نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری

با توجه به آغاز نیمسال اول تحصیلی در مهرماه هر سال، بدیهی است که نتایج نهایی ارشد سراسری می‌بایست تا اواخر شهریورماه اعلام گردد. اما در سال جاری به دلیل تأخیر ایجاد شده در برگزاری کنکور ارشد سراسری به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری نیز به تعویق افتاده است. امسال نتایج نهایی ارشد سراسری 99 در اوایل آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد. پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی نیز نتایج کنکور ارشد متناسب با زمان برگزاری کنکور ارشد و در فاصله یک تا دو ماه پس از انتخاب رشته ارشد سراسری منتشر شود.

نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد سراسری 99

تمامی داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته ارشد سراسری اقدام به انتخاب رشته کرده باشند، در زمان اعلام نتایج به کارنامه نهایی خود دسترسی خواهند داشت. در ادامه نحوه مشاهده نتایج ارشد سراسری شرح داده شده است.

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش: همه داوطلبانی که در فرم انتخاب رشته خود کد رشته‌های مربوط به دانشگاه‌های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و… را ثبت کرده‌اند، برای مشاهده نتیجه انتخاب رشته خود می‌بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند.

 

  1. ورود به بخش کارشناسی ارشد: تمامی اطلاعیه‌های مربوط به مقطع کارشناسی ارشد در بخش ” کارشناسی ارشد ” سایت سنجش قرار داده می‌شوند. بدین ترتیب برای دسترسی به کارنامه نهایی ارشد سراسری، لازم است وارد این بخش شد. بخش «کارشناسی ارشد» از منوی سمت راست سایت قابل دسترسی است.

 

  1. انتخاب لینک ورود به سامانه اعلام نتایج: پس از ورود به بخش سراسری لینکی با نام ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ” مطابق تصویر زیر در دسترس خواهد بود. در این مرحله می‌بایست روی این لینک کلیک کرد و وارد مرحله بعدی شد.

 

  1. ورود به سیستم: در این مرحله برای ورود به سامانه اعلام نتایج، بایستی گزینه ” ورود به سیستم ” را از سمت راست سایت انتخاب کرد.

 

  1. انتخاب یکی از روش‌های ورود به سیستم: داوطلبان جهت ورود به سیستم نیاز به اطلاعات ثبت نامی خود دارند. در این مرحله دو روش برای ورود به پنل هر داوطلب وجود دارد. در روش اول، داشتن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام و در روش دوم نیز روش دوم داشتن شماره پرونده، کد ملی و سال تولد داوطلب الزامی است.

 

  1. دریافت کارنامه نهایی: پس از ورود به سیستم، میز کار داوطلب در دسترس خواهد بود. در این مرحله با انتخاب گزینه ” مشاهده نتیجه نهایی “، کارنامه نهایی قابل مشاهده است.

مشاهده نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 99

درحالی‌که نتایج اولیه کنکور ارشد سراسری و آزاد به طور مشترک منتشر می‌شود، نتایج نهایی ارشد آزاد و سراسری به ‌صورت جداگانه منتشر می‌شوند. متقاضیانی که علاوه بر انتخاب رشته ارشد سراسری در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نیز شرکت کرده‌اند، برای مشاهده نتایج نهایی خود می‌بایست به سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org مراجعه کنند.

نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد 99 | تکمیل ثبت نام

داوطلبان پذیرفته شده در هر یک دانشگاه‌های سراسری، باید توجه داشته باشند که تنها پذیرش نهایی آنان کافی نیست و بایستی نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند. افرادی که با وجود پذیرش نهایی ارشد سراسری اقدامی برای تکمیل ثبت نام خود نمی‌کنند، مجاز به ورود به دانشگاه نخواهند بود.

اگر داوطلبی قصد انصراف از ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده داشته باشد، می‌تواند مرحله تکمیل ثبت نام را انجام ندهد. داوطلبانی که در مقطع روزانه پذیرفته شوند ولی اقدامی برای تکمیل ثبت نام انجام ندهند، سال بعد از شرکت در کنکور سراسری و انتخاب کد رشته‌های دوره‌های روزانه محروم خواهند بود. سایر داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های غیر روزانه می‌توانند شانس پذیرش مجدد خود را در کنکور ارشد سال آتی بیازمایند.

زمان تکمیل ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری از طرف محل دانشگاه‌های پذیرفته شده تعیین می‌شود. داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه خود، از بازه زمانی تکمیل ثبت نام آگاه شوند. این دسته از داوطلبان می‌بایست با در دست داشتن مدارک فردی و تحصیلی در مهلت مقرر به محل دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند. البته ممکن است تکمیل ثبت نام برخی از رشته‌ها در برخی از دانشگاه‌های به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام گیرد. شرایط ثبت نام غیرحضوری نیز در صورت نیاز از طرف دانشگاه مربوطه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

تکمیل ظرفیت کنکور ارشد سراسری

زمانی که دانشگاه‌های سراسری مختلف علاوه بر پذیرش نهایی دانشجویان خود، ظرفیتی برای پذیرش مجدد دانشجو برای مقطع کارشناسی ارشد داشته باشند، مرحله تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد. در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری، هر دانشگاهی میزان ظرفیت خود برای هر رشته را به سازمان مرکزی سنجش اعلام می‌کند تا نام آن در لیست دانشگاه‌های تکمیل ظرفیت قرار بگیرد.

بدین ترتیب در صورتی که داوطلبان از نتیجه به دست آمده خود راضی نباشند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد سراسری شرکت کنند. زمان برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت از طرف سایت سنجش اطلاع رسانی می‌شود. این مرحله در حدود یک تا دو هفته پس از پذیرش نهایی دانشجویان برگزار می‌شود.

برخی از داوطلبی ممکن است از نتیجه نهایی پذیرش خود راضی نبوده و یا نسبت به آن مشکوک باشد. این دسته از داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را به صورت اینترنتی بیان کنند. سازمان سنجش شرایطی را برای این داوطلبان فراهم کرده است تا دلیل اعتراضات خود را شرح دهند. البته ضروری است که داوطلبان معترض، دلایل کافی و قانع کننده برای اعتراض به نتیجه ارشد سراسری خود داشته باشند. نتایج اعتراضات درج شده توسط داوطلبان پس از بررسی کارشناسان به شکل اینترنتی به داوطلبان ابلاغ می‌شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد 99 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد 99




:: برچسب‌ها: نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: