هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

در مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، ممکن است هر داوطلب برای چند کد رشته مختلف دعوت به مصاحبه شود. تعداد کد رشته‌های پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه شده، براساس رتبه هر داوطلب و انتخاب رشته‌ای که انجام داده است، تعیین می‌شود. به هر حال داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکتری هر کد رشته، نیاز دارد تا هزینه جداگانه‌ای بپردازد.

میزان هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای هر کدرشته در سال تحصیلی 99 مبلغ 106 هزار تومان بود. این هزینه برای سال بعد ممکن است درصدی افزایش داشته باشد. هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بایستی قبل از مصاحبه و از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد پرداخت شود.

لازم به ذکر است که داوطلبان تنها در بازه‌ای محدود مجاز به پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد خواهند بود. از همین رو افرادی که نسبت به پرداخت به موقع هزینه مصاحبه اقدام نکنند، فرصت شرکت در جلسه مصاحبه را از دست خواهند داد. عدم پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به معنای انصراف داوطلب از ادامه تحصیل در کد رشته پذیرفته شده خواهد بود.

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد 99

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تنها به شکل غیرحضوری و به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود. در ادامه نحوه پرداخت شهریه شرکت در مصاحبه دانشگاه آزاد شرح داده شده است.

  • گام 1: در گام اول بایستی به سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرد.
  • گام 2: اگر داوطلب در بازه زمانی تعیین شده به این سایت مراجعه کند، لینک « سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری تخصصی » فعال خواهد بود. در این مرحله این لینک باید جهت ورود به مرحله بعد انتخاب شود.
  • گام 3: در این گام برای ورود به سامانه ثبت نام مصاحبه، می‌بایست « شناسه انتخاب رشته » و « کد ملی » در محل درخواستی درج شده و گزینه « ورود » انتخاب شود.
  • گام 4: در این مرحله لیست رشته‌هایی که داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه آن‌هاست ارائه شده است. داوطلب می­ تواند یک یا چند رشته را با علاقه و میل خود انتخاب کند و با فشردن گزینه « تکمیل ثبت نام » وارد مرحله بعد شود.
  • گام 5: در ادامه تعداد رشته‌های انتخاب شده و همچنین میزان هزینه مصاحبه نمایش داده می‌شود. داوطلب در صورت تأیید می‌بایست گزینه « ادامه و پرداخت » را انتخاب کند.
  • گام 6: در این گام داوطلب وارد درگاه پرداخت اینترنتی خواهد شد. با درج اطلاعات خواسته شده در محل‌های مشخص می‌توان فرایند پرداخت را به اتمام رساند.
  • گام 7: آخرین و مهمترین مرحله در پرداخت هزینه دکتری، دریافت کد پیگیری و رسید پرداخت هزینه مصاحبه است.

مراحل بعد از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

پس از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، نوبت به شرکت در جلسه مصاحبه می‌رسد. مراحل بعد از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را می‌توان به ترتیب زیر تشریح کرد:

  1. آماده سازی مدارک مصاحبه دکتری: مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از مهمترین مواردی است که توجه به آن الزامی است. داوطلبان می‌بایست این مدارک را از قبل آماده کنند تا مشکلی در زمان مصاحبه ایجاد نشود. برخی از مدارک مصاحبه دکتری که همراه داشتن آن برای داوطلبان لازم است عبارتند از: گواهی پرداخت هزینه، شناسنامه و کارت ملی، مدارک مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات آن، پایان نامه کارشناسی ارشد، مقالات علمی چاپ شده، کتب تألیف و یا ترجمه شده و… .
  2. دریافت برگه ورود به جلسه مصاحبه: برای حضور در مصاحبه همراه داشتن برگه ورود به جلسه مصاحبه الزامی است. برگه ورود به جلسه آزمون دکتری از سایت سنجش دانشگاه آزاد دریافت می‌شود. ناگفته نماند که برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری بهتر است به موقع و کمی زودتر از زمان تعیین شده در مرکز حضور داشت.
  3. تکمیل ثبت نام در صورت کسب نتیجه مثبت در مصاحبه: پس از اینکه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، نتیجه آن بررسی شده و به اطلاع داوطلب خواهد رسید. افرادی که در مصاحبه پذیرفته شوند، می‌بایست با تکمیل ثبت نام در دانشگاه، پذیرش خود را نهایی کنند.

زمان و نحوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت استانی و یا به شکل متمرکز اجرا می‌شود. در روش استانی، مصاحبه دکتری برای واحدهای دانشگاهی آزاد سراسر هر استان در مرکز آن استان انجام می‌شود. در روش متمرکز مصاحبه دکتری برای تمام دانشگاه‌های آزاد به صورت متمرکز در دانشگاه آزاد مرکزی تهران انجام می‌شود. در هر صورت مصاحبه دکتری اگر استانی باشد، داوطلبان با توجه به محل اقامت خود می‌توانند محل مصاحبه را خود تعیین کنند.

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد طی سال‌های گذشته در نیمه دوم تیرماه برگزار می‌شد. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در نتیجه تأخیر در برگزاری آزمون دکتری، مصاحبه دکتری با تأخیر برگزار شد. از همین جهت، برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 به نیمه دوم مهرماه موکول شد. نام نویسی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز در طول شهریور ماه انجام شد.

ناگفته نماند که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 با وجود ویروس کرونا و به دلیل شرایط خاص کشور به صورت مجازی برگزار شد. باید دید در سال آتی نیز شاهد این تغییرات در روند مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد خواهیم بود یا نه. زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 در 15 اسفندماه معرفی شده است. در صورتی که تأخیری در برگزاری آزمون دکتری ایجاد نشود، احتمال تأخیر در زمان برگزاری مصاحبه دکتری نیز کمتر و کمتر می‌شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99




:: برچسب‌ها: هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: