نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد | مهر ماه 99

پذیرش دانشجو برای رشته‌های ارائه شده در نیمسال اول تحصیلی دانشگاه آزاد، از ابتدای مردادماه 99 آغاز شد. سامانه ثبت نام azmoon.org فعال و تا 15 مهر ماه نیز ثبت نام ادامه داشت. در حال حاضر، زمان ثبت نام ورودی مهرماه به پایان رسیده است. اما این احتمال وجود دارد که مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بنا به درخواست داوطلبان، مهلت مجددی را در نظر بگیرد. شما می‌توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره دانتل پیگیر اخبار مربوط به تمدید مهلت ثبت نام باشید.

جهت ثبت نام در رشته و دانشگاه آزاد مورد تقاضا خود می‌بایست به سایت سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.org مراجعه کنید و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاع از شرایط و ضوابط، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید.

بخوانید: دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

پس از ورود به سایت azmoon.org، از لینک‌های فعال موجود در سامانه بر روی لینک ” ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی نیمسال اول سال 1399 ” کلیک کنید.

 

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام

پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی ثبت نام رشته‌های بدون کنکور، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید که می‌بایست با کلیک بر روی گزینه ” دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام ” آن را دانلود و مطالعه فرمایید.

توجه داشته باشید که دفترچه‌های ثبت نام مقاطع کاردانی ناپیوسته، کاردانی پیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته متفاوت هستند و شما باید دفترچه ای را دانلود کنید که مربوط به دوره تحصیلی مورد تقاضایتان است.

 

واریز هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد

پس از دانلود دفترچه و یادداشت کردن حداکثر 20 کد رشته، می‌بایست از صفحه اول سامانه مراحل ثبت نام را آغاز کنید. بدین منظور ابتدا باید هزینه ثبت نام را با خرید کارت اعتباری واریز نمایید پس بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک کنید.

 

با کلیک بر روی گزینه خرید کارت،  به صفحه زیر منتقل می‌شوید که لازم است گزینه ادامه را انتخاب کنید.

 

در این مرحله باید نوع کارت اعتباری را انتخاب کنید. حتما توجه داشته باشید که کارت اعتباری مربوط به دوره تحصیلی که قصد ثبت نام در آن را دارید، انتخاب نمایید زیرا در صورت پرداخت اشتباه وجه، مبلغ قابل استرداد نیست.

 

برای اطمینان بیشتر، سامانه پیامی به شما نمایش می‌دهد که کارت اعتباری مربوط به کدام دوره را تهیه می‌کنید که باید پس از کنترل کردن گزینه بلی را انتخاب نمایید.

 

حال باید اطلاعات خود را به همراه شماره تلفن همراهی که روشن است، در این بخش درج کنید.

 

با انتخاب گزینه ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید، به صفحه پرداخت هزینه هدایت می‌شوید.

 

برای واریز هزینه باید از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کنید که دارای رمز دوم و شماره شناسایی دوم CVV2 می‌باشد.

 

با انجام مراحل فوق، واریز هزینه با موفقیت انجام می‌گیرد و لازم است شماره سریال پرداخت را از سامانه دریافت و حتما یادداشت کنید. در مراحل بعدی می‌بایست مجددا به صفحه اول سامانه برگردید و با کلیک بر روی لینک “ثبت نام” که در تصویر زیر مشخص شده است، به صفحه نام نویسی و انتخاب رشته هدایت شوید.

 

شماره کارت اعتباری که خریداری کرده اید، وارد این بخش کنید و بر روی گزینه “ورود و ثبت نام” کلیک نمایید.

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 99

هر داوطلب مجاز است که حداکثر 20 کدرشته محل را در گروه آزمایشی که ثبت نام کرده است، انتخاب کند. فرضا اگر کارت اعتباری رشته ریاضی را خریداری کرده اید، می‌توانید در فرم خود رشته‌های مربوط به این گروه آزمایشی همچون رشته‌های فنی مهندسی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هیچ محدودیتی در انتخاب رشته مغایر با رشته فارغ التحصیلی دیپلم وجود ندارد و داوطلبان با هر دیپلمی می‌توانند وارد رشته‌های موردعلاقه خود شوند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد | بهمن ماه 99

برای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه 99 از اواسط دی ماه تا نیمه اول بهمن ماه فرصت ثبت نام برای داوطلبان وجود دارد و نحوه نیز به دو صورت اینترنتی و از سایت Azmoon.org و حضوری از طریق مراجعه به دانشگاه مد نظر وجود دارد.

قابل ذکر است که در چند سال اخیر ثبت نام ورودی بهمن ماه دانشگاه آزاد حضوری انجام گرفته است و احتمالا در بهمن ماه 99 نیز شاهد ثبت نام حضوری باشیم.

در روش ثبت نام حضوری داوطلب باید مراحل زیر را طی کند :

  • مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی Azmoon.org
  • دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع تحصیلی مورد تقاضا
  • تعیین حداقل 1 حداکثر 20 رشته و دانشگاه مختلف
  • تهیه مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری از جمله مدارک تحصیلی، عکس، شناسامه، کارت ملی و …
  • مراجعه به دانشگاه برای انجام ثبت نام

پس از ثبت نام، نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش توسط دانشگاه به داوطلب اطلاع رسانی می‌شود و لازم است که مجددا ضمن همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام قطعی به دانشگاه مراجعه نماید.

البته در صورتی که ثبت نام اینترنتی انجام گیرد، مراحل ثبت نام همانند ثبت نام ورودی مهرماه خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد 99




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: