آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس)
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس) یک آزمون شبیه ساز است که داوطلبان آیلتس می‌توانند در آن شرکت کرده و مهارت های خود برای شرکت در آزمون اصلی را مورد ارزیابی قرار دهند. این آزمون کاملا استاندارد است و با توجه به معیارهای آزمون آیلتس طراحی می شود. هزینه آزمون ماک بسیار کمتر از آزمون آیلتس است و داوطلبان با شرکت در این آزمون می توانند احتمال خطا در آزمون اصلی را کاهش دهند. در این مطلب به بررسی کامل آزمون آزمایشی آیلتس می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس)

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس)

افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، می توانند قبل از شرکت در آزمون اصلی در آزمون آزمایشی شرکت کنند تا با سوالات آزمون آشنا شده و وضعیت خود را نیز ارزیابی کنند. همانطور که می دانید هزینه آزمون آیلتس بسیار بالاست و بسیاری از داوطلبان ترجیح می دهند که در همان بار اول در آزمون موفق شوند.

ماک آیلتس یک آزمون شبیه ساز است که همان کیفیت آزمون اصلی را دارد و با هزینه ای بسیار کمتر برگزار می شود تا داوطلبان بتوانند برای آزمون آیلتس اصلی آماده شوند. آزمون آزمایشی آیلتس به صورت های کتبی، کامپیوتری و آنلاین برگزار می شود.

 

اهمیت آزمون آزمایشی آیلتس

ماک آیلتس دقیقا با شرایط آزمون آیلتس برگزار می شود و به صورت کامل این آزمون را شبیه ساز می کند. متقاضیان با شرکت در این آزمون آزمایشی آیلتس می توانند با سوالات استاندارد آزمون آشنا شده و خود را برای آزمون اصلی آماده کنند.

اینگونه متوجه خواهند شد که در کدام بخش ها تسلط بیشتری داشته و در کدام بخش ها به تمرین بیشتری نیاز دارند. از سوی دیگر همانطور که گفته شد قیمت آزمون آیلتس بسیار بالاست؛ با شرکت در آزمون شبیه ساز می توان برای ازمون اصلی آماده شده و از خطا اشتباه پیشگیری کرد.

 

انواع آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس)

آزمون آیلتس دو نوع جنرال و آکادمیک دارد. نوع جنرال برای افرادی است که قصد دارند با روش هایی غیر از روش تحصیلی به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. آزمون آکادمیک نیز برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و باید به صورت تخصصی تر در زبان انگلیسی مهارت داشته باشند. ماک آیلتس نیز به همین صورت است و جزئیات آن به شرح زیر می باشد.

 

آزمون ماک آیلتس جنرال

آزمون آزمایشی آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌گردد. در بخش کتبی داوطلبان باید لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را در مدت سه ساعت پاسخ دهند. بخش اسپیکینگ نیز به صورت شفاهی در زمان دیگری برگزار می شود که توسط آموزشگاه اعلام خواهد شد.

 

آزمون آزمایشی آیلتس آکادمیک

نحوه برگزاری آزمون ماک آکادمیک به صورت کلی شبیه به آزمون جنرال می باشد. در این آزمون نیز داوطلبان سه بخش لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را به صورت کتبی و بخش اسپیکینگ را به صورت شفاهی امتحان می دهند. تفاوت این دو آزمون در سوالات دو بخش ریدینگ و رایتینگ می باشد.

 

نحوه برگزاری آزمون آزمایشی آیلتس

آزمون آزمایشی آ‌یلتس توسط آموزشگاه های زبان مختلف برگزار می شود. داوطلبان باید آزمون مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید که ماک آیلتس رایگان نیست و باید هزینه ثبت نام آن را بپردازید. البته هزینه آزمون آزمایشی آیلتس بسیار کمتر از آزمون آیلتس اصلی می باشد.

پس از ثبت نام آزمون باید در زمان تعیین شده در جلسه آزمون حضور بیابید. برگزاری آزمون ماک در هر یک از بخش ها به شرح زیر می باشد. 

 

برگزاری لیسنینگ

آزمون با بخش لیسنینگ شروع می شود. در این مرحله هر داوطلب یک هدست و رسیور دریافت می کند که فایل های صوتی آزمون توسط آن پخش می گردد. حتما از سالم بودن ابزار های صورتی و پخش صدا مطمئن شوید و سپس آزمون رو شروع کنید. 

در این بخش از آزمون آزمایشی آیلتس یک ساعت فرصت به شما داده می شود و در این مدت باید به ۴۰ سوال پاسخ دهید. نکته مهم در مورد برگزاری بخش لیسنینگ این است که فایل های صوتی تنها یکبار امکان پخش دارند و دیگر امکان گوش دادن مجدد به سوالات وجود ندارد. 

 

برگزاری ریدینگ ماک آیلتس

پس از بخش لیسنینگ، سوالات مربوط به ریدینگ آغاز می شود. در این بخش سوالات با توجه به نوع آزمون (کتبی یا کامپیوتری) در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت. داوطلب باید در مدت یک ساعت به ۴۰ سوال پایه دهد. توجه داشته باشید که سوالات این بخش از آزمون آزمایشی آیلتس با توجه به جنرال یا آکادمیک بودن آزمون شما متفاوت خواهد بود. 

 

برگزاری رایتینگ 

بخش آخر آزمون کتبی ماک مربوط به سوالات رایتینگ می باشد. برای بخش ریدینگ دو بخش با عنوان Task 1 و Task 2 به داوطلبان داده می شود. مشخص کردن نام و نام خانوادگی در هر دو برگه الزامی است. 

در این بخش نیز داوطلبان باید در مدت یک ساعت به سوالات هر دو task پاسخ دهند. در task اول ۱۵۰ کلمه و در task دوم ۲۵۰ کلمه برای پاسخدهی خواهد بود. توجه داشته باشید که سوالات بخش رایتینگ نیز مانند بخش قبلی با توجه به نوع آزمون یعنی جنرال یا آکادمیک بودن، متفاوت می باشد. 

 

برگزاری اسپیکینگ ماک آیلتس

پس از برگزاری سه بخش فوق که به صورت همزمان می باشد، داوطلب باید در بخش اسپیکینگ که به صورت شفاهی برگزاری می شود، شرکت کند. دوطلبان می توانند روز دیگری را برای این بخش آزمون آزمایشی آیلتس انتخاب کرده و یا در همان روز اسپیکینگ را نیز امتحان دهند. مدت بخش اسپیکینگ آزمون ماک ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می باشد. نمره داوطلب بلافاصله پس از آزمون به او گفته می شود.

 

مزایای آزمایشی آیلتس (آزمون ماک)

✅ عدم مقایسه در آزمون ماک آیلتس (تنها مهارت خود فرد در بخش های مختلف ارزیابی می شود)

✅ آشنا شدن با نحوه برگزاری و جو آزمون آیلتس

✅ آشنایی با سوالات آزمون آیلتس

✅ سنجش توانایی های خود در یک آزمون کاملا استاندارد با هزینه های کمتر

 

آیا دقت آزمون آزمایشی آیلتس به اندازه آزمون اصلی است؟

همانطور که گفته شده ماک آیلتس به صورت کاملا استاندارد و مطابق با شرایط آزمون اصلی برگزار می شود. پس از برگزاری آزمون نیز پاسخنامه داوطلبان با توجه به معیارهای آزمون آیلتس صحیح می شود.

به همین دلیل می توان گفت که آزمون ماک از دقت کافی برخوردار است و می تواند ملاک خوبی برای سنجش توانایی های خود و آمادگی در آزمون اصلی باشد. البته حتما توجه داشته باشید که آموزشگاه برگزار کننده آزمون آزمایشی آیلتس مجوز برگزاری آزمون را داشته باشد. 

 

نتایج آزمون ماک 

برخی از آموزشگاه ها نتایج را در همان روز و برخی دیگر پس از چند روز نتایج را همراه با تحلیل آن برای داوطلبان ارسال می کنند. نتایج ماک آیلتس با توجه به نیاز فرد به دو صورت با کامنت و تشریحی و بدون کامنت و غیرتشریحی در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت. 

در نوع تشریحی معدل و نمرات فرد در هر بخش به صورت دقیق تحلیل شده و با توضیح اشکالات برای او ارسال می گردد. این نتایج تقریبا ۶ روز بعد برگزاری آزمون آزمایشی آیلتس در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. در نوع غیر تشریحی نیز تنها معدل و نمره هر مهارت برای داوطلب مشخص می شود. زمان اعلام نتایج به این صورت در حدود ۲ روز می باشد. 

 

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس

آزمون ماک به صورت رایگان نیز در اینترنت وجود دارد و داوطلبان می توانند از این آزمون های رایگان استفاده نمایند. اما دقت و شرایط آزمون های رایگان به اندازه آزمون های برگزار شده توسط آموزشگاه ها نیست.

در آموزشگاه ها نحوه برگزاری آزمون آیلتس اصلی به صورت کامل شبیه سازی می شود. برای شرکت در این آزمون ها باید هزینه ای را بپردازید. هزینه ماک آیلتس به موارد مختلفی همچون نوع آزمون، محل برگزاری آزمون، نوع کارنامه و غیره متفاوت است اما به طور کلی هزینه آن بیشتر از یک ملیون تومان نمی شود. 

 

نکات مهم در پاسخ دهی به سوالات آزمون ماک

✅ قبل از پاسخ دهی به هر سوال ابتدا آن را تحلیل کنید تا بتوانید به صورت دقیق به آن پاسخ دهید. 

✅ سوالات آزمون آزمایشی آیلتس را به صورت حرفی ترجمه نکنید. معنای هر سوال را درک کرده و بر این اساس به آن پاسخ دهید. 

✅ در هنگام پاسخ دهی نکات گرامری را رعایت کنید تا معنی پاسخ تان به درستی منتقل گردد. 

✅ آزمون آیلتس و ماک آیلتس محدودیت زمانی دارند پس حتما زمان خود را مدیریت کنید. 

 

مشاوره آزمون آیلتس آزمایشی

ماک آیلتس یکی از مهم ترین اقداماتی است که داوطلبان باید قبل از آزمون اصلی آیلتس انجام دهند. با شرکت در این آزمون می توانید مهارت های خود را بسنجید و با شرایط برگزاری آزمون نیز آشنا شوید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه آزمون آزمایشی آیلتس برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون آزمایشی آیلتس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟

    این آزمون شبیه ساز آزمون آیتس اصلی می باشد و راهی برای سنجش مهارت های زبانی قبل از آزمون اصلی است. 

  2. آیا دقت آزمون ماک آیلتس به اندازه آزمون آیلتس هست؟

    ماک آ‌یلتس با توجه به استانداردهای آزمون آیلتس برگزار می شود و می توان گفت که تا حد زیادی از دقت کافی برخوردار است. 

  3. بخش های مختلف آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟

    از بخش های مختلف آزمون ماک می توان به لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ اشاره کرد. 

    منبع: آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس)





:: برچسب‌ها: آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس) ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: