نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام تیزهوشان

آزمون مدارس تیزهوشان توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. هدف اصلی از برگزاری این آزمون‌ها، پذیرش دانش آموزان باهوش و با مهارت و تربیت آنان در مدارس با کیفیت است. جهت ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان سالانه زمانی مشخص درنظر گرفته می‌شود و امکان ثبت نام خارج از این بازه زمانی وجود ندارد. بدین ترتیب متقاضیان برای اینکه فرصت ثبت نام را از دست ندهند، لازم است به موقع نسبت به ثبت نام اقدام کنند. زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 و همچنین سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 را می‌توان در جدول زیر می‌توان مشاهده کرد.

پایه تحصیلی زمان ثبت نام سایت ثبت نام
ششم به هفتم اواخر بهمن‌ماه تا اوایل اسفندماه hoosh.medu.ir
نهم به دهم اواخر بهمن‌ماه تا اوایل اسفندماه azmoon.medu.ir

بخوانید: بخشنامه آزمون تیزهوشان 1400

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در راستای سنجش هوش و استعداد تحلیلی داوطلبان طراحی , در ادامه نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرح میدهیم:

  • گام 1: ابتدا باید به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم hoosh.medu.ir مراجعه کرد.
  • گام 2: هر دانش آموز به طور اختصاصی دارای یک پرتال شخصی هستند. در این مرحله باید با استفاده از کد ملی و رمز عبور همگام وارد پرتال شد. رمز عبور همگام را از مدرسه محل تحصیل دریافت کنید.
  • گام 3: با ورود به مرحله جدید داوطلب باید نام سازمان و نقش خود را در محل‌های درخواستی تعیین کرده و روی دکمه ” تأیید ” کلیک کنید.
  • گام 4: در این مرحله در صفحه پیش رو گزینه‌هایی وجود دارد که از بین آن‌ها باید ” استعدادهای درخشان پایه هفتم ” انتخاب شود.
  • گام 5: در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه‌ای به نام ” جدید ” در دسترس است. برای آغاز ثبت نام جدید لازم است این گزینه را انتخاب کنید.
  • گام 6: در این مرحله فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان نمایش داده خواهد شد. این فرم باید با اطلاعات درست توسط داوطلب تکمیل و ذخیره شود. برای دریافت کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1400 کلیک کنید.
  • گام 7: در این گام جدولی ارائه می‌شود که اطلاعات مربوط به ثبت نام را دربرمی‌گیرد. جهت تکمیل ثبت نام آزمون تیزهوشان باید گزینه ” تأیید نهایی و پرداخت ” انتخاب شود تا به درگاه پرداخت منتقل شد.
  • گام 8: زمانی که داوطلب به درگاه پرداخت هزینه وارد شد، می‌توان پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان 1400 را با استفاده از اطلاعات کارت بانکی پرداخت کند. پس از پرداخت هزینه، لینک “ بازگشت به صفحه درخواست پرداخت ” فعال خواهد بود که باید آن را انتخاب کرد.
  • گام 9: در آخرین مرحله می‌توان با انتخاب گزینه “ رسید ثبت نام ” و دریافت پرینت از آن، فرایند ثبت نام را به اتمام رساند.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401

در آزمون تیزهوشان نهم به دهم میزان استعدادهای تحصیلی و تحلیلی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد. در این بخش نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ارائه شده است.

  • گام 1: در اولین گام برای ثبت نام آزمون تیزهوشان، باید به سایت مرتبط به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کنید.
  • گام 2: هر یک از دانش آموزان با درج کد ملی و رمز عبور همگام در محل‌های درخواستی، می‌توانند وارد پرتال شخصی خود شود.
  • گام 3: در این مرحله تعهدنامه‌ای نمایش داده می‌شود که باید مورد مطالعه قرار گیرد. در انتهای این تعهدنامه لازم است موافقت خود را با محتوای آن اعلام و سپس گزینه «ذخیره و بعدی» را انتخاب کنید.
  • گام 4: فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم در این گام در دسترس داوطلب قرار می‌گیرد. این فرم می‌بایست با اطلاعات دقیق تکمیل و ذخیره شود.
  • گام 5: با ذخیره فرم ثبت نام و ورود به مرحله بعدی، داوطلب می‌تواند دبیرستان‌های تیزهوشان مورد تقاضای خود را انتخاب کند. این انتخاب باید مطابق با آدرس محل سکونت انجام گیرد. متقاضی مجاز است 3 مدرسه تیزهوشان را به ترتیب اولویت برگزیند.
  • گام 6: گام نهایی مربوط به پرداخت هزینه است. ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم زمانی به اتمام می‌رسد که هزینه آن پرداخت شده باشد. پرداخت هزینه ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد.

بخوانید: شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان 1400

مراحل بعد از ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام اولین گام برای ورود به مدارس تیزهوشان است. سایر مراحل نیز مهم هستند که باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. مراحل بعد از ثبت نام آزمون تیزهوشان را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان: متقاضیان برای دوره اول و دوم متوسطه موظف به دریافت کارت ورود به جلسه هستند. این کارت جهت شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود یک هفته قبل از برگزاری آزمون می‌توان به این کارت دسترسی داشت. ناگفته نماند که این کارت تنها برای افرادی در دسترس خواهد بود که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده باشند.
  2. شرکت در آزمون تیزهوشان: آزمون تیزهوشان به طور یکپارچه در سراسر نقاط کشور برگزار می‌شود. داوطلبان باید با همراه داشتن کارت ورود به جلسه در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند. برای اطلاع از زمان ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 کلیک کنید.
  3. اعلام نتایج آزمون تیزهوشان: پس از اینکه آزمون تیزهوشان برگزار شد، نتیجه عملکرد داوطلبان توسط سازمان پذیرش استعدادهای درخشان اعلام خواهد شد. در این مرحله متقاضیان می‌توانند از پذیرش و یا عدم پذیرش خود آگاه شوند.
  4. ثبت نام نهایی تیزهوشان: متقاضیان پذیرفته شده در آزمون باید ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند. برای تکمیل ثبت نام تیزهوشان می‌بایست به محل مدرسه پذیرفته شده مراجعه کرد و مدارک مورد نیاز را ارائه داد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: