زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در نیمسال اول در مرداد ماه و  نیمسال دوم در دی ماه آغاز می‌شود. پذیرش در رشته‌های بدون آزمون براساس سوابق تحصیلی داوطلبان و در واقع معدل کتبی مقطع قبلی برای تمامی دوره‌ها می‌باشد. از آنجایی که داوطلبانی موفق به ثبت نام و انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد خواهند شد که در زمان‌های مقرر در سایت سنجش و پذیرش و دانشگاه آزاد اقدام کنند، در این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد 1403 ارائه داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه ازاد اسلامی به منظور ایجاد فرصتی برای این دسته از داوطلبان و تمامی کسانی که قصد ورود به دانشگاه را به صورت بدون آزمون دارند، دو بار در سال اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون می نماید. تمامی داوطلبان می توانند یا در نیمسال اول و ورودی مهر و یا در نیمسال دوم و ورودی بهمن در ثبت‌نام و انتخاب‌رشته سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد شرکت نمایند. زمان ثبت نام به صورت دقیق در سال جاری هنوز مشخص نشده است. به همین منظور در جدول زیر زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف در سال گذشته را گردآوری کرده ایم.

مقطع تحصیلی مهلت ثبت نام نیمسال اول (مهر) مهلت ثبت نام نیمسال دوم (بهمن)
کاردانی پیوسته 20 تا 28 تیر ماه 1402 دی ماه 1402
کاردانی ناپیوسته 31 مرداد تا 11 شهریور ماه 1402 دی ماه 1402
کارشناسی پیوسته 31 مرداد تا 11 شهریور ماه 1402 دی ماه 1402
کارشناسی ناپیوسته  19 تا 28 تیر ماه 1402 دی ماه 1402

برای ثبت‌نام و انتخاب‌رشته هر کدام از این دو نیمسال تحصیلی، متقاضیان بایستی در موعد مقرر و تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد اقدام کنند. در ادامه به زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 در دو نیمسال تحصیلی اشاره کرده ایم. داوطلبان گرامی برای مطالعه راهنما ثبت نام حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید تا از تمامی شرایط و شانس قبولی خود در دانشگاه مورد علاقه خود مطلع شوید

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد بهمن ماه ۱۴۰۳

در مورد زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور بهمن 1403 نیز سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد اطلاعیه ای منتشر نکرده است. طبق رویه سال های گذشته متقاضیان می توانند در اواخر آذر ماه تا دهه اول دی ماه، نسبت به ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون در ورودی بهمن ماه اقدام نمایند.

تا کنون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۳ اعلام نشده است به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

چنانچه تاریخ ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در سایت نامبرده برای نیمسال تحصیلی دوم مشخص گردد، در این قسمت قرار داده خواهد شد.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در مقطع کاردانی پیوسته 

هر ساله دانشگاه آزاد در مقطع در کاردانی ترم بهمن ماه به صورت اینترنتی اقدام به پذیرش دانشجو می کند. در حال حاضر زمان ثبت نام دقیق کاردانی پیوسته در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است. با توجه به روند سال های گذشته انتظار می رود که ثبت نام این مقطع در آذر ماه شروع شود. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپوسته

ثبت نام بدون کنکور آزاد برای ترم بهمن در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته معمولا به صورت همزمان می باشد. سال گذشته ثبت نام این دو مقطع در ماه آذر انجام شد. انتظار می رود که در سال ۱۴۰۳ نیز ثبت نام در همین ماه آغاز شود. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در مقطع کارشناسی ناپوسته

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته در ترم بهمن ماه دانشگاه آزاد نیز هر ساله به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. طبق رویه سال گذشته انتظار می رود که ثبت نام در سال جاری در آذر ماه باشد.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد مهر ماه 1403

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نمیسال اول مهر ماه در هر یک از مقاطع مختلف توسط این سازمان به صورت جداگانه اعلام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir می توانند فرآیند نام نویسی خود را انجام دهند و شانس خود را برای پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی امتحان کنند. 

در سال گذشته سازمان سنجش، پذیرش دانشگاه ازاد ثبت نام بدون آزمون برای ورودی مهرماه را در ۱۵ مردادماه آغاز کرد و داوطلبان از این تاریخ به مدت یک ماه با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانستند ثبت نام خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام دهند.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در مقطع کاردانی پیوسته 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی پیوسته در ترم مهر ماه معمولا در مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان می توانند در مرداد یا شهریور به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نام نویسی خود در این مقطع را انجام دهند. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپوسته

ثبت نام مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته در ترم مهر ماه معمولا به صورت همزمان است. داوطلبان این مقاطع می توانند در زمان تعیین شده برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری اقدام به نام نویسی در سایت دانشگاه آزاد نمایند. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در مقطع کارشناسی ناپوسته

متقاضایان مقطع کارشناسی ناپیوسته می توانند در زمان تعیین شده نسبت به نام نویسی و تکمیل فرم انتخاب رشته خود در سایت دانشگاه آزاد اقدام کنند. هنوز زمان دقیق ثبت نام اعلام نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

تمدید زمان بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

هر ساله دانشگاه آزاد پس از پایان زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهلت نام نویسی را برای چند روز دیگر تمدید می کند. آن دسته از داوطلبانی که به هر دلیلی از ثبت نام جا مانده‌اند، می توانند نام نویسی خود را در تمدید مهلت بدون کنکور دانشگاه آزاد انجام دهند. البته در این تمدید مهلت نام نویسی نیز داوطلبانی که قبلا ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند نیز می توانند اطلاعات وارد کرده و رشته‌های انتخابی را نیز ویرایش کنند.

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته 

دفترچه راهنما در هر نیمسال تحصیلی به صورت جداگانه برای هر مقطع (۴ دفترچه جداگانه) منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان متقاضی با در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد با دانلود و دفترچه راهنما مقطع مورد نظر می توانند از لیست رشته های ارائه شده مطلع و کدرشته محل های انتخابی خود را به ترتب اولویت بندی در فرم انتخاب رشته وارد کنند. 

در ادامه می توانید تمامی دفترچه های راهنما ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در کلیه دوره ها و مقاطع را دانلود و مطالعه نمایید.

 

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با توجه به اینکه صحت اطلاعات ثبت نامی در هنگام نام نویسی بدون کنکور دانشگاه آزاد بسیار حائز اهمیت است، دانشگاه آزاد امکان ویرایش اطلاعات را برای داوطلبان فراهم کرده است تا بتوانند در مدت زمان در نظر گرفته شده اطلاعات خود را اصلاح نمایند. 

ویرایش اطلاعات در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و همچنین تمدید مهلت امکان پذیر خواهد بود. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در سال جاری هنوز مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروز رسانی خواهد شد. 

 

زمان اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

نتایج ثبت‌نام نیز همانند نام نویسی از طریق سایت دانشگاه آزاد و به صورت اینترنتی اعلام می شود. پس از پایان زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد ۱۴۰۳ نتایج انتخاب‌رشته پس از چند هفته منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir می‌توانند نتایج انتخاب‌رشته سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد را مشاهده کنند. 

 

مشاوره تاریخ ثبت نام بدون کنکور آزاد ۱۴۰۳

چنانچه در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد 1403 در دانشگاه پذیرفته شده و ادامه تحصیل دهید، این را بدانید که در مدرک فارغ التحصیلی به هیچ عنوان عبارت بدون آزمون درج نخواهد گردید. شهریه دانشجویانی که به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه شده‌اند، با شهریه پذیرفته شدگان با آزمون در حال تحصیل، تفاوتی نخواهد داشت.

در الویت بندی انتخاب‌ها، توجه داشته باشید که دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز است و بایستی در مهلت ثبت نام شهریه یک ترم پرداخت گردد. البته که بهتر است علاقه به رشته‌های انتخابی، محل دانشگاه و مسافت و هزینه‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود. 

چنانچه در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تصمیم بر ثبت نام گرفتید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و ضمن دریافت پاسخ سوالاتتان و راهنمایی های لازم، چینش الویت ها و البته ثبت نام اینترنتی دانشگاه ازاد خود را نیز به کمک مشاوران دانتل انجام دهید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کدام یک از واحدهای دانشگاه آزاد در رشته های بدون کنکور، پذیرش دانشجو دارند؟

    دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی واحد های خود در سراسر گشور به صورت بدون دانشجو دانشجو می پذیرد.

  2. داوطلبان رشته های بدون آزمون، در چه تاریخی می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند؟

    زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از سوی سازمان دانشگاه آزاد منتشر نگردیده است، اما به تاریخ تقریبی در متن مقاله اشاره کرده ایم.

  3. آیا ثبت نام برای نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه نیز انجام می شود؟

    بله، داوطلبانی که موفق به ثبت نام مهرماه نشده باشند، می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه شرکت نمایند.

    منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: