زمان اعلام نتایج دکتری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

اعلام نتایج دکتری

همانطورکه گفته شد، سازمان سنجش آموزش کشور، مسئول برگزاری آزمون دکتری می‌باشد و پس از برگزاری آزمون، نتایج را طی چند مرحله از طریق سایت خود به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” منتشر می‌کند.

لازم به ذکر است اشاره کنیم با ادغام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد، این آزمون بصورت یکپارچه برگزار می‌شود و تمامی داوطلبان باید از طریق این آزمون وارد دانشگاه شوند.

زمان اعلام نتایج دکتری 1400 | نتایج اولیه

پس از برگزاری آزمون دکتری، سازمان سنجش با بررسی پاسخ برگ های داوطلبان و در یک بازه زمانی کوتاه، نتایج اولیه تمامی شرکت کنندگان را در قالب یک کارنامه که حاوی درصدهای اکتسابی، رتبه، تراز علمی و از همه مهمتر وضعیت مجاز بودن و یا نبودن داوطلب برای انتخاب رشته را منتشر می‌کند.

طبق کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه سراسری شوند. همچنین داوطلبانی که از طریق کارنامه اولیه کد دسترسی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را در اختیار داشته باشند، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنند.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری

نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری 1399، اوایل شهریورماه سال 99 بصورت یکپارچه برای داوطلبان دانشگاه سراسری و آزاد از طریق سایت سنجش اعلام شده است و تمامی افرادی که طبق این نتایج اولیه و کارنامه دریافتی‌شان، مجاز به انتخاب رشته هستند می‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد شوند.

زمان اعلام نتایج دکتری 1400 | نتایج انتخاب رشته

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، می‌توانند فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری خود را حداکثر در 50 کد رشته محل و فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را در 80 کد رشته محل تکمیل کنند.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مستقل از یکدیگر انجام می‌شود، نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری و وضعیت دعوت به مصاحبه دانشگاه سراسری و آزاد نیز به صورت مستقل از سایت‌های مربوطه منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1399 اواخر شهریورماه سال 99 اعلام شد و در این مرحله نیز به دلیل اینکه آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز می‌باشد، داوطلبان از وضعیت دعوت به مصاحبه در کد رشته محل‌های انتخابی خود مطلع می‌شوند.

داوطلبانی که حداقل در یکی از کد رشته محل های انتخابی دعوت به مصاحبه شده باشند، باید در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش که امسال در شهریور ماه بود، به سایت این سازمان مراجعه کنند و نسبت به خرید کارت اعتباری شرکت در جلسه مصاحبه و همینطور تکمیل فرم تعیین صلاحیت شرکت در مصاحبه، اقدام کنند.

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری

داوطلبان پس از کسب حداقل نمره کتبی آزمون برای قبولی در کدرشته محل انتخابی‌شان و دعوت به مصاحبه در واقع 50 درصد از مسیر قبولی را طی کرده اند. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، داوطلبان اگر حد نصاب قبولی در کد رشته محل‌های انتخابی را کسب کنند، در یک یا چند دانشگاه دعوت به مصاحبه می‌شوند.

لازمه شرکت در مصاحبه، خرید کارت اعتباری شرکت در مصاحبه حضوری و تکمیل فرم تعیین صلاحیت شرکت در مصاحبه است. چنانچه داوطلبی بخواهد در تمامی مصاحبه‌هایی که دعوت شده شرکت کند، باید برای هر یک در زمان مقرر، کارت اعتباری جداگانه دریافت کند.

لازم به ذکر است دانشگاه های مختلف، داوطلبان را بصورت چندبرابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌کنند، بنابراین قبولی نهایی داوطلب در گرو قبولی در مصاحبه می‌باشد و چنانچه داوطلبی در مصاحبه رد شود باید با آمادگی بیشتری سال آینده در آزمون دکتری شرکت کند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400

نتایج نهایی آزمون دکتری و اعلام اسامی پذیرفته شدگان اول آبان ماه سال 99 برای دانشگاه های سراسری و آزاد اعلام شد و طبق آن پذیرفته شدگان توانستند برای ادامه فرآیند ثبت نام اقدام کنند.

در سال گذشته نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد نیز همانند نتایج اولیه این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد، پیش بینی می شود در سال جاری نیز نتایج نهایی آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از سایت سازمان سنجش منتشر شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان اعلام نتایج دکتری 1400




:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج دکتری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: