ترمیم معدل کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

ترمیم معدل کنکور سراسری 1400

در سال های اخیر مسئولین در تلاش برای حذف کنکور هستند. لذا سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. طی اعلام شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در کنکور سال 1400 تاثیر سوابق تحصیلی قطعی می‌باشد. این امر موجب ایجاد نگرانی برای داوطلبانی شده است که نتایج امتحانات نهایی و یا پیش دانشگاهی آنان راضی کننده نیست. این گروه از داوطلبان دچار دلسردی جهت شرکت در کنکور شده اند. حال آنکه با استفاده از قانون ترمیم معدل می‌توان شرایط مساعدی ایجاد نمود.

در سال 1394 قانونی برای داوطلبان کنکور تصویب شد که به موجب آن دانش­ آموزان مجاز به شرکت مجدد در امتحانات نهایی سال سوم بودند. نتایج حاصل از این طرح نیز تنها در ارتقاء سوابق تحصیلی موثر است و تاثیری در معدل دیپلم دانش آموزان نخواهد داشت. لازم است دانش آموزان توجه نمایند که تنها یک بار مجاز به استفاده از این فرصت هستند. در ادامه شرایط و ضوابط ترمیم معدل شرح داده می‌شود.

ضوابط ترمیم معدل در کنکور

جهت ترمیم معدل ضوابط زیر تعریف شده است.

  1. کلیه دانش آموزان در صورت تمایل  مجاز به شرکت در طرح ترمیم معدل هستند.
  2. داوطلبان برای شرکت در آزمون ترمیم معدل، حتماً باید دیپلم گرفته باشند.
  3. داوطلبانی که تاریخ اخذ دیپلم آنها قبل از سال ۸۴ است، نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
  4. تمامی کسانی که نمره‌ کمتر از ۲۰ گرفته اند می‌توانند در طرح ترمیم معدل شرکت کنند، اینکه نمره‌ داوطلب ۱۹.۷۵ باشد یا ۱۰، تاثیری نخواهد داشت.
  5. در بین دو نمره‌ای که توسط داوطلب کسب شده است، نمره بالاتر برای سازمان سنجش ارسال می‌شود.
  6. داوطلبان می‌توانند در یک درس و یا حتی همه دروس امتحان بدهند.
  7. شرکت در طرح ترمیم نیازمند پرداخت هزینه است که مقدار آن توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مشخص می‌شود.
  8. در تعیین هزینه امتحان ترمیم معدل برای هر درس، تعداد واحدهای درس نیز اهمیت دارد. دروس با واحدهای بیشتر، هزینه آزمون بیشتری دارند.

زمان برگزاری طرح ترمیم نمرات امتحان نهایی

امتحانات ترمیم معدل در سه نوبت برگزار می‌شود. زمان برگزاری این امتحانات در خرداد، شهریور و دی ماه می‌باشد. تمام داوطلبانی که تمایل به شرکت در امتحانات ترمیم معدل را دارند، باید در یکی از آزمون های فوق ثبت نام نمایند. داوطلبان دقت نمایند که تنها یک بار می‌توانند در آزمون شرکت کنند. بهتر است آزمونی انتخاب شود که تا زمان برگزاری آن آمادگی کامل برای شرکت در امتحان حاصل شود.

نحوه ثبت نام در طرح ترمیم معدل

ثبت نام در طرح ترمیم معدل در محل مراکز بزرگسالان یا روزانه دولتی انجام می‌شود. لیست مراکز مجاز از طریق آموزش و پرورش اعلام می‌گردد. داوطلبان تنها می‌توانند در همان منطقه آموزشی که فارغ التحصیل شده اند درخواست خود را ثبت نمایند. یعنی داوطلبان سهمیه منطقه 1 در کنکور، فقط می‎توانند در شهرهایی امتحان دهند که جز مناطق 1 در آزمون کنکور باشد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل کنکور سراسری 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ترمیم معدل کنکور سراسری 1400




:: برچسب‌ها: ترمیم معدل کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: