برنامه ریزی کنکور در عید
نوشته شده توسط : دانتل

برنامه ریزی کنکور در عید بسیار حائز اهمیت است چراکه در این دوران داوطلبان می توانند به صورت فشرده به مطالعه دروس بپردازند و نقاط ضعف خود را جبران کرده و نقاط قوت را نیز بیش از پیش تقویت نمایند. بسیار دیده شده داوطلبانی که تا قبل از عید مطالعه منظمی نداشته اند، اما با برنامه ریزی صحیح در این دوران طلایی موفق به کسب رتبه های بسیار عالی شده اند. با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی کنکور در عید در این مطلب به بررسی کامل آن می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: برنامه ریزی کنکور در عید

 

برنامه ریزی کنکور در عید

عید دوره طلایی کنکور است و داوطلبان در این دوران می توانند با مطالعه صحیح دروس تا حد بسیار زیادی جلو بیفتند. داوطلبانی که تا قبل از کنکور به خوبی مطالعه کردند، در این دوران می توانند وضعیت خود را ارتقا دهند. داوطلبانی که از مطالعه عقب افتاده اند نیز می توانند در این دوران طلایی خود را به برنامه درسی برسانند.

در دوران طلایی عید مدارس تعطیل هستند و داوطلبان می توانند تمام وقت خود را به مطالعه بپردازند. برای موفقیت در این دوران باید قبل از شروع تعطیلات عید به صورت دقیق برنامه ریزی خود را انجام دهید. شما می توانید برای برنامه ریزی کنکور در عید به صورت اصولی از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید.

 

زمان شروع برنامه ریزی کنکور در عید

برای برنامه‌ریزی کنکور در عید باید تا اواسط اسفند ماه برنامه‌ریزی خود را تکمیل نمایید. لازم به ذکر است که مطالعه تمام مدت در عید نیز باعث خستگی و فرسودگی می شود پس حتما زمان کوتاهی را برای استراحت و تفریح در نظر بگیرید. برای مثال می توانید برای یک مسافرت کوتاه مدت در حد دو تا سه روز برنامه ریزی کنید و پس از آن به مطالعه با انگیزه و انرژی بالا بپردازید.

در این دوره می توانید با برنامه ریزی صحیح، دروس عقب افتاده را جبران نمایید و از سوی دیگر نقاط قوت خود را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف سازید. برای برنامه ریزی کنکور در عید در اسفند ماه می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کنید تا با بررسی شرایط تحصیلی شما بهترین برنامه را در این دوران طلایی برای تان انجام دهند.

 

اصول برنامه ریزی کنکور در عید

برنامه‌ریزی کنکور در عید اصولی دارد که داوطلبان باید از آن آگاه باشند اما باید این را نیز بدانید که برنامه‌ریزی دو نفر نمی تواند یکسان باشد. یعنی شما نمی توانید از برنامه ریزی دوست خود استفاده کنید و انتظار بازدهی بالایی داشته باشید.

هر فردی روش یادگیری متفاوت خود را دارد و به نحوی خاص به مطالعه می پردازد. به همین دلیل باید به دنبال برنامه ریزی باشید که منحصر به خود شما باشد. در هنگام برنامه ریزی کنکور در عید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که به شرح زیر می باشند.

 

اولویت بندی دروس

در برنامه ریزی عید دروس و مباحث اولویت متفاوتی دارند. در این دوره باید ابتدا به مطالعه دروس بپردازید که در کنکور حائز اهمیت هستند و شما به مطالعه آن ها نپرداخته اید. برای صرفه جویی در زمان باید حتما از بودجه بندی دروس اطلاع داشته باشید و بر این اساس به مطالعه مهم ترین مباحث بپردازید.

 

توجه به عملکرد بدن

هر فردی در ساعاتی از روز بازدهی بهتری دارد و در ساعاتی دیگر بازدهی کمتر است. داوطلبان کنکور باید از این وضعیت اطلاع داشته باشند و بر این اساس برنامه ریزی خود را انجام دهند. یعنی اگر در صبح بهتر یاد می گیرید، طورب برنامه ریزی کنید که صبح زود از خواب بیدار شده و به مطالعه بپردازید و در ساعت مشخصی به خواب بروید.

تعداد مباحث

در برنامه ریزی کنکور در عید روش مطالعه دروس و تعداد مباحث تفاوت خاصی ندارد و شما باید مانند قبل خداقل ۴ تا ۵ مبحث را مطالعه کرده و سپس به سراغ حل تست ها بروید. اطلاع از روش های صحیح مطالعه و تکنیک های طلایی می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای اطلاع از این موارد می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید

مشاوره تحصیلی

داوطلبان کنکور سراسری در عید باید برنامه‌ریزی ویژه ای برای درس خواندن داشته باشند چراکه با توجه به تعطیلی این دوره زمان بسیار خوبی برای مطالعه خواهند داشت. در برنامه‌ریزی کنکور برای عید باید به نکات مهمی همچون سبک درس خواندن فرد، نقاط ضعف قوت و غیره توجه شود.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه برنامه ریزی کنکور در عید برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه ریزی کنکور در عید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

سوالات متداول

برنامه ریزی کنکور در عید چه اهمیتی دارد؟

عید دوران طلایی کنکور است و با برنامه‌ریزی صحیح در این دوران می توانید دروس بیشتری را مطالعه کرده و شانس موفقیت خود در کنکور را افزایش دهید.

کدام دروس در برنامه ریزی کنکور در عید اهمیت بیشتری دارند؟

بهتر است دروسی را در اولویت قرار دهید که در کنکور اهمیت زیادی دارند اما هنوز به مطالعه آن ها نپرداخته اید.

بهترین برنامه ریزی برای عید چگونه است؟

برنامه ریزی باید به نحوی باشد که با سبک درس خواندن فرد هماهنگ باشد.

منبع: برنامه ریزی کنکور در عید





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: