ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی 1400

تاثیر معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی در نتیجه کنکور سراسری، موضوع تازه مطرح شده ای نیست وچندین سال است که نتایج نهایی داوطلبان علاوه بر درصدهای اکتسابی آنها در جلسه کنکور به سوابق تحصیلی آنها نیز بستگی دارد.

همانطورکه گفته شد، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، از تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 1400 خبر داده است و این خبر می‌تواند برای داوطلبانی که معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی پایینی دارند، نگران کننده باشد.

اما تمامی داوطلبانی که قصد دارند از تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج نهایی کنکور سراسری نیز بی نصیب نمانند می توانند در امتحانات ترمیم معدل کتبی ثبت نام و شرکت کنند و با استفاده از این فرصت، نمرات خود را بالا ببرند.

افراد مجاز به شرکت در امتحانات ترمیم معدل

سوالی که در مورد ترمیم نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی مطرح می‌شود این است که چه کسانی می‌توانند در این امتحانات شرکت کنند و نمرات خود را افزایش دهند؟ باید بگوییم که تمامی فارغ التحصیلان مقطع متوسطه که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و تمامی فارغ التحصیلان که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در امتحانات می‌باشند.

نکات مهم ترمیم معدل

  • نکته اول: هر داوطلب تنها یک بار مجاز به شرکت در امتحانات ترمیم معدل می‌باشد، بنابراین بایستی پیش از ثبت نام در این امتحانات، از آمادگی خود اطمینان داشته باشید تا بتوانید از فرصت اول و آخر خود برای ارتقای نمره استفاده کنید.
  • نکته دوم: چنانچه داوطلبان پس از شرکت در امتحانات، موفق به کسب نمره بالاتری نسبت به نمره اولیه خود نشوند، همان نمره قبلی آنها درنظر گرفته می‌شود.
  • نکته سوم: در صورتی که داوطلب نمره بالاتری را در ترمیم معدل بدست آورد، این نمرات در کارنامه کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی تصحیح نخواهد شد و تنها نقش آنها تاثیر در کنکور سراسری است و آموزش پرورش پس از اینکه داوطلب در کنکور سراسری ثبت نام کرد نمرات جدید را ارسال می‌کند.
  • نکته چهارم: محدودیتی برای انتخاب تعداد دروس در ترمیم معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی وجود ندارد و داوطلبان هر تعداد که بخواهند می‌توانند دروس برای ارتقا نمره انتخاب کنند.

زمان ثبت نام امتحانات ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی 1400

طبق توضیحات داده شده، داوطلبانی که مایل به ترمیم معدل هستند، بایستی یک ماه قبل از شروع امتحانات نهایی دانش آموزان، ثبت نام ترمیم معدل خود را انجام دهند. امتحانات​ ترمیم معدل در سه ماه از سال و در زمانهای برگزاری امتحانات نهایی یعنی خردادماه، شهریورماه و دی ماه برگزار می‌شود و همه داوطلبان می‌توانند هر تعداد درس را که بخواهند در زمان ثبت نام انتخاب و با شرکت در جلسه امتحان، نسبت به ارتقا نمره خود اقدام کنند.

بنابراین داوطلبان بایستی یک ماه قبل از شروع امتحانات نهایی به مدرسه بزرگسالان مراجعه و نسبت به ثبت نام امتحانات ترمیم معدل کتبی دیپلم و پبش دانشگاهی اقدام کنند.

نکته ای که قابل ذکر است این است که داوطلبان بایستی ثبت نام ترمیم معدل خود را در منطقه ای انجام دهند که امتحانات نهایی شان در آن منطقه بوده است.

هزینه ثبت نام امتحانات ترمیم معدل

از تمامی داوطلبانی که در امتحانات ترمیم معدل شرکت می‌کنند هزینه ای جهت چاپ و تصحیح ورقه های امتحانی دریافت خواهد شد، به طوری که شرکت کنندگان در امتحانات ترمیم معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی برای هر درس باید مبلغ 20 هزار تومان باید بپردازند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای کنکور سراسری 1400




:: برچسب‌ها: ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: