ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد هر سال آذر ماه انجام می‌گیرد و سازمان سنجش معمولا چند روز قبل از شروع ثبت نام، اطلاعیه ای منتشر می‌کند که در آن زمان دقیق شروع و پایان و ثبت نام مشخص است.

در سال گذشته مهلت ثبت نام از تاریخ 16 تا 25 ام  آذر به طول انجامید. احتمال می رود مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه آزاد در همین بازه زمانی باشد. البته معمولا عده ای از داوطلبان به دلیل اطلاع نداشتن از زمان ثبت نام و یا کامل نبودن مدارکشان، موفق به ثبت نام در بازه زمانی درنظر گرفته شده نمی‌شوند و سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان زمان ثبت نام را به مدت 2 الی 3 روز تمدید می‌کند.

راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

با توجه به ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می‌گیرد. در واقع تمامی داوطلبان این آزمون با ثبت نام کردن در سایت سنجش و شرکت در یک آزمون مشترک، فرصت انتخاب رشته در دو دانشگاه را دارند.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  •  مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org 
  • از منوی سمت راست سامانه، وارد بخش ” کارشناسی ارشد ” شوید.

 

  • در لینک‌های موجود، بر روی لینک ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 ” کلیک نمایید.
  • در قدم بعدی باید هزینه ثبت نام را واریز کنید به همین منظور بر روی لینک ” خرید سریال ثبت نام ” کلیک نمایید.
  • جهت واریز هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد باید از کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز اینترنتی دوم است، استفاده نمایید. اطلاعات کارت بانکی خود را درج کنید. (هزینه ثبت نام آزمون ارشد سال قبل به مبلغ 45 هزار تومان بوده است که امسال کمی افزایش می‌یابد. در صورت تمایل به خرید کارت اعتباری دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی نیز باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید که سال قبل 13/800 تومان بود.)
  • پس از واریز موفقیت آمیز هزینه، شماره سریال 12 رقمی را دریافت می‌کنید که لازم است آن را ذخیره یا یادداشت کنید.
  • پس از تکمیل فرآیند پرداخت و دریافت شماره سریال 12 رقمی، به صفحه اول سامانه برگردید و بر روی لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400” کلیک کنید.
  • از گزینه های سمت راست سامانه وارد بخش ثبت نام جدید شوید.
  • سریال ثبت نام را که پس از واریز هزینه دریافت کرده اید را در کادر مشخص شده درج نمایید.
  • در مرحله بعد باید عکس داوطلب با مشخصات خواسته شده بارگذاری شود. (فرمت jpg ، واضح و بدون اثر مهر و منگنه، 4*3)
  • در نهایت باید فرم ثبت نام را به دقت و با اطلاعات شناسنامه ای، تحصیلی و مشخصات آدرس و شماره تماس خود تکمیل کنید.
  • پس از پایان این مراحل، شماره پرونده و کد پیگیری ارائه خواهد شد که لازم است از آن پرینت تهیه کنید.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

با شروع فرایند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در سایت سنجش، دفترچه راهنمای ثبت نام نیز منتشر می‌شود تا داوطلبان با مطالعه این دفترچه در جریان شرایط و جزئیات مربوط به آزمون قرار گیرند.

اطلاعات مربوط به سهمیه ها، شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان ارشد و دکتری، شرایط مربوط به نظام وظیفه داوطلبان آقا، فرم پیش نویس تقاضا نامه ثبت نام و … همگی در دفترچه ثبت نام قرار دارند و اطلاع از تمام این موارد جهت نام نویسی آزمون الزامی است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر دفترچه ثبت نام منتشر نشده است و به محض انتشار، لینک دانلود آن را در این مطلب قرار خواهیم داد.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

مهم ترین اطلاعات مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام است که در ادامه شرح داده می‌شود :

شرایط اختصاصی

  1. داوطلبانی که قبلا در دانشگاه روزانه مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند، در صورت پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه موظفند شهریه دانشگاه شبانه را پرداخت نمایند.
  2. داوطلبان فارغ التحصیل شده در رشته های علوم پزشکی باید تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند تا مجاز به شرکت در آزمون ارشد شوند.
  3. فارغ التحصیلان رشته های دبیری برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد باید موافقت نامه کتبی آموزش و پرورش را جهت ادامه تحصیل دریافت نمایند.
  4. برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، دارا بودن حداقل معدل 12 مدرک کارشناسی لازم است و اگر معدل شما کمتر باشد، مجاز به ثبت نام نخواهید بود.
  5. داوطلبان آقا می‌بایست از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام آزمون نداشته باشند و کد وضعیت نظام وظیفه مربوط به شرایط خود را از دفترچه راهنما استخراج و در فرم ثبت نام درج نمایند.
  6. پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد 99 به مدت یکسال از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد محروم هستند.
  7. دانشجویان دانشگاه های غیرروزانه که در آزمون سال 99 پذیرفته شده اند، برای شرکت در آزمون ارشد 1400 می‌بایست تا قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.
  8. دارا بودن یکی از مدارک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای از ملزومات اصلی شرکت در آزمون ارشد 1400 است.
  9. دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می‌توانند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 را انجام دهند ولی حداکثر باید تا 31 شهریور ماه 1400 فارغ التحصیل شوند.
  10. داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که شرایط استفاده از سهمیه را دارند، باید از ارگان مربوطه کد پیگیری 12 رقمی تایید سهمیه خود را دریافت و در فرم ثبت نام درج نمایند.

شرایط عمومی

  1. معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان تایید شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  2. عدم خصومت و یا عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. نداشتن فساد اخلاقی
  4. مرتکب نشدن به کارهای خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال
  5. عدم سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی

مشاوره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اولین و یکی از مهم‌ترین مراحل شرکت در این آزمون است. ورود درست اطلاعات و تکمیل ثبت نام راه را برای مراحل بعدی هموار می‌کند و هرگونه نقص در مرحله ثبت نام می‌تواند منجر به از بین رفتن زحمات داوطلبان بشود.

آگاهی و اطلاعات کامل از مسائل پیرامون کنکور کارشناسی ارشد به داوطلبان کمک می‌کند تا این مسیر را به درستی سپری کنند. داوطلبان می‌توانند از همراهی مشاورین متخصص دانتل بهره مند باشند. برای ثبت نام، برنامه ریزی، اطلاع از آخرین اخبار، منابع و تکنیک های موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید به مطالعه مطالب سایت دانتل بپردازید یا با مشاورین ما تماس بگیرید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: