انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ یکی از مراحل در فرایند این آزمون است که داوطلبان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. ظرفیت پذیرش آزمون دکتری وزارت بهداشت بسیار محدود است به همین دلیل تنها عده اندکی که جز افراد برتر آزمون بوده اند موفق به پذیرش نهایی خواهند شد. در این روند بسیار مهم است که از تمامی جزییات و نحوه صحیح انتخاب رشته اطلاع کامل داشته باشید تا در اثر اشتباه شانس قبولی خود را از دست ندهید. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

 

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش پزشکی اقدام به برگزاری آزمون دکتری می‌کند تا داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته های زیرگروه  پزشکی را دارند، بتوانند با کسب حد نصاب نمره در رشته مورد نظر خود تحصیل نمایند. 

به طور معمول پس از دو ماه از برگزاری آزمون نتایج اولیه در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. داوطلبانی که رتبه حد نصاب را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت اقدام نمایند. 

داوطلبان برای انتخاب رشته باید در زمان تعیین شده دفترچه راهنما را دانلود کرده و سپس با اطلاع کافی از ظرفیت هر رشته محل، اولویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج نمایند. در ادامه تمامی قوانین و شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را بررسی خواهیم کرد. 

 

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

انتخاب رشته دکتری مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه شروع خواهد شد. متقاضیان باید اطلاعیه های مربوط به آزمون دکتری وزارت بهداشت را پیگیری کرده و بر این اساس در زمان تعیین شده اقدام به انتخاب‌رشته نمایند. 

تاکنون زمان دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مشخص نشده است اما با توجه به روند سال گذشته که از ۱۰ تا ۱۵ تیرماه بود، احتمالا در سال جدید نیز در همین بازه زمان انتخاب رشته انجام خواهد شد.

به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت این مطلب بروزرسانی خواهد شد و زمان دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر از جدول زمانبندی دکتری وزارت بهداشت در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

افراد واجد شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت این امکان را خواهند داشت که پس از اعلام نتایج و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته نسبت به تکمیل فرم در سایت سنجش پزشکی اقدام نمایند. 

رتب و تراز داوطلبان در آزمون دکتری ملاک انتخاب رشته آنان خواهد بود و بر این اساس تعیین می‌شود که آیا امکان انتخاب رشته در دوره های روزانه، و شهریه پرداز را دارند یا خیر. بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه راهنما انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت،کسب ۳۰ درصد نمره آزمون و ۵۰ درصد میانگین نمره سایر داوطلبان برای مجاز شدن به انتخاب‌رشته لازم است. 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید در زمان مقرر به سایت سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir مراجعه نمایند و پس از وارد کردن اطلاعات خود و ورود به صفحه شخصی، فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. برخی از داوطلبان ممکن است تنها برای انتخاب رشته چند دوره مجاز شده باشند و یا به طور کلی امکان انتخاب رشته را نداشته باشند. 

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1403

داوطلبانی که قصد انتخاب‌رشته دکتری را دارند باید در مرحله اول دفترچه راهنما انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را دانلود کرده و آن را به طور کامل مطالعه نمایند تا از شرایط و ضوابط و نحوه انتخاب‌رشته مطلع شوند. 

در دفترچه راهنما علاوه بر شرایط و ضوابط، کد رشته محل ها نیز همراه با ظرفیت هر یک ارائه شده است و داوطلبان باید به طور کامل از این رشته محل ها اطلاع داشته باشند و بر این اساس انتخاب های خود را اولویت بندی نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1403 هنوز منتشر نشده است و به محض انتشار لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع نسبی، دفترچه راهنمای سال گذشته را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که در مرحله اول آزمون دکترا وزارت بهداشت قبول شده اند، بایستی با مراجعه به سایت سنجش پزشکی فرم انتخاب رشته خود را بر اساس ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل تکمیل کنند. در این قسمت به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی، راهنمای کامل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را به صورت کامل آورده ایم. 

1️⃣آدرس sanjeshp.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت سنجش پزشکی شوید.

 

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” و سپس مجددا گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” کلیک کنید. 

 

 

3️⃣لینک فعال “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید. 

4️⃣در صفحه بعدی انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مجددا تیک گزینه “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را فعال کنید. 

5️⃣کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه وارد نمایید.( اتباع خارجی باید شماره گذرنامه را درج نمایند)

6️⃣سپس کد یکبار مصرفی که به شماره تلفن تان ارسال شده را در کادر مربوطه وارد نمایید. 

7️⃣حال وارد فرم انتخاب رشته شده اید و باید اطاعات مورد نیاز و کدرشته محل های مورد نظر خود را تکمیل کنید. 

8️⃣در نهایت گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا کد ۱۵ رقمی به شما داده شود. عدم دریافت این کد به معنای ناموفق بودن فرایند انتخاب رشته می‌باشد.

نکته: در صورتی که کدرشته محل ها را اشتباه وارد کردید، می‌توانید با گزینه های حذف و یا جابجایی آن ها را ویرایش نمایید. 

 

وارد کردن سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی

یک نکته مهم در مورد انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت این است که داوطلبان باید سوابق پژوهشی و آموزشی خود را در سامانه وارد کنند تا بتوان برای نمره مصاحبه از آن استفاده کرد. 

برای این منظور باید وارد سایت سنجش پزشکی شده و گزینه ارسال سوابق و انتخاب گزینه مربوطه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی بایستی کد رهگیری خود را وارد نمایید تا صفحه دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی باز شود. 

فرم ارائه شده را چاپ کرده و پس از تکمیل اطلاعات آن مجددا آن را به صورت pdf در سامانه بارگزاری نمایید. علاوه بر این باید مدارک مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی که در فرم درج کرده اید را نیز در سایت بارگزاری گنید تا اطلاعات شما به طور دقیق ثبت شده و برای مرحله مصاحبه مورد استفاده قرار گیرد. 

توجه داشته باشید که در هنگام ثبت مدارک مربوط به مقاله تنها باید مقالاتی را ارائه دهید که به صورت قطعی منتشر شده اند و مقاله های نحت بررسی یا ارسال شده ملاک نخواهند بود. در صورتی که پس از بارگزاری مدارک مقاله شما منتشر شد می‌توانید آن را در جلسه مصاحبه به صورت حضوری تحویل دهید.

 

اقدامات پس از انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 

پس از انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی باید خود را برای جلسه مصاحبه آماده کنید. چنانچه شما نمره حد نصاب در کدرشته محل انتخابی خود را کسب کرده باشید، دانشگاه برای مصاحبه از شما دعوت خواهد کرد. 

برای شرکت در جلسه مصاحبه حتما در مورد سوالات احتمالی تحقیق کرده و خود را برای آن آماده کنید. در این جلسه باید در مورد سوابق آموزشی و پژوهشی خود توضیحاتی کاملی ارائه دهید. تمامی جزییات مربوط به مصاحبه در دفترچه انتخاب رشته توضیح داده می‌شود.

مدتی پس از شرکت در جلسه مصاحبه نیز سازمان سنجش پزشکی نتایج نهایی را اعلام می‌کند و پذیرفته شدگان نهایی می‌توانند بر اساس اطلاعیه های منتشر شده برای ثبت نام قطعی به دانشگاه خود مراجعه نمایند. 

 

مشاوره دکترا

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت را دارند باید بدانند که ظرفیت پذیرش این آزمون بسیار محدود است و بخش بزرگی از قبولی در رشته مورد نظر انتخاب‌رشته صحیح است. با توجه به ظرفیت بسیار محدود، کوچک ترین اشتباه شانس قبولی شما را از بین خواهد برد پس بهتر است که ریسک نکنید و در این مسیر از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. 

  2. انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق هنوز مشخص نشده است اما احتمالا مانند سال گذشته در تیرماه خواهد بود. 

  3. آیا انتخاب رشته وزارت بهداشت هزینه ای دارد؟

    خیر این روند کاملا رایگان ایست و داوطلبان نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت. 

 

منبع: انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: