منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالاتی است که داوطلبان کنکور فرهنگیان باید از آن مطلع باشند. کنکور دانشگاه فرهنگیان در سال جاری به صورت اختصاصی و مجزا از کنکور سراسری برگزار می شود. دروس کنکور فرهنگیان در حال حاضر دو درس هوش و استعداد معلمی و تعلیم و تربیت اسلامی می باشد. در این مطلب به بررسی کامل منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم

منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته است تا پذیرش دانشجویان رشته های معلمی را به منظور تربیت نیروها متخصص به صورت اختصاصی انجام دهد و به همین جهت کنکور دانشگاه فرهنگیان به صورت اختصاصی در نظر گرفته شده است تا داوطلبان بتوانند با مطالعه منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ و آمادگی کامل در این آزمون شرکت کرده و در دانشگاه پذیرفته شوند. 

اطلاع از منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای قبولی در آزمون بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر دو درس هوش و استعداد معلمی و تعلیم و تربیت اسلامی در کنکور فرهنگیان مورد آزمون قرار می گیرد. بر اساس جدیدترین اطلاعیه های منتشر شده از طرف سازمان سنجش، منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403 به شرح زیر هستند. 

منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان | درس هوش و استعداد معلمی

درس هوش و استعداد معلمی به ارزیابی توانایی های ذهنی داوطلبان مانند قدرت درک، تحلیل، استدلال و استنتاج می پردازد. از سوالات این درس می توان به مفهوم متن، استدلال بر پایه گذاره های منطقی، طبقه بندی و تحلیل متغیرها، انجام مقایسه های کمی و حل مسائل عددی اشاره کرد. در واقع این بخش از آزمون تربیت معلم توانایی های ذهنی و طبیعی را می سنجد و در نتیجه این درس فاقد منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می باشد. 

درس هوش و استعداد معلمی با ضریب ۴ می باشد.

 

منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان | درس تعلیم و تربیت اسلامی

منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403 در درس تعلیم و تربیت اسلام که از سوی سازمان سنجش اعلام شده است به شرح زیر می باشد. تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب ۲ می باشد

✅سه فصل اول کتاب مهارت معلمی استاد محسن قرائتی

✅کتاب های دین و زندگی متوسطه دوم برای رشته های ریاضی، تجربی و فنی حرفه ای به شرح جدول زیر

دين و زندگي پايه دهم کد 110204 بخش دوم ( از درس هشتم تا درس دوازدهم) ص 98  الي  ص152
دين و زندگي پايه يازدهم کد 111204 بخش دوم ( از درس يازدهم تا درس دوازدهم) ص 134 الي  ص 158

✅کتاب های دین و زندگی متوسطه دوم برای رشته علوم انسانی به شرح جدول زیر

دين و زندگي پايه دهم کد 110205 بخش دوم ( از درس نهم تا درس چهاردهم) ص 96  الي  ص 158
دين و زندگي پايه يازدهم کد 111205 بخش دوم ( از درس شانزدهم تا درس هجدهم) ص 196 الي  ص 230

 

مواد امتحانی کنکور اختصاصی تربیت معلم

داوطلبان کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان باید در دی ماه ثبت نام کرده و انتخاب رشته نمایند. آزمون فرهنگیان در ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می شود و داوطلبان قبل از آن انتخاب رشته خواهند کرد. افراد پذیرفته شده در کنکور فرهنگیان امکان انتخاب رشته در کنکور سراسری را نخواهند داشت. 

برای قبولی در آزمون فرهنگیان، داوطلبان باید از مواد امتحانی اطلاع داشته و بر این اساس به مطالعه منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ بپردازند. در ابتدا منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و مواد امتحانی ۴ مورد در نظر گرفته شده بود که گروه اختصاصی دروس اصلی (ریاضی، تجربی یا انسانی)، هوش و استعداد معلمی، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و تعلیم و تربیت اسلام بودند.

اما در حال حاضر دو درس حذف شده و تنها دو مورد برای امتحان باقی مانند. این دروس هوش و استعداد معلمی با ضریب ۳ و تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب ۲ هستند. داوطلبان برای قبولی در آزمون کافیست که به مطالعه کنکور اختصاصی تربیت معلم در این دو درس بپردازند.

 

کتاب های کمک آموزشی کنکور تربیت معلم

کتاب های کمک آموزشی در کنکور بسیار کمک کننده هستند و بسیاری از داوطلبان با مطالعه این کتاب ها موفق به کسب نتایج عالی می شوند. انتخاب منابع کمک آموزشی مناسب بسیار حائز اهمیت است. داوطلبان باید منبعی را انتخاب کنند که تمامی مواد  امتحانی را در برگیرد و در عین حال متن روانی داشته باشد. داشتن سوالات و پاسخنامه تشریحی کامل نیز از دیگر فاکتورهای کتاب کمک آموزشی و منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403 می باشد.

انتشارات هایی همچون مبتکران، خیلی سبز، گاح، گلم چی و غیره در حال حاضر جز بهترین انتشارات های کتاب کمک آموزشی می باشند. با توجه به اینکه منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، در مورد کتاب های کمک آموزشی نیز اطلاع دقیقی در دسترس نیست. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

چگونگی مطالعه منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

دانشگاه فرهنگیان مزایایی بسیار زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها امنیت شغلی و اشتغال به کار بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می باشد. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به صورت ۵۰ درصد قطعی می باشد. ۲۵ درصد نیز به آزمون و ۲۵ درصد به مصاحبه اختصاص دارد. 

داوطلبان برای قبولی در آزمون فرهنگیان باید به طور دقیق برنامه ریزی کرده و به مطالعه منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403 بپردازند. علاوه بر مطالعه منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403 و تسلط بر دروس، داوطلبان باید از روش های تست زنی و مدیریت زمان نیز اطلاع کامل داشته باشند. 

 

 

مشاوره منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور فرهنگیان باید در دی ماه در کنکور ثبت نام کرده و انتخاب رشته نمایند و سپس به مطالعه منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ بپردازند. کنکور در اردیبهشت ماه برگزار می شود و جلسه مصاحبه نیز در خرداد ماه خواهد بود. داوطلبان پذیرفته شده دیگر امکان انتخاب رشته در کنکور سراسری را نخواهند داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. کنکور دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟

    در سال جاری کنکور فرهنگیان به صورت اختصاصی برگزار می شود و داوطلبان باید در دی ماه ثبت نام کرده و در اریبهشت در جلسه آزمون شرکت نمایند. 

  2. منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم چیست؟

    داوطلبان برای کنکور باید دروس هوش و استعداد معلمی و تعلیم تربیت اسلامی را بگذرانند. 

  3. آیا برای منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403 می توان از کتاب های کمک آموزشی کمک گرفت؟

    بله داوطلبان می توانند از کتاب های کمک آموزشی برای مطالعه منابع کنکور استفاده نمایند. 

    منبع: منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم





:: برچسب‌ها: منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: