زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون جامع دکتری

دانشجویان مقطع دکتری در هر دانشگاهی که درحال تحصیل باشند بایستی برای شروع پایان نامه و آغاز دوره پژوهشی خود در یک آزمون که با عنوان آزمون جامع دکتری که از دروس دوره آموزشی آنها می‌باشد و توسط دانشگاه محل تحصیل‌شان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به دلیل برگزاری آزمون به صورت جداگانه و مجزا توسط هر دانشگاه، منابع این آزمون را نیز اساتید دانشگاه ها برای دانشجویان تعیین می‌کنند.

آزمون جامع در جهت ادامه تحصیل دانشجویان دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه دانشجویی از سطح آمادگی برای شرکت درجلسه این آزمون برخوردار بود، بابستی زودتر شرکت کرده و مجوز خود را مبنی بر ادامه تحصیل و شروع پایان نامه خود دریافت کند.

دانشجویان برای ثبت نام در این آزمون باید به واحد آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند و درخواست خود را مبنی بر شرکت در آزمون جامع دکتری ارائه دهند.

بهتر است داوطلبان پیش از شرکت در این آزمون از شرایط شرکت در آن نیز مطلع شوند و خود را برای آن آماده کنند، از مهمترین شروط شرکت در آزمون جامع دکتری ارائه مدرک زبان می‌باشد که دانشجویان دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم می‌توانند نسبت به دریافت مدرک msrt و دانشجویان دانشگاه دکتری نسبت به دریافت مدرک ept و دانشجویان دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت می‌توانند نسبت به دریافت مدرک mhle اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه های سراسری 99

پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا، آزمون جامع دکتری در تمامی دانشگاه های سراسری داخل کشور، دو بار در سال، یکبار در فصل بهار و یکبار در فصل پاییز برگزار می‌شد. هر دانشجو می تواند در این آزمون شرکت کند و چنانچه موفق به کسب قبولی نشود یک بار دیگر نیز فرصت شرکت در این آزمون را خواهد داشت.

در سال جاری با توجه به پیش آمدن شرایط خاص و شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری این آزمون نیز برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به تعویق افتاد و تاریخ های جدید برای این آزمون تعیین گردید که در ادامه و در جدول زیر تعدادی از زمان های برگزاری آزمون جامع دکتری را در سال 99 آورده ایم.

نام دانشگاه زمان برگزاری
خوارزمی سی ام تیر تا یکم مرداد 99 – هفدهم تا نوزدهم شهریور ماه
ایلام هجدهم تیر 99
بوعلی سینا همدان دهه اول شهریور 99
خواجه نصیر الدین طوسی یکم مرداد 99
کردستان یازدهم تیر ماه 99
علامه طباطبایی 26 ، 27 و 29 شهریور 99
سمنان هفدهم شهریور 99
شهید چمران اهواز یکم تا دوازدهم شهریور
بیرجند اواخر شهریور 99
هنر تهران دهه دوم شهریور 99
علامه طباطبایی 26 ، 27 و 29 شهریور 99

تاکنون تاریخ برگزاری آزمون دکتری دیگر دانشگاه ها، مشخص نشده است به همین دلیل جدول بالا فقط در تعداد محدودی از دانشگاه ها تاریخ برگزاری آزمون جامع دکتری را نشان می‌دهد.

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد همانند دانشگاه سراسری برای ادامه تحصیل دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد الزامی است. آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد دو نوبت در سال برگزار می‌شود. تمامی دانشجویان واجد شرایط می‌توانند به واحد آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و درخواست شرکت در این آزمون را ثبت کنند.

این آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا، چندین بار به تعویق افتاده است اما طبق اطلاعیه ها در اواسط تابستان 99 برگزار شده است. آزمون جامع دکتری از دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی تشکیل شده است که برگزاری مرحله کتبی این آزمون به صورت حضوری است و دانشجویان می‎توانند به نزدیکترین واحد دانشگاهی آزاد مراجعه کنند. مرحله شفاهی آن نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99




:: برچسب‌ها: زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: