زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبان این آزمون است. متقاضیان باید از زمان برگزاری آزمون اطلاع دقیق داشته باشند و بر این اساس برای مطالعه خود برنامه ریزی نمایند. دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله در سایت خود با آدرس education.tums.ac.ir جزییات برگزاری آزمون و همچنین زمان برگزاری را اطلاع رسانی می‌کند. در این مطلب به بررسی کامل زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 

آزمون لیسانس به پزشکی

هر ساله آزمون لیسا‌نس به پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود تا علاقه مندان به رشته پزشکی که در کنکور سراسری موفق به قبولی در این رشته نشده اند، شانس خود را مجددا امتحان نمایند. داوطلبانی که دیپلم ریاضی و تجربی دریافت کرده‌اند، امکان شرکت در این آزمون را دارند. 

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی بسیار محدود است و با توجه به ظرفیت خالی این رشته در آن سال تعیین خواهد شد. قبولی در رشته پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی مشروط به کسب رتبه حد نصاب در جلسه آزمون و سپس قبولی در جلسه مصاحبه است. در این مطلب به بررسی زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی می‌پردازیم. 

 

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

افرادی که شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی را دارند، باید در زمان تعیین شده به سایت education.tums.ac.ir مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. پس از ثبت نام در آزمون داوطلبان باید برای قبولی مطالعه کرده و آمادگی کافی را به دست آورند. 

در نهایت بایستی در زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی در جلسه امتحان شرکت نمایند. از دست دادن زمان برگزاری آزمون منجر به از دست دادن شانس قبولی خواهد شد و داوطلبان باید یک سال دیگر برای شرکت در آزمون صبر کنند. پس بهتر است از زمان برگزاری اطلاع دقیق داشته باشید و بر این اساس برنامه ریزی خود را انجام دهید. 

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله تاریخ و زمان دقیق ثبت نام را در سایت منتشر کرده و به اطلاع متقاضیان می‌رساند. تاریخ دقیق برگزاری آزمون در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما با توجه به تاریخ سال گذشته که در ۲۹ تیر ماه بود، انتظار می‌رود در سال جدید نیز در همین بازه زمانی آزمون برگزار گردد.

به محض اطلاع رسانی در مورد زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 1403 این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی برای شرکت در جلسه آزمون باید حتما کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و در جلسه آزمون با خود به همراه داشته باشند. کارت ورود به جلسه معمولا چند روز قبل برگزاری آزمون منتشر می شود. در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار کارت ورود به جلسه مشخص نشده است اما انتظار می رود که مانند سال گذشته در تیر ماه باشد. 

داوطلبان برای دریافت کارت خود باید به سایت education.tums.ac.ir مراجعه نمایند. به منظور کسب اطلاع بیشتر شما متقاضیان گرامی در ادامه مراحل و راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی 1403 را آورده ایم. 

1️⃣وارد سایت exam.tums.ac.ir شوید. 

 

2️⃣کد رهگیری و کد ملی خود را در کادر های نام کاربری و رمز عبور وارد کنید. 

 

3️⃣بر روی گزینه کارت ورود به جلسه کلیک نمایید. 

4️⃣کارت خود را دریافت کرده و آن را پرینت بگیرید. 

 

زمان برگزاری مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 

داوطلبانی که در زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی عملکرد خوبی داشته باشند و حد نصاب رتبه را کسب نمایند، نیمی از مسیر را طی کرده اند و باید برای مرحله دوم یعنی مصاحبه شفاهی آماده شوند. چند روز قبل از برگزاری جلسه مصاحبه، مدارک مورد نیاز در سایت دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان باید آن ها را به طور کامل آماده کرده و در روز مصاحبه با خود به همراه داشته باشند. 

سال گذشته مصاحبه یا همان آزمون فراشناختی در شهریور ماه برگزار شد اما در مورد تاریخ دقیق مصاحبه در سال جاری اطلاع دقیقی در دسترس نیست. داوطلبان باید علاوه بر مدارک مورد نیاز، مدارک مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی خود در زمینه پزشکی را نیز به همراه داشته و به اساتید ارائه دهند. در صورت پذیرش در جلسه مصاحبه باید اصل تمامی مدارک نیز به دانشگاه تحویل داده شود. 

 

مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبان رشته های پزشکی که از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند، می‌توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کرده و با کسب رتبه حد نصاب در این آزمون و سپس آزمون فراشناختی به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    زمان دقیق برگزاری آزمون در سال جاری هنوز مشخص نشده است اما انتظار می‌رود که مانند سال گذشته در تیر ماه باشد. 

  2. آیا داوطلبان دارای مدرک دیپلم انسانی نیز می‌توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند؟

    خیر تنها افراد دارای دیپلم ریاضی و تجربی واجد شرایط شرکت در این آزمون هستند. 

  3. زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ از چه طریقی مشخص می‌شود؟

    تاریخ دقیق در سایت علوم پزشکی تهران با آدرس education.tums.ac.ir اطلاع رسانی می‌شود. برای اطلاع سریع از زمان برگزاری آزمون می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو نیز عضو شوید. 

    منبع: زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 





:: برچسب‌ها: زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: