت تایید ویزای فرد صادر می گردد. 

توجه داشته باشید که ویزای استارتاپ مدت دو ساله دارد و پس از پایان این مهلت نیز دیگر امکان تمدید آن وجود نخواهد داشت. افرادی که قصد ماندن در انگلستان را دارند، باید پس از پایان اعتبار ویزای استارتاپ نوع دیگری از ویزا را دریافت نمایند. 

 

ویزای SOLE REPRESENTATIVE

افرادی که در کشور خود شرکتی دارند و هم اکنون قصد راه اندازی یک شعبه از آن در کشور را دارند، می توانند از ویزای SOLE REPRESENTATIVE استفاده کنند. برای دریافت این ویزای مهاجرت به انگلیس فرد باید بیش از نیم ملیون پوند گردش مالی داشته باشند. سهام فرد از شرکتی که قصد راه اندازی شعبه آن را دارد نیز باید حداقل ۴۹ درصد باشد. توجه داشته باشید که برای دریافت این ویزا داشتن سطح A1 در آزمون CEFR می باشد. 

 

خرید ملک | مهاجرت به انگلیس

افرادی که امکان استفاده از روش های فوق برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس را ندارند، به دنبال خرید ملک و سرمایه گذاری از این طریق می روند. در مورد خرید ملک و مهاجرت به انگلستان از این طریق ابهامات زیادی برای متقاضایان وجود دارد؛ در این مورد باید گفت که افراد خارجی می توانند بدون حضور در کشور ملکی برای خود خریداری کرده و در این کشور سرمایه گذاری کنند. اما امکان دریافت ویزا و اقامت از این طریق وجود ندارد و باید به دنبال روش های دیگر مهاجرتی باشید. 

 

مهاجرت به انگلیس با ازدواج

روش دیگر برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج با یک فرد دارای تابعیت انگلیسی می باشد. برای این منظور فرد باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشد. از سوی دیگر همسر انگلیسی باید توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های همسر خود را داشته باشد. همسر غیر انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۴ را ارائه دهد. 

با توجه به اینکه کلاهبرداری ها و سواستفاده های زیادی از این روش برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان انجام می شود، دولت انگلستان سخت گیری زیادی در این زمینه نشان می دهد و بارها بررسی می کند تا مطمئن شود که ازدواج زوجین واقعی است و برای دریافت ویزا و اقامت دائم نمی باشد. در صورتی که مشخص شود ازدواج زوجین به صورت صوری انجام شده است، ویزای فرد باطل خواهد شد. هزینه دریافت ویزای ازدواج انگلستان در حدود ۱۰۰ پوند می باشد.

 

مهاجرت به انگلیس با تولد فرند

نوزادانی که در یک کشور متولد می شوند بر اساس یکی از دو اصل خاک و یا خون تابعیت دریافت می کنند. در برخی از کشورها قانون خاک اعمال می شود یعنی هر نوزادی که در مرزهای کشور به دنیا بیاید، بدون هیچ قید و شرطی و بدون توجه به تابعیت والدین، شهروندی آن کشور را دریافت می کند. یکی از کشورهای معروف در زمینه اعمال قانون خاک کشور آمریکا می باشد. 

اما بیشتر کشورهای دنیا از قانون خون تبعیت می کنند و انگلستان نیز جز همین کشورها می باشد. قانون خون به این معناست که نوزادان متولد شده ای تابعیت انگلیس را دریافت می کنند که از والدین انگلیسی متولد شده باشند. بر این اساس می توان گفت که سفر به کشور انگلستان و به دنیا آوردن فرزند راهی برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان نمی باشد. توجه داشته باشید که حتی کشوری مثل آمریکا هم تنها به نوزاد تابعیت می دهد و والدین امکان مهاجرت از این طریق را تا ۱۸ سالگی فرزند خود نخواهند داشت. 

 

مهاجرت نخبگان به انگلستان

نخبگان نیز می توانند با دریافت ویزای نخبگان انگلستان به این کشور مهاجرت نمایند. از افرادی که امکان استفاده از ویزای نخبگان یا گلوبال تنت انگلیس را دارند، می توان به هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان و متخصصان در حوزه های مختلف اشاره کرد. مهم ترین ویژگی ویزای گلوبال تنت انگلیس این است که افراد به مدرک زبان نیازی ندارند و بدون توانایی مالی نیز می توانند مهاجرت کنند. 

برای دریافت این ویزای مهاجرت به انگلیس باید دولت انگلیس تایید کند که فرد یک نخبه است و صلاحیت استفاده از این ویزا را دارد. بدین معنا که در حوزه تخصصی خود در سطح جهان شناخته شده است. فرد برای دریافت ویزا باید ۱۵۰ پوند هزینه پرداخت نماید. در صورت داشتن همراه نیز هر فرد ۶۰۸ پوند هزینه در بر خواهد داشت. برای دریافت تاییدیه نخبگی و صدور ویزای گلوبال تنت باید در حدود ۴۵۰ پوند هزینه پرداخت شود. 

 

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

در آخر روشی که برخی از متقاضیان مهاجرت به سراغ آن می روند، روش پناهندگی است. انگلیس جز کشورهای پناهنده پذیر است و افرادی که به دلیل خطر جانی و مالی مجبور به ترک کشور خود می شوند، می توانند به عنوان پناهنده در این کشور پذیرفته شوند. 

ممکن است با این تعریف به نظر برسد که پناهندگی روش ساده ای برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان است اما در واقعیت این روش بسیار خطرناک و غیر قانونی است. افراد برای پناهندگی باید به صورت غیر قانونی کشور خود را ترک کرده و به انگلیس سفر کنند. در طی این مسیر خطرات بسیار زیاد مالی و جانی فرد را تهدید خواهد کرد.

از سوی دیگر پس از ورود به انگلیس نیز فرد باید ثابت کند که در کشور خود امنیت جانی نداشته است و اگر مدارک او مورد قبول واقع نشود، به کشور خود دیپورت خواهد شد. افرادی که موفق به دریافت پناهندگی می شوند نیز مشکلات زیادی را در جامعه خواهند داشت.

به همین دلیل توصیه می شوند که از روش پناهندگی برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان خودداری کنید و با کمک گرفتن از مشاوران مجموعه دانتل کو بهترین روش قانونی را با توجه به شرایط خود برگزینید. 

 

مهاجرت به انگلیس | ویزای توریستی انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای توریستی است و افراد بسیار زیادی سالانه برای سفر به این کشور زیبا و گشت و گذار در آن اقدام می کنند. انگلستان جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دارد و از سوی دیگر موزه های تاریخی و فرهنگی آن مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

برای سفر به این کشور به عنوان توریست باید ویزای توریستی دریافت کنید. توجه داشته باشید که انگلیس جز کشورهای حوزه شینگن نیست بنابراین تمامی گردشگران باید ویزای توریستی را برای ورود به این کشور داشته باشند. 

اعتبار ویزای توریستی انگلیس 6 ماهه است و در این مدت افراد می توانند به گشت و گذار در این کشور بپردازند. اما پس از پایان مهلت دیگر امکان ماندن در کشور وجود ندارد و افراد باید سریعا کشور انگلیس را ترک کنند. با این تفاسیر می توان گفت که ویزای توریستی از روش های مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان نیست و افراد باید به دنبال دیگر روش های مهاجرتی باشند. 

 

مراحل مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان

1️⃣ در مرحله اول برای مهاجرت به کشور انگلیس باید روش مهاجرتی خود را با توجه به شرایط و مدارک تان مشخص کنید. 

2️⃣ پس از آن باید با توجه به روش مهاجرتی خود به دنبال دریافت مدرک زبان با حداقل نمره مورد نیاز باشید و سایر مدارک خود را نیز آماده کرده و ترجمه کنید. 

3️⃣ برای دریافت نامه دانشگاه، جاب آفر یا مدارک مربوط به سرمایه گذاری برای مهاجرت به انگلیس اقدام کنید. 

4️⃣ مدارک مورد نیاز خود را به صورت کامل تحویل سفارت داده و برای ویزا درخواست دهید. 

5️⃣ هزینه های درخواست ویزا و کارهای اداری را پرداخت کنید. 

6️⃣ از سفارت نوبت مصاحبه گرفته و با موفقیت در جلسه مصاحبه تاییدیه ویزای خود را دریافت کنید. 

 

شرایط مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان

افرادی که قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارند، باید شرایط لازم برای مهاجرت را داشته باشند. هر یک از روش هایی مهاجرتی که در بالا توضیح داده شد، شرایط متفاوتی برای مهاجرت خواهند داشت. شرایط مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان در هر یک از روش ههای مهاجرتی به شرح زیر می باشد. 

 

مهاجرت کاری

✅ دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی

✅ مدرک زبان آیلتس ۴ یا ۵

✅ داشتن سن ۲۲ تا ۴۰

✅ کسب حداقل امتیاز ۷۰ در سیستم اسکیل ورکر

✅ توانایی مالی در حدود ۱۳۰۰ پوند

 

مهاجرت به انگلیس | مهاجرت تحصیلی

✅ داشتن نامه پذیرش از دانشگاه

✅ داشتن مدرک تحصیلی متناسب با مقطع مورد نظر

✅ مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ تا ۷

✅ توانایی مالی ۷ تا ۹ هزار پوند برای پرداخت هزینه های زندگی در سال

 

مهاجرت سرمایه گذاری

✅ داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل ۴

✅ داشتن حداقل سرمایه در حدود ۲ میلیون پوند

 

مهاجرت به انگلیس | مهاجرت از طریق ازدواج

✅ سند ازدواج با یک فرد دارای تابعیت انگلیسی

✅ داشتن حداقل سن ۱۸

✅ ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل ۴

 

ویزای نخبگان

✅ شاخته شده به صورت بین المللی در حوزه مورد نظر

 

مدارک لازم برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان

در روند مهاجرت به انگلستان لازم است که از مدارک لازم برای دریافت ویزا به طور دقیق اطلاع داشته باشید و تمامی مدارک را به طور کامل آماده کنید. توجه داشته باشید که مدارک در فرایند دریافت ویزا و مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان بسیار حائز اهمیت هستند و هرگونه نقص در مدارک روند صدور ویزا را افزایش داده و یا در بدترین حالت منجر به ریجکت ویزا می شود. برخی از مهم ترین و متداول ترین مدارک برای دریافت ویزا و مهاجرت به انگلستان به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار

✅ مدرک بانکی به منظور اثبات توانایی مالی

✅ مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره در هر یک از روش های مهاجرتی

✅ مدارک مربوط به ازدواج و طلاق

✅ روزمه تحصیلی و کاری

✅ برگه های مربوط به معاینه های جسمانی و روانی

✅ مدرک مبنی بر دریافت بیمه

 

بهترین شهرهای انگلستان برای مهاجرت

پس از انتخاب کشور انگلستان برای مهاجرت باید شهر محل زندگی خود را نیز انتخاب کنید. شهر محل زندگی در میزان هزینه ها و امکانات رفاهی تاثیرگذار خواهد بود. چند مورد از بهترین شهرها برای زندگی و مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان به شرح زیر می باشد. 

لندن

لندن پایتخت کشور انگلستان است که هیاهوی زیادی نیز در آن جریان دارد. در لندن امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارند و فرصت های شغلی متعددی نیز برای افراد فراهم می باشد. این شهر بسیار گران قیمت و شلوغ می باشد. 

 

مهاجرت به انگلیس | منچستر

منچستر یکی دیگر از شهرهای محبوب برای زندگی می باشد. در این شهر دسترس به امکانات رفاهی راحت است و موقعیت های شغلی زیادی نیز برای کار و پیشرفت وجود دارد. با این حال نسبت به لندن ارزان قیمت تر است و شهریه به صرفه برای مهاجران محسوب می شود. 

 

بیرمنگام

یکی دیگر از بهترین شهرها برای مهاجرت به انگلیس بیرمنگام است. این شهر نیز بسیار شلوغ و پرهیاهو است و موقعیت های شغلی بسیار زیادی دارد. هزینه های زندگی در شهر بیرمنگام نیز بسیار مناسب است. در این شهر مهاجران زیادی اقامت دارند و در واقع تنوع فرهنگی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد. 

 

هزینه مهاجرت به انگلستان 

مهاجران در هنگام مهاجرت باید برای دریافت ویزا هزینه های مشخصی را پرداخت کنند. هزینه دریافت ویزا در هر یک از روش های مهاجرتی با دیگری متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان به شرح زیر می باشد. 

???? مهاجرت کاری: 625 پوند

???? ویزای تحصیلی: 365 پوند

???? ویزای سرمایه گذاری: 400 تا 1700 پوند

???? مهاجرت از طریق ازدواج : 1500 پوند

 

هزینه های زندگی در انگلیس

پس از دریافت ویزا و ورود به کشور انگلیس، مهاجران باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز به صورت مداوم بپردازند. همانطور که گفته شد انگلیس یکی از گران قیمت ترین کشورهای اروپایی است و این یکی از مشکلات این کشور برای مهاجران محسوب می شود. مهم ترین هزینه های زندگی پس از مهاجرت به انگلیس به شرح زیر می باشند. 

 

هزینه مسکن

مهم ترین بخش هزینه های زندگی در انگلیس مربوط به هزینه اجاره یا خرید مسکن می باشد. به طوری که برخی از افراد تقریبا نصف درآمد خود را در ماه برای اجاره خانه کنار می گذارند. مبلغ اجاره خانه با توجه به شهر محل زندگی و موقعیت مکانی، متراژ خانه و امکانات آن تعیین می شود.

به طور کلی هزینه هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 720 پوند، اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 570 پوند، آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1200 پوند و آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 920 پوند می باشد. 

دانشجویان در حال تحصیل در انگلیس می توانند به جای آپارتمان شخصی، خوابگاه دانشجویی اجاره کنند و این گونه هزینه های مسکن را کاهش دهند. هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی پس از مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان با توجه به امکانات خوابگاه در حدود 250 تا 400 پوند خواهد بود. 

 

مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان | هزینه خورد و خوراک

بخش دیگری از هزینه های زندگی در کشور انگلیس به خورد و خوراک اختصاص دارد. به طو کلی برای صرف غذا در یک رستوران متوسط برای دو نفر باید در حدود 50 پوند و در رستوران های ارزان قیمت در حدود 15 پوند هزینه کنید.

هر وعده غذایی مک دونالد نیز در انگلیس نیز تقریبا 8 پوند می باشد. افراد می توانند با خرید مواد غذایی و آشپزی تا حد زیادی هزینه خورد و خوراک خود را کاهش دهند. هزینه های خورد و خوراک و مواد غذایی پس از مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان به شرح زیر می باشد. 

???? برنج 1.40 پوند

???? نان 1 پوند 

???? شیر 0.95 پوند

???? پاستا 1.35 پوند

???? 12 عدد تخم مرغ 2.10 پوند

???? پنیر 5.50 پوند

???? یک کیلو مرغ 6 پوند

???? یک کیلو گوشت گاو 8 پوند

???? ماهی 10 پوند

???? یک کیلو سوسیس 5 تا 10 پوند

???? یک کیلو سیب 1.90 پوند

???? یک کیلو موز 1.30 پوند

???? یک کیلو پرتغال 1.40 پوند

???? یک کیلو سیب زمینی 1.20 پوند

???? یک کیلو گوجه 1.82 پوند

???? آب معدنی 1 پوند

 

مهاجرت به انگلیس | هزینه حمل و نقل

???? تاکسی (یک کیلومتر) 1.80 پوند

???? بلیط مترو (یک طرفه) 2.45 پوند

???? بلیط مترو ماهانه 62 پوند

???? بلیط اتوبوس 7.60 پوند

???? بلیط قطار 20 تا 150 پوند (با توجه به مقصد)

???? یک لیتر بنزین 1.30 پوند

 

مهاجرت به انگلیس | هزینه پوشاک

???? تیشرت زنانه 18 پوند

???? شلوار جین زنانه 70 پوند

???? کت زنانه 46 پوند

???? کیف و کفش زنانه 94 پوند

???? شلوار مردانه 80 پوند

???? کتانی مردانه 71 پوند

???? تیشرت مردانه 23 پوند

???? کت مردانه 173 پوند

???? کت و شلوار 355 پوند

 

هزینه درمانی

???? ویزیت دکتر 78 پوند

???? بسته 12 عدد آنتی بیوتیک 10 پوند

???? درمان سرما خوردگی 3.70 پوند

???? خرید وسایل بهداشتی مثل شامپو و خمیر دندان در حدود 10 پوند

 

مهاجرت به انگلیس |‌ هزینه تفریح و سرگرمی 

???? باشگاه برای یک ماه 30 پوند

???? بلیت سینما برای دو نفر 22 پوند

???? بلیت تئاتر 50 پوند

???? تور استادیوم چلسی 18 پوند

???? بلیت نمایشگاه شکسپیر 13 پوند

???? بلیت برج لندن 19 پوند

 

اخذ اقامت دائم انگلیس

اکثر افرادی که با روش های مختلف تحصیلی، کاری و غیره به انگلیس مهاجرت می کنند، به دنبال اخذ اقامت دائم انگلستان و شهروندی انگلستان می باشند. اکثر افراد قصد بازگشت به کشور خود را ندارند و ترجیح می دهند که راهی برای ادامه زندگی خود در انگلیس پیدا کنند. تمامی ویزا های مهاجرتی انگلستان به صورت موقت هستند و اعتبار یک تا دو ساله دارند. افراد باید قبل از پایان اعتبار ویزا نسبت به تمدید آن اقدام کنند. 

به طور کلی مهاجران بعد از مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان پس از ۵ سال کار کردن در این کشور و پرداخت مالیات می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. اقامت دائم در صورتی اعطا می شود که فرد مالیات خود را پرداخته کرده باشد و تراکنش های مالی او به صورت شفاف مشخص باشد. داشتن توانایی مالی برای ادامه زندگی در انگلیس نیز از دیگر شرایط دریافت اقامت دائم می باشد. یک سال بعد از اخذ اقامت دائم انگلستان نیز می توان برای دریافت تابعیت انگلستان اقدام کرد. 

 

مدت زمان مهاجرت به انگلیس

مدت زمان مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان از زمان درخواست تا دریافت ویزا می باشد. هر یک از ویزا های مهاجرتی انگلیس مدت زمانی متفاوتی دارند تا صادر شده و در اختیار فرد قرار گیرند. برای مثال ویزای کاری در حدود ۲ ماه بعد از درخواست فرد صادر می شود اما ویزای ازدواج در حدود ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد. 

سفارت انگلستان اعلام کرده است که صدور ویزا در حدود ۳ هفته کاری زمان می برد اما با این حال با توجه به اینکه درخواست ها بسیار بالاست، ممکن است ۱۰ کاری روز نیز بر این مدت زمان افزوده شود. توجه داشته باشید که روند صدور ویزا از وقتی شروع می شود که تمامی مدارک شما تکمیل شده و مصاحبه سفارت نیز به خوبی پیش رفته باشد. 

 

مقاصد جایگزین برای مهاجرت به انگلیس

همانطور که گفته شد انگلستان یکی از کشورهای بسیار محبوب برای مهاجرت است اما با این حال هیچ کشوری ایده آل ترین و بهترین مقصد برای تمامی افراد نیست. ممکن است برخی از معایب یک کشور با توجه به شرایط یک فرد باعث مشکلات جدی برای او بشود. در نتیجه افراد باید به دنبال مقاصد جایگزین مهاجرت به انگلیس باشند. 

چنانچه در مورد انتخاب مقصد مهاجرتی دچار ابهام شده اید یا پس از مشاهده معایب آن که در بالا اشاره شد دچار تردید و سردرگمی شده اید، می توانید با مشاوران و متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت کنید. در این مرکز، مشاوران شرایط شما را بررسی کرده و بهترین مقصد مهاجرتی را معرفی می کنند. 

 

مشاوره مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان

مهاجرت یک فرایند طولانی و پیچیده است که موارد مختلفی در موفقیت یا شکست پروسه آن تاثیر می گذارند. متقاضیان باید در مرحله اول بهترین مقصد را با توجه به شرایط خود انتخاب کرده و سپس روش مهاجرتی خود را برگزینند. هر یک از روش های مهاجرتی باید با توجه شرایط فرد انتخاب شوند چراکه ممکن است یک روش بهترین راه برای فردی باشد اما برای فرد دیگر موفقیت آمیز نباشد. 

توصیه می شود که قبل از شروع فرایند مهاجرت از مشاوران و متخصصان این حوزه کمک بگیرید. چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت به انگلیس برای تان وجود دارد و یا در روند مهاجرت با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. روش های مهاجرت به انگلیس کدامند؟

    از روش های مهاجرت به انگلستان می توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدوج، نخبگان و … اشاره کرد. 

  2. آیا با ویزای تحصیلی می توان اقامت دائم کشور انگلیس را به دست آورد؟

    خیر ویزای تحصیلی مدت محدودی دارد و پس از فارغ التحصیلی نیز فرد باید به کشور خود بازگردد. تنها در صورتی امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد که فرد پس از فارغ التحصیلی کاری برای خود پیدا کرده و ویزای کاری دریافت کند. 

  3. بهترین روش مهاجرت به انگلیس کدام است؟

    هیچ روش بهتری برای مهاجرت وجود ندارد و در واقع روش برتر روشی است که متناسب با شرایط و مدارک فرد باشد. برای شناسایی بهترین روش باید از افراد متخصص کمک بگیرید. 

    منبع: مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان





:: برچسب‌ها: مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: