سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر
نوشته شده توسط : دانتل

سهمیه شاهد و ایثارگر

دانشجویان برای اینکه بتوانند از امتیاز شاهد و ایثارگران استفاده کنند، باید بدانند چه کسانی می‌توانند از این امتیاز برخوردار شوند، در جدول زیر افرادی که در زیرگروه سهمیه شاهد و سهمیه ایثارگران و جانبازان هستند که می‌توانند برای گرفتن انتقالی و مهمانی از این سهمیه استفاده کنند را آورده ایم.

لازم به ذکر است همانطور که در جدول زیر نیز به وضوح مشخص است، اولویت اول با دانشجویان دارای سهمیه شاهد که در ترتیب دانشجویان نیز، در آن مشخص است و سپس با سهمیه ایثارگران و جانبازان خواهد بود.

نوع سهمیه زیرگروه
سهمیه شاهد
  1. فرزندان دختر و فرزندان پسر شهدا
  2. همسران شهدا
سهمیه ایثارگران و جانبازان
  1. جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  2. همسران جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  3. فرزندان دختر و فرزندان پسر جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  4. جانبازان 25 درصد الی 49 درصد
  5. همسر جانباز 25 تا 49 درصد
  6. ، فرزندان دختر و فرزاندان پسر جانباز 25 تا 4o درصد

زمان ثبت نام سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویان شاهد: دانشجویانی که از امتیاز شاهد برخوردار هستند، در صورتی که بخواهند درخواست انتقالی و یا مهمانی خود را ثبت کنند، بایستی در زمان مقرر به سامانه امور کل دانشجویان شاهد و ایثارگر مراجعه کنند.

لازم به ذکر است این فرآیند معمولا هر ساله، از اواخر خرداد ماه آغاز و تا اواخرتیرماه ادامه دارد، در سال 99 این فرایند از 20 خرداد ماه آغاز و تا 20 تیرماه ادامه داشت، بنابراین لازم است دانشجویان با سهمیه شاهد در این زمان به سایت مربوطه مراجعه کنند.

دانشجویان ایثارگر: دانشجویانی که از امتیاز ایثارگر و جانبازان از جمله جانبازان 25 درصد و پایین تر و همسر و فرزندان آنها، برخوردار هستند باید برای ثبت درخواست و  ثبت نام انتقالی و مهمانی به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر | راهنمای تصویری

دانشجویان شاهد و ایثارگر واجد شرایط برای ثبت درخواست انتقالی و مهمانی خود، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند.

دانشجویانی که قصد ثبت درخواست انتقالی و مهمانی دارند باید بدانند که آیا واجد شرایط ثبت نام هستند یا خیر. برای این منظور می‌توانند مطلب “شرایط انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر” که از سایت دانتل منتشر شده است را مطالعه کنند.

  • مرحله اول:  همانطورکه گفته شد، نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر از طریق سایت جداگانه ای از دانشجویان عادی انجام می‌شود، بنابراین دانشجویان برای ثبت درخواست خود باید وارد سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگر به نشانی اینترنتی ” shahed.saorg.ir ” شوند.
  • مرحله دوم: پس از ورود به سایت مربوطه، باید بر روی گزینه ” ورود به سامانه میهمانی و انتقال ” کلیک کنند.

 

ورود به سامانه سجاد

  • مرحله سوم: در صفحه جدید ایجاد شده، به دلیل اینکه ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز از طریق سامانه سجاد انجام می‌شود، وارد صفحه سامانه سجاد خواهید شد که تمامی دانشجویان برای استفاده از خدمات سامانه سجاد بایستی در ابتدا در این سامانه ثبت نام کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنند.

لازم به ذکر است اگر داوطلبان از ابتدا به سایت سامانه جامع امور دانشجویان، یعنی سامانه سجاد به نشانی  اینترنتی ” portal.saorg.ir ” نیز مراجعه کنند، طبق همین روال می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.

 

  • مرحله چهارم: پس از وارد شدن در صفحه جدید باید، بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک نمایید.

 

  • مرحله پنجم: سعی کنید تمامی قوانین موجود مطابق تصویر زیر را مطالعه کرده و تیک گزینه ” با قوانین گفته شده موافق هستم ” را بزنید.

 

تکمیل فرم

  • مرحله ششم: در این قسمت یک فرم مطابق تصویر زیر نمایش داده می‌شود که باید گزینه‌های آن را که شامل اطلاعات فردی شما می باشد را تکمیل نمایید.

نکته : از ایمیلی استفاده کنید که معتبر بوده و به آن دسترسی داشته باشید.

 

دریافت کد فعالسازی سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

  • مرحله هفتم: پس از تکمیل فرم بالا، بر روی گزینه ” تماس ” و یا ” پیامک ” کلیک کنید.

چنانچه بر روی گزینه تماس کلیک کرده باشید، با شما تماس گرفته و کد فعالسازی خوانده خواهد شد و در صورتی که بر روی پیامک، کلیک کرده باشید، کد فعال‌سازی برایتان، پیامک خواهد شد.

  • مرحله هشتم: در این مرحله طبق تصویر زیر حداکثر تا پنج دقیقه از زمان ارسال کد فعالسازی مهلت دارید تا کد فعال‌سازی را در فیلد مربوطه وارد کنید و سپس در نهایت با وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه ” ارسال ” کلیک نمایید.

 

  • مرحله نهم: در این مرحله در صفحه پیش رو بر روی گزینه ورود کلیک نمایید تا کادر جدیدی برایتان باز شود که در آن کادر باید کدملی یا آدرس ایمیل خود را به همراه رمز عبوری که انتخاب کرده‌اید، وارد کنید و پس از فعال کردن تیک عبارت ” من ربات نیستم ” ، گزینه ” ورود ” را انتخاب کنید.
  • مرحله دهم: در این مرحله، صفحه ای برایتان ایجاد می‌شود که باید با طی چهار مرحله تکمیل فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنید.

نکات

نکته اول: طی کردن مراحل فوق و ثبت نام در سامانه سجاد و دریافت نام کاربری و رمز عبور، به معنی ثبت درخواست دانشجویان شاهد و ایثارگر نیست.

نکته دوم: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید برای ثبت درخواست خود مبنی بر انتقالی و مهمانی، پس از عضویت در سایت و اتمام کلیه مراحل ثبت نام و ورود به سامانه، از طریق منوی خدمات، وارد درخواست مهمانی و انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر شوند.

نکته سوم: دانشجویان باید در هنگام وارد کردن اطلاعات خود، نهایت دقت را داشته باشند، چراکه ملاک پیگیری درخواست دانشجویان اطلاعات وارد شده می‌باشد و درصورتیکه اطلاعات ثبت نام را ناقص وارد کنند ممکن است به خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا نکنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

مدارک لازم سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویان با امتیاز شاهد و ایثارگر بایستی پیش از مراجعه به سایت و ثبت درخواست، مدارکی را که نیاز است، آماده کنند. مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست انتقالی و مهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر به شرح زیر است.

  • کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب، شهید یا جانباز و … از مدارک مهم می‌باشد.
  • یک قطعه عکس پرسنلی 4*3 دانشجو
  • کپی مدرک تحصیلی و کپی مدرک نظام وظیفه برای دانشجویان آقا نیز نیاز است.
  • همسر و فرزندان دختر و پسر شهدا بایستی کارت یا معرفی نامه بنیاد شهید یا جانبازان صادر شده باشد را ارائه دهند.
  • آزادگان و همسر و فرزندان آنها و جانبازان 10 درصد باید کارت و یا معرفی نامه ای که از سوی اداره ایثارگران و جانبازان صادر شده است را ارائه دهند.
  • رزمندگان با سابقه شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه یا بیشتر باید کارت و یا معرفی نامه ای که از سوی یگان مربوطه صادر شده است را ارائه دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر




:: برچسب‌ها: سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: