زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400 – 1401

امکان تحصیل در مدارس نمونه دولتی برای دوره اول متوسطه و یا همان پایه ششم به هفتم برای واجدین شرایط فراهم است. در سال‌های گذشته ورود به مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم از طریق آزمون امکان پذیر بود. اما چند سالی است که برگزاری آزمون ورودی حذف شده و شیوه‌ای دیگر برای جذب دانش آموز در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تمام متقاضیان ورود به مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم بر اساس سوابق تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400

با توجه به اینکه آزمونی برای پایه ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی برگزار نمی‌شود، نمی­توان زمان دقیقی برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی این پایه تحصیلی معرفی کرد. متقاضیان این پایه تحصیلی برای ثبت نام می‌بایست به محل مدرسه نمونه دولتی مورد نظر در شهر محل سکونت خود مراجعه کنند. این دسته از داوطلبان با مراجعه حضوری و با ارائه مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 مطابق درخواست مدرسه مرتبط، می‌توانند شانس خود را برای ورود به مدارس نمونه دولتی بیازمایند.

بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401

ورود به مدارس نمونه دولتی برای دوره دوم متوسطه تنها از طریق شرکت در آزمون ورودی و کسب امتیاز مناسب امکان پذیر است. از همین رو متقاضیان ورود به پایه نهم به دهم مدارس نمونه دولتی، می‌بایست به موقع در آزمون ورودی آن ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور یابد. زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم نیمه دوم خردادماه است. دانش آموزانی که مایل به حضور در جلسه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم هستند، می‌توانند از 17 خردادماه ثبت نام خود را انجام دهند.

ناگفته نماند که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت استانی انجام می‌گیرد. به عبارت دیگر متقاضیان برای ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی می‌بایست با توجه به استان محل سکونت خود به سایت مجزایی مراجعه کنند. اما برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به صورت سراسری و در یک زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بخوانید: سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

متقاضیان مدارس نمونه دولتی نهم به دهم برای ثبت نام می‌بایست به سامانه مربوط به استان خود مراجعه کنند. ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تنها برای پایه نهم به دهم و به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. چند گام مهم در فرایند ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • دریافت دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 : دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی توسط هر یک از سامانه‌های ثبت نام استان ها در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. این دفترچه را با آغاز زمان ثبت نام می‌توان دریافت کرد و مورد مطالعه قرار داد.
  • پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 : ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تنها به شرط پرداخت هزینه ثبت نام امکان پذیر است. این هزینه از طریق سامانه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان به طور مجزا پرداخت می‌شود.
  • تکمیل فرم ثبت نام: در طول فرایند ثبت نام فرمی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که می‌بایست با اطلاعات دقیق تکمیل شود. افرادی که از سهمیه شاهد برخوردار هستند نیز می‌توانند نوع سهمیه خود را در این فرم تعیین کنند.
  • دریافت کد رهگیری ثبت نام: ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی زمانی تکمیل خواهد شد که کد رهگیری ثبت نام دریافت شود. داوطلبان می‌بایست از کد رهگیری ارائه شده نگهداری کنند تا بتوانند در مراحل بعدی از آن استفاده کنند.

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400

مراحل بعد از ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

دانش آموزان باید بدانند که زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پایان کار نیست. بلکه لازم است خود را برای شرکت در این آزمون آماده کرد و مراحل پس از آن را نیز طی کرد. به طور کلی افرادی که در آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ثبت نام می‌کنند، مراحل زیر را پیش روی خود خواهند داشت:

  • دریافت کارت ورد به جلسه آزمون: داوطلبان برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی نیاز دارند تا کارت ورود به جلسه را به همراه داشته باشند. کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم از چند روز قبل از برگزاری آزمون قابل دستیابی است. لازم به توضیح است که دریافت کارت ورود به جلسه تنها برای داوطلبانی امکان پذیر است که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده باشند.
  • حضور در جلسه آزمون: شرکت در جلسه آزمون برای تمام ثبت نام کنندگان و دارندگان کارت ورود به جلسه امکان پذیر است. در این مرحله داوطلبان به تعداد 100 سؤال در مدت 120 دقیقه پاسخ خواهند داد.
  • بررسی نتایج آزمون: پس از اینکه آزمون مدارس نمونه دولتی برگزار شد، نتیجه نهایی آن که بیان گر امتیاز داوطلبان است اعلام می‌شود. در این مرحله داوطلبان از نتیجه پذیرش نهایی خود مطلع خواهند شد.
  • تکمیل ثبت نام: دانش آموزانی که موفق به کسب امتیاز مناسب شده و در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شده‌اند، بایستی ثبت نام خود را با مراجعه به مدرسه مورد نظر تکمیل کنند.

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

آزمون مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی چندین سال پیش به صورت مشترک برگزار می‌شد. بدین صورت که متقاضیان هر دو مدرسه با شرکت در یک آزمون می‌توانستند شانس قبولی خود در هر دو مدرسه را بیازمایند.

طی سال 99 این دو آزمون به صورت مجزا برگزار شدند. به نظر می‌رسد آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان 1400 نیز به طور جداگانه برگزار شوند.

آزمون مدارس نمونه دولتی سال 99 با توجه به شرایط حساس کشور و به دلیل شیوع ویروس کرونا با 20 روز تأخیر و در بیستم تیرماه برگزار شد. در صورتی که برای سال آینده تأخیری در برگزاری آزمون ایجاد نشود، می‌توان در اوایل تیرماه شاهد برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی بود. لازم به ذکر است که زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی که شرح داده می‌شود، مربوط به پایه نهم به دهم است. همانطور که گفته شد برای ورود به مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم آزمونی برگزار نمی‌شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: