سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی
نوشته شده توسط : دانتل

سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی یکی از دغدغه های والدین کودکان پیش دبستانی و اول ابتدایی  است. تمامی دانش آموزان برای ورود به مدرسه بایستی در سنجش سلامت شرکت کرده و گواهی سلامت را به مدرسه ارائه دهند. سوالات سنجش مشخص و ثابت نیستند و متخصصان از سوالات متنوعی استفاده می کنند. اما با این حال اطلاع از کلیت سوالات به والدین کمک می‌کند تا آن ها را با فرزند خود تمرین کرده و آمادگی لازم را در او ایجاد نمایند. در این مقاله به بررسی سوالات سنجش سلامت پیش دبستانی و کلاس اول پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.  

منبع: سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی

 

سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی

دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و اول ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه بایستی در سنجش سلامت شرکت کرده و گواهی سلامت را به مدرسه تحویل دهند. برای سنجش سلامت والدین باید فرزند خود را به صورت اینترنتی ثبت نام کرده و در زمان تعیین شده او را برای آزمون به پایگاه سنجش سلامت ببرند.

سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی بسیار متنوعی از کودک پرسیده خواهد شد. متخصصان ممکن است سوالات متفاوتی را برای هر کودک انتخاب کنند. برخی مواقع ممکن است سوالی از کودک پرسیده شود که آشنایی با پاسخ آن ندارد. اما این مساله نگران کننده نیست چراکه متخصصان میزان درک و فهم کودک را مورد بررسی قرار می دهند و دانش و سواد کودک اهمیت زیادی ندارد.

والدین کودکان تمایل زیادی دارند که از سوالات سنجش سلامت هوش کلاس اول و پیش دبستانی اطلاع داشته باشند. همانطور که گفته شد این سوالات به طور دقیق مشخص نیستند و نمی توان به طور قطعی سوالات را تعیین کرد. اما با این حال برای آشنایی بیش تر می توان کلیتی از نمونه سوالات سنجش هوش پیش دبستانی و اول ابتدایی معرفی کرد که به شرح زیر هستند.

✅سوال در مورد اسم و فامیل و سن

✅سوال در مورد اسم پدر و مادر

✅شمردن از 1 تا 20

✅سوال در مورد شباهت و تفاوت دو عکس

✅سوال در مورد نسبت فامیلی

✅درخواست برای انجام مهارت های حرکتی خاص مثل بستن بند کفش یا پرت کردن توپ (برای سنجش مهارت های حرکتی)

✅نقاشی و رنگ آمیزی

✅شعر خواندن و داستان تعریف کردن

✅کامل کردن نقاشی ناقص

✅سوالات در مورد اطلاعات عمومی مثل فصل ها

✅انجام بازی هایی همچون ماز

✅درک مفاهیم و حافظه

 

 

سوالات تصویری سنجش سلامت

سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی دانش و سواد ندارند و بیشتر محتوای آزمون به سوالات کلامی و تصویری متکی است. سوالات تصویری به این صورت است که عکس هایی به کودک نشان داده شده و از او خواسته می شود که در مورد آن داستانی ساخته یا شباهت ها و تفاوت های آن را بیان کند. درک نقص های واضح در تصاویر نیز از دیگر سوالات تصویری سنجش سلامت می باشد.

پاسخ ندادن به تمامی سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی به هیچ عنوان معنای مشکل و یا اختلال ندارد و متخصصان در این سوالات درک و فهم کودک را بررسی می کنند. در صورتی که متوجه شوند هوش کودک وضعیت عادی دارد، حتی در صورت عدم پاسخگویی به چند سوال وضعیت سلامتی را تایید می نمایند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی | هدف از سنجش سلامت

هدف از سنجش سلامت این است که قبل از ورود به مدرسه وضعیت جسمی و ذهنی کودک بررسی شود. برخی از کودکان به حمایت های ویژه ای برای آموزش و تحصیل نیاز دارند و در این شرایط می توان با معرفی آن ها به مدارس استثنایی نیاز کودک را برآورده کرد.

برخی مواقع نیز مشکلات کودک به اقدامات درمانی نیاز دارد تا هرچه سریع تر کنترل شده و حتی به طور کامل درمان شود. معمولا سنین قبل از مدرسه دوران طلایی درمان اختلالات جسمی و روانی هستند و در صورت درمان به موقع می‌توان از حاد شدن آن ها تا حد زیادی پیشگیری کرد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از مواقع ارجاع کودکان به مراکز درمانی به دلیل مشکلات بسیار کوچک است که به هیچ عنوان نگران کننده نیستند. برای مثال در جریان سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی متخصصین متوجه بسیاری از مشکلات ساده گوش یا ضعیف بودن چشم می شوند که با عینک یا مصرف یک دوره دارو برطرف می شود.

توصیه می شود که والدین هرچه سریع تر و در صورت امکان در مقطع پیش دبستانی برای شرکت و پاسخ بخ سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی اقدام کنند تا دیگر نیازی به سنجش در سال بعد نداشته باشند.

 

مشاوره سنجش سلامت

قبل از سنجش سلامت والدین باید توضیحات لازم را به کودک بدهند و اعتماد به نفس کافی برای پاسخ به سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی را در او ایجاد نمایند. کار کردن با کودک در مورد سوالات سنجش باعث ایجاد آمادگی و آرامش در کودک شده و استرس او را کاهش می دهد. در جریان سنجش ممکن است برخی از سوالات در حضور والدین و برخی دیگر بدون حضور آنان پرسیده شود.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

مشاوران مجموعه دانتل کو می توانند در جریان آمادگی کودک و کاهش اضطراب او شما را یاری کنند. متخصصان مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو همواره در خدمت شما هستند تا در هر کجا که هستید به صورت تلفنی یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1.  سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی چیست؟

    سوالاتی که در سنجش سلامت پرسیده می شود بسیار متنوع هستند و نمی توان به طور دقیق آن ها را تعیین کرد اما در این مطلب کلیت سوالات سنجش سلامت ارائه شده است.

  2. آیا ارجاع کودک به مراکز درمانی به معنای وجود مشکلات جدی است؟

    خیر در اکثر موارد مشکلات کودک بسیار سطحی هستند و با درمان های دوره ای و کوتاه مدت به طور کامل درمانی می‌شوند.

  3. به منظور آمادگی کودک برای سنجش سلامت چه می توان کرد؟

    والدین می توانند نمونه سوالات سنجش را با کودک تمرین کرده و آمادگی و آرامش لازم را در او ایجاد نمایند. برای دریافت مشاوره تحصصی در این زمینه می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

منبع: سوالات سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: