ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت گلستان انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند. در صورتی که دانشجو تمامی شرایط را داشته باشد و دانشگاه مقصد نیز با انتقالی موافقت کند، می‌تواند تحصیل خود را در دانشگاه مورد نظر ادامه دهد. در این مطلب به بررسی کامل انتقالی دانشگاه پیام نور  1402 – 1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بسیار پیش می آید که دانشجویان به دلایل مختلفی همچون عدم رضایت از واحد دانشگاهی خود و یا تغییر محل زندگی تصمیم به تغییر دانشگاه خود بگیرند. دانشجویان دانشگاه پیام‌نور این امکان را دارند که به سایر دانشگاه ها انتقالی گرفته و یا مهمان شوند. دانشجویان واجد شرایط می توانند از طریق سایت گلستان اقدام گرفته و برای انتقالی درخواست دهند. در ادامه این مطلب به بررسی شرایط، زمان و نحوه انتقالی دانشگاه پیام نور می‌پردازیم. 

 

 

سایت نقل و انتقال دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که قصد انتقالی دانشگاه پیام نور را دارند، باید ابتدا درخواست خود را ثبت کنند. ثبت درخواست انتقالی و میهمانی دانشگاه‌پیام نور به صورت اینترنتی در سامانه گلستان انجام می‌شود.

تمامی دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف باید درخواست انتقال خود را به صورت اینترنتی از سایت جامع دانشگاه پیام‌نور یعنی سامانه گلستان با آدرس reg.pnu.ac.ir انجام دهند و درخواست به صورت حضوری بررسی نخواهد شد.

 

تفاوت انتقالی و میهمانی دانشگاه پیام‌نور

شاید برای برخی از دانشجویان این سوال پیش بیاید که انتقالی و میهمانی چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در پاسخ باید گفت که مهم ترین تفاوت میهمانی و انتقالی دانشگاه پیام نور دریافت مدرک در زمان فارغ التحصیلی می باشد.

برای دانشجویانی که میهمانی دریافت کرده اند، مدرک فارغ التحصیلی از طرف دانشگاه مبدا صادر می شود اما دانشجویان انتقالی مدرک فارغ التحصیلی را از دانشگاه مقصد دریافت خواهند کرد. چنانچه سوالات بیشتری در مورد تفاوت میهمانی و انتقالی دانشگاه پیام نور دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور برای دریافت انتقالی و میهمانی باید شرایطی را داشته باشند. در غیر این صورت امکان انتقالی برای شان وجود ندارد. شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور به شرایط زیر است.

✅گذراندن حداقل 24 واحد

✅کسب حداقل معدل 12

✅پاس کردن حداقل پنجاه درصد واحد های درسی

✅دانشگاه مقصد شرایط پذیرش دانشجو انتقالی را داشته باشد.

✅ انتقالی تنها یکبار در طول تحصیل امکان پذیر است.

✅دانشجویان دانشگاه پیام‌نور تنها می توانند در مقطع تحصیلی خود و یا پایین تر انتقالی بگیرند.

✅دانشجویان دانشگاه پیام‌نور امکان انتقالی به دانشگاه های دولتی را ندارند مگر اینکه دانشگاه غیر حضوری بوده و یا شرایط خاصی داشته باشد.

 

شرایط میهمانی دانشگاه پیام نور

دانشجویان پیام نور که قصد میهمانی دارند، بایستی واجد شرایطی باشند که به شرح زیر است.

✅دانشجویان دختر که ازدواج کرده باشند، در صورت نزدیک بودن مسافت دانشگاه مقصد به محل کار همسر، می توانند میهمانی و انتقالی دانشگاه پیام نور را دریافت کنند.

✅فوت و یا نقص عضو جدی سرپرست خانواده.

✅داشتن بیماری های خاص

✅معلول شدن دانشجو در طول دوران تحصیل

✅تغییر محل کار دانشجو و یا همسرش

????دانشجویانی که قصد میهمانی دارند اما واجد شرایط فوق نیستند، بایستی در مقطع کارشناسی حداقل یک ترم تحصیل کرده و 10 واحد را بدون مردودی گذرانده باشند. دانشجویان دانشگاه های بین الملل نیز ملزم به گذراندن حداقل 12 واحد در یک ترم هستند.

 

زمان انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هر ساله و قبل از شروع هر ترم تحصیلی، تقویم زمانی در سایت دانشگاه پیام نور قرار می‌گیرد. در این تقویم آموزشی زمان دقیق اقدام برای انتقا‌لی دانشگاه پیام‌نور مشخص می‌شود و دانشجویان باید بر اساس زمان تعیین شده نسبت به درخواست انتقالی دانشگاه پیام نور درخواست دهند. 

بازه زمانی درخواست برای انتقالی در این دانشگاه معمولا از ۶ ماه شروع می‌شود اما در کل دانشجویان باید تا دو هفته قبل از شروع ترم تحصیلی وارد سایت گلستان شوند و درخواست خود برای انتقالی را در سامانه ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

نحوه انتقالی دانشگاه پیام نور

دانشجویان واجد شرایط انتقالی و میهمانی باید برای ثبت درخواست خود به سایت گلستان مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در این قسمت به منظور سهولت کار شما، راهنمای انتقالی دانشگاه پیام نور را آورده ایم. 

1️⃣آدرس osreg.pnu.ac.ir را در مرورگر جستجو کرده و وارد سامانه گلستان شوید. سپس گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

 

2️⃣نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر درج کرده و گزینه ورود را انتخاب کنید. 

 

3️⃣در پرتال شخصی خود گزینه دانشجو را انتخاب کرده و سپس به ترتیب بر روی گزینه های درخواست ها و تقاضای انتقال و میهمان کلیک کنید. 

4️⃣در صفحه باز شده نام دانشگاه مقصد را انتخاب نمایید و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. 

 

انتقالی از پیام نور به دانشگاه آزاد و دولتی

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور که قصد انتقالی از این دانشگاه را دارند باید بدانند که به هیچ عنوان امکان انتقالی به دانشگاه های دولتی برای شان وجود ندارد مگر اینکه دانشگاه دولتی مورد نظرشان به صورت غیرحضوری باشد و یا شرایط خاصی داشته باشد. 

همچنین دانشجویانی که قصد انتقالی به دانشگاه آزاد را دارند باید بدانند که این مساله امکان پذیر است اما دانشگاه مقصد باید شرایط پذیرش دانشجو را داشته باشد و خود دانشجو نیز واجد شرایط انتقالی و میهمانی باشد. دانشجویان برای انتقالی باید نمره ورودی شان از نمره اخرین فرد پذیرفته شده در آن دانشگاه بیشتر باشد. 

 

مشاوره انتقالی پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور می‌توانند از طریق سامانه گلستان برای نقل و انتقال و یا میهمانی اقدام کنند. سایر خدمات دانشگاه پیام نور همچون انتخاب واحد و حذف و اضافه نیز مطابق با زمانبندی مشخص از همین سامانه انجام می‌شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتقالی دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دانشجویان دانشگاه پیام‌نور برای درخواست انتقالی چه باید بکنند؟

    این دانشجویان برای ثبت درخواست خود باید به سایت گلستان دانشگاه پیام نور مراجعه نمایند. 

  2. شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور چیست؟

    شرایط انتقالی و میهمانی پیام نور به طور کامل در متن آورده شده است. 

  3. آیا امکان انتقالی دانشجویان پیام نور به دولتی وجود دارد؟

    خیر مگر اینکه دانشگاه دولتی غیرحضوری باشد و یا شرایط خاصی داشته باشد. 

    منبع: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور





:: برچسب‌ها: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: