تحصیل در انگلستان
نوشته شده توسط : دانتل

تحصیل در انگلستان یکی از بزرگ ترین اهداف برای بسیاری از دانشجویانی است که رویای مهاجرت به کشور های خارجی و تحصیل در کشور های اروپایی را دارند. انگلستان با داشتن سیستم آموزشی بسیار قدرتمند و امکانات رفاهی سطح بالا، یکی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل و زندگی می باشد. برای تحصیل در انگلیس شرایطی وجود دارد که متقاضیان باید از آن ها آگاه بوده و بر این اساس اقدام به مهاجرت نمایند. عدم اطلاع از شرایط و جزییات مربوطه منجر به اتلاف وقت، انرژی و هزینه بسیار زیاد خواهد شد. در این مطلب به بررسی کامل تحصیل در انگلستان خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 منبع: تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای اروپایی است که جز بهترین کشور ها برای مهاجرت محسوب می شود. در این کشور کیفیت زندگی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و سیستم آموزشی قدرتمند آن نیز متناسب با استانداردهای جهانی است. زبان رسمی کشور انگلستان زبان انگلیسی است و مهاجران می توانند سطح زبان انگلیسی خود را در این کشور بسیار بالا ببرند.

امکان اقامت دائم پس از تحصیل در انگلیس نیز از دیگر دلایل محبوبیت بسیار بالای تحصیل در انگلستان می باشد. ادامه تحصیل در این کشور شرایطی دارد که متقاضیان باید از آن ها آگاه باشند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای مهاجرت تحصیلی خود اتخاذ نمایند.

مزایای تحصیل در انگلستان

✅ تحصیل به رایج ترین زبان جهان یعنی انگلیسی

✅ سیستم آموزشی بسیار قدرتمند

✅ رنکینک بالای دانشگاه های انگلیس و اعتبار آن ها

✅ امکان کار حین تحصیل

✅ امکان یافتن کار پس از فارغ التحصیلی و دریافت اقامت دائم

✅ ویزای همراه انگلیس

✅ دوره های تحصیلی کوتاه

 

معایب تحصیل در انگلیس

❌ هزینه های بسیار بالا

❌ سختی امرار و معاش

❌ تفاوت و مشکلات فرهنگی

 

دوره های تحصیلی مختلف در انگلیس

در کشور انگلستان دوره های تحصیلی مختلفی وجود دارد که دانش آموزان و دانشجویان می توانند آن ها را انتخاب کرده و نسبت به ادامه تحصیل در هر یک اقدام نمایند. از دوره های تحصیلی مختلف برای تحصیل در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

تحصیل در انگلستان |‌ دوره GCSE

این دوره جز دوره های اجباری تحصیل در کشور انگلستان می باشد و برای شرکت در آن دانش آموزان باید حداقل 13 سال داشته باشند. در واقع دوره GCSE آخرین مقطع تحصیلی اجباری در انگلستان محسوب می شود. نام اصلی این دوره General Certificate Secondary Education می باشد.

در دوره GCSE دانش آموزان باید یکی از رشته های تحصیلی مثل ریاضی یا غیره را با توجه به علاقه مندی خود انتخاب کرده و در آن تحصیل نمایند. پس از پایان دوره GCSE دانش آموزان می توانند در دوره های بعدی شرکت کرده و آماده ورود به دانشگاه شوند.

 

دوره A-level

این دوره تحصیل در انگلستان دو سال به طول می انجامد و حداقل سن شرکت در آن 16 سال می باشد. دوره A-level یکی از مهم ترین دوره های تحصیلی در این کشور است چراکه ارزش و اعتبار بسیار زیادی نسبت به سایر دوره ها دارد و اکثر دانشگاه ها گذراندن این دوره را شرط اصلی برای پذیرش دانشجو قرار می دهند. از سوی دیگر داوطلبان برای قبولی در رشته های پرطرفداری مثل پزشکی باید نمرات بالایی در این دوره کسب کرده باشند.

 

تحصیل در انگلستان |‌ دوره Foundation

دوره تحصیلی بعدی در کشور انگلستان دوره Foundation می باشد که دانش آموزان 17 ساله می توانند نسبت به تحصیل در آن اقدام نمایند. در صورتی که دانش آموز قصد ورود به رشته های خاصی مثل پزشکی، حقوق و یا این گونه رشته ها را نداشته باشد، می تواند به جای تحصیل در دوره A-level، دوره Foundation را انتخاب نماید.

البته با تحصیل در انگلستان در در دوره Foundation نیز همچنان امکان پذیرش در رشته های برتر و پرطرفدار مثل پزشکی وجود دارد و دانش آموزان باید به دنبال دانشگاه هایی باشند که با مدرک این دوره دانشجو پذیرش می کنند.

 

International year 1

این دوره تحصیل در انگلستان به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد که در سال اول تحصیل خود قرار گرفته اند. این دوره برای دانشجویانی مناسب است که هنوز شرایط مورد نیاز برای تحصیل را ندارند و یا به آمادگی و تمرین بیشتری برای ادامه تحصیل در انگلستان نیازمند می باشند.

دوره International year 1 دوازده ماهه است و دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این دوره، سال دوم تحصیل خود را شروع کنند و در واقع زمانی از دست نخواهند داد.

 

تحصیل در مدارس انگلستان

در کشور انگلستان مدارس متعددی وجود دارد که دانش آموزان می توانند به تحصیل در آن ها بپردازند. در این کشور برخی از مدارس به صورت تک جنسیتی هستند و برخی دیگر نیز با عنوان مدارس شبانه روزی در حال فعالیت می باشند و بهترین گزینه برای دانش آموزان بین المللی هستند.

از سوی دیگر برخی از مدارس به صورت تخصصی در حوزه هایی همچون هنر، موسیقی یا ورزش فعالیت دارند و دانش آموزان مستعد در این رشته ها می توانند به تحصیل در انگلستان بپردازند و رشد و پیشرفت زیادی داشته باشند.

 

تحصیل در انگلستان | مدارس بین المللی انگلستان

در کشور انگلستان مدارس بسیار زیادی با عنوان مدارس بین المللی فعالیت دارد و دانش آموزان خارجی می توانند به ادامه تحصیل در این مدارس بپردازند. از مدارس بین المللی برتر در کشور انگلستان می توان به مدرسه بروکس بریتانیا، مدرسه ویندرمر، مدرسه ژانین مانوئل لندن، مدرسه هاوس برکشایر، مدرسه فولهام، مدرسه دخترانه هاروگیت و مدرسه بدفورد اشاره کرد.

 

مدارس ایرانی انگلستان

در انگلستان مدارس ایرانی نیز فعالیت می کنند که دانش آموزان ایرانی می توانند به ادامه تحصیل در آن ها بپردازند. دوره های تحصیلی در مدارس ایرانی  A-Level و GCSE هستند. از مدارس ایرانی برتر برای تحصیل در انگلستان می توان به مدرسه رستم، مدرسه هدف و مدرسه رازی اشاره کرد.

 

شهریه تحصیل در مدارس انگلستان

دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس انگلستان باید شهریه پرداخت کنند. مبلغ شهریه در مقاطع ابتدایی در حدود 10 تا 20 هزار پوند به صورت سالیانه می باشد. در مقاطع بعدی هزینه تحصیل افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر باید گفت که شهریه مدارس برای تحصیل در انگلستان تا حد بسیار زیادی به سطح مدرسه و امکانات آموزشی آن بستگی دارد.

دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس انگلستان باید همراه والدین خود مهاجرت کنند چراکه داشتن یک قیم قانونی شرط اصلی تحصیل دانش آموزان و افراد زیر 18 سال است. در صورتی که والدین امکان همراهی فرزند خود را نداشته باشند، باید او را در مدارس شبانه روزی ثبت نام کنند.

 

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در کشور انگلستان 3 ساله به طول می انجامد. در این مقطع دوره های مختلفی برای دریافت مدرک کارشناسی رشته های مختلف وجود دارد که از آن ها می توان به دوره کارشناسی هنر (BA)، دوره کارشناسی آموزش (BED)، دوره کارشناسی مهندسی (BENG) و دوره کارشناسی علوم (BSC) اشاره کرد. تحصیل در رشته های پزشکی در کشور انگلستان نیز مستلزم شرکت در آزمون های ورودی می باشد و متقاضیان باید نمره قبولی را در آن ها کسب کنند.

داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 از شروط اصلی تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان می باشد. از سوی دیگر متقاضیان باید مدرک دیپلم 12 ساله نیز داشته باشند تا واجد شرایط تحصیل در انگلستان باشند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل در حدود 10 تا 15 هزار پوند خواهد بود.

 

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در کشور انگلستان یک دوره ۱ ساله است و نسبت به دوره های تحصیلی در اکثر کشورهای جهان کوتاه تر می باشد؛ این کوتاه بودن دوره تحصیل از مزایای مهم تحصیل در انگلستان است چراکه دانشجویان خارجی با صرف هزینه کمتر می توانند مدرک تحصیلی خود را از معتبر ترین دانشگاه های جهان دریافت کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلستان، دانشجویان باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 را داشته باشند. دانشجویانی که آیلتس 6 گرفته اند نیز می توانند در دوره PRE MASTER شرکت کرده و پس از بهبود زبان انگلیسی خود به تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرشان بپردازند.

تحصیل در مقطع ارشد در کشور انگلیس به رشته تحصیلی و دانشگاه بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت که دانشجویان باید سالانه در حدود 15 تا 20 هزار پوند برای شهریه دانشگاه بپردازند.

از رشته های تحصیلی برتر و پرطرفدار در مقطع ارشد در کشور انگلیس می توان به حقوق، معماری، مهندسی، علوم، هنر و هنر های زیبا اشاره کرد.

 

تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری

دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را کسب کرده باشند، می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های انگلستان اقدام نمایند. تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری شرایط سخت گیرانه تری نسبت به دو مقطع قبلی دارد و دانشجویان باید رزومه بسیار قوی داشته باشند تا در دانشگاه پذیرفته شوند.

حداقل نمره لازم آیلتس برای تحصیل در مقطع دکتری انگلیس 7 می باشد. دانشجویانی که موفق به کسب این نمره نشده اند، در صورت داشتن دیگر شرایط لازم می توانند در دوره پیش دکتری یا PRE PHD شرکت کرده و زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند. پس از گذراندن این دوره و کسب نمره قابل قبول زبان، داوطلب مجاز به ورود به مقطع دکتری در دانشگاه مورد نظر خود خواهد شد.

تحصیل در مقطع دکتری در این کشور با توجه به تمام وقت یا نیمه وقت بودن دوره، 3 تا 6 سال به طول می انجامد. دانشجویان باید یک استاد راهنما یا سوپروایز در این دوره داشته باشند.

توجه داشته باشید که بیشترین هزینه تحصیل در انگلستان به مقطع دکتری اختصاص دارد و مخصوصا این مبلغ برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بیشتر نیز می باشد. البته لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی می توانند از بورسیه های تحصیلی متعدد این کشور استفاده کرده و در عین حال با کار دانشجویی بخش زیادی از هزینه های تحصیل خود را بپردازند.

 

نحوه پذیرش تحصیلی انگلستان در مقطع دکتری

متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید ویزای  Tier4 دریافت کرده باشند. دریافت این ویزا مشروط به دریافت 40 امتیاز می باشد؛ 10 امتیاز به مدرک زبان، 10 امتیاز به تمکن مالی و 20 امتیاز به نامه پذیرش از دانشگاه های انگلستان اختصاص دارد. برای دریافت ویزا و پذیرش دانشگاه در مقطع دکتری و تحصیل در انگلستان باید مدارکی را ارائه دهید که به شرح زیر می باشند.

✅ پاسپورت معتبر

✅ مدارک هویتی

✅ نامه تمکن مالی‌ (برای اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان)

✅ تمامی مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده

✅ مدرک آیلتس با نمره حداقل 7

✅ انگیزه نامه

✅ رزومه تحصیلی

✅ توصیه نامه

✅ نامه پذیرش دانشگاه

 

شرایط تحصیل در انگلستان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارند، باید شرایط تعیین شده توسط این کشور را دارا باشند تا نامه پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی برای شان صادر شود. تحصیل در رشته ها و دانشگاه های مختلف انگلیس شرایط متفاوتی دارد اما به طور کلی، شرایط عمومی تحصیل در انگلستان به شرح موارد زیر می باشد.

 

داشتن مدرک زبان انگلیسی

اولین و مهم ترین شرط برای تحصیل در انگلستان در تمامی مقاطع تحصیلی، داشتن مدرک آیلتس و یا تافل می باشد. بدون مدرک زبان انگلیسی امکان تحصیل در انگلیس وجود ندارد. البته در برخی از مقاطع تحصیلی در صورت پایین بودن نمره مدرک آیلتس می توان در دوره های آمادگی شرکت کرده و پس از آن وارد دانشگاه شد.

 

مدرک تحصیلی مرتبط

متقاضیان برای ادامه تحصیل در انگلستان باید مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط داشته باشند. مدرک تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی مورد درخواست تعیین می شود و حداقل مدرک نیز دیپلم می باشد. در این صورت افراد می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی درخواست دهند.

 

تحصیل در انگلستان | رزومه تحصیلی قوی و توصیه نامه

همانطور که گفته شده اکثر دانشگاه های انگلستان جز دانشگاه های برتر در جهان محسوب می شوند و سطح آموزشی بسیار بالایی دارند. در نتیجه برای پذیرش دانشجو نیز معیارهای سخت گیرانه ای دارند و متقاضیان باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشند تا در دانشگاه پذیرفته شوند. همچنین دانشجویان باید حداقل دو توصیه نامه از اساتید خود داشته باشند و آن را به عنوان مدرک ارائه دهند.

 

قبولی در مصاحبه دانشگاه

در برخی از دانشگاه ها شرط مصاحبه نیز وجود دارد و در صورتی نامه پذیرش صادر می شود که دانشجو در جلسه مصاحبه شرکت کرده و مورد تایید داوران قرار گیرد. در این جلسه مصاحبه که به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی انجام می شود، در مورد تحصیلات دانشجو، سوابق کاری و هدف از ادامه تحصیل در انگلستان سوال می شود.

 

مدارک تحصیل در انگلستان

برای پذیرش در دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، متقاضیان باید مدارکی را داشته باشند و آن ها را ارائه دهند. مدارک در فرایند دریافت ویزای تحصیلی بسیار حائز اهمیت است و هرگونه نقص در مدارک منجر به رد درخواست خواهد شد. مهم ترین مدارک برای تحصیل در انگلستان به شرح موارد زیر می باشد.

✅ پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

✅ عکس پاسپورتی

✅ فرم های درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

✅ نامه پذیرش از دانشگاه

✅ نامه بانک برای اثبات تمکن مالی به منظور پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس

✅ اطلاعات و استعلام محل سکونت

✅ مدرک زبان آیلتس و یا تافل با حداقل نمره تعیین شده در هر مقطع تحصیلی

✅ انجام فرایند انگشت نگاری در سفارت

 

بورسیه های تحصیل در انگلستان

همانطور که گفته شد، انگلستان یکی از بهترین کشور ها برای دانشجویان خارجی است تا در آن ادامه تحصیل داده و به سطوح بالایی از علم و تجربه در حوزه تحصیلی خود برسند. اما با این حال انگلستان یکی از گران قیمت ترین کشور های اروپایی است و بسیاری از دانشجویان بین المللی با محدودیت در پرداخت هزینه ها مواجه هستند و حتی بسیاری از افراد به این دلیل از ادامه تحصیل در این کشور منصرف می شوند.

این درحالیست که انگلیس بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان خارجی درنظر گرفته است تا با دریافت آن ها بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل خود را پرداخت کرده و بدون نگرانی در مورد مشکلات مالی، بر روی درس و پیشرفت خود تمرکز کنند. چند مورد از بورسیه های تحصیل در انگلستان به شرح زیر هستند.

 

بورسیه یوراکس بریتانیا (Euraxess UK)

مدیریت این بورسیه تحصیلی بر عهده شورای بریتانیا می باشد و با هدف توسعه کار محققین به دانشجویان ارائه می گردد. تمامی دانشجویان (انگلیسی و یا خارجی) که قصد دارند با هدف تحقیق از کشور خارج شوند، مشمول دریافت این بورسیه خواهند بود. 

 

تحصیل در انگلستان | بورسیه چوینینگ (The Chevening Scholarships)

دانشجویانی که در مدت تحصیل خود موفق به کسب نمرات عالی و دستاوردها زیادی شده باشند، مشمول دریافت این بورسیه تحصیل در انگلستان خواهند بود. سفارت انگلستان افرادی را که می توانند بورسیه را دریافت کنند، انتخاب خواهد کرد. دانشجویان مقطع ارشد در دانشگاه های پذیرنده بورسیه چوینینگ شانس دریافت این بورسیه را خواهند داشت. توجه داشته باشید که این بورسیه اعتبار یکساله دارد. 

 

بورسیه‌ های مشترک المنافع (The Commonwealth Scholarships)

از بورسیه های این برنامه می توان به بورسیه مشترک المنافع دوره Phd، کمک هزینه مشترک المنافع دوره ارشد و بورس مشترک المنافع تحصیل از راه دور اشاره کرد. دانشجویانی که از کشورهای مشترک‌المنافع به انگلستان مهاجرت کرده و توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور را نداشته باشند، مشمول دریافت این بورسیه خواهند بود. ملاک تعیین دانشجویان برای اعطا این بورسیه، سوابق تحصیلی و پتانسیل فرد برای بهبود زندگی مردم در کشور خود می باشد. 

 

تحصیل در انگلستان | کمک‌ های مالی انجمن سلطنتی (The Royal Society Grants)

افراد دانشمند با ملیت های مختلف از سراسر جهان، شانس دریافت بورسیه انجمن سلطنتی را خواهند شد. این بورسیه یکی از قدیمی ترین بورسیه ها برای حمایت از افراد نخبه برای تحصیل در انگلستان می باشد. 

 

بورسیه‌ های دانشگاه‌های انگلیس (Scholarships from UK universities)

در نهایت اینکه برخی از دانشگاه های کشور انگلستان با توجه به وضعیت تحصیلی دانشجویان و عدم توانایی آن ها در پرداخت شهریه و هزینه های مربوط به تحصیل، بورسیه هایی را به دانشجویان اعطا می کنند.

از دانشگاه های انگلیس که جز ارائه دهندگان بورسیه تحصیلی هستند می توان به کمبریج، آکسفور، کالج لندن، دانشگاه لندن، دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن و کالج کینگ لندن اشاره کرد.

 

دانشگاه های برتر انگلستان

همانطور که گفته شد دانشگاه های کشور انگلستان در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. از برخی از دانشگاه های برتر برای تحصیل در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

???? آکسفورد

???? کمبریج

???? امپریال کالج لندن

???? منچستر

???? کالج دانشگاهی لندن

???? کینگز لندن

???? ادینبورگ

???? بریستول

???? دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن

???? وارویک

 

اعتبار دانشگاه های انگلستان در ایران

برخی از افرادی که در انگلستان مشغول به تحصیل می شوند، قصد بازگشت به ایران را دارند و تصمیم می گیرند که پس از تحصیل در انگلستان با مدرک خود در کشور شان کاری پیدا کرده و به ادامه زندگی بپردازند.

وزارت بهداشت ایران تمامی دانشگاه های خارجی را تایید نمی کند و به همین دلیل دانشجویانی که قصد بازگشت به کشور را دارند، باید از دانشگاه های مورد تایید ایران مطلع شوند و بر این اساس اقدام به تصمیم گیری برای ادامه تحصیل نمایند. طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده، 73 دانشگاه در انگلستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران و 124 دانشگاه انگلستان نیز مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. 

 

معادل سازی مدارک برای تحصیل در انگلستان

با توجه به اینکه سیستم آموزشی در دو کشور ایران و انگلیس متفاوت است، دانشجویان متقاضی مهاجرت و ادامه تحصیل در انگلیس باید مدارک خود را معادل سازی نمایند. در فرایند معادل سازی مدارک فرد متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید امکان ورود به دانشگاه های انگلیس برای او مهیا خواهد شد. 

گذراندن دوره های A-Level یا Foundation از شروط اصلی ادامه تحصیل در انگلستان و جز فرایند معادل سازی مدرک می باشد. مدارک دانشجو نیز باید به صورت کامل و دقیق به زبان انگلیسی ترجمه شود. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی انگلیس را دارند باید حتما دوره  A-Level را گذرانده و یا مدرک  بین‌المللی (IB) داشته باشند. 

 

دریافت ویزای تحصیل در انگلیس

برای مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارید. اولین قدم در دریافت ویزای تحصیل در انگلستان، ارائه مدارک لازم و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه می باشد.

پس از دریافت نامه پذیرش و اپلای دانشگاه باید نوبت سفارت گرفته و مدارک خود را ارائه دهید. پس از ارائه مدارک و تکمیل فرم های درخواست ویزا و پرداخت هزینه ویزا، در صورت کامل بودن تمامی مدارک و واجد شرایط بودن یک جلسه مصاحبه حضوری در سفارت انجام خواهد شد و در صورت قبولی، ویزای فرد صادر می گردد. 

روند صدور ویزای تحصیلی انگلیس پس از فرایند بیومتریک شروع می شود و تقریبا 3 تا 4 هفته زمان خواهد برد. کامل بودن مدارک در تسریع روند صدور ویزا تاثیر گذار خواهد بود. از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیل در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ پاسپورت معتبر

✅ عکس پاسپورتینامه پذیرش دانشگاه

✅ مدرک زبان انگلیسی

✅ تمامی مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده

✅ برگه بانک مربوط به گردش حساب 6 ماه گذشته برای اثبات تمکن مالی

✅ فرم های درخواست ویزا

✅ مدارک هویتی و مدارک مربوط به ازدواج (ترجمه شده)

✅ برگه مربوط به رضایت قیم قانونی

✅ مدارک پزشکی مربوط به سلامت جسمی و روانی

 

دریافت ویزای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

همانطور که در طول متن گفته شد داشتن مدرک زبان انگلیسی یکی از مهم ترین مدارک برای ادامه تحصیل در انگلستان می باشد. زبان رسمی انگلستان زبان انگلیسی می باشد و به همین دلیل دانشجویان برای ادامه تحصیل و زندگی در این کشور باید در این زبان مهارت کافی داشته باشند. 

اما با توجه به سختی های یادگیری زبان انگلیسی و دریافت مدرک آیلتس، برای برخی این سوال به وجود می آید که آیا بدون داشتن مدرک آیلتس یا تافل نیز می توان ویزای تحصیلی دریافت کرد یا خیر. در واسخ به این سوال باید گفت که امکان تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان با داشتن شرایط خاص امکان پذیر است. 

برای این منظور دانشجویان می توانند از دو طریق اقدام کنند. اولین راهکار این است که ویزای ماه توریستی دریافت کرده و در کالج ها یا دوره های آکادمیک کشور انگلیس به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند. پس از پایان اعتبار ویزای توریستی و اتمام دوره زبان، باید به کشور خود بازگشته و با توجه به مهارت کسب کرده تان نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید. 

روش دوم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان این است که در دروه های pre sessional ثبت نام کرده و از این طریق وارد دانشگاه شوید. این دوره ها دوره مقدماتی هستند و صرفا برای دانشجویان واحد شرایط تحصیل در انگلستان که مهارت کافی در زمینه زبان انگلیسی ندارند برگزار می شود. 

 

هزینه تحصیل در انگلستان

یکی از مهم ترین موارد و چالش های پیش روی دانشجویان برای تحصیل در انگلستان، هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان باید توجه داشته باشند که انگلستان یکی از گران قیمت ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و ادامه تحصیل می باشد. 

دانشجویان باید سالانه شهریه تحصیل در دانشگاه را پرداخت کنند. مبلغ شهریه با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و رشته متفاوت خواهد بود. البته دانشجویان بین المللی با دریافت بورسیه های تحصیلی و کار دانشجویی می توانند هزینه های تحصیل در انگلستان را پرداخت کرده و یا آن را کاهش دهند. 

 

هزینه های زندگی در انگلیس

پس از دریافت ویزا و ورود به کشور انگلیس، دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز بپردازند. همانطور که گفته شد انگلیس یکی از گران قیمت ترین کشورهای اروپایی است و این یکی از مشکلات این کشور برای مهاجران و مخصوصا دانشجویان محسوب می شود. مهم ترین هزینه های زندگی پس از مهاجرت به انگلیس به شرح زیر می باشند.

 

تحصیل در انگلستان | هزینه مسکن

مهم ترین بخش هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان مربوط به هزینه اجاره یا خرید مسکن می باشد. به طوری که برخی از افراد تقریبا نصف درآمد خود را در ماه برای اجاره خانه کنار می گذارند. مبلغ اجاره خانه با توجه به شهر محل زندگی و موقعیت مکانی، متراژ خانه و امکانات آن تعیین می شود.

به طور کلی هزینه هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 720 پوند، اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 570 پوند، آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1200 پوند و آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 920 پوند می باشد.

دانشجویان در حال تحصیل در انگلیس می توانند به جای آپارتمان شخصی، خوابگاه دانشجویی اجاره کنند و این گونه هزینه های مسکن را کاهش دهند. هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی پس از مهاجرت به انگلیس با توجه به امکانات خوابگاه در حدود 250 تا 400 پوند خواهد بود.

 

تحصیل در انگلستان | هزینه خورد و خوراک

بخش دیگری از هزینه های زندگی در کشور انگلیس به خورد و خوراک اختصاص دارد. به طو کلی برای صرف غذا در یک رستوران متوسط برای دو نفر باید در حدود 50 پوند و در رستوران های ارزان قیمت در حدود 15 پوند هزینه کنید.

هر وعده غذایی مک دونالد نیز در انگلیس نیز تقریبا 8 پوند می باشد. افراد می توانند با خرید مواد غذایی و آشپزی تا حد زیادی هزینه خورد و خوراک خود را کاهش دهند. هزینه های خورد و خوراک و مواد غذایی پس از مهاجرت و تحصیل در انگلستان به شرح زیر می باشد.

⚫ برنج 1.45 پوند

⚫ شیر 0.98 پوند

⚫ 12 عدد تخم مرغ 2.16 پوند

⚫ نان 1.2 پوند

⚫ پاستا 1.38 پوند

⚫ یک کیلو گوشت گاو 8.5 پوند

⚫ یک کیلو مرغ 6.3 پوند

⚫ ماهی 11 پوند

⚫ پنیر 5.60 پوند

⚫ یک کیلو سیب 1.95 پوند

⚫ یک کیلو پرتغال 1.44 پوند

⚫ یک کیلو موز 1.33 پوند

⚫ یک کیلو سیب زمینی 1.25 پوند

⚫ یک کیلو گوجه 1.85 پوند

 

تحصیل در انگلستان | هزینه حمل و نقل

???? تاکسی (یک کیلومتر) 1.82 پوند

???? بلیط مترو (یک طرفه) 2.46 پوند

???? بلیط مترو ماهانه 65 پوند

???? بلیط اتوبوس 7.65 پوند

???? بلیط قطار 25 تا 150 پوند (با توجه به مقصد)

???? یک لیتر بنزین 1.33 پوند

 

هزینه درمانی

???? ویزیت دکتر 80 پوند

???? بسته 12 عدد آنتی بیوتیک 15 پوند

???? خرید وسایل بهداشتی مثل شامپو و خمیر دندان در حدود 12 پوند

 

کار حین تحصیل در انگلستان

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور انگلستان، امکان کار دانشجویی و حین تحصیل می باشد. در دوره تحصیل کار کردن و کسب درآمد یکی از مهم ترین احتیاجات دانشجویان است و از این طریق می توانند بخشی از هزینه های تحصیل در انگلستان و زندگی در این کشور را بپردازند. 

دانشجویان خارجی امکان کار حین تحصیلی برای مدت 20 ساعت در هستند را دارند و در روزهای تعطیل نیز محدودیتی وجود ندارد و دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت به کار کرد بپردازند.

توجه داشته باشید که کار حین تحصیل در انگلستان تنها در صورتی امکان پذیر است که ویزای تحصیلی شما تمام وقت باشد؛ در صورت نیمه وقت بودن تحصیل و درج آن در ویزای تحصیلی به هیچ عنوان امکان کار دانشجویی وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر کار حین تحصیل تنها مخصوص دانشجویان است و دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس انگلستان به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی امکان کار کردن ندارند. 

 

لیست مشاغل دانشجویی در انگلستان

???? صندوق‌دار

???? دستیار فروش

???? دستیار شخصی

???? تحویل‌دار داروخانه

???? دستیار مراقبت‌های دامپزشکی حیوانات

???? گارسون

???? دلیوری غذا

???? مسئول پذیرش

???? نظافتچی منازل

???? پرستار کودک

???? مسئول پشتیبانی دانشجویان

 

اقامت دائم انگلیس پس از تحصیل

همانطور که گفته شد اکثر دانشجویان به امید ادامه زندگی خود در انگلستان به این کشور مهاجرت می کنند و معمولا قصد بازگشت به کشور خود را ندارند. اما نکته بسیار مهم این است که انگلستان از طریق ویزای تحصیلی اقامت دائم نمی دهد و دانشجویان پس از اتمام تحصیل باید به کشور خود بازگردند.

اما این بدان معنا نیست که هیچ راهی برای اقامت دائم انگلستان وجود ندارد. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند ویزای تحصیلی خود را به سایر ویزای های مهاجرتی تغییر دهند و از این طریق اقامت دائم دریافت کنند. 

مهم ترین و رایج ترین راه برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان، یافت یک شغل مناسب و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری می باشد. مدت زمان یافتن شغل به مقطع تحصیلی بستگی دارد و معمولا با توجه به مقطع تحصیلی ارشد و یا دکتری در حدود ۲ تا ۳ سال می باشد. 

توجه داشته باشید که کار شما باید متناسب با رشته تحصیلی تان باشد و شرکت استخدامی شما نیز به تایید دولت انگلیس رسیده باشد. پس از یافتن شغلی با شرایط فوق، باید پنج سال در انگلیس اقامت داشته باشید و مالیات خود را نیز به صورت مرتب پرداخت کنید. پس از این مدت امکان دریافت اقامت دائم انگلستان برای شما به وجود خواهد آمد. 

راه های دیگر برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان از طریق ویزای سرمایه گذاری و یا ازدواج با یک فرد انگلیسی می باشد اما معمولا افراد از برای یافتن کار در انگلیس پس از فارغ التحصیلی با مشکلی مواجه نمی شوند و می توانند به راحتی از این طریق اقامت دائم خود را دریافت کنند. در صورت بروز مشکل در این زمینه می توانید با مشاوران و متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره مهاجرت تحصیلی

تحصیل در انگلستان برای بسیاری از دانشجویان رویایی بزرگ و گاها دست نیافتنی است اما این در حالیست که تمامی افراد با تلاش و کافی در این زمینه و کمک گرفتن از افراد متخصص می توانند به این رویای خود برسند. انگلستان بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که با استفاده از آن ها هزینه های تحصیل به طرز چشمگیری کاهش می یابد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تحصیل در انگلستان برای تان وجود دارد و یا در روند اپلای دانشگاه، دریافت ویزای تحصیلی یا بورسیه با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در انگلستان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط تحصیل در انگلستان چیست؟

    در متن مقاله به صورت کامل در مورد شرایط تحصیل در کشور انگلیس صحبت شده است. 

  2. آیا امکان تحصیل در مدارس انگلیس نیز برای دانش آموزان وجود دارد؟

    بله دانش آموزان زیر 18 سال نیز امکان مهاجرت به انگلیس و تحصیل در این کشور را دارند. دانش آموزان می توانند در مدارس بین المللی و شبانه روزی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. 

  3. آیا امکان تحصیل رایگان در انگلیس وجود دارد؟

    خیر دانشجویان خارجی و همچنین دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای تحصیل در این کشور شهریه پرداخت کنند. اما با دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف می توان هزینه های تحصیل در انگلستان را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. 

    منبع: تحصیل در انگلستان





:: برچسب‌ها: تحصیل در انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: