ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی
نوشته شده توسط : دانتل

ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی یکی از موضوعاتی است که به تازگی بیان شده و ابهامات بسیار زیادی را برای دانش آموزان ایجاد کرده است. محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش گفته است که ادغام رشته های نظری یکی از بحث های آموزش و پرورش می باشد. با توجه به سوالات بسیار زیاد دانش آموزان، در این مطلب به بررسی کامل ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی

ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی

بر اساس جدید ترین اخبار و اطلاعیه های به دست آمده، محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش بیان کرده است که وزارت آموزش و پروورش بازطراحی شاخه ها و رشته های تحصیلی متوسطه دوم را در دستور کار قرار داده است. این یک طرح مشترک بین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش می باشد. 

هنوز مشخص نشده است که رشته ها به طور کامل ادغام می شوند و یا دو رشته باقی خواهند ماند. ادغام رشته های تجربی، ریاضی و انسانی هنوز در دست بررسی است و در صورت تایید، از دو سال آینده اجرا خواهد شد. 

 

آیا دانش‌آموزان شاخه نظری یک رشته را می‌خوانند؟

همانطور که گفته شد هنوز تصمیم قطعی و نهایی در خصوص ادغام رشته‌های تجربی ریاضی و ا‌نسانی گرفته نشده است. محمد مهدی کاظمی بیان کرده است که یک سری دروس مشترک برای همه دانش آموزان در نظر گرفته می شود و دروس اختصاصی نیز با توجه به علاقه و نظر خود دانش آموز تعیین خواهد شد. و یا حتی ممکن است تمامی دانش آموزان دروس مشترکی را بگذرانند اما خود دانش آموز تصمیم بگیرد که برای مطالعه برخی از دروس زمان بیشتری را اختصاص دهد. 

در نهایت اینکه تصمیمات در مورد ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی هنوز گرفته نشده است و در صورت تایید نیز در سال تحصیلی پیش رو اجرایی نخواهد شد. به محض اطلاع رسانی بیشتر در مورد ادغام رشته های نظری، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی | تغییرات احتمالی در نظام آموزش و پرورش

علاوه بر ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی تغییرات دیگری نیز ممکن است در نظام آموزش و پرورش ایجاد شود. یکی از این تغییرات کاهش تعطیلات تابستانی به دو ماه و اضافه شدن یک ماه تعطیلات در زمستان می باشد. همچنین تاثیر نمرات امتحانات نهایی نیز از سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد خواهد رسید. 

 

مشاوره تحصیلی

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که ادغام رشته های نظری در دستور کار قرار گرفته است. ممکن است در دو سال آینده رشته های نظری به یک یا دو رشته کاهش بیابد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی از چه زمانی انجام می شود؟

    هنوز تصمیم های قطعی در این مورد گرفته نشده است و در صورت اجرایی شدن از دو سال آینده انجام خواهد شد. 

  2. آیا دانش‌آموزان شاخه نظری در یک رشته درس می‌خوانند؟

    این مورد هنوز مشخص نشده است و ممکن است رشته های نظری به یک یا دو رشته کاهش یابد. 

  3. در صورت ادغام رشته های نظری، دروس تخصصی چه خواهند شد؟

    این موارد هنوز مشخص نشده است اما احتمالا دروس تخصصی با توجه به علاقه دانش آموزان تعیین شود. 

    منبع: ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی





:: برچسب‌ها: ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی و انسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: