ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

زمان ثبت نام آزمون وزارت بهداشت و سایر مراحل آن توسط مرکز سنجش پزشکی تعیین شده و نتیجه آن منتشر می‌شود. با توجه به سابقه زمانی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، سالانه با آغاز نیمه دوم بهمن ماه ثبت نام این آزمون نیز آغاز می‌شود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 نیز نیمه دوم بهمن ماه سال جاری باشد. تمامی متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 باشند، می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

بازه زمانی ثبت نام آزمون دکتری بازه‌ای محدود و تقریباً 10 روزه است. دفترچه ثبت نام آزمون وزارت بهداشت 1400 نیز در همین بازه در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. به متقاضیان توصیه می‌شود که قبل از اتمام بازه زمانی تعیین شده، نسبت به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام کنند. البته احتمال تمدید زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز وجود دارد. افرادی که مایل به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت هستند و از ثبت نام آنجا مانده‌اند، می‌توانند در فرصت تمدید شده ثبت نام خود را تکمیل کنند.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را می‌­توان به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سنجش پزشکی انجام داد. آنچه اهمیت دارد این است که برای ثبت نام بایستی در بازه زمانی مشخص شده به این سایت مراجعه کرد. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400 به ترتیب شرح داده شده است.

  • گام1: در اولین گام لازم است به سایت سازمان سنجش پزشکی به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کرد.

 

  • گام2: در این قدم گزینه «دکتری تخصصی» از منوی سمت راست سایت انتخاب می‌شود.

 

  • گام3: در این مرحله، با توجه به اینکه اولین ثبت نام متقاضی انجام می‌گیرد، می‌بایست گزینه «ارسال مدارک – ثبت نام جدید» را انتخاب کند.
  • گام4: در گام بعدی در صورتی که داوطلب هزینه ثبت نام را پرداخت نکرده باشد، پیغامی در خصوص پرداخت هزینه دریافت خواهد کرد. با کلیک بر روی لینک پیغام منتشر شده، شرایط پرداخت هزینه فراهم خواهد شد. ضروری است که همه متقاضیان در این مرحله هزینه ثبت نام را پرداخت کنند.
  • گام5: پس از پرداخت هزینه ثبت نام، می‌بایست بار دیگر گزینه «ارسال مدارک – ثبت نام جدید» را انتخاب کرد. در این مرحله داوطلب باید کد ملی خود را در محل درخواستی درج کند تا وارد سامانه ثبت نام شود.
  • گام6: حال نوبت به بارگذاری مدارک می‌رسد. داوطلب می‌بایست نوع سند ارسالی خود را از طریق منوی کشویی مربوطه انتخاب کرده و فایل اسکن شده تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کند. انتخاب گزینه «صفحه بعد» برای ورود به مرحله بعد ضروری است.
  • گام7: از این مرحله به بعد داوطلب موظف به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری است. فرم اینترنتی ثبت نام شامل سه فرم مجزا «مشخصات فردی»، «مشخصات تحصیلی» و «مشخصات سهمیه‌ای» است. این سه بخش می‌بایست با اطلاعات دقیق تکمیل شده و در نهایت «کد پیگیری» و «کد پرداخت» دریافت شود.

تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در سه مرحله و برای سه دسته از مشخصات تکمیل می‌شود. این سه مرحله عبارتند از:

  • مشخصات فردی: اولین بخش در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، فرم مربوط به مشخصات فردی است. برای تکمیل فرم مشخصات فردی، اطلاعات شخصی متقاضی مورد نیاز است. برخی از این اطلاعات عبارتند از: اطلاعات شناسنامه و کارت ملی، وضعیت تأهل، آدرس محل سکونت، شماره تلفن متقاضی، وضعیت نظام وظیفه، وضعیت سلامت جسمانی و روانی و… .

 

  • مشخصات تحصیلی: در دومین بخش از فرم اینترنتی ثبت نام آزمون وزارت بهداشت، اطلاعات تحصیلی متقاضی درج می‌شوند. مهمترین اطلاعاتی که در این مرحله مورد نیاز هستند عبارتند از: وضعیت تحصیل در زمان ثبت نام، معدل مقطع پیشین داوطلب، دانشگاه محل تحصیلی مقطع پیشین داوطلب، نام محل و رشته امتحانی و… .

 

  • مشخصات سهمیه‌ای: آخرین بخش از فرم اینترنتی ثبت نام آزمون وزارت بهداشت شامل وضعیت سهمیه داوطلب است. متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان، ایثارگری و مربیان هستند، می‌توانند وضعیت آن را در این بخش مشخص کنند.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

آماده‌سازی مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400 یکی از مهمترین اقداماتی است که بایستی قبل از اقدام به ثبت نام به آن پرداخت. مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت اسکن شده و به شکل اینترنتی ارائه می‌شوند. در ادامه لیست جزئیات این مدارک ارائه شده است.

  • فایل اسکن عکس داوطلبی 4*3
  • فایل اسکن شناسنامه و کارت ملی
  • فایل اسکن مدرک فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی
  • فایل اسکن گواهی وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • فایل اسکن مدرک معتبر برای استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • فایل اسکن معرفی نامه بری داوطلبان استعدادهای درخشان
  • فایل اسکن حکم کارگزینی برای اعضای هیئت علمی
  • فایل اسکن فرم شماره1 برای دانشجویان ترم آخری

مراحل بعد از ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، اولین قدم برای ورود به دکتری در رشته‌های گروه بهداشت است. علاوه بر مرحله ثبت نام، توجه به مراحل بعدی نیز ضروری است. مراحل بعد از ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را می‌توان در چند گام زیر معرفی کرد.

  1. شرکت در آزمون: شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت، به شرط دریافت کارت ورود به جلسه امکان پذیر است. کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت چند روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت سنجش پزشکی توزیع می‌شود.
  2. مشاهده نتایج اولیه: نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. در این مرحله تراز و رتبه اکتسابی شرکت کنندگان مشخص می‌شود.
  3. انتخاب رشته: انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت آغاز می‌شود افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست فرم انتخاب رشته را پر کنند. انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 می‌بایست براساس دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 انجام گیرد.
  4. اعلام نتایج نهایی: سازمان سنجش پزشکی پس از بررسی فرم‌های انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، نتیجه آن را منتشر می‌کند. دراین مرحله داوطلبان یا رد می‌شوند و یا پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه می‌شوند.
  5. مصاحبه: آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت نیمه متمرکز انجام می‌گیرد. افرادی که در مرحله قبلی پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه می‌شوند، در این مرحله می‌بایست در مصاحبه حضور داشته باشند. زمان مصاحبه از قبل تعیین شده و به اطلاع متقاضی می‌رسد.
  6. تکمیل ثبت نام: پس از اینکه داوطلبان در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت شرکت می‌کنند، وضعیت نهایی پذیرش آنان مشخص می‌شود. افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در مصاحبه می‌شوند، می‌بایست ثبت نام خود را تکمیل کنند

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: