کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان طی دو مرحله انجام می‌گیرد. در مرحله اول داوطلب وارد سامانه شده و فرم ثبت نام را تکمیل می‌کند. در مرحله دوم نیز هزینه ثبت نام تیزهوشان را پرداخت و ثبت نام را تکمیل می‌نماید. دریافت کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که مرحله اول از ثبت نام با موفقیت به اتمام رسیده باشد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با دو مرحله اصلی ثبت نام آزمون تیزهوشان ارائه شده است.

بخوانید: بخشنامه آزمون تیزهوشان 1400

تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به طور معمول از اواخر بهمن هرسال شروع شده و تا اوایل اسفندماه ادامه می‌یابد. با طی مراحل زیر دسترسی به فرم ثبت نام تیزهوشان و تکمیل آن امکان‌پذیر خواهد بود:

  1. مراجعه به سایت رسمی hoosh.medu.ir برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و به سایت رسمی azmoon.medu.ir برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم
  2. ورود به پرتال دانش آموزی با استفاده از کد ملی و رمز عبور همگام (دریافت و یا بازیابی رمز عبور همگام تنها با مراجعه حضوری به مدیریت مدرسه محل تحصیل دانش آموزان امکان‌پذیر است)

بخوانید: دریافت رمز عبور همگام

  1. انتخاب نقش خود و نام سازمان و تأیید آن
  2. دسترسی به فرم ثبت نام و تکمیل آن با استفاده از اطلاعات فردی و تحصیلی
  3. ذخیره فرم تکمیل شده و دریافت کد پیگیری ثبت نام

قبل از اقدام به ثبت نام بهتر است داوطلب فایل اسکن عکس داوطلبی و سایر مدارک فردی و تحصیلی را آماده کند تا فرایند ثبت نام با سهولت انجام گیرد.

پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان

زمانی که فرم ثبت نام تیزهوشان تکمیل شده باشد، اطلاعات مربوط به آن در پرتال شخصی دانش آموزان ثبت می‌شود. تا زمانی که هزینه را پرداخت نکنید؛ گزینه‌ای به نام «تأیید نهایی و پرداخت» در پرتال دانش آموزی فعال خواهد بود. برای پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان لازم است این گزینه انتخاب شود. با انتخاب این گزینه به درگاه پرداخت الکترونیکی منتقل می‌شوید. در این مرحله با ثبت اطلاعات کارت بانکی می‌توان هزینه ثبت نام را پرداخت کرد. برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

مهمترین مسئله در مرحله پرداخت هزینه ثبت نام، دریافت «کد رهگیری» است. با دریافت کد رهگیری فرایند ثبت نام تیزهوشان به طور کامل به اتمام می‌رسد. لازم به ذکر است که پس از پرداخت هزینه، وضعیت هزینه ثبت نام تیزهوشان در پرتال مربوطه از «تأیید نهایی و پرداخت» به «پرداخت شده» تغییر خواهد کرد.

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

ویرایش ثبت نام تیزهوشان

اطلاعاتی که در فرم ثبت نام تیزهوشان وارد می‌شود باید کامل و بدون نقص باشد. در صورتی که مغایرتی میان اطلاعات درج شده و اطلاعات حقیقی داوطلب وجود داشته باشد، پذیرش نهایی داوطلب در مدارس تیزهوشان حتی درصورت کسب امتیاز منتفی خواهد شد. به هرحال اگر در فرایند ثبت نام خطایی در وارد کردن اطلاعات پیش آید، می‌توان به ویرایش ثبت نام تیزهوشان پرداخت. ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان را طی دو نوبت می‌توان انجام داد:

  • بازه زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 : اولین فرصتی که داوطلبان برای ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان در اختیار دارند، بازه زمانی ثبت نام است. هر داوطلبی تا پایان مهلت ثبت نام می‌تواند با استفاده از کد پیگیری ثبت نام، تغییرات لازم را در فرم انتخاب رشته اعمال کند.
  • زمان دریافت کارت ورود به جلسه: برای شرکت در آزمون تیزهوشان لازم است کارت ورود به جلسه مربوطه را به همراه داشت. کارت ورود به جلسه تیزهوشان از طریق سامانه ثبت نام تیزهوشان 1400 قابل دریافت است. داوطلبان یک بار دیگر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه فرصت خواهند داشت به ویرایش ثبت نام بپردازند. زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان چند روز قبل از برگزاری آزمون است. هر داوطلبی با استفاده از کد پیگیری ثبت نام خود می‌تواند به این کارت دسترسی داشته باشد.

ناگفته نماند که در ویرایش ثبت نام تیزهوشان تنها اطلاعاتی خاص قابل تغییر خواهند بود. بدین ترتیب بهتر است در وارد کردن اطلاعات شناسنامه در فرم انتخاب رشته، نهایت دقت را به کار برد. بهتر است هر ویرایشی که انجام می‌گیرد قبل از تکمیل پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان 1400 انجام گیرد.

بخوانید: شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان 1400

کد پیگیری نتایج ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401

آزمون تیزهوشان دوره اول و دوم متوسطه به صورت مجزا و یک بار درسال برگزار می‌شود. حدود 4 تا 6 هفته پس از برگزاری آزمون تیزهوشان، نتایج آن اعلام می‌شود. داوطلبان مطابق با پایه تحصیلی باید به سایت مرتبط مراجعه کرده و کارنامه خود را دریافت کنند. ورود به سامانه دریافت نتایج ثبت نام تیزهوشان تنها از طریق کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان امکان‌پذیر است.

در اعلام نتایج نهایی ثبت نام تیزهوشان، وضعیت پذیرش نهایی متقاضیان تعیین می‌شود. افرادی که عملکرد خوبی در آزمون مدارس تیزهوشان داشته باشند، قادر خواهند بود تا به رتبه مناسبی در این مرحله دست یابند. ناگفته نماند که مدارس تیزهوشان دارای طرفداران بسیاری است. از همین جهت رقابت تنگاتنگی بین شرکت کنندگان وجود دارد. تحصیل در مدرسه تیزهوشان رایگان نیست و دانش آموزان باید برای هر نیمسال تحصیلی شهریه بپردازند.

پس از اینکه نتایج نهایی تیزهوشان اعلام شد، افرادی که موفق به کسب پذیرش شده باشند می‌توانند در مدارس تیزهوشان به تحصیل بپردازند. برای این کار دانش آموز می‌بایست با همراه داشتن مدارک به مدرسه‌ای که در آن قبول شده مراجعه کند. عدم مراجعه داوطلبان پذیرفته شده به منظور تکمیل ثبت نام، به معنای انصراف آنان از تحصیل در این مدارس خواهد بود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401 




:: برچسب‌ها: کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: