ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400

در سالهای اخیر کنکور دانشگاه‌های آزاد و دولتی به صورت مشترک برگزار می‌شود. ثبت نام دانشگاه آزاد فرآیند جداگانه ای ندارد و همزمان با دانشگاه دولتی صورت می‌گیرد. داوطلبان برای ثبت نام باید در بازه 2 الی 9 آذرماه به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه نمایند. دفترچه راهنمای آزمون در همین بازه زمانی از طریق سایت سنجش در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان باید از مفاد مندرج در دفترچه یادشده کاملا آگاه باشند تا از تغییرات احتمالی مطلع شوند. برای تسهیل دسترسی داوطلبان موارد ضروری جهت ثبت نام در ادامه شرح داده می‌شود.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400

زمان ثبت نام آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می‌رسد. طبق آخرین اعلام سازمان، ثبت نام آزمون سال 1400 از دوم تا نهم آذرماه انجام می‌شود. آزمون دکتری 1400 روز 15 اسفند برگزار می‌گردد.

از آنجا که فرآیند ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود، امکان به تعویق افتادن آن اصلا مطرح نیست. اما در مورد زمان برگزاری آزمون، با توجه به شرایط موجود، امکان ایجاد تغییر وجود دارد. تغییرات احتمالی از طریق این مقاله به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400

برای ثبت نام در آزمون دکتری شرایط خاصی درنظر گرفته شده است. تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در آزمون هستند که حائز شرایط اعلام شده باشند. شرایط ثبت نام به دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی دسته بندی می‌شود.

شرایط عمومی:

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی تصریح شده است.
  • محرز نشدن عدم التزام به احکام عملی اسلام
  • عناد نداشتن نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز به فساد اخلاقی
  • اشتهار نداشتن به اعمال منافی شئون اخلاقی یا تحصیلی
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک یا فراماسونری

شرایط اختصاصی:

  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی
  • اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی در صورتی که بتوانند تا پایان شهریور 1400 تحصیلات خود را به پایان برسانند.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی تنها در صورتی مجاز به ثبت نام در آزمون هستند که از تحصیل انصراف داده باشند.
  • طلاب حوزه علمیه که دوره سطح 3 را گذرانده باشند می‌توانند در یکی از کدرشته های علوم انسانی ثبت نام نمایند.
  • داوطلبان مرد نباید از نظر نظام وظبفه ممنوعیت ادامه تحصیل داشته باشند.
  • داوطلبان فقط می‌توانند در رشته های متجانس با رشته خود ثبت نام نمایند. البته در برخی از رشته ها، ثبت نام برای عموم آزاد است و شرط تجانس مطرح نیست.
  • عدم پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه سال قبل از شرایط لازم برای ثبت نام است.
  • متقاضیانی که معدل کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای آنها پایین تر از 14 است مجاز به ثبت نام نیستند.
  • داوطلبان گروه پزشکی برای ثبت نام در آزمون باید وضعیت طرح تعهد خدمت خود را مشخص کرده باشند.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان باید برای ثبت نام در آزمون دکتری، هزینه ای را که در سایت سازمان سنجش مشخص شده است را پرداخت نمایند. پرداخت ها با استفاده از لینک خرید کارت اعتباری صورت می‌گیرد. داوطلبان باید پیش از آغاز فرآیند ثبت نام، اقدام به خرید کارت نمایند. زیرا ورود اطلاعات این کارت اعتباری در مراحل اولیه پروسه ثبت نام ضروری است. در مرحله پرداخت، داوطلبان می‌توانند با پرداخت مبلغ ناچیزی از خدمات پیام کوتاه برخوردار شوند. توصیه می‌شود داوطلبان با پرداخت این مبلغ، ریسک مطلع نشدن از اخبار پیش بینی نشده را کاهش دهند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان باید جهت ثبت نام در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. فلوچارت زیر راهنمای داوطلبان برای طی کردن گام‌های لازم می‌باشد.

 

انتخاب رشته آزمون دکتری آزاد 1400

انتخاب رشته آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه انجام می‌شود. داوطلبان با اطلاع از نتایج اکتسابی خود در آزمون، می‌توانند انتخابی آگاهانه داشته باشند.

مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مستقل از دانشگاه سراسری صورت می‌گیرد. انتخاب رشته در سایت اختصاصی دانشگاه آزاد یعنی azmoon.iau.ac.ir انجام می‌شود. داوطلبان برای ورود به پروفایل خود باید از کد دسترسی که در انتهای کارنامه درج شده است، استفاده کنند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در همین سایت در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

نحوه محاسبه امتیازات داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد

امتیازات داوطلبان کنکور دکتری به دو بخش امتیازات آزمون کتبی و امتیازات کسب شده در جلسه مصاحبه تقسیم می‌شود. در کنکور 1400، امتیازات آزمون کتبی 50 درصد امتیاز کل را تشکیل می‌دهد. در 50 درصد باقی مانده، 20 درصد مختص سوابق آموزشی و پژوهشی (مانند مقالات تایید و چاپ شده در نشریات داخلی و جهانی، میزان تسلط بر روی زبان انگلیسی، آثار هنری و …) و 30 درصد به مصاحبه علمی اختصاص داده شده است. افرادی که رزومه قوی تری داشته باشند، شانس قبولی بالاتری نیز خواهند داشت. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: