دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99

از سالهای گذشته تا کنون برخی دانشگاه های پردیس خودگردان اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور می‌کردند، ثبت نام در این کد رشته محل ها، نیازی به شرکت در آزمون سراسری ندارد و داوطلبانی که قصد ثبت نام در این ورودی برای دانشگاه های پردیس را دارند، باید فراخوان هایی که دانشگاه های ارائه دهنده در سایت های مربوطه شان منتشر می‌کنند را دنبال کنند.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

نکته ای که در مورد ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان وجود دارد این است که از سال 99 با توجه به تصمیم گرفته شده در ستاد مدیریت ویروس کرونا، دانشگاه های پردیس اجازه دارند لیست رشته هایی را که از آزمون سراسری کارشناسی ارشد تکمیل نشده است را در اختیار سازمان سنجش قرار دهند، سازمان سنجش نیز این کد رشته محل ها در قالب دفترچه در اختیار داوطلبانی قرار می‌دهد که قصد شرکت در ارشد براساس سوابق تحصیلی دارند.

پذیرش در این کدرشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور پردیس خودگردان براساس سوابق تحصیلی می‌باشد یعنی ملاک سنجش داوطلبان معدل دوره کارشناسی آنها می‌باشد و هر فردی که معدل بالاتری داشته باشد در الویت خواهد بود.

دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99

داوطلبانی که قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پردیس خودگردان را دارند، چه بصورت بدون کنکور و با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی و چه بصورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی بایستی از شرایط آن مطلع باشند و در صورتی که واجد شرایط بودند اقدام کنند.

به همین منظور باید دفترچه های راهنمای هریک را دریافت کنند که در ادامه آنها را توضیح داده ایم.

دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان | بر اساس سوابق تحصیلی

داوطلبانی که طبق توضیحات فوق، مایل به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پردیس خودگردان هستند، بایستی برای اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت کنندگان، زمان و نحوه ثبت نام، هزینه ثبت نام و همینطور آگاهی از ظرفیت کد رشته محل ها در دانشگاه های ارائه شده، دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های پردیس خودگردان را از سایت سنجش آموزش کشور دریافت کنند.

همانطور که اشاره کردیم، دانشگاه های پردیس خودگردان بایستی پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد، ظرفیت‌های خالی خود را به سازمان سنجش اعلام کنند و سپس در قالب دفترچه دراختیار داوطلبان قرار گیرد. با توجه به اعلام نتایج کارشناسی ارشد در پنجم آبان ماه، پیش بینی می‌شود دفترچه نامبرده در اواسط آبان ماه منتشر گردد.

داوطلبان در پذیرش براساس سوابق تحصیلی فقط در کد رشته محل مدنظرشان ثبت نام می‌کنند و منتظر اعلام نتایج می‌مانند و در صورتی که قبول شوند وارد ادامه فرآیند ثبت نام خواهند شد.

تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نگردیده است اما به محض دریافت اخبار جدید و فعال شدن لینک دانلود دفترچه، این مطلب نیز بروز رسانی خواهد شد.

دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99 | مصاحبه تخصصی

پذیرش بدون کنکور دانشگاه های پردیس خودگردان به این صورت است که تعدادی از این دانشگاه ها از جمله پردیس خودگردان دانشگاه تهران، پردیس خودگردان دانشگاه شریف و پردیس خودگردان دانشگاه امیرکبیر با انتشار فراخوان، از داوطلبانی که مایل به ورود به این دانشگاه ها بصورت بدون کنکور هستند، دعوت می‌کند.

در این فراخوان ها تمامی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو شرح داده شده است و مهمترین نکته ای که در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پردیس نامبرده شده وجود دارد این است که پذیرش نهایی داوطلب در گرو قبولی فرد در مصاحبه تخصصی و آزمون کتبی برگزار شده خواهد بود.

بنابراین برای ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خود گردان دفترچه ای منتشر نمی‌شود و هراطلاعاتی که نیاز باشد از طریق این فراخوان ها که طبق روال سال‌های گذشته از اوایل مردادماه تا پیش از شروع نیمسال تحصیلی جدید یعنی اواخر شهریورماه منتشر می‌شود، در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی هستند و حداقل میانگین معدل کل 12 از 20 دارند، می‌توانند در این فرآیند شرکت کنند. در صورتی که بر دروس تخصصی رشته خود مسلط هستند شانس قبولی بیشتری در مصاحبه تخصصی خواهند داشته و البته افتخارات پژوهشی نیز بی تاثیر نخواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خود گردان 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99




:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: