مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دانشگاه آزاد را می‌توان به دو دسته اجباری و اختیاری تقسیم کرد. مدارک اجباری آن دسته از مدارک هستند که همراه داشتن آن‌ها برای هر داوطلبی ضروری و لازم است. در مقابل مدارک اختیاری مدارکی هستند که وجود آن‌ها ضروری نیست، اما در صورت موجود می‌توانند امتیازات مثبتی برای داوطلب داشته باشند. لیست مدارک اجباری و اختیاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در جدول زیر معرفی شده‌اند.

مدارک اجباری مدارک اختیاری
گواهی واریز هزینه مصاحبه مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر
شناسنامه و کارت ملی کتب ترجمه و یا تألیف شده
مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن مدرک زبان انگلیسی معتبر
مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات آن گواهی اختراعات ثبت شده
یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد گواهی مربوط به شرکت در جشنواره‌های المپیادهای علمی معتبر
  گواهی سوابق تدریس در دانشگاه‌ها
  رزومه شغلی

ممکن است داوطلبان در چند رشته تحصیلی مختلف و همچنین در چند دانشگاه پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه شود. به همراه داشتن مدارک و ارائه آن‌ها در هریک از جلسات مصاحبه الزامی خواهد بود. علاوه بر این، برای هر کد رشته می‌بایست هزینه‌ای جداگانه پرداخت شود. ناگفته نماند که داوطلب پس از پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد یک کد پیگیری دریافت می‌کند. این کد پیگیری می‌بایست نگهداری شده و گواهی آن در جلسه مصاحبه ارائه شود.

مدارک اختیاری دکتری دانشگاه آزاد مدارکی امتیازآور برای داوطلبان محسوب می‌شوند. افرادی که رزومه خوبی داشته باشند، شانس بالاتری در أخذ نمره مناسب در مصاحبه خواهند داشت. از همین رو به داوطلبان توصیه می‌شود که در صورت امکان با دست پر و با رزومه‌ای قابل قبول در مصاحبه شرکت کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشند.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در زمان مشخص و تعیین شده‌ای برگزار می‌شود. طی سال‌های گذشته، زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیمه دوم تیرماه بود که به صورت متمرکز در تهران برگزار شد. اما مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 به دلیل تأخیری که در برگزاری آزمون پیش آمد، در شهریورماه برگزار شد. بدین ترتیب زمان مصاحبه دانشگاه آزاد 1400 را نمی‌توان به طور دقیق پیش بینی کرد. به نظر می‌رسد که اگر آزمون دکتری در زمان تعیین شده و بدون تأخیر برگزار شود، مصاحبه این مقطع نیز در دهه سوم تیرماه برگزار خواهد شد.

داوطلبانی که موفق به پذیرش شده و به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دعوت شوند، می‌بایست برای حضور در جلسه مصاحبه به صورت اینترنتی نام نویسی کنند. نام نویسی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت این دانشگاه به آدرس azmoon.iau.ac.ir انجام می‌گیرد. ناگفته نماند که عدم نام نویسی داوطلبان برای حضور در جلسه مصاحبه به معنای انصراف آنها تلقی خواهد شد.

نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99

در سال‌های اخیر مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت متمرکز و در واحد دانشگاهی تهران برگزار می‌شود. البته مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد. در ادامه نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرح داده شده است.

  1. اصلی‌ترین گام برای حضور در مصاحبه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد است. به همراه داشتن گواهی پرداخت هزینه دکتری در جلسه مصاحبه الزامی است. هزینه مصاحبه دکتری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرسazmoon.iau.ac.ir قابل پرداخت است.
  2. هر داوطلبی برای حضور در جلسه مصاحبه می‌بایست برگه ورود به جلسه مصاحبه را به همراه داشته باشد. این برگه را می‌توان از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir و یا azmoon.org دریافت کرد.
  3. در صورتی که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی متعددی برگزار شوند، انتخاب محل مصاحبه برعهده داوطلب خواهد بود. بدین ترتیب متقاضیان پس از انتخاب واحد دانشگاهی محل مصاحبه از بین واحدهای ارائه شده، می‌بایست در زمان مصاحبه در این مرکز حضور داشته باشد. ناگفته نماند که به همراه داشتن مدارک مصاحبه دانشگاه آزاد در جلسه مصاحبه ضروری است.
  4. پس از حضور داوطلبان در مرکز دانشگاهی مربوطه، احراز هویت آنان انجام شده و به اتاق مصاحبه راهنمایی می‌شوند. البته مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 به صورت مجازی انجام گرفت. این دسته از داوطلبان با رایانه‌ای که در اختیار داشتند مصاحبه خود را شروع کردند.

آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چیزی در حدود 50 درصد در کسب قبولی نقش دارد. از همین رو آمادگی برای جلسه مصاحبه برای هر داوطلبی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مواردی بیان شده است که می‌توانند در نتیجه مصاحبه دکتری تأثیر مثبتی داشته باشند.

تقویت رزومه

رزومه علمی داوطلبان می‌تواند کمک شایانی برای کسب نمره مناسب در مصاحبه داشته باشد. از همین رو بهتر است داوطلبان با نوشتن مقالات علمی و یا تألیف و ترجمه کتاب به صورت انفرادی یا مشارکتی، رزومه دکتری خود را تقویت کنند.

حفظ اعتماد به نفس

نکته مهم این است که رزومه به تنهایی برای قبولی در مرحله مصاحبه کافی نیست. داوطلبانی که اعتماد به نفس و قدرت بیان بالایی داشته باشند، می‌توانند تأثیرات عمیقی در نظرات اساتید و داوران ایجاد کنند.

تقویت اطلاعات علمی در رابطه با رشته تحصیلی

فردی که در مصاحبه دکتری شرکت می‌کند می‌بایست اطلاعات کافی در رابطه با رشته تحصیلی خود داشته باشد. تسلط به ابعاد مختلف رشته تحصیلی بدون شک نقشی مهم در نتیجه مصاحبه خواهد داشت.

تعیین انگیزه تحصیلی

گاهی برخی از مراکز دانشگاهی توضیحی مختصر و حتی به صورت کتبی در رابطه با انگیزه داوطلب از ادامه تحصیل خواستار هستند. از همین رو بهتر است داوطلب هدف و انگیزه اصلی خود را از ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت شفاف تعیین کند.

توصیه نامه

گاهی برخی از افراد توصیه نامه را نیز یکی از مدارک اختیاری مصاحبه دانشگاه آزاد برمی شمرند. توصیه نامه توسط سه تن از اساتید مقطع کارشناسی ارشد به خصوص استاد راهنما نوشته می‌شود. به طور کلی توصیه نامه مهارت و توانایی‌های علمی داوطلب را از منظر اساتید دوره ارشد تشریح می‌کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99




:: برچسب‌ها: مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: