تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99
نوشته شده توسط : دانتل

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99

ثبت نام متقاضیان شرکت در کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. کلیه متقاضیان باید در زمان مقرر به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و با تکمیل فرم ها و اطلاعات درخواستی، ثبت نام خود را نهایی سازند.تعداد کل شرکت کنندگان کنکور سراسری سال 99،یک میلیون و پنجاه و دو هزار و پانصد وسی داوطلب بوده است. البته برخی از داوطلبان در گروه های مختلفی ثبت نام می‌نمایند. شرکت کنندگان کنکور را می‌توان در گروه های مختلفی دسته بندی نمود. به عنوان مثال براساس جنسیت، سهمیه مناطق، گروه آزمایشی و یا نظام آموزشی.

تعداد شرکت کنندگان به تفکیک گروه های آزمایشی

شرکت کنندگان کنکور در پنج گروه آزمایشی در آزمون شرکت می‌نمایند. گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی پنج گروهی است که داوطلبان درخواست ثبت نام در آن را دارند. در جدول زیر تعداد شرکت کنندگان هر گروه به تفکیک گروه آزمایشی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99 به تفکیک جنسیت 

تعداد شرکت کنندگان کنکور را می‌توان بر اساس جنسیت نیز دسته بندی نمود. در سال‌های اخیر تعداد داوطلبان زن در کنکور بیشتر از داوطلبان مرد بوده است. در سال 99 نیز این روند ادامه داشته است. 58.28 درصد داوطلبان کنکور سال 99 زن و 41.72 درصد باقی مانده مرد بوده اند.

تعداد شرکت کنندگان به تفکیک سهمیه مناطق

سهمیه مناطق یکی از سهمیه هایی است که در دفترچه کنکور تعریف شده است. داوطلبان در این گروه بندی به سه دسته تقسیم می‌شوند. سهمیه منطقه 1، سهمیه منطقه 2 و سهمیه منطقه 3 عناوین موجود در سهمیه مناطق است. داوطلبان  با اطلاع از تعداد شرکت کنندگان در سهمیه هر منطقه، می‌توانند از تعداد دقیق رقبای خود مطلع شوند. در دست داشتن آمار دقیق، منتج به نتایج بهتر خواهد شد.

 

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99 به تفکیک نظام تحصیلی 

هر سال کنکور سراسری برای دو گروه نظام جدید و نظام قدیم به صورت جداگانه برگزار می‌شود. از این رو تعداد داوطلبان را نیز می‌توان به صورت مجزا دسته بندی نمود. 51.59 درصد داوطلبان کنکور سال 99 از نظام جدید آموزشی کشور بوده اند. باقی مانده داوطلبان یعنی 48.41 درصد تعداد کل شرکت کنندگان داوطلب نظام قدیم بوده اند. در کنکور سال 1400 این نوع دسته بندی حذف خواهد شد.

تعداد شرکت کنندگان دارای سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران یکی دیگر از سهمیه هایی است که در دفترچه کنکور لحاظ شده است. این سهمیه اختصاص به خانواده های شهدا و ایثارگران دارد. تعداد داوطلبان کنکور در این سهمیه به تفکیک گروه آزمایشی در جدول زیر آمده است.

 

نتایج جالب تحلیل آمارهای کنکور

با تحلیل آمارها و ارقام های به دست آمده از کنکور سراسری و همچنین ظرفیت دانشگاه ها نتایج زیر حاصل می‌شود:

  • در گروه آزمایشی انسانی و ریاضی تمام داوطلبان شرکت کننده درکنکور، در دانشگاه پذیرفته خواهند شد.
  • در گروه های انسانی و ریاضی ظرفیت خالی نیز وجود خواهد داشت.
  • در گروه تجربی به دلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان ، فقط 27/24% داوطلبان پذیرفته خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99




:: برچسب‌ها: تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: