نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400

ثبت نام آزمون دکتری به طور معمول هرسال در آذرماه انجام می‌گیرد. امسال نیز با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش، زمان ثبت نام دکتری 1400 از دوم آذرماه شروع شده و تا نهم آذرماه ادامه خواهد داشت. زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 نیز 15 اسفندماه 1399 اعلام شده است. متقاضیان درنظر داشته باشند که آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت ادغام شده و مشترک برگزار می‌شود. بدین ترتیب با ثبت نام و شرکت در یک آزمون واحد دکتری، می‌توان شانس خود برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سراسری و آزاد را آزمود.

لازم به ذکر است که تمام اقدامات مربوط به ثبت نام و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت مشترک از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. اما از مرحله انتخاب رشته به بعد، دانشگاه‌های سراسری و آزاد مسیری جداگانه پیش روی داوطلب خواهند گذاشت.

متقاضیان علاوه بر بازه زمانی اولیه‌ای که در اختیار دارند، می‌توانند در مهلت تمدید ثبت نام آزمون دکتری نیز نسبت به ثبت نام اقدام کنند. تمدید زمان ثبت نام آزمون دکتری مهلتی مجدد برای متقاضیانی است که موفق به ثبت نام آزمون دکتری نشده‌اند.

به داوطلبان توصیه می‌شود که اگر تصمیم به ثبت نام در آزمون دکتری 1400 دارند، ثبت نام خود را به‌ موقع انجام دهند و این کار را به ساعات پایانی واگذار نکنند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400

ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. متقاضیان با طی چند مرحله قادر خواهد بود تا ثبت نام خود را تکمیل کرده و منتظر برگزاری آزمون دکتری باشند. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400 به تفکیک مراحل شرح داده شده است.

گام 1: دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1400

داوطلبان گرامی از طریق لینک زیر می توانید دفترچه راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1400 را دانلود و دریافت نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1400

به محض انتشار دفترچه راهنما از سوی سازمان سنجش لینک دانلود فعال خواهد شد.

بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1400

گام 2: آماده سازی مدارک ثبت نام کنکور دکتری 1400

مدارک ثبت نام دکتری 1400 می‌بایست به صورت اسکن شده تهیه شوند تا فرایند ثبت نام را ساده‌تر کنند. مدارک فردی و شناسنامه‌ای، مدارک تحصیلی و عکس داوطلبی نمونه‌ای از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری هستند.

گام 3: خرید کارت اعتباری آزمون دکتری 1400

ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری همانند سایر آزمون‌های سراسری، نیاز به پرداخت هزینه از طرف متقاضی دارد. هزینه ثبت نام دکتری 1400 از طریق خرید کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش پرداخت می‌شود. نحوه خرید کارت اعتباری آزمون دکتری 1400 به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به بخش ” دکتری تخصصی “
  • انتخاب لینک ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال 1400 “
  • انتخاب گزینه “ خرید کارت ” از منوی سمت راست
  • انتخاب یکی از گزینه‌های ” سریال ثبت نام دکتری 1400 و عدم تمایل به دریافت پیامک‌های اطلاع رسانی ” و یا ” سریال ثبت نام دکتری 1400 و هزینه پیامک‌های اطلاع رسانی ” از بخش دکتری
  • تکمیل فرم پیش رو با استفاده از اطلاعات خواسته شده جهت ورود به درگاه بانکی و فشردن کلید “ تأیید و ادامه “
  • تأیید اطلاعات نمایش داده شده و انتخاب گزینه “ ادامه روند پرداخت “
  • وارد کردن اطلاعات کارت بانکی در فرم پیش رو و انتخاب گزینه ” پرداخت “
  • دریافت سریال 12 رقمی و حفاظت از آن جهت انجام ادامه فرایند ثبت نام کنکور دکتری 1400

بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1400

گام 4: تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400

فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400 به شکل اینترنتی و مطابق با مدارک فردی و تحصیلی داوطلب تکمیل می‌شود. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب نیز در این فرم مورد نیاز خواهد بود. فرایند دسترسی و تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400 به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به بخش «دکتری تخصصی»
  • انتخاب لینک ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال 1400 “
  • مطالعه موارد ارائه شده در صفحه پیش رو و انتخاب گزینه ” تأیید و ادامه – گام بعدی “
  • درج سریال 12 رقمی کارت اعتباری و فشردن دکمه «تأیید»
  • آپلود فایل اسکن شده عکس داوطلبی بر اساس استانداردهای ذکر شده و سپس ورود به مرحله بعد با استفاده از انتخاب گزینه ” تأیید و ادامه “
  • تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400 بر اساس اطلاعات حقیقی و تأیید نهایی آن
  • دریافت کد پیگیری و شماره پرونده

بخوانید: فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری 1400

مصاحبه دکتری 1400

زمانی که داوطلب با موفقیت ثبت نام آزمون دکتری 1400 را انجام داد، با در دست داشتن کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1400 می‌تواند در این آزمون شرکت کند. در مرحله بعدی نتابج اولیه آزمون دکتری 1400 اعلام می‌شود. در این مرحله افرادی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. پس از مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 نیز نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 منتشر خواهد شد.

داوطلبان باید درنظر داشته باشند که شرکت در آزمون دکتری و کسب رتبه در آن، تنها مسیر رسیدن به پذیرش مقطع دکتری نیست. در مقطع دکتری برای پذیرش نهایی، مصاحبه‌ای به عمل می‌آید که حضور داوطلب در این مصاحبه ضروری است. سنجش داوطلبان برای مقطع دکتری تخصصی طبق معیارهای زیر انجام می‌شود:

  آموزشی-پژوهشی پژوهش محور
آزمون متمرکز دکتری 50% 30%
سوابق آموزشی و پژوهشی 20% 20%
مصاحبه علمی 30% 30%
تهیه طرح واره 20%

نتیجه نهایی آزمون دکتری، از تطبیق آزمون و مصاحبه بدست می‌آید. داوطلبانی که مرحله مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند برای تحصیل در این مقاطع وارد دانشگاه شوند. موفقیت در مصاحبه علاوه بر روزمه قوی نیازمند ارائه مناسب در جلسه است. مشاورین دانتل برای کسب بهترین نتیجه در این راه کنار داوطلبین هستند.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: