دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ تمامی شرایط و ضوابط مورد نیاز برای حضور در این مدارس را شامل می‌شود و در سایت آموزش و پرورش قابل دریافت است. داوطلبان پایه های تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم و میان پایه می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند. به طور کلی شما می‌توانید با مطالعه دفترچه‌ی راهنما تمام اطلاعات مورد نیاز برای ورود به مدرسه شاهد مطلع شوید. در این مقاله لینک دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 را قرار داده‌ایم. اگر ابهامی در مورد این مدارس و سامانه آن برای‌تان وجود دارد، حتما با شماره های درج شده تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 

 

دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

هرساله آموزش و پرورش و سازمان کل امور ایثارگران و شهدا دفترچه‌ای که شامل تمامی شرایط و مدارک و نحوه امتیاز بندی متقاضیان پذیرش در مدارس شاهد می‌باشد، را در قالب دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ منتشر می‌کند. داوطلبان متقاضی پیش از نام نویسی باید به صورت کامل دفترچه راهنما را مطالعه و از شرایط لازم برای پذیرش دانش آموزان آگاهی یابند.

در قسمت دیگر دفترچه ثبت نام شاهد 1403 – 1404 جدول امتیاز بندی مدارس شاهد برای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد قرار گرفته است. هناگونه که می‌دانیم ثبت‌نام در این مدارس بر اساس امتیاز بندی می باشد و هر دانش آموزی که امتیاز بیشتر کسب کند در مدارس شاهد می‌تواند ادامه تحصیل دهد. شما دانش آموزان و والدین گرامی برای محاسبه امتیاز کسب شده خود می تواندی مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404

دفترچه ثبت نام مدارس شاهد سالانه مطابق به مقررات و شرایط جدید و به روز منتشر می‌شود. بدین ترتیب متقاضیان ثبت‌نام مدرسه شاهد باید دقیقاً دفترچه ثبت نام شاهد مربوط به همین سال را ملاک خود قرار دهند. درحال حاضر دفترچه‌ی ثبت نام منتشر نشده است؛ به محض انتشار از طریق لینک زیر می‌توانید آن را دانلود کنید.

 

دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

توجه داشته باشید تمامی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی (حتی میان پایه) ثبت نام خود را از طریق سایت پادا البته در بازه زمانی متفاوت انجام دهند. از سال گذشته ثبت نام میان پایه نیز به صورت اینترنتی می‌باشد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه مورد نظر نمی باشد.

 

 

زمان انتشار دفترچه راهنما مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

زمان انتشار دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 بستگی به زمان ثبت‌نام دارد. دفترچه‌ی ثبت نام برای پایه اول ابتدایی، پایه هفتم و پایه دهم به صورت مشترک تنظیم و ارائه می‌شود. به طور معمول دفترچه‌ی راهنما دو یا سه روز قبل از آغاز ثبت‌نام شاهد منتشر می‌شود. بهتر است دفترچه ثبت نام شاهد 1403 – 1404 را به موقع دریافت کرد و قبل از ثبت نام حتما آن را مطالعه کرد.

 

جزییات دفترچه ثبت نام شاهد 1403 – 1404 

محتوای دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شامل 5 بخش است. در هریک از این 5 بخش اطلاعاتی کاربردی گرداوری شده‌اند که می‌توانند راهنمای خوبی برای داوطلبان باشند. در جدول زیر جزئیاتی در رابطه با هر یک از این 5 بخش ارائه شده است.

عنوان توضیحات دفترچه ثبت نام مدارس شاهد
ضوابط و شرایط ثبت نام  در این بخش تمام شرایطی که برای ورود به مدرسه شاهد مورد نیاز است شرح داده شده است.
شرایط علمی ثبت نام  تحصیل در شاهد برای پایه‌های مختلف نیاز به برخی شرایط علمی دارد. در این بخش از دفترچه‌ی شرایط علمی مورد نیاز برای ثبت‌نام در مدارس شاهد درج شده است.
زمانبندی ثبت نام  فرایند نام نویسی مدارس دارای مراحل مختلفی است. داوطلبان می‌توانند زمانبندی هر یک از این مراحل را در این بخش از دفترچه ثبت نام شاهد مشاهده کنند.
نحوه امتیازبندی داوطلبان با اولویت ایثارگری سنجش و پذیرش دانش آموزان مدرسه شاهد بر اساس امتیاز ایثارگری انجام می‌گیرد. در این بخش جزئیات نحوه امتیازبندی داوطلبان ثبت نام در مدارس شاهد با اولویت ایثارگری ارائه شده است.
مراجع قانونی صادر کننده گواهی حضور در جبهه گاهی ممکن است برای ثبت‌نام در مدرسه شاهد ارائه گواهی مورد نیاز باید متقاضیان می‌توانند اطلاعات مراجعه قانونی را برای دریافت گواهی از این بخش از دفترچه ثبت نام مدارس شاهد به دست آورند.
 

 

ضوابط و شرایط ثبت نام

علاوه بر دانش آموزان شاهد، دانش آموزان غیرشاهد نیز می‌توانند در صورت داشتن شرایط قبول شوند. دانش آموزان شاهد شامل فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد هستند. پذیرش دانش آموزان شاهد در این مدارس قطعی است. دانش آموزان غیرشاهد افرادی هستند که دارای اولویت در جدول امتیازبندی هستند.

پذیرش این دسته از دانش آموزان ابتدا به صورت موقت و سپس در صورت داشتن شرایط لازم به شکل قطعی انجام می شود. ضوابط و شرایط ثبت‌نام برای تمام پایه‌های تحصیلی و برای تمام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد مشترک در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ذکر شده و به شرح زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت فردی و اخلاقی

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با سن و سال دانش آموزان

✅پایبندی خانواده دانش آموز به شئونات و ارزش‌های دینی

✅رعایت مقررات و آیین نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد

✅سکونت و اسکان در محدوده برای متقاضیان

 

شرایط علمی ثبت نام 

در قسمت دیگر دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شرایط علمی دانش آموزان متقاضی ذکر شده که به شرح زیر می باشد.

1️⃣ پایه اول ابتدایی: برای این دسته از داوطلبان شرایط ویژه‌ای معرفی نشده است. متقاضیان ثبت نام پایه اول ابتدایی باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی، امتیاز لازم مطابق با جدول امتیازبندی را کسب کنند.

7️⃣ پایه هفتم: متقاضیان این پایه باید در دروس خردادماه پایه ششم ابتدایی نمره مورد نیاز را کسب کرده باشند. داشتن نمرات “ خیلی خوب ” در تمام دروس و یا کسب حداکثر یک نمره ” خوب ” الزامی است. دانش آموزان شاهدی که بالاترین اولویت را دارند، در صورت دارا بودن دو نمره ” خوب ” محدودیتی برای ثبت‌نام مدارس نخواهند داشت.

???? پایه دهم: طبق دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ داوطلب حداقل معدل کل 17 را در پایه نهم کسب کرده باشد. علاوه بر این نمرات هیچ یک از دروس پایه نهم این داوطلبان نباید کمتر از 15 باشد.

 

زمانبندی مراحل ثبت نام در مدارس شاهد

در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 یک بخش کاربردی وجود دارد و آن زمان ثبت نام مدارس شاهد است. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این بخش از زمان دقیق اجرای هریک از مراحل ثبت‌نام مارس شاهد آگاه شوند. در ادامه جدول زمانبندی مراحل ثبت‌نام مدارس شاهد ارائه شده است.

مراحل ثبت نام اول ابتدایی پایه هفتم پایه دهم
زمان ثبت نام اوایل خرداد اوایل تیر اوایل تیر
اعلام نتایج غیر قطعی از طریق سایت و ارسال پیامک نبمه دوم خرداد نبمه دوم تیر نبمه دوم تیر
بررسی مدارک از سوی ستاد ثبت نام و تأیید در سامانه سجا نبمه دوم خرداد نبمه دوم تیر نبمه دوم تیر
تایید مدارک ثبت نام از سوی منطقه و اعلام نتایج قطعی اواخر خرداد اواخر تیر نیمه اول مرداد

 

نحوه امتیازبندی داوطلبان با اولویت ایثارگری

نحوه امتیازبندی داوطلبان با اولویت ایثارگری در قالب یک جدول تنظیم شده و در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ قرار داده شده است. داوطلبان با مراجعه به این جدول می‌توانند مطابق با وضعیت خود از امتیازی که کسب می‌کنند آگاه شوند. اولویت ایثارگری در این جدول به 8 دسته تقسیم شده است. افرادی که اولویت بالاتری دارند، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

علاوه بر اولویت‌های ایثارگری، 9 مورد از سایر اولویت‌ها نیز وجود دارد که در این بخش ارائه شده است. بدین ترتیب به جز دانش آموزانی که سهمیه ایثارگری دارند، شرایط ورود به مدرسه شاهد برای افراد دیگر نیز فراهم است. حافظان قران کریم و دارندگان مقام ملی و بین المللی نمونه ای از این دسته از افراد هستند. 

شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون دفترچه ثبت نام شاهد 1403 – 1404 و نحوه ثبت نام از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شامل چه مواردی می باشد؟

    شامل جدولی زمانی ثبت نام، شرایط و جدول امتیازبندی دانش آموزان می باشد.

  2. دفترچه ثبت نام شاهد 1403 – 1404 را چگونه می توان دانلود و مطالعه کرد؟

    در متن مقاله لینک مستقیم دانلود دفترچه راهنما ثبت نام را قرار داده ایم.

    منبع: دفترچه ثبت نام مدارس شاهد





:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: